معرفی کامل اپلیکیشن های مسیریابی برای سفر

معرفی کامل اپلیکیشن های مسیریابی برای سفر

مسیریابی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسافران و گردشگران است. به خصوص افرادی که از تور و وسیله نقلیه‌ای همچون هواپیما استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه سفر خود را آغاز کنند. در گذشته مسافران برای مسیریابی از نقشه‌های کاغذی حجیم استفاده می‌کردند. امروزه به کمک اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که بر روی تبلت، گوشی موبایل یا دیگر وسایل نصب می‌شوند، می‌توان به راحتی مسیریابی کرد.

اگر قصد دارید یک سفر ماجراجویانه با خودروی شخصی آغاز کنید، به یک مسیریاب خوب نیاز دارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

گوگل مپس (Google Maps)

گوگل مپس یک برنامه آشنا برای مسیریابی است برای کسانی که بدون تهیه بلیط با وسیله نقلیه شخصی به سفر می‌روند . امروزه اغلب دارندگان گوشی‌های هوشمند و تلبت از برنامه گوگل مپس برای مسیریابی استفاده می‌کنند. گوگل مپس نوعی نقشه است که برای کاربران اندروید، iOS و همچنین ویندوز در دسترس است. نقشه گوگل روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. ویژگی‌های بسیار پیشرفته و میانبرهای کاربردی در این برنامه وجود دارد که اغلب کاربران از آن بی‌خبر هستند.

شرکت گوگل امکان نمایش ترافیک را برای کاربران خود در نظر گرفته است که این ویژگی بسیار کارآمد است و کاربران می‌توانند به صورت لحظه‌ای از ترافیک خیابان‌ها و بزرگراه‌ها باخبر شوند. در آخرین نسخه به روز رسانی گوگل مپس در کنار جستجوی آنلاین، امکان جستجوی آفلاین نیز فراهم شده است.

معرفی کامل اپلیکیشن های مسیریابی برای سفر

ویز (WAZE)

از دیگر برنامه‌های شناخته شده مسیریابی به خصوص برای ما ایرانی‌ها، برنامه ویز است. برنامه ویز برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS به صورت کاملاً رایگان عرضه شده است. این برنامه به راحتی برای شما مسیریابی می‌کند. همچنین به کمک ویز می‌توانید از محل قرارگیری دوربین‌های کنترل سرعت، محل نصب چراغ‌های راهنمایی در طول مسیر و وجود پلیس باخبر شوید. یکی از مزیت‌های برنامه ویز این است که می‌توانید با زبان فارسی در این برنامه مسیریاب جستجو کنید. همچنین می‌توانید زبان برنامه را به زبان فارسی تغییر دهید. حتی اگر با بلیت قطار به شهری سفر کردید هم می توانید از این برنامه برای مسیریابی در آن شهر استفاده کنید.

 

سایجیک (Sygic)

یکی از بهترین برنامه‌های مسیریابی، برنامه سایجیک است. این برنامه با هر سه نوع سیستم عامل یعنی اندروید، ویندوز و iOS سازگاری دارد. اگر یک سفر 7 روزه در پیش دارید، می‌توانید به صورت کاملاً رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از طریق وب‌سایت نسخه اصلی برنامه را خریداری کنید. از این برنامه می‌توان به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کرد. ساجیک با دقت بسیار بالایی فاصله‌ها را محاسبه می‌کند. به گونه‌ای که می‌توانید برای شمارش قدم‌ها به آن اعتماد کنید. این اپلیکیشن یک قطب‌نمای حرفه‌ای دارد و به کمک آن می‌توانید جهت‌ها را به آسانی شناسایی کنید.

 

بلد (Balad)

یک اپلیکیشن ایرانی خوب برای مسیریابی، برنامه بلد است. این برنامه همچون برنامه ویز در ایران بسیار شناخته شده است. این برنامه توانسته جای خود را در میان رانندگان تاکسی و آژانس‌های اینترنتی پیدا کند. برنامه بلد سیستم جستجوی ساده‌ای دارد و زبان آن فارسی است. اگر از برنامه بلد برای مسیریابی استفاده کنید، خواهید دید که راه‌های متنوعی برای فرار از ترافیک برای شما وجود دارد. این برنامه راهنمای صوتی دارد که به خوبی شما را به سمت مقصد هدایت می‌کند و نیازی نیست به صفحه موبایل نگاه کنید.

این برنامه شما را از وجود مناطق حادثه‌خیز، محل نصب سرعت سنج، مکان‌های دوربین ترافیکی و همچنین وجود افسر باخبر می‌کند. یکی از بزرگترین مزیت‌های این برنامه این است که سازندگان آن توانستند بلد را بومی‌سازی کنند. یعنی پلاک‌های ساختمانی نیز در این برنامه ایرانی درج شده است.

 

کوموت (KOMOOT)

در صورتی که از تور استفاده نمی‌کنید، این برنامه مسیریابی برای سفرهایی که با خودروی شخصی برگزار می‌شوند، بسیار مناسب است. این برنامه به صورت رایگان برای هر دو سیستم اندروید و iOS عرضه شده است. در این برنامه می‌توانید از گزینه گزارش صوتی مسیرها استفاده کنید تا از این طریق بتوانید بیشتر برروی رانندگی تمرکز کنید. یکی از مزیت‌های این برنامه این است که می‌توانید به صورت آنلاین و آفلاین از آن استفاده کنید. متاسفانه امکان بررسی وضعیت ترافیکی راه‌ها و جاده‌ها در این اپلیکیشن به صورت لحظه‌ای وجود ندارد. هنگام دوچرخه سواری و کوهنوردی نیز می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

 

نشان (Neshan)

یکی دیگر از برنامه‌های مسیریابی ایرانی که امروزه شهرت زیادی کسب کرده است، برنامه نشان است. در صورتی که به دنبال یک مسیر در داخل ایران هستید، برنامه نشان عملکرد خوبی به شما ارائه می‌دهد. در برنامه نشان راهنمای صوتی فارسی زبان وجود دارد. این برنامه می‌تواند شما را از وضعیت لحظه‌ای مسیرها، ترافیک راه‌ها و دیگر موارد باخبر کند. در برنامه نشان می‌توانید به کمک بلندگوی موجود، بدون نیاز به تایپ مسیر خود را جستجو کنید. همچنین به کمک این برنامه می‌توانید مکان‌هایی همچون رستوران، خودپرداز، پمپ بنزین، هتل و دیگر موارد را جستجو کنید و به نزدیک‌ترین آن‌ها مراجعه کنید.

معرفی کامل اپلیکیشن های مسیریابی برای سفر

دال (Daal)

یکی از بزرگترین رقیب‌های ایرانی برنامه ویز، اپلیکیشن دال است. دال از نقشه‌های گوگل استفاده می‌کند. این برنامه برخی از مکان‌های مهم را روی نقشه نشان نمی‌دهد. در واقع ممکن است شما تصور کنید هیچگونه رستوران، هتل یا کافه در نزدیکی مقصد شما وجود ندارد. در صورتی که با نزدیک شدن به مکان مورد نظر می‌توانید از وجود رستوران در آن باخبر شوید. دال از لحاظ ظاهری شبیه به برنامه ویز است. هنگامی که مقصد مورد نظر خود را در دال جستجو می‌کنید، پس از گذشت چند ثانیه زمان، فاصله و نحوه رسیدن به مقصد به شما نمایش داده می‌شود. همچنین در صورتی که مقصد مورد نظر شما در طرح خاصی از نظر شهرداری قرار گرفته باشد این برنامه شما را باخبر می‌کند.

 

سخن پایانی

برنامه‌های مسیریابی زیادی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در سفرهایی که با تور یا هواپیما انجام می‌شود، نیازی به مسیریابی نیست. اما بهتر است پیش از سفر با خودروی شخصی و آغاز ماجراجویی یک برنامه مسیریابی خوب برای دستگاه خود دانلود کنید تا از این طریق بتوانید یک تجربه عالی برای خود رقم بزنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments