اپل تی وی جدید ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی بخریم؟ (Apple TV)

اپل تی وی جدید 32 گیگابایتی بخریم یا 64 گیگابایتی؟

اگر تمایل دارید که اپل تی وی جدید (Apple TV) را خریداری کنید، باید حتما در نظر داشته باشید که این گجت شامل دو نسخه مختلف با حافظه های 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. اما کدامیک از این دو برای شما انتخاب بهتری است و اصلا تفاوت مابین آن ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم که راهنمای مناسبی را برای خرید نسخه 32 یا 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) در اختیارتان قرار دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپل تی وی جدید یا Apple TV 2015

علیرغم تصوری که هر فرد با شنیدن نام اپل تی وی (Apple TV) در ذهنش ایجاد می‌شود، این محصول یک تلویزیون ساخته شده توسط شرکت اپل نیست! اپل تی وی یا Apple TV یک دانگل یا گجت است که ضمن اتصال به تلویزیون های HD می‌تواند امکانت گسترده‌ و بسیار جالبی را ارائه و تلویزیونی هوشمندتر و با قابلیت های بیشتر نسبت به حالت عادی را در اختیار کاربر قرار دهد. تاکنون چهار نسخه از اپل تی وی ها به بازار عرضه شده‌اند که جدیدترین نسخه آن ها اپل تی وی 2015 است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

توصیه می‌کنیم که برای آشنایی بهتر با اپل تی وی 2015 که از این پس به آن اپل تی وی جدید می‌گوییم، حتما یک دور مقاله “معرفی و آشنایی با اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015)” را مطالعه کنید. همچنین برای آشنایی بهتر با سیستم عامل اپل تی وی جدید (2015) هم می‌توانید به مطالعه مقاله “بررسی tvOS 10 ؛ نسخه جدید سیستم عامل اپل تی وی (Apple TV)” بپردازید. اما اپل تی وی 2015 شامل دو نسخه مختلف می‌شود که یکی از آن ها ظرفیت 32 گیگابایتی دارد و دیگری ظرفیت 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

مقایسه اپل تی وی 32 گیگابایتی 64 گیگابایتی

حال سوال اینجاست که کدامیک از این دو نسخه انتخاب بهتری برای خرید محسوب می‌شوند؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است که تفاوت های مابین نسخه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید را مرور کنیم و برخی از قابلیت های این گجت را بهتر بشناسیم. در این مقاله دقیقا قصد داریم که همین کار را انجام دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

تفاوت های نسخه 32 و 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015)

در این بخش مروری بر تفاوت های مابین نسخه 32 و 64 گیگابایتی اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015) خواهیم داشت.

تفاوت اول: فضای ذخیره سازی اطلاعات

اعداد فوق مربوط به حافظه داخلی اپل تی وی می‌شوند. اپل تی وی 32 گیگابایتی فضای ذخیره سازی اطلاعاتی معادل با 32 گیگابایت را در اختیارتان قرار می‌دهد و اپل تی وی 64 گیگابایتی هم فضای ذخیره سازی اطلاعاتی معادل با 64 گیگابایت را ارائه خواهد کرد. با توجه به اینکه شما از طریق اپل تی وی (Apple TV) می‌توانید بازی، فیلم، ویدیو، شو، موزیک و غیره را دانلود کنید، طبیعی است که فضای ذخیره سازی که در اختیارتان قرار داد می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین تفاوت اصلی مابین نسخه 32 و 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV) به شرحی بود که عنوان داشتیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل 

مقایسه اپل تی وی 32 گیگابایتی 64 گیگابایتی

تفاوت دوم: قیمت اپل تی وی جدید (Apple TV 2015)

طبیعی است که نسخه های 32 و 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV) قیمت های مختلفی را ارائه کنند و نسخه 64 گیگابایتی آن به مراتب گران قیمت تر از نسخه 32 گیگابایتی باشد. هم اکنون اپل تی وی 32 گیگابایتی با قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد و اپل تی وی 64 گیگابایتی 199 دلار قیمت دارد. بنابراین تفاوت مابین این دو در حدود 50 دلار خواهد بود.

اگر بخواهیم برای هر گیگابایتی از دو نسخه اپل تی وی جدید (Apple TV) قیمت تعیین کنیم، با یک تقسیم ساده به این نتیجه می‌رسیم که هر گیگابایتی از نسخه 32 گیگابایتی اپل تی وی 2015 (Apple TV) قیمتی برابر با 4.66 دلار دارد و در سمت مقابل هر گیگابایت از نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی 2015 (Apple TV) قیمتی معادل با 3.11 دلار دارد! پس به این مسئله توجه داشته باشید.

تعمیرات اپل

آیا باید نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) را بخریم؟

حالا که تفاوت های مابین دو نسخه  مختلف اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015) را شناختید، نوبت به آن می‌رسد که با برخی از ویژگی های این دانگل آشنا شوید که به نوعی نشان می‌دهند لزوم قطعی برای خرید نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی وجود ندارد.

حافظه هوشمند اپل تی وی جدید (Apple TV 2015)

هر دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV) از قابلیت هوشمندانه ای پشتیبانی می‌کنند که به موجب آن دانلود اطلاعات هر فایل به شیوه هوشمندانه و دقیقا با توجه به نیاز کاربر انجام می‌شود. این مسئله سبب می‌شود تا کاربر دغدغه کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات را نداشته باشد. اما منظور از دانلود هوشمندانه و مطابق با نیاز کاربر چیست؟

مقایسه اپل تی وی 32 گیگابایتی 64 گیگابایتی

تصور کنید که یک بازی را از آیتیونز (iTunes) اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015) خود دانلود می‌کنید. در این شرایط اپل تی وی به صورت هوشمندانه عمل خواهد کرد و کل اطلاعات مراحل مختلف بازی را دانلود نمی‌کند. مثلا تصور کنید که بازی شامل 10 مرحله می‌شود. در ابتدا و زمانی که شما این بازی را از طریق اپل تی وی جدید (Apple TV) دانلود کنید، فقط 5 مرحله از آن دانلود خواهد شد. زمانی که شما تا مرحله سوم این بازی پیش بروید، مراحل ششم و هفتم هم دانلود می‌شوند و از سمت مقابل مرحله اول بازی که دیگر نیازی به آن ندارید از حافظه اپل تی وی (Apple TV 2015) حذف می‌شود.

به این روند یا عملکرد اصطلاحا On-Demand یا منطبق با نیاز کاربر گفته می‌شود. این موضوع سبب خواهد شد که شما در حین استفاده از اپل تی وی جدید (Apple TV) کمتر با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات رو به رو شوید. پس با در نظر گرفتن این مسئله چندان ضروری به نظر نمی‌رسد که نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) را خریداری کنید. اینطور فکر نمی‌کنید؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

حافظه هوشمند اپل تی وی (Apple TV 2015) برای موزیک و عکس ها

اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) از iCloud Photo Library و iCloud Music Library بهره می‌برد که عملکرد آن ها هم کاملا هوشمندانه و مطابق با نیاز های کاربر است. اپل تی وی فقط فایل های موزیک و عکس هایی را که شما زیاد از آن ها استفاده می‌کنید را در حافظه محلی دستگاه ذخیره می‌کند و سایر موارد را به صورت ابری در سرویس آیکلود (iCloud) ذخیره خواهد کرد. بنابراین این امر هم سبب می‌شود تا شما نیازی مبنی بر وجود حافظه با ظرفیت زیاد برای ذخیره کردن فایل های صوتی و عکس هایتان نداشته باشید.

مقایسه اپل تی وی 32 گیگابایتی 64 گیگابایتی

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

تصمیم نهایی؛ اپل تی وی جدید 32 گیگابایتی یا 64 گیگابایتی؟

با توجه به مسائلی که در بخش فوق به آن ها اشاره کردیم، کاملا مشخص است که هیچ الزامی برای خرید نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) وجود ندارد. اپل تی وی 2015 به قدری هوشمند طراحی شده که اغلب کاربران نسخه 32 گیگابایتی آن هم هیچوقت با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه نمی‌شوند. اما اگر شما به قدری بودجه دارید که صرف 50 دلار هزینه بیشتر برای خرید نسخه 64 گیگابایتی اپل تی وی 2015 (Apple TV 2015) چندان اهمیتی برایتان ندارد، مطمئنا پیشنهاد می‌کنیم که اپل تی وی 64 گیگابایتی را بخرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله راهنمای مناسبی را برای خرید نسخه 32 یا 64 گیگابایتی اپل تی وی جدید (Apple TV 2015) در اختیارتان قرار دادیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک به شمار تماس 02175147 از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

iPhone 7 Plus قطعات

قیمت دوربین جلو iPhone 8

قیمت شیشه آیفون اس ای 2020

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments