آموزش پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام

آموزش پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام

تلگرام در آپدیت جدیدی که برای مسنجر خود منتشر کرد از قابلیت پخش شناور ویدئو پرده‌برداری نمود که یک ویژگی بسیار کاربردی است. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نسخه جدید تلگرام و پخش شناور ویدئو

تلگرام به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان فعلی به تازگی از جدیدترین نسخه مسنجر محبوبش رونمایی کرد. در آپدیت تلگرام 4.8 قابلیت ها و ویژگی های متنوعی ارائه شده که توصیه می‌کنیم برای آشنایی کامل با تمام این ویژگی ها به مطالعه مقاله “آپدیت تلگرام 4.8 منتشر شد: پخش شناور ویدئو و حالت شب خودکار” بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

یکی از ویژگی های جدید تلگرام 4.8 مربوط به امکان پخش شناور ویدئو می‌شود. این موضوع بدان معناست که دیگر برای تماشای ویدئوهای تلگرام نیازی نیست که ویدئو را به صورت فول اسکرین کرده و قادر به انجام هیچ کار دیگری به جز تماشای آن ویدئو نباشید. بلکه می‌توانید آن ویدئو را به صورت شناور در گوشه‌ای از نمایشگر گوشی نگه داشته و در حالت پخش قرار دهید و سایر اقدامات مورد نظرتان را در تلگرام انجام دهید.

اما پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام چگونه امکانپذیر خواهد بود؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه پخش شناور ویدئو در تلگرام 4.8 بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

 

آموزش پخش شناور ویدئو در تلگرام

پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام به سادگی امکانپذیر است. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

آموزش پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام

  • وارد پنجره گفتگویی شوید که تمایل دارید ویدئوی آن به صورت شناور پخش شود.
  • آیکون “پخش” که روی ویدئوی مورد نظر قرار گرفته را لمس کنید.
  • آیکون خاصی که روی گوشه سمت راست و بالای صفحه (کنار سه نقطه عمودی) واقع شده را لمس کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

مشاهده خواهید کرد که ویدئوی مورد نظر در یک پنجره کوچک و به صورت شناور پخش می‌شود. می‌توانید انگشت خود را بر روی پنجره کوچک و شناور ویدئو قرار داده و آن را به هر کجای نمایشگر که تمایل دارید منتقل کنید و همزمان با پخش آن ویدئو، سایر اقدامات مورد نظرتان را هم در تلگرام انجام دهید.

نکته: نکته بسیار جالبی که وجود دارد مربوط به این می‌شود که در حین پخش شناور ویدئو حتی با خروج از تلگرام هم پخش آن ویدئو متوقف نخواهد شد!

چگونه ویدئوی شناور در حال پخش را متوقف کنیم؟

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چگونه ویدئوی شناور در حالت پخش را متوقف کنیم؟ متاسفانه تلگرام هیچ آیکون مستقیمی را روی پنجره شناور و کوچک پخش ویدئوی تلگرام ارائه نکرده که امکان توقف آنی پخش آن ویدئوی شناور را فراهم کند، اما مطمئن هستیم در آینده نزدیک این وبژگی به تلگرام اضافه خواهد شد. در این میان فعلا برای لغو پخش ویدئوی شناور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • آیکون گوشه سمت راست و بالای پنجره شناور کوچک را لمس کنید تا به حالت تمام صفحه منتقل شود.
  • کلید “بازگشت به عقب” یا همان “Back” گوشی را لمس کنید تا پخش ویدئوی مورد نظر متوقف شود.

بدین صورت قادر به لغو یا توقف پخش ویدئوی شناور در حال پخش خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه پخش شناور ویدئو در نسخه جدید تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت تاچ ال سی دی آیفون XS Max

قطعات آیفون اس ای 2020

قیمت ال سی دی آیفون XS

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ماهان
ماهان
3 سال گذشته

سلام. کمک کنین.یه برنامه فوتبالی به اسم coach tactic board:soccer نصب کردم بعد رفتم توش خلاصه بعد دیدم یه صفحه شناور که یه ادمک لباس قرمز هست به صفحه گوشیم بخش سمت چپ اضاف شده.امیدم شمایین فعلا