آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

زود خالی شدن شارژ باتری آیفون X یکی از رایج ترین مشکلات آن محسوب می‌شود که کاربران زیادی با آن روبرو بوده و از آن گلایه می‌کنند. اما آیا می‌دانید که مشکل مذکور به راحتی و با در نظر گرفتن چند راه حل ساده قابل رفع است؟ در این مطلب می‌خواهیم به آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

آیفون X اپل یکی از متفاوت ترین آیفون های این شرکت است که برای اولین بار در تاریخ آیفون ها از یک صفحه نمایش بدون حاشیه و بزرگ و با وضوح تصویر بالا بهره‌مند شد. اما این مسئله سبب شده که مصرف انرژی آیفون X نسبت به سایر آیفون های اپل بیشتر شود و باتری 2716 میلی آمپر ساعتی گوشی به خوبی نتواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. البته شارژدهی باتری آیفون X اصلا بد نیست و وضعیت مطلوبی دارد، اما بهینه نبودن تنظیمات آن می‌تواند منجر شود که سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش یابد و کاربر تصور کند که باتری آیفون X خوب انرژی مورد نیازش را تامین نمی‌کند.

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

روش های مختلفی برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری آیفون X وجود دارد که در این مطلب آموزشی می‌خواهیم به شرح مهم ترین آن ها بپردازیم. با در نظر گرفتن این مواد و اعمال آن ها می‌توانید تا حد زیادی مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X خود را برطرف کنید. بنابراین اگر از کاربران این آیفون هستید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر باتری آیفون X اپل 

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با شناسایی و حذف اپلیکیشن های پرمصرف

اپلیکیشن هایی که در آیفون شما نصب هستند مصرف انرژی مشخصی دارند و هر یک برای سرویس دهی مقدار معینی شارژ مصرف می‌کنند. متاسفانه میزان مصرف شارژ برخی از اپلیکیشن ها در مقایسه با اپلیکیشن های دیگر به مراتب بالاتر است و نصب بودن آن ها روی دستگاه منجر به زود خالی شدن شارژ باتری آیفون X می‌شود. بنابراین یکی از بهترین راه های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X این است که اپلیکیشن های پر مصرف را شناسایی و از روی گوشی حذف کنید. بدین منظور ابتدا وارد منوی Settings آیفون خودتان شوید و گزینه Battery را انتخاب نمایید.

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

مشاهده خواهید کرده که صفحه‌ای مشابه با عکس فوق روی نمایشگر آیفون ایکس شما به تصویر کشیده می‌شود. در بخش زیرین این صفحه که با کادر قرمز رنگ مشخص کرده‌اید، جزئیات میزان مصرف انرژی اپلیکیشن های مختلف نصب شده روی دستگاه نمایش داده شده‌اند. برای مثال طبق گزارش فعلی اپلیکیشن فیسبوک در آیفون ما طی 24 ساعت گذشته 44 درصد از انرژی باتری را مصرف کرده که خب مقدار بسیار زیادی است. مشخصا با حذف این اپلیکیشن می‌توانیم تا حد زیادی از زود خالی شدن شارژ باتری آیفون X خود جلوگیری کنیم. بنابراین این روش یکی از بهترین روش های موجود برای جلوگیری از خالی شدن زود هنگام شارژ باتری آیفون ایکس خواهد بود.

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با فورس ریست یا هارد ریستارت

فورس ریست یا هارد ریستارت آیفون X هم می‌تواند بر روی کاهش میزان مصرف شارژ باتری آن موثر باشد. زمانی که آیفون را فورس ریست می‌کنید، گوشی با جان تازه‌ای ریستارت خواهد شد و تمام عوامل غیر ضروری که در آن فعال بودن و منجر به مصرف شارژ باتری می‌شدند غیر فعال می‌شوند. بنابراین فورس ریست هم می‌تواند یک راه حل موقت برای رفع مشکل زود خالی شدن شارژ باتری آیفون ایکس اپل باشد اما مطمئنا این روش یک راه حل دائمی نخواهد بود. به منظور فورس ریستارت آیفون X کافیست دکمه افزایش صدای آن را فشرده و کمی نگه دارید و ول کنید. سپس همین کار را با دکمه کاهش صدا انجام دهید. در نهایت هم دکمه کناری آیفون را فشرده و نگه دارید تا گوشی ریستارت شده و لوگوی اپل نمایان شود.

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با استفاده از حالت Low Power Mode

در آیفون X اپل هم مثل سایر گوشی های موبایل دیگر حالتی تحت عنوان Low Power Mode برای ذخیره سازی میزان مصرف انرژی دستگاه ارائه شده که با فعالسازی آن می‌توانید شارژ باتری دستگاه را به شکل محسوس ذخیره کنید و از خالی شدن آن جلوگیری به عمل آورید. بنابراین اگر می‌خواهید از خالی شدن شارژ باتری دستگاه ممانعت به عمل آورده شود، حتما در بازه های زمانی مختلف از این قابلیت استفاده نمایید. به منظور فعال سازی حالت Low Power Mode در آیفون ایکس اپل کافیست به بخش Settings و سپس battery مراجعه کنید و گزینه Low Power Mode را فعال نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون X اپل 

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با عدم استفاده از والپیپرهای دینامیک

استفاده از والپیپر یا تصاویر پس زمینه دینامیک و متحرک زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشند اما باید بدانید که منجر به افزایش میزان مصرف شارژ باتری هم می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید مصرف شارژ باتری آیفون X خود را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم از والپیپرهای دینامیک استفاده نکنید.

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با غیر فعالسازی قابلیت Fitness Tracking

در آیفون X گزینه و قابلیتی تحت عنوان Fitness Tracking ارائه شده که به موجب آن گوشی حرکات کاربر را زیر نظر گرفته و ردیابی می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند وضعیت عملکرد و فعالیت هایش را نشان دهد. این قابلیت بسیار جالب است اما فعال بودن آن منجر می‌شود که سنسورهای متعددی در گوشی دائما و حتی زمانی که صفحه نمایش آن خاموش است فعال باقی بمانند. فعال بودن این سنسورها به معنای مصرف شارژ باتری است. بنابراین غیر فعالسازی قابلیت Fitness Tracking آیفون ایکس یکی دیگر از روش های جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری دستگاه خواهد بود. به منظور غیر فعالسازی این قابلیت وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس گزینه Motion & Fitness را انتخاب نمایید و گزینه Fitness Tracking را از این قسمت غیر فعال کنید.

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با غیر فعالسازی Location Services

فعال بودن GPS گوشی هم می‌تواند به شدت روی مصرف شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم این قابلیت که در آیفون های اپل با عنوان Location Services معرفی می‌شود را غیر فعال نمایید. به منظور غیر فعالسازی این قابلیت کافیست وارد بخش Settings شوید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس گزینه Location Services را انتخاب و غیر فعال نمایید. دقت داشته باشید که برای مدیریت بهتر این قابلیت می‌توانید از بخش زیرین صفحه استفاده کنید و دقیقا مشخص نمایید که کدام اپلیکیشن ها در چه شرایطی قادر به استفاده از سرویس GPS یا موقعیت یاب باشند. اما طبیعتا غیر فعال کردن کامل قابلیت مذکور به نحو موثرتری منجر به کاهش مصرف شارژ باتری آیفون X خواهد شد.

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با جلوگیری از فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه

اپلیکیشن هایی که در گوشی شما نصب هستند و به طور آنی نوتیفیکیشن ارائه می‌کنند، دائما در پس زمینه گوشی فعال خواهند بود. برای مثال اگر صفحه نمایش گوشی شما خاموش است یا در حال استفاده از آن هستید و ناگهان نوتیفیکیشن دریافت یک پیام جدید تلگرام ارائه می‌شود، بدان معناست که اپلیکیشن تلگرام در پس زمینه گوشی فعال بوده و بدون وقفه نوتیفیکیشن پیام جدید را برایتان ارائه می‌کند. اپلیکیشن هایی که بدین ترتیب در پس زمینه گوشی فعال باشند، منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهند شد.

خوشبختانه در iOS 11 امکان مدیریت اپلیکیشن های پس زمینه به طور تک تک ارائه شده که چیزی شبیه به قابلیت Location Services است. برای دسترسی به تنظیمات این بخش وارد منوی Settings آیفون X شوید و گزینه General و سپس Background App Refresh را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید به کل قابلیت Background App Refresh آیفون را غیرفعال کنید یا وضعیت عملکرد آن را برای تک تک اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی بهینه سازی نمایید.

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

دقت داشته باشید که با غیر فعال کردن کامل قابلیت Background App Refresh دیگر هیچ اپلیکیشنی در پس زمینه دستگاه اطلاعات خود را بروزرسانی نخواهد کرد. این موضوع بدان معناست که در ازای دریافت پیام یا اطلاعات جدید نوتیفیکیشن برایتان ارائه نخواهد شد و شما ممکن است دیر متوجه دریافت یک پیام یا تغییر در اپلیکیشن خاصی شوید.

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با غیر فعال کردن دانلودهای خودکار

یکی دیگر از روش های موثری که می‌توانید از آن برای جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری آیفون X استفاده کنید مربوط به غیر فعالسازی قابلیت دانلودهای خودکار می‌شود. برای انجام این امر کافیست وارد بخش Settings شوید و گزینه iTunes & App Store را انتخاب نمایید. حالا اسلایدر موجود در کنار آیکون هایی همچون Music، Apps، Books & Audio books  و غیره را غیرفعال نمایید تا از آپدیت خودکار اطلاعات آن ها جلوگیری به عمل آید.

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با غیر فعال کردن قابلیت Auto Brightness

قابلیت Auto Brightness قابلیتی است که به موجب آن نور صفحه نمایش گوشی به طور خودکار با توجه به میزان روشنایی محیط تنظیم خواهد شد. این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود اما به شدت در مصرف انرژی آیفون X موثر است و فعال بودن آن می‌تواند منجر به خالی شدن زود هنگام شارژ باتری دستگاه شود. بنابراین اگر می‌خواهید از خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل جلوگیری کنید، بهتر است قابلیت Auto Brightness را غیر فعال نمایید. به منظور غیر فعالسازی این قابلیت وارد بخش Settings شوید و گزینه General را انتخاب کنید. سپس گزینه Accessibility و Display Accommodations را انتخاب نمایید. سپس می‌توانید گزینه Auto Brightness را غیر فعال کنید.تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با غیر فعالسازی قابلیت های ارتباطی غیر ضروری مثل بلوتوث، وای فای، موبایل دیتا و غیره

تمام قابلیت های ارتباطی که در آیفون یا هر گوشی دیگری ارائه می‌شوند برای فعالیت نیاز به صرف انرژی یعنی شارژ باتری دارند. بلوتوث، وای فای، هات اسپات، موبایل دیتا، ایردراپ و غیره همگی برای فعالیت، شارژ باتری مصرف می‌کنند. بنابراین با غیر فعالسازی این قابلیت ها در شرایطی که نیازی به آن ها ندارید، می‌توانید مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X را تا حد زیادی کنترل کنید. نحوه غیرفعالسازی قابلیت های مذکور بسیار ساده است و نیازی برای شرح آن ها وجود ندارد.

رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X با نصب آپدیت های iOS

آموزش روش های رفع مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون X اپل

اپل همیشه سعی کرده با آپدیت های جدیدی که برای سیستم عامل iOS ارائه می‌کند، مصرف انرژی آن را هم کاهش دهد و در واقع سیستم عاملی بهینه‌تر را ارائه نماید. بنابراین همیشه سعی کنید سیستم عامل آیفون ایکس خود را به روز نگه دارید تا جدیدترین بسترهای نرم افزاری لازم برای بهینه سازی مصرف شارژ باتری در گوشی بکار گرفته شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی روش هایی پرداختیم که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید تا حد زیادی از خالی شدن زود به زود شارژ باتری آیفون ایکس اپل جلوگیری به عمل آورید. فراموش نکنید که باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان با افت ظرفیت و توان شارژدهی مواجه می‌شوند و بروز این مشکل در آیفون X هم کاملا طبیعی است.

 

لینک های مفید: قطعات iPhone XR | قیمت دوربین پشت آیفون 11 Pro | قیمت قاب پشت iPhone 8 | قیمت گوشی اپل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه پارسا
فاطمه پارسا
3 سال گذشته

با سلام
من گوشیم رو وقتی هشتاد درصد میشه از شارژ میکشم ولی چن ساعت بعد که ازش استفاده نمیکنم یهو شارژ اضااافه میکنه :/ دلیلش چی میتونه باشه؟
مدلش هم آیفون ایکسه