معرفی و آموزش استفاده ازبرنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)

برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)

برنامه بومرنگ (Boomerang) جدیدترین اپلیکیشن توسعه داده شده توسط تیم اینستاگرام است. این اپلیکیشن شما را قادر به ساخت ویدیوهای بسیار کوتاه و شبیه به تصاویر گیف (GIF) می‌کند و امکان اشتراک گذاری مستقیم آن‌ها در اینستاگرام و… را فراهم می‌آورد. در این مقاله قصد داریم که به معرفی برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) بپردازیم و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

معرفی برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)

اینستاگرام که هم اکنون توسط فیسبوک خریداری شده یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی موجود در زمینه شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. تیم سازنده اینستاگرام تنها به توسعه این اپلیکیشن بسنده نکرده‌اند و گاه به گاه برنامه‌های موبایلی جالب دیگری را هم طراحی و عرضه می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن‌هایی همچون Hyperlapse یا Layout اشاره کرد که هر یک ویژگی‌ها و امکانات خاصی را ارائه می‌کنند و با اپلیکیشن اینستاگرام هم در ارتباط مستقیم هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما جدیدترین اپلیکیشنی که به تازگی توسط تیم اینستاگرام توسعه داده شده است، بومرنگ (Boomerang) نام دارد. برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) شما را قادر به تولید ویدیوهایی شبیه به تصاویر گیف (GIF) می‌کند. در این ویدیوها یک رخداد اصلی در قالب 1 ثانیه تعریف می‌شود و به صورت چرخشی یا اصطلاحا لوپ (Loop) پخش می‌گردد. ظاهرا برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) به منظور پاسخگویی به قابلیت “لایو فوتو” یا همان “Live Photo” آیفون‌های اپل ارائه شده است.

ویدیوهایی که به صورت لایو فوتو در آیفون‌های جدید اپل ضبط می‌شوند فرمت اختصاصی دارند که توسط اینستاگرام و فیسبوک قابل شناسایی نیست. این موضوع سبب می‌شود که شما نتوانید به طور مستقیم یک کلیپ لایو فوتو را در اینستاگرام اشتراک گذاری کنید. به منظور اشتراک گذاری این ویدیوها در اینستاگرام یا فیسبوک باید نسبت به تبدیل فرمت آن‌ها اقدام کنیم. پیش از این در مقاله “آموزش تبدیل لایو فوتو آیفون به عکس گیف (Live Photo to GIF)” نحوه انجام این عمل را به شما عزیزان آموزش داده بودیم.

اما برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) این محدودیت را از بین برده است. با استفاده از برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) شما می‌توانید پس از تهیه ویدیوهای کوتاه مد نظرتان آن‌ها را به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک اشتراک‌گذاری کنید. بنابراین ویدیوهای کوتاه و شبیه به گیف تولید شده توسط برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) با شبکه‌های اجتماعی دیگری سازگاری داشته و برای اشتراک گذاری آن‌ها نیازی به استفاده از برنامه‌های جانبی برای تبدیل فرمت وجود ندارد. دقت داشته باشید که ویدیوهای تهیه شده در برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) مانند تصاویر گیف بدون صدا هستند.

هدف ما در این مقاله معرفی و آموزش نحوه استفاده از برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) است. با توضیحاتی که در بخش فوق ارائه شده در واقع معرفی برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) به پایان رسیده است. بنابراین حال نوبت به آموزش نحوه استفاده از این اپلیکیشن می‌رسد. فراموش نکنید که در صورت وجود هر مشکل یا سوالی می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش استفاده از برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)

از آنجایی که در برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) یک سناریوی کوتاه و 1 ثانیه‌ای به صورت چرخشی یا لوپ پخش می‌شود، باید سناریو مورد نظرتان متحرک باشد. به عنوان مثال این سناریو می‌تواند ثانیه‌ای از انجام یک حرکت آکروباتیک یا حادثه‌ای خاص باشد. سناریوی متحرک مورد نظر در ویدیوی نهایی تولید شده توسط برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) به صورت رفت و برگشت پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات اپل

به عنوان مثال تصور کنید که از لحظه باد کردن بادکنک در هان خود یک سناریوی 1 ثانیه‌ای ساخته‌اید. این سناریو در برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) به شکل باد شدن بادکنک و سپس خالی شدن باد آن و مجدد باد شدن و خالی شدن باد بادکنک نمایش داده می‌شود و این روال به همین صورت طی می‌شود. بنابراین ابتدا سناریوی مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس به منظور استفاده از برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) مراحل زیر را طی کنید:

  • پیش از انجام هر عمل باید برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) را دانلود و در گوشی هوشمندتان نصب کنید. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و دارای نسخه‌های آی او اس و اندرویدی است. (برای دانلود می‌توانید به باکس دانلود که در پایین همین مطلب قرار گرفته، مراجعه نمایید.)
  • پس از نصب اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)، آن را اجرا کنید. به محض اجرای این اپلیکیشن یک محیط بسیار ساده پیش رویتان قرار می‌گیرد و دوربین اصلی دستگاه فعال می‌شود.
  • با استفاده از آیکون موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه می‌توانید نسبت به تغییر دوربین دستگاه از اصلی به سلفی و برعکس اقدام کنید.
  • با استفاده از دکمه لمسی بزرگ موجود در بخش پایین و وسط صفحه نسبت به ضبط سناریوی مورد نظرتان اقدام کنید.

برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang)

  • سپس اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) تصویر متحرک مورد نظر را تنظیم می‌کند و یک پیش نمایش از آن را ارائه خواهد کرد. در این مرحله نسخه‌ای از تصویر متحرک ایجاد شده به صورت اتوماتیک در حافظه داخلی گوشی هوشمندتان ذخیره می‌شود.
  • در نهایت مانند عکس فوق، برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) گزینه‌هایی را به منظور اشتراک‌گذاری مستقیم فایل ویدیویی ضبط شده در اینستاگرام، فیسبوک و… ارائه می‌کند. با لمس گزینه اینستاگرام می‌توانید نسبت به اشتراک گذاری سریع و مستقیم ویدیوی ضبط شده در این شبکه اجتماعی اقدام کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ 

همانطور که مشاهده کردید استفاده از اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) بسیار ساده بوده و به هیچ وجه فرآیند پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. رابط کاربری این اپلیکیشن ساده و روان است و بهترین کیفیت ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

همانگونه که ملاحظه کردید در این مقاله به معرفی برنامه بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) و آموزش نحوه استفاده از این اپلیکیشن جالب پرداختیم. بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) هم اکنون جدیدترین اپلیکیشنی است که توسط تیم اینستاگرام توسعه داده شده است. با جستجوی هشتگ boomerang در اینستاگرام می‌توانید به نمونه کلیپ‌های تهیه شده توسط این اپلیکیشن دست پیدا کنید. چنانچه در رابطه با نحوه استفاده از اپلیکیشن بومرنگ اینستاگرام (Boomerang) سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

دوربین آیفون 11 پرو مکس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ اس 20 اولترا

قطعات گوشی S20 Ultra

تعمیرات موبایل

Boomerang from Instagram
نام Boomerang from Instagram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Instagram
منبع pocket-lint

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments