نحوه ثبت مغازه در گوگل از ۰ تا ۱۰۰

نحوه ثبت مغازه در گوگل از 0 تا 100

ثبت مغازه در گوگل مسئله‌ای است که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم. برای ثبت کسب و کار در گوگل و افزایش مشتری در نتیجه‌ی این کار، چند راه وجود دارد. اولین و راحت‌ترین کار استفاده از تبلیغات در گوگل است که در آن با ثبت مشخصات مغازه خود می‌توانید جزو اولین پیشنهادات برای کاربران باشید. راه بعدی استفاده از سرویس گوگل مپ است که در ادامه بطور کامل آن را بررسی خواهیم کرد.

در گذشته برای پیدا کردن اماکن و سرویس‌های مختلف مردم ناچار به پرسیدن آدرس از افراد مختلف بودند و در بسیاری از موارد به دلیل راهنمایی‌های نه چندان درست و اشتباهات فردی، پیدا کردن آدرس مورد نظر کاری سخت و دشوار بود. امروزه با وجود سرویس‌ها و نرم‌افزارهای مکان یاب، کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای یافتن آدرس مورد نظر خود از دیگران سوال کند. اگر به دنبال ثبت مغازه در گوگل هستید و می‌خواهید این کار به بهترین نحو انجام دهید، پیشنهاد می‌شود حتما از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

ثبت مغازه در گوگل برای کسانی که به دنبال معرفی محل کسب و کار خود هستند از اهمتی بسیاری زیادی برخوردار است. دلیل این امر وابستگی مردم به استفاده از ابزارهای مکان یاب برای رسیدن به اهداف خود است. برای مثال فرض کنید شخصی به دنبال یافتن نزدیک‌ترین مکانیکی برای تعمیر وسیله‌ خود است، این شخص با جستجو در سطح اینترنت به دنبال نزدیک‌ترین تعمیرگاه خواهد بود.

ثبت مغازه در گوگل

اگر شماهم صاحب کسب و کاری پس حتما باید محل آن را در گوگل ثبت کنید تا شاهد افزایش فروش کالا یا خدمات خود باشید. اگر مغازه شما در گوگل ثبت نشده باشد، کسب و کار شما محدود به محله یا منطقه شما خواهد بود و بسیاری از وجود آن بی‌خبر خواهند ماند. علاوه بر این اگر به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اید، ممکن است بسیاری از وجود کسب و کار شما در منطقه خودتان بی‌خبر باشند. پس با ثبت مغازه در گوگل می‌توان کسب و کار خود را به همه افراد معرفی کرد.

اما برای ثبت کسب و کار در گوگل چه راه‌هایی وجود دارد؟ همانطور که اشاره شد روش اول ثبت کسب و کار با استفاده از تبلیغات گوگل است. در این صورت کسانی که نیاز به کالا یا خدمات شما داشته باشند بعد از جستجو در سطح وب می‌توانند محل کسب و کار شما را مشاهده کنند. اما راه‌کار بعدی که رایج است، استفاده از سرویس گوگل مپ است. اما گوگل مپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل مپ

در یک کلام گوگل مپ یک محصول وب از شرکت گوگل است که نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه می‌دهد. نسخه‌های ابتدایی این برنامه فقط نقشه‌های مربوط به کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپایی را نمایش می‌داد.

در ابتدای کار این نقشه‌ها فقط و فقط توسط خود گوگل درست می‌شد و امکان تغییر در آن توسط کاربران وجود نداشت. سر انجام در سال 2008 پروژه‌ای به نام Google Map Maker بیرون آمد که وظیفه آن تسهیل در ساخت و به‌روزرسانی نقشه‌ها بود. طی این پروژه به 60 کشور جهان اجازه توسعه نقشه‌ها داده شد که ایران نیز جزو آن‌ها بود. امکان ثبت مغازه در گوگل توسط همین پروژه کلید خورد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

توسعه گوگل مپ

بعد از اجرایی کردن پروژه گوگل مپ مِیکِر، قوانین خوبی برای جلوگیری از وارد کردن اطلاعات هرز در گوگل مپ وضع شد. کاربرانی که بیشتر از همه اطلاعات تأییدشده دارند، رتبه بالاتری در گوگل مپ مِیکِر دارند و کاربران پایین‌تر برای انتشار نقشه‌های کشیده‌شده باید منتظر تأیید کاربران رده بالاتر باشند.

گوگل با این ایده موفق شد تا نقشه 160 کشور جهان را به کمک کاربران به گوگل مپ اضافه کند. نقشه‌ها و عکس‌های گوگل مپ در ایران نیز دارای کیفیت مطلوبی هستند و به همین دلیل ثبت مغازه در گوگل برای ایرانیان می‌تواند بسیار سودمند باشد. سر انجام ایده گوگل مپ مِیکِر که در سال 2008 آغاز شده بود در سال 2017 به پایان رسید.

در حال حاضر برای اصلاح کردن یا ایجاد تغییرات در گوگل مپ باید کاربر گوگل باشید و اگر اشکالی در نقشه مشاهده می‌کنید روی نقطه مورد نظر کلیک نموده و گزینه گزارش اشکال در داده‌ها را انتخاب کنید. در ادامه انتها باید طی مراحلی وجود اشکال در نقشه را توضیح دهید. در انتها گوگل مپ گزارش را بررسی می‌کرده و اگر گزارش درست باشد نقشه را اصلاح می‌کند.

کاربرد گوگل مپ

فرقی نمی‌کند در شهر خود به دنبال یک مغازه خاص بوده یا در سفر به دنبال یک رستوران با کیفیت باشید. گوگل مپ طوری طراحی شده است که در آن علاوه بر دسترسی به نقشه کامل جهان، می‌توان کیفیت مراکز خدماتی را نیز مشاهده کرد. به همین دلیل امروزه از این سرویس در تمام دنیا برای دسترسی به انواع خدمات استفاد می‌شود و گوگل مپ را می‌توان بهترین ابزار مکان یاب در تمام جهان محسوب کرد.

صاحبان کسب و کار با ثبت مغازه در گوگل به کاربران اینترنت اجازه دسترسی به مکان کسب و کار خود را می‌دهند که افزایش درآمد، ثمره این کار خواهد بود. گوگل فهرست‌های کسب و کار را از منابع مختلف آنلاین و غیرآنلاین تولید می‌کند. برای کاهش تکرار در فهرست، الگوریتم گوگل لیست‌ها را به‌طور خودکار بر اساس آدرس، شماره تلفن تلفیق می‌کند. گوگل اجازه می‌دهد تا صاحبان کسب و کار، کسب و کار خود را از طریق Google My Business خود را تأیید کند و همچنین داوطلبان را برای بررسی و اصلاح اطلاعات حقیقی آنها استخدام کرده‌ است.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

با ثبت موقعیت روی نقشه گوگل مپ می‌توان از گل فروشی گرفته تا باشگاه ورزشی را روی نقشه ثبت کرد. گوگل برای کاربرانی که به توسعه نقشه گوگل کمک کرده و به نقشه‌های و امکانات و مزایای بیشتری برای این کار ارائه دهند، امتیاز در نظر می‌گیرد.

این امتیازها فعالیت کاربر در زمینه‌های مختلف را نشان می‌دهد. در گام بعدی با در نظر گرفتن این فعالیت‌ها تعیین سطح توسط گوگل انجام می‌شود و از سطح یک شروع شده و به سطح 10 می‌رسد که آخرین سطح کاربران راهنمای محلی گوگل است.

فواید ثبت مغازه در گوگل

بدون شک اولین مزیت ثبت مکان کسب و کار در گوگل، افزایش فروش کالا یا خدمات است. مدیر کسب و کار با درج کردن مشخصات محل کسب و تعیین آدرس دقیق آن روی نقشه این امکان را به کاربران می‌دهد که از وجود مغاره در آن نقطه باخبر شوند.

ثبت کسب و کار در گوگل برای مشاغلی که از طریق سایت اقدام به فروش کالا یا خدمت می‌کنند نیز بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا درج مغازه در گوگل باعث بهبود سئوی سایت شده و در بلند مدت به اعتماد کاربران سایت کمک شایانی می‌کند.

تصور کنید قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارید اما برای خرید دچار شک و تردید هستید. قطعا زمانی که از آن فروشگاه اطلاعات کافی کسب نکنید برای خرید از آن با مشکل رو به رو خواهید بود و در نقطقه مقابل زمانی که اطلاعات یک فروشگاه از جمله مکان فیزیکی آن روی نقشه مشخص باشد بطور طبیعی اعتماد کردن به آن نیز راحت‌تر خواهد بود. از همین رو ثبت مغازه در گوگل برای کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با google Business می توانید آدرس، وب سایت، نمای کلی کسب و کار، ساعات کار، شماره تماس و سایر اطلاعات مفید خود را لیست موجود ثبت کنید. یکی از مهم‌ترین فواید ثبت مکان در گوگل این است که اطلاعات در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند و همین موضوع باعث افزایش بازید کاربران از سایت هدف خواهد بود.

آموزش ثبت مغازه در گوگل مپ

در ادامه این مطلب به سراغ فرایند درج مکان کسب و کار در گوگل مپ می‌پردازیم. برای انجام این کار می‌توان از نسخه دکستاپ گوگل مپ یا نسخه‌های موبایل کمک گرفت. فرایند ثبت در این دو روش با کمی تفاوت یکسان است؛ برای همین با یک بار یادگیری می‌توانید از طریف موبایل یا دکستاپ اقدام به ثبت مغازه در گوگل نمایید. قبل از آغاز آموزش بهتر است به اطلاعات مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل نگاهی بیندازیم.

 

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل

  • لوکیشن دقیق
  • آدرس دقیق
  • نام مکان به فارسی و انگلیسی
  • دسته شغلی
  • شماره تماس ثابت یا تلفن همراه
  • روز و ساعات کاری
  • آدرس وبسایت یا صفحه اینستاگرام
  • عکس از محل کسب وکار

مراحل ثبت مغازه در گوگل

در ادامه مراحل ثبت مغازه در گوگل را شرح خواهیم داد.

مرحله اول : برنامه گوگل مپ را باز کنید

اگر از نسخه دسکتاپ یا وب استفاده می‌کنید کافی است عبارت گوگل مپ را جستجو کرده تا وارد سایت گوگل مپ شوید. تقریبا در تمام گوشی‌های اندرویدی برنامه گوگل مپ بطور پیش فرض نصب است. پس در گام اول باید برنامه را پیدا کرده، آیکون برنامه را لمس کرده و آن را باز کنید. (اگر به حساب گوگل خود متصل نشده‌اید پس از باز کردن برنامه باید آدرس جیمیل و رمز عبور خود را وارد کرده تا وارد سیستم گوگل شوید).

مرحله دوم : ورود به صفحه اطلاعات

بعد از باز شدن برنامه روی آیکون سه خط در قسمت بالای صفحه سمت چپ بزنید تا منوی برنامه باز شود. در انتهای منو گزینه‌ای تحت عنوان Add a missing place وجود دارد. این گزینه را لمس کرده تا وارد صفحه درج اطلاعات یا Add a place در گوگل مپ شوید.

توجه : در نسخه‌های جدید روش ثبت مکان با روش ثبت مغازه در گوگل از یکدیگر جدا شده است. پس ابتدا روی گزینه سه خط بزنید و از منو گزینه Add your business را انتخاب کنید تا به صفحه مربوط به درج اطلاعات هدایت شوید. (لازم به ذکر است به دلیل تحریم‌ها باید از برنامه تغییر آی پی برای ورود به این صفحه استفاده کنید).

مرحله سوم : نام مکان مورد نظر (کسب و کار) را وارد کنید

نام کسب و کار خود را وارد کنید، این نام می‌تواند نام مغازه، سایت یا برند شما باشد. این نام همان نامی است که در انتها روی نقشه برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود.

مرحله چهارم : نوع کسب و کار را وارد کنید

فیلد Category مربوط به نوع کسب و کار شما است؛ پس با لمس کادر آن، دسته یا نوع کسب و کار خود را درج کنید. با نوشتن اولین کلمه در این کادر، تمام دسته بندی‌های موجود نمایش داده می‌شود. برای مثال با درج کلمه web تمام دسته‌های مربوط به وب نمایش داده می‌شود.

مرحله پنجم : آدرس کسب و کار را وارد کنید

قسمتی که با عنوان Location یا Address مشخص شده را لمس کرده و آدرس موقعیت مورد نظر را وارد کنید. توجه داشته باشید در وارد کردن این اطلاعات دقت زیادی به خرج دهید چون بعد از ثبت امکان ویرایش برای کاربران ایرانی دشوار خواهد بود.

مرحله ششم : اطلاعات تکمیلی را وارد کنید

در مرحله قبل اطلاعات ضروری مربوط به مکان کسب و کار توسط گوگل مپ دریاف شد و شما می‌توانید اطلاعات را ثبت کنید. اما در این قسمت می‌توانید اطلاعاتی را برای تکمیل مشخصات کسب و کار وارد کنید که وارد کردن آن‌ها مخصوصا برای وب سایت‌ها بسیار مفید است.

phone number : در این قسمت می‌توانید شماره تلفن محل کسب و کار خود را وارد کنید.

website : اگر کسب و کار شما آنلاین است و وب سایت دارید، در این قسمت باید آدرس وب سایت خود را وارد کنید.

Hours : این قسمت مربوط به ساعت کاری کسب و کار شما است. در این قسمت باید باتوجه به الگوی مشخص شده، ساعت کاری کسب و کار خود را در طول هفته مشخص کنید.

Already open : این قسمت مربوط به تاریخ افتتاح کسب و کار شما است و می‌توانید در صورت تمایل این تاریخ را در این قسمت درج کنید.

Add a photo : یکی از قسمت‌های کاربردی در اطلاعات تکمیلی مربوط به همین قسمت است. در این کادر می‌توانید تصاویر مربوط به کسب و کار خود را بارگذاری کنید تا در نتایج گوگل به عنوان نمونه تصاویر از محل کار شما به نمایش گذاشته شود.

پیگیری ثبت کسب و کار در گوگل

بعد از اتمام فرایند ثبت نام و ارسال اطلاعات مورد نیاز نوبت به پیگیری ثبت مغازه در گوگل می‌رسد. برای اطلاع از آخرین وضعیت درخواست خود در گام اول توسط برنامه یا نسخه وب، گوگل مپ را باز کرده و سپس روی آیکون کلیک کنید. در منوی باز شده روی عبارت Your contribution بزنید تا از وضعیت درخواست مطلع شوید.

Pending : این وضعیت به معنای در انتظار است و یعنی درخواست شما هنوز بررسی نشده است. در این مدت از ارسال درخواست دوباره خودداری کنید چون این کار شما از طرف گوگل اسپم شناخته می‌شود و شما دیگر قادر به ثبت مغازه در گوگل نخواهید بود.

Approved : بعد از مشاهده این پیام یعنی محل مورد نظر شما با موفقیت ثبت شده است.

Not approved : این پیام یعنی درخواست شما تایید نشده است.

توجه داشته باشید در صورت مشاهده پیام Approved محل کسب و کار شما بصورت اولیه ثبت شده است و ثبت نهایی بسته به اعتبار اکانت جیمیل شما معمولا بین 30 الی 60 روز زمان خواهد برد. بعد از تایید درخواست ایمیل خود را چک کنید، اگر پیام in Review را دریافت کردید به معنای بررسی دوباره مکان توسط گوگل خواهد بود اما اگر پیام Published را دریافت کردید یعنی کار به اتمام رسیده و مکان کسب و کار شما بصورت دائم به ثبت رسیده است. 

ویرایش اطلاعات در گوگل مپ

گاهی به دلیل خطای فردی مشخصات یک مکان یا کسب و کار به درستی در سیستم گوگل ثبت نمی‌شود و یا مکان آن مغازه تغییر کرده و شما قصد ویرایش آن را دارید. گوگل برای چنین شرایطی امکانی فراهم آورده که به کمک آن می‌توان اشتباهات را تصحیح کرد.

برای این کار ابتدا نام نقطه‌ای را که می‌خواهید ویرایش کنید در کادر جستجوی وارد کنید تا در نقشه مشخص شود. سپس روی گزینه Suggest an Edit کلیک کرده تا منوی مربوط به ویرایش برای شما باز شود. در ادامه تمام گزینه‌های موجود در منو را بررسی خواهیم کرد.

  • Permanently closed : برای همیشه بسته شده است.
  • Never existed : هرگز وجود نداشته است.
  • Spam : هرزنامه است.
  • Private : خصوصی است.
  • Duplicate : تکراری است.
  • Moved elsewhere : به مکان دیگری منتقل شده است. (می توانید آدرس جدید را بروی نقشه مشخص کنید)
  • Place is permanently closed or has never existed : این مکان برای همیشه بسته یا هرگز وجود نداشته است.

 

جمع بندی

در این مطلب به اهمیت ثبت مغازه در گوگل پرداختیم و گفتیم که با این کار فرصت فروش کالا و خدمات بیشتر خواهد شد. از طرفی این کار برای کسب و کارهای آنلاین علاوه بر افزایش فروش، به بهبود سئو سایت نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در گذشته ثبت اطلاعات و مکان مربوط به کسب و کار به راحتی انجام می‌شد اما بعد از تحریم کردن گوگل، فرایند درج مغازه در گوگل به راحتی سابق نیست. در مرحله اول باید از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کرد و در ادامه با عبور از مراحل مختلف، منتظر تایید از سمت گوگل بود.

خوشبختانه امروزه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که علاوه بر فراهم آوردن امکان تبلیغات در گوگل، ثبت مشخصات کسب و کار را نیز با بهترین کیفیت می‌دهند. پس برای ثبت مغازه در گوگل می‌توانید از این آژانس‌ها کمک بگیرید تا شاهد افزاش درآمد خود باشید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments