ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید و مقابله با پر شدن حافظه

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید

ضبط اتوماتیک مکالمات در گوشی‌ها یکی از موضوعاتی است که کاربران زیادی به دنبال یک راه حل مناسب برای آن هستند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید پرداخته و روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هم مواجه نشوید. با موبایل کمک همراه باشید.

دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش فرض قابلیت ضبط اتوماتیک مکالمات را ندارند. البته ممکن است این قابلیت در برخی از محصولات اندرویدی ارائه شود اما به طور کلی این ویژگی یک قابلیت رسمی برای اندروید به شمار نمی‌رود. ضبط اتوماتیک مکالمات طی چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از کاربران به دنبال ره حلی همیشگی به منظور رفع این مشکل هستند. عده زیادی از افراد آرشیو شدن همیشگی ایمیل‌ها را از جمله مزیت‌های آن نسبت به مکالمه صوتی می‌دانند. آن‌ها عقیده دارند که در هر زمان و هر شرایطی می‌توانند به مکاتبات ایمیلی خود دسترسی یافته و جزئیات آن را بار دیگر مرور کنند، اما متاسفانه انجام این عمل به واسطه مکالمه صوتی امکان‌پذیر نیست!

درست است که قابلیت ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید به طور پیش فرض ارائه نشده، اما این موضوع بدان معنا نیست که به کلی قادر به انجام این عمل نخواهیم بود. شما با استفاده از برنامه‌های سوم شخص مرتبط با این زمینه به راحتی می‌توانید به ضبط اتوماتیک مکالمات خود بپردازید. اما برای انجام این عمل با مشکلات و چالش‌هایی مواجه خواهید شد که در ادامه قصد داریم به طور دقیق‌تری به آن‌ها اشاره کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. بنابراین با موبایل کمک و آموزش ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید همراه باشید.

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید

بیشتر بخوانید: مراکز تعمیر موبایل

مشکلات و چالش‌های موجود به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستیم.در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این موضوع خدمتتان ارائه می‌کنیم.

  • نقض قوانین به واسطه ضبط اتوماتیک مکالمات: قوانین موجود به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات در کشورهای مختلف متفاوت است اما در اغلب کشورها ضبط مکالمات بدون مطلع بودن هر یک از دو طرفین مکالمه امری غیر قانونی به شمار می‌رود. بنابراین باید هر دو فرد تماس گیرنده و دریافت کننده تماس از ضبط مکالمات با خبر باشند تا این موضوع به امری قانونی تبدیل شود. در مورد قوانین دقیق ضبط مکالمات در ایران اطلاعات درست و کاملا قابل اعتمادی نداریم، بنابراین توصیه می‌کنیم که بدین منظور پیش از انجام هر عمل با یک وکیل یا فرد آشنا به قوانین مشاوره داشته باشید. به طور کلی ضبط اتوماتیک مکالمات در شرایطی که هر دو طرف از فرآیند ضبط مطلع باشند رفتاری انسانی‌تر به نظر می‌رسد، بنابراین توصیه می‌کنیم که تا حد امکان به این موضوع اهمیت داده و آن را در نظر بگیرید.
  • انتخاب برنامه کامل و عالی برای ضبط اتوماتیک مکالمات: همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، اندروید به طور پیش فرض قابلیت ضبط اتوماتیک مکالمات را ارائه نمی‌کند. بنابراین به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات در دستگاه‌های اندرویدی باید از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های سوم شخص خاصی استفاده کنید. تنوع برنامه‌هایی که بدین منظور ارائه شده‌اند بسیار زیاد است اما با این حال نمی‌توان مدعی شد که یکی از این برنامه‌ها از هر نظر نسبت به سایر برنامه‌های موجود برتری دارد. به بیان دیگر انتخاب برنامه کامل و عالی به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات هم از جمله چالش‌های پیش روی شماست. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع خدمتتان ارائه می‌کنیم.
  • محدودیت حافظه داخلی دستگاه به واسطه ضبط اتوماتیک مکالمات: فایل‌های صوتی عموما حجم بالایی دارند و بخش قابل توجهی از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند. اگر شما قابلیت ضبط اتوماتیک مکالمات را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید، بدون تردید با گذشت زمان به مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات برخورد خواهید داشت. بنابراین این موضوع و محدودی حافظه داخلی دستگاه‌های اندرویدی هم از جمله چالش‌هایی محسوب می‌شود که به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات باید با آن مقابله کنید. در بخش انتهایی این مقاله روشی را آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن می‌توانید بر این چالش فائق آمده و آن را برطرف کنید.

چگونه یک برنامه مناسب به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات انتخاب کنیم؟

درست است که تنوع برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های ضبط اتوماتیک مکالمات در سیستم عامل اندروید زیاد است اما کیفیت عملکرد اغلب آن‌ها چندان تعریفی ندارد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که برنامه مورد نظر به هیچ وجه درست عمل نکرده و یا تنها مکالمه یکی از دو طرفین را ضبط می‌کند. بنابراین انتخاب یک برنامه مناسب به منظور ضبط اتوماتیک مکالمات در دستگاه‌های اندرویدی امر مهمی است. بدین منظور توصیه می‌کنیم که حتما به موارد خاصی توجه داشته باشید.

در قدم اول به جستجوی در اینترنت بپردازید. نظرات کاربران را مشاهده کنید و نهایتا برنامه‌های برتر موجود را انتخاب نمایید. هر یک از این برنامه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. سعی کنید تمام ویژگی‌ها و تنظیمات این برنامه‌های ضبط اتوماتیک مکالمه را بررسی کنید و به سادگی از کنار گزینه‌ها و آپشن‌های موجود در برنامه نگذرید. توصیه می‌کنیم که برای تست یا آزمایش عملکرد هر اپلیکیشن ضبط اتوماتیک مکالمه از برقراری یک تماس جعلی یا فیک (Fake) استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دو گوشی اندرویدی دارید، برنامه مورد نظر را در یکی از آن‌ها نصب کرده و سپس با گوشی دیگر با خود تماس بگیرید. در این شرایط می‌توانید عملکرد برنامه ضبط اتوماتیک مکالمه دانلود شده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید

در تصویر فوق محیطی از برنامه Automatic Call Recorder نمایش داده شده است. همانطور که می‌بینید در این برنامه برای منبع صوتی یا Audio Source چندین گزینه مختلف تعیین شده است. انتخاب هر یک از این گزینه‌ها در عملکرد اپلیکیشن مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود. به احتمال زیاد برنامه‌ای که شما آن را انتخاب کرده‌اید هم شامل گزینه‌های این چنینی می‌شود. دقت داشته باشید که هر برنامه ضبط اتوماتیک مکالمه با کیفیت حداقل دارای 7 یا 8 منبع صوتی خواهد بود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، فرمت ضبط فایل صوتی مکالمه توسط برنامه مورد نظر است. اغلب برنامه‌های ضبط اتوماتیک مکالمه در دستگاه‌های اندرویدی فایل‌های صوتی مورد نظر را با فرمت 3GP یا AMR ذخیره می‌کنند. یافتن مدیاپلیرهایی که از این فرمت‌ها پشتیبانی کنند در پاره‌ای از موارد دشوار است. بنابراین سعی کنید از اپلیکیشن ضبط اتوماتیک مکالمه‌ای استفاده کنید که قابلیت ذخیره فاصل صوتی با فرمت MP3 را ارائه کند.

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید

در بسیاری از برنامه‌های مرتبط با ضبط اتوماتیک مکالمات هم تنظیماتی ارائه شده که فرمت فایل خروجی را تعیین می‌کند. بنابراین همواره به بخش تنظیمات اپلیکیشن مورد نظرتان اهمیت دهید و به سادگی از کنار آن گذر نکنید. تنظیمات و گزینه‌های ارائه شده در هر برنامه نسبت به برنامه دیگر کاملا متفاوت است، بنابراین نمی‌توان در این مورد راهنمای جامعی ارائه کرد. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های اپلیکیشن ضبط اتوماتیک مکالمه مد نظرتان سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

چگونه با محدودیت حافظه داخلی به منظور ذخیره فایل‌های صوتی مقابله کنیم؟

اما نوبت به ترفندی می‌رسد که در ابتدای مقاله به آن اشاره داشتیم. متاسفانه ضبط اتوماتیک مکالمات در دستگاه‌های اندرویدی منجر به صرف بخش عظیمی از حافظه داخلی دستگاه می‌شود. این موضوع به ویژه در شرایطی محسوس‌تر می‌شود که آمار تماس‌های شما زیاد باشد. بنابراین باید چاره‌ای اندیشید تا با استفاده از آن بتوان از اشغال فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه به موج ضبط اتوماتیک مکالمات جلوگیری به عمل آورد!

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات موبایل

بدین منظور توصیه می‌کنیم که از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده کنید که با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در ارتباط بوده و پس از ضبط اتوماتیک مکالمات شما توسط دستگاه، فایل مربوط به آن را در سرویس ابری مورد نظر آپلود و از حافظه دستگاه حذف می‌کنند. اپلیکیشن DropSync یک نمونه از این نوع اپلیکیشن‌ها است. این اپلیکیشن با سرویس ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس (DropBox) در ارتباط است.

ضبط اتوماتیک مکالمات در اندروید

پس از نصب این برنامه می‌توانید پوشه‌ای از حافظه دستگاه که قصد همگام‌سازی محتوای آن با سرویس دراپ‌باکس دارید را انتخاب نمایید. محتوای این پوشه به طور اتوماتیک در سرویس دراپ‌باکس آپلود شده و از حافظه داخلی دستگاه قابل حذف خواهند بود. از آنجایی که شما قصد دارید مکالمات ضبط شده خود را در این سرویس آپلود کنید باید مسیری از حافظه دستگاه را انتخاب کنید که برنامه ضبط مکالمه مورد نظرتان فایل‌های مکالمات را در آن ذخیره می‌کند. با استفاده از برنامه DropSync و روشی که معرفی کرید، دیگر با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و اشغال این فضا به موجب ضبط اتوماتیک مکالمات مواجه نخواهید شد.

البته نباید فراموش کرد که سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری از جمله سرویس دراپ‌باکس هم با محدودیت حجمی آپلود همراه هستند. اما با این حال ظرفیت مناسبی از سوی این سرویس‌ها به طور رایگان ارائه می‌شود و همچنین با گذشت زمان می‌توانید فایل‌های صوتی قدیمی را از این سرویس حذف کنید. تنها نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فایل‌های مد نظرتان به منظور آپلود در سرویس دراپ‌باکس نیاز به اتصال اینترنت و مصرف حجم بسته شما خواهند داشت. بنابراین با انجام این عمل از حجم اینترنت خریداری شده از سوی کاربر کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ گلکسی A10

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ضبط اتوماتیک مکالمات در دستگاه‌های اندرویدی پرداختیم. در این میان مروری بر چالش‌های پیش رو در راستای ضبط اتوماتیک مکالمات داشتیم و همچنین روشی را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن می‌توانید با محدودیت حافظه داخلی دستگاه به منظور ذخیره فایل‌های صوتی ضبط شده مقابله کنید. چنانچه در مورد هر یک از موارد و بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

تاچ ال سی دی آیفون اس ای

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J7 Prime

تعمیرات موبایل

منبع makeuseof

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments