خرید آیفون ۸ اپل بهتر است یا خرید گلکسی اس ۸ سامسونگ؟

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

اپل به تازگی از آیفون های جدیدش رونمایی کرده و انتظار داریم آیفون 8 این کمپانی بتواند محصولی قدرتمند و بهتر در مقایسه با گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ باشد. اما آیا به واقع اینطور است؟ به نظر شما آیا خرید آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) انتخاب بهتری خواهد بود یا خرید گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8)؟ با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خرید آیفون 8 اپل یا خرید گلکسی اس 8 سامسونگ

حتما می‌دانید که اپل به تازگی از سه آیفون جدید رونمایی کرده است که به ترتیب آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس نام دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات از مقاله بررسی کامل مشخصات آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون X اپل استفاده کنید. با رونمایی از آیفون های جدید اپل شاید بسیاری از شما این سوال در ذهنتان ایجاد شود که خرید آیفون 8 اپل بهتر است یا خرید گلکسی اس 8 سامسونگ؟

ما در این مقاله قصد داریم با یک بررسی مختصر پاسخ این سوال را ارائه کنیم. البته تصمیم گیری نهایی را با توجه به مقایسه صورت گرفته بر عهده خودتان قرار خواهیم داد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیقی بخواهید. با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: طراحی و ظاهر

متاسفانه اپل از نظر ظاهری تقریبا هیچ تغییری را در آیفون 8 (در مقایسه با آیفون 7) ایجاد نکرد و فقط جنس بدنه دستگاه را از ترکیب فلز و شیشه ساخت تا دستگاه بتواند از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند. این مسئله کاملا نا امید کننده محسوب می‌شود. اگر بخواهیم از نظر ظاهری آیفون 8 اپل را با گلکسی اس 8 سامسونگ مقایسه کنیم، باید بگوییم که گلکسی اس 8 به مراتب از آیفون 8 سرتر است. یکی از اصلی ترین ویژگی های ظاهری که گلکسی اس 8 را برتر از آیفون 8 می‌کند، مربوط به سبک طراحی نمایشگر بدون حاشیه آن می‌شود که بسیار چشم نواز و زیباست. پس اگر به دنبال ظاهری شیک و مدرن هستید، خرید آیفون 8 را فراموش کنید! البته مطمئنا اگر از طرفداران دوآتیشه برنده اپل و آیفون هایش باشید، تکراری بودن ظاهر آیفون 8 و مدرن تر بودن سبک طراحی گلکسی اس 8 به چشم شما نخواهد آمد و باز هم آیفون 8 را انتخاب خواهید کرد!

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات موبایل

اما از نظر سایر جنبه های طراحی وضعیت چطور است؟ در قدم اول باید بگوییم که آیفون 8 ابعادی جمع و جورتر در مقایسه با گلکسی اس 8 دارد و ضخامت بدنه آن 0.7 میلیمتر (مقدار بسیار ناچیز) از ضخامت بدنه گلکسی اس 8 کمتر است. از نظر وزن هم آیفون 8 چیزی در حدود 7 گرم از گلکسی اس 8 سبک تر خواهد بود. هر دو گوشی ضد آب هستند و اسکنر انگشت بهره می‌برند، اما گلکسی اس 8 علاوه بر این، به اسکنر عنبیه چشم هم مجهز است و از این نظر نسبت به طراحی آیفون 8 یک برتری دیگر دارد.

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

ضمنا شیشه ای که از بدنه دو گوشی مذکور محافظت می‌کند با یکدیگر متفاوت است! اپل از شیشه‌ای یونی و اختصاصی برای محافظت از آیفون 8 استفاده کرده و مدعی شده که قدرتمندترین شیشه محافظی است که تاکنون در هر گوشی بکار رفته، اما سامسونگ از گوریلاگلس 5 برای محافظت از بدنه گوشی گلکسی اس 8 استفاده کرده است. بنابراین حداقل با توجه به ادعای اپل در این زمینه برتری از آن آیفون 8 خواهید بود، اگرچه صحت این ادعا باید بعد از عرضه آیفون 8 به طور دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین برای تصمیم گیری نسبت به خرید آیفون 8 یا خرید گلکسی اس 8 به موارد زیر دقت کنید که با ظاهر و طراحی این محصولات ارتباط دارند:

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • ابعاد کوچک تر و وزن کمتر

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • ظاهر زیبا و مدرن تر
  • بهره‌مندی از اسکنر عنبیه چشمتعمیرات اپل

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش هم از دیگر مسائلی است که باید پیش از تصمیم گیری قطعی مبنی بر خرید آیفون 8 یا خرید گلکسی اس 8 در نظر بگیرید. اگر کیفیت نمایشگر دستگاه برایتان اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که خرید آیفون 8 چندان گزینه مطلوبی برایتان نخواهد بود! آیفون 8 اپل از صفحه نمایشی 4.7 اینچی و نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1334 در 750 پیکسل بهره می‌برد، بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن به 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما گلکسی اس 8 از یک نمایشگر 5.8 اینچی و نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل بهره‌مند است و تراکم پیکسلی 570 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. بنابراین از نظر اندازه نمایشگر، وضوح تصویر نمایشگر و تراکم پیکسلی، گلکسی اس 8 نسبت به آیفون 8 برتری دارد و خرید آیفون 8 با توجه به این موضوعات چندان معقولانه به نظر نمی‌رسد.

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در رابطه با صفحه نمایش دو گوشی مذکور به آن توجه کنید، مربوط به طراحی مدرن نمایشگر گلکسی اس 8 می‌شود. نمایشگر این محصول بدون حاشیه طراحی شده است، اما آیفون 8 از نمایشگری با حاشیه های محسوس و نه چندان زیبا بهره می‌برد. پس صفحه نمایش گلکسی اس 8 از نظر ظاهر طراحی و سبک مدرن تری را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ایفون 

صفحه نمایش آیفون 8 از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی می‌کند، اما گلکسی اس 8 از این ویژگی بی‌بهره است. در سمت مقابل گلکسی اس 8 قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” یا “Always On Display” را به همراه دارد و آیفون 8 اپل از این قابلیت بی‌بهره خواهد بود. ضمنا صفحه نمایش آیفون 8 از قابلیت True Tone بهره‌مند است که به موجب آن میزان سفیدی تصویر و شدت نمایش رنگ ها بر روی نمایشگر گوشی به صورت خودکار با توجه به میزان نور محیط تنظیم می‌شود. پس اگر قصد خرید آیفون 8 یا گلکسی اس 8 را دارید، باید بدانید که از نظر صفحه نمایش وضعیت دو محصول نام شده به شرح زیر است:

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • صفحه نمایش بزرگ تر
  • وضوح تصویر بیشتر
  • تراکم پیکسلی بیشتر
  • نمایشگر بدون حاشیه (طراحی مدرن تر)
  • پشتیبانی از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن”

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • پشتیبانی از قابلیت True Tone
  • پشتیبانی از لمس سه بعدی (3D Touch)

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: تراشه، رم و قدرت عملکرد

رم گلکسی اس 8 سامسونگ 4 گیگابایتی است، اما آیفون 8 اپل از رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد. بنابراین حداقل بر روی کاغذ از نظر رم گلکسی اس 8 نسبت به آیفون 8 برتری دارد. تراشه‌ای که در گلکسی اس 8 بکار رفته یا اسنپدراگون 835 است یا اگزینوس 8895 که البته در بازار کشورمان نسخه مجهز به اگزینوس 8895 این گوشی به فروش می‌رسد. تراشه اگزینوس 8895 یک تراشه بسیار قدرتمند محسوب می‌شود، اما با قاطعیت تمام مدعی می‌شویم که این تراشه در برابر تراشه A11 Bionic اپل که در آیفون 8 از آن استفاده شده حرفی برای گفتن ندارد!

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8 اپل

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

بنابراین هرچقدر هم رم گلکسی اس 8 از رم آیفون 8 ظرفیت بیشتری داشته باشد، باز هم به شما اطمینان می‌دهیم که قدرت پردازشی آیفون 8 و کیفیت عملکرد آن به مراتب از گلکسی اس 8 سامسونگ بهتر خواهد بود. ضمنا تراشه A11 Bionic به پردازنده گرافیکی اختصاصی مجهز شده که توسط خود اپل توسعه یافته و مطمئن باشید که در مقایسه با پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20 قدرت بیشتری دارد. پس اگر برای خرید آیفون 8 یا گلکسی اس 8 به مسئله قدرت پردازشی اهمیت می‌دهید، بدانید که آیفون 8 محصولی قدرتمندتر بوده و گزینه خرید مناسب‌تری به شمار می‌رود.

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • تراشه قدرتمندتر و سرعت و کیفیت عملکرد بهتر
  • پردازنده گرافیکی قدرتمندتر

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • رم با ظرفیت بیشتر (نکته: اگرچه ظرفیت رم گلکسی اس 8 از آیفون 8 بیشتر است، اما این مسئله نمی‌توان دلیلی مبنی بر برتری اس 8 از آیفون 8 محسوب شود)

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: حافظه داخلی و سیستم عامل

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

از نظر حافظه داخلی نسخه پایه‌ای هر دو گوشی گلکسی اس 8 و آیفون 8 فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. تفاوتی که از این نظر مابین دو گوشی مذکور وجود دارد و ممکن است بر روی تصمیم گیری شما مبنی بر خرید هر یک موثر واقع شود، مربوط به پشتیبانی اس 8 از حافظه جانبی (رم میکرو اس دی) می‌شود که آیفون 8 از آن بی‌بهره است. ضمنا آیفون 8 اپل در نسخه اختصاصی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی هر روانه بازار می‌شود. سیستم عامل آیفون 8 و گلکسی اس 8 هم کاملا متفاوت هستند. ترجیح بودن هر یک از این سیستم عامل ها را می‌توان شخصی دانست. بنابراین ما تصمیم گیری مبنی بر برتری هر یک از دو سیستم عامل مذکور در مقایسه با یکدیگر را بر عهده خودتان قرار می‌دهیم.

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • بهره‌مندی از نسخه با حافظه 256 گیگابایتی

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • پشتیبانی از حافظه جانبی

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: دوربین

اما شاید کیفیت عملکرد دوربین هم از اصلی ترین معیارهای شما برای خرید آیفون 8 یا گلکسی اس 8 باشد. هر دو گوشی مذکور از دوربین اصلی قدرتمندی بهره می‌برند که وضوح 12 مگاپیکسلی دارد، اما گذشته از ویژگی‌ های جزئی، دوربین اصلی آیفون 8 قابلیت های خاص و بارزی را ارائه می‌کند که متاسفانه گلکسی اس 8 از آن ها بی بهره است. برای مثال با استفاده از دوربین آیفون 8 می‌توانید ویدیوهای 4K با نرخ فریمی 60 فریم در هر ثانیه را ضبط نمایید! این اولین باری است که ضبط ویدیو های 4K با این نرخ فریمی توسط دوربین گوشی هوشمندی امکانپذیر می‌شود!

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

همچنین دوربین اصلی آیفون 8 از قابلیت ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ فریمی حداکثر 240 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و این مسئله هم از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می‌شود که گلکسی اس 8 از آن بی بهره خواهد بود، چرا که دوربین گلکسی اس 8 نهایتا امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی و با نرخ 60 فریم در هر ثانیه را ارائه می‌نماید. بنابراین اگرچه دوربین هر دو گوشی گلکسی اس 8 و آیفون 8 عملکرد فوق‌العاده با کیفیتی دارند، اما مطمئن باشید که دوربین اصلی آیفون 8 تجربه ای حرفه ای تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

اما در سمت مقابل از نظر دوربین سلفی، برتری از آن گلکسی اس 8 سامسونگ است. اس 8 از سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره‌ می‌برد که قابلیت ضبط ویدیو های 1440p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما دوربین سلفی آیفون 8 از سنسوری 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که نهایتا قابلیت ضبط ویدیو های 1080p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را ارائه می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید پیش از خرید آیفون 8 و گلکسی اس 8 مقایسه‌ای مابین دوربین آن ها داشته باشید باید بدانید که:

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ فریمی 60 فریم در هر ثانیه
  • پشتیبانی از ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ فریمی 240 فریم در هر ثانیه

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو های 1080p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه

    تعمیرات اپل

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: باتری

اپل در کنفرانس خود هیچ صحبتی در مورد ظرفیت باتری آیفون 8 نکرد و گویا از انجام این کار ترس داشت! طبق گزارش سایت جی‌اس‌ام آرنا باتری آیفون 8 اپل ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی دارد، بنابراین حتی در مقایسه با آیفون 7 هم با کاهش ظرفیت باتری مواجه شده است. این مسئله می‌تواند نا امید کننده باشد، اما با توجه به اینکه آیفون 8 به تراشه بهینه‌تری مجهز شده، پیش‌بینی می‌کنیم که از نظر توان شارژدهی تقریبا مثل همان آیفون 7 عمل کند.

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

اما در سمت مقابل گلکسی اس 8 سامسونگ از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما باید در نظر داشت که صفحه نمایش بزرگ‌تر و با وضوح بیشتر، قابلیت نمایشگر همیشه روشن، تعداد بیشتر هسته های پردازنده و غیره همگی از عوامی هستند که مصرف شارژ گلکسی اس 8 را افزایش می‌دهند. با این حال تقریبا مطمئن هستیم که باتری گلکسی اس 8 توان شارژدهی بیشتر در مقایسه با باتری آیفون 8 داشته باشد. ضمنا هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ سریع و شارژ ببسیم پشتیبانی می‌کنند.

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • هیچ دلیل

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • ظرفیت و توان بیشتر باتری

مقایسه آیفون 8 با گلکسی اس 8: قیمت

مقایسه خرید آیفون 8 اپل با گلکسی اس 8 سامسونگ

مطمئنا برای خرید آیفون 8 اپل یا گلکسی اس 8 سامسونگ به مقایسه قیمت آن ها هم می‌پردازید. قیمت نسخه پایه ای (مجهز به حافظه 64 گیگابایتی) آیفون 8 برابر با 699 دلار در نظر گرفته شده است، این موضوع در حالی است که نسخه پایه ای (مجهز به حافظه 64 گیگابایتی) گلکسی اس 8 سامسونگ قیمت 725 دلاری دارد! بنابراین این بار از نظر قیمت برتری از آن آیفون 8 اپل خواهد بود.

دلایل موجود برای خرید آیفون 8:

  • قیمت کمتر

دلایل موجود برای خرید گلکسی اس 8:

  • هیچ دلیل

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی S8 

جمع‌بندی

همانطور که دیدید در این مقاله راهنمایی را در اختیارتان قرار دادیم که شما عزیزان را به منظور تصمیم گیری برای خرید آیفون 8 اپل یا خرید گلکسی اس 8 راهنمایی می‌کند. نظر شما در مورد این دو گوشی چگونه است؟ آیفون 8 اپل را می‌پسندید یا گلکسی اس 8 سامسونگ را؟ چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیقی بخواهید..

 

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی سامسونگ S8

قیمت دوربین جلو آیفون 8

ال سی دی سامسونگ S8

تعمیرات موبایل

منبع Mobilekomak

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی
علی
5 سال گذشته

در بازار ایران قیمت آیفون ۸ بیشتر از گلکسی اس ۸ است