آموزش شخصی سازی تنظیمات سریع (Quick Settings) در اندروید ۶.۰

تنظیمات سریع quick settings

مدتی است که سیستم عامل اندروید بخشی با عنوان تنظیمات سریع (Quick Settings) را ارائه می‌کند. در اندروید 6.0 مارشمالو هم این بخش ارائه شده و قابل شخصی سازی است. در این مقاله قصد داریم که چگونگی شخصی سازی تنظیمات سریع (Quick Settings) در اندروید 6.0 را شرح دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

اگر از کاربران محصولات اندرویدی باشید، بدون تردید با بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) این سیستم عامل آشنایی دارید. تنظیمات سریع (Quick Settings) در سیستم عامل اندروید این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ورود به تنظیمات یا Settings دستگاه و تنها با پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن‌ها بتوانید برخی از قابلیت‌های قابل فعال و غیر فعال کردن دستگاه را مدیریت نمایید. به عنوان مثال از طریق بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) اندروید می‌توانید به سرعت قابلیت وای‌فای، بلوتوث، GPS، موبایل دیتا (Mobile Data) و … را روشن و خاموش نمایید.

به طور پیش فرض در تنظیمات سریع (Quick Settings) سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو گزینه‌هایی ارائه شده که شاید شما چندان تمایلی نسبت به استفاده از آن‌ موارد نداشته باشید. به عنوان مثال در اغلب موارد به طور پیش فرض در بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه‌های اندرویدی آیکون میانبر Airplane Mode یا همان وضعیت هواپیما ارائه می‌شود. این موضوع در حالی است که شاید کاربر چندان نیازی به فعال و غیر فعال کردن مداوم آن نداشته باشد. در سمت مقابل عموما آیکون میانبر موبایل دیتا در بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) ارائه نمی‌شود که این موضوع برای آن دسته از افرادی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنند چندان خوشایند نیست!

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما شما می‌توانید بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه اندرویدی خود را مدیریت یا شخصی سازی کرده و آیکون‌های نمایش داده شده در این بخش را بنا به سلیقه خود انتخاب و چینش نمایید. ما در این مقاله قصد داریم که چگونگی انجام این امر در سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو را به شما عزیزان آموزش دهیم. دقت داشته باشید که روش شخصی سازی بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) در نسخه‌های دیگری سیستم عامل اندروید هم به طور کلی روند مشابهی دارد. چنانچه در مورد این موضوع و شخصی سازی تنظیمات سریع (Quick Settings) سیستم عامل اندروید سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش شخصی سازی تنظیمات سریع (Quick Settings) در اندروید 6.0 مارشمالو

انجام این عمل و شخصی سازی بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) در اندروید 6.0 به راحتی قابل انجام است. بدین منظور باید در دستگاه خود مراحل زیر را طی نمایید:

تنظیمات سریع quick settings

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

در قدم نخست شما باید قابلیت System UI Tuner سیستم عامل اندروید 6.0 را در دستگاهتان فعال کنید. بدین منظور ابتدا نوار نوتیفیکیشن‌های دستگاهتان را کاملا پایین کشیده و سپس انگشت خود را بر روی آیکون میانبر بخش تنظیمات یا Settings دستگاه که شبیه به یک چرخ دنده بوده و در بخش فوقانی و سمت راست تصویر نمایان شده قرار دهید. پس از گذشت چند ثانیه انگشت خود را از روی این آیکون رها کنید.
در این شرایط منوی تنظیمات دستگاه بارگذاری می‌شود و پیغام هشداری بر روی صفحه نمایش دستگاهتان ظاهر شده و از فعال شدن قابلیت System UI Tuner خبر می‌دهد. حال از طریق این بخش می‌توانید به شخصی ‌سازی آیکون‌های تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه خود بپردازید.

تنظیمات سریع quick settings

حال نوبت به آن رسیده که آیکون‌ها و موارد موجود در بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه را مدیریت نمایید. بار دیگر به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و سپس گزینه System UI Tuner را انتخاب کنید. حال باید گزینه Quick Settings را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که شماتیکی از بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه نمایش داده می‌شود. شما با قرار دادن و نگه داشتن انگشت خود بر روی هر یک از آیکون‌های میانبر موجود می‌توانید آن‌ را انتخاب و جا به جا کنید. آن دسته از آیکون‌هایی را که تمایل ندارید در بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه نمایش داده شوند را به همین شیوه انتخاب و به سطل آشغال موجود در بخش زیرین صفحه نمایش منتقل کنید. حال می‌توانید آیکون بعلاوه یا پلاس موجود در بخش زیرین تنظیمات سریع (Quick Settings) را انتخاب نموده و هر آیکون میانبر جدیدی که تمایل به اضافه کردن آن به بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه دارید را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی A70s سامسونگ

با انجام این عمل به راحتی قادر خواهید بود که بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه اندرویدی مجهز به سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو شخصی سازی کنید. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، روند کلی شخصی سازی بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) تقریبا در تمام نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند به شیوه مشابه قابل انجام است. با این حال چنانچه در مورد شخصی سازی این قابلیت در دستگاه خود سوالی داشتید، می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود با کارشناسان پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

خرید قطعات موبایل

قطعات آیفون 11 Pro

قطعات گوشی سامسونگ نوت 20

 

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
پرویز
پرویز
5 سال گذشته

سلام. گوشی من هاوایی هستش تنظیمات سریع پیدا نمیکنم میشه برای گوشی من بگید چطور میتونم اضافه کنم

ALI
ALI
4 سال گذشته
پاسخ به  پرویز

سلام دوست عزیز. گوشی شما اندروید ۹ است