راهنمای خرید کابل شبکه در سال ۱۴۰۱

راهنمای خرید کابل شبکه در سال ۱۴۰۱

یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه موجود در جهان کابل شبکه است. توجه داشته باشید کابل شبکه در انواع مختلف، با سطح کیفیت گوناگون تولید و با قیمت مختلف به بازار عرضه می‌شود. این مسئله باعث می‌گردد تا یک شخص بتواند بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته است برای خرید کابل شبکه اقدام کند. به همین دلیل در مقاله راهنمای خرید کابل شبکه در سال 1401 قصد بر این است که اطلاعات کاملی نسبت به مواردی که یک شخص باید در هنگام خرید کابل شبکه به آن توجه کند ارائه می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث شود تا یک کاربر یک انتخاب درست را تجربه کند. در ادامه مواردی همچون شیلدار یا بدون شیلد بودن کابل شبکه مورد بررسی قرار داده می‌شود. از سوی دیگر ۲ نمونه از بهترین برندهای تولید کننده کابل شبکه در سال  ۱۴۰۱ (کابل شبکه لگراند و کابل شبکه نگزنس) معرفی و مورد بررسی قرار داده خواهد شد.

هنگام خرید کابل شبکه به چه نکاتی توجه کنیم؟

مواردی وجود دارد که هر کاربر در هنگام خرید کابل شبکه باید به آن توجه کند تا بتوانند یک خرید هوشمندانه را تجربه نمایند. در گام اول باید به فاصله کامپیوتر، لپ تاپ و غیره تا سوئیچ توجه کنید. زیرا این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند در سرعت انتقال داده‌ها از طریق کابل شبکه تاثیر مستقیم بگذارد. در گام بعد باید به سرعت و پهنای باند قابل پشتیبانی کابل شبکه اشاره کنیم. کابل‌های شبکه دارای پهنای باند مختلفی می‌باشند. در نتیجه اگر به دنبال کابل شبکه هستید که داده ها را با سرعت بیش‌تری انتقال دهد باید کابل شبکه با CAT بالا خریداری کنید. زیرا کابل هایی که پهنای باند ضعیفی دارند نمی‌توانند جوابگوی نیازهای شما باشند.

راهنمای خرید کابل شبکه در سال ۱۴۰۱

در ادامه بهتر است به سراغ تداخل کابل شبکه برویم که باعث آزرده خاطر شدن بسیاری از کاربران می‌شود. توجه داشته باشید کاربران زیادی با این مشکل درگیر هستند اما دلیل وجود تداخل‌ها را نمی‌دانند. در ابتدا بهتر است بدانید کابل‌های شبکه با میدان‌های مغناطیسی تداخل دارند. همانطور که می‌دانید میدان‌های مغناطیسی باعث تداخل در عبور سیگنال‌ها می‌گردد. البته راه حل این کار نحوه درست کابل کشی است. در واقع شما باید کابل شبکه را از مسیرهایی عبور دهید که تجهیزاتی همچون کابل برق فشار قوی، موتور برق صنعتی و غیره وجود نداشته باشد، زیرا تجهیزاتی که ذکر شد میدان مغناطیسی تولید می‌کند. همچنین می‌تواین از کابل شبکه شیلددار استفاده کنید.

انتخاب Category مناسب با شبکه خود

در قسمت زیر یک تصویر قرار دارد که شما به راحتی می‌توانید اطلاعات کاملی نسبت به CATEGORY یا همان طبقه بندی کابل به دست بیاورید. توجه داشته باشید CAT مخفف عبارت Category است. در ادامه بهتر است ذکر کنیم که هر category دارای یک سرعت و پهنای باند مجزا می‌باشد. برای مثال کابل شبکه CAT6 دارای سرعت حدود به ۱ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از سوی دیگر پهنای باند آن هم ۲۵۰ مگاهرتز بر ثانیه می‌باشد. اما این مسئله در کابل CAT 7 کاملا متفاوت است زیرا کابل‌های CAT7 سرعتی حدود به 10 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باندی حدود به ۶۰۰ مگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در نهایت بهتر است ذکر شود که هر کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود یک کابل شبکه در کتگوری‌های مختلف انتخاب کرده و خریداری کند.

انتخاب Category مناسب با شبکه خود

شیلد دار یا بدون شیلد؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم خرید کابل شبکه شیلد دار یا بدون شیلد به عواملی مختلفی همچون نوع و میزان حجم کاری بستگی دارد. برای مثال زمانی که شما قصد دارید برای مصارف خانگی یا راه اندازی شبکه در یک اداره کوچک اقدام کنید پیشنهاد می‌شود کابل شبکه بدون شیلد خریداری نمایید. زیرا تداخل مغناطیسی کم است به همین دلیل نیاز نیست که کابل شبکه دارای یک محافظ مثل شیلد داشته باشد. در ثانی به دلیل اینکه کابل‌های بدون شیلد از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند می‌توانند نیاز های کاربران در شرکت های کوچک و خانه را برطرف کنند.

در ادامه بهتر است به سراغ کابل های شیلد دار برویم. این دسته از کابل شبکه برای راه اندازی شرکت های بزرگ مناسب است. توجه داشته باشید با افزایش حجم کاری و فاصله بین سیستم‌ها تا سوئیچ و بسیاری از موارد دیگر امکان افزایش میزان تداخل فرکانس‌های الکترومغناطیسی وجود دارد. این مسئله می‌تواند شبکه را با اختلال مواجه کند. در نتیجه وجود لایه محافظ یا همان شیلد الزامی است. در نهایت می‌توان به این استنباط رسید که در هنگام خرید کابل شبکه شیلد دار و بدون شیلد شرایط تاثیرگذار می‌باشد و نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد بین کابل شبکه شیلد دار و کابل شبکه بدون شیلد کدام گزینه بهتری است.

بهترین برند کابل شبکه 1401

این روز ها برندهای زیادی در حوزه تولید کابل شبکه فعالیت می‌کنند. در این بخش از راهنمای خرید کابل شبکه در سال 1401 تصمیم بر این است تا دو برند معتبر به کاربران معرفی شود. لازم به ذکر است برند لگراند و برند نگزنس در حال حاضر بخش اعظمی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و محصولات باکیفیت با قیمت مناسب به بازار عرضه می کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید در حال حاضر در کشور ایران نیز اکثر افراد در هنگام خرید کابل شبکه به سراغ برند لگراند و برند نگزنس می‌روند. در قسمت زیر تصمیم بر این است که این دو برند مورد بررسی قرار بگیرد تا هر کاربر بتواند یک کابل شبکه با برند معتبر و کیفیت بالا خریداری نماید.

لگراند

لگراند یک برند فرانسوی است که سال هاست در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. کابل های شبکه این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. توجه داشته باشید این شرکت بالغ بر ۳۷ هزار کارمند دارد و درآمد و سود خالص این شرکت در سال حدود به ۷۱۱ میلیون دلار است. در نتیجه با استناد به این موارد به راحتی می‌توان به این استنباط رسید که شرکت لگراند یک شرکت موفق در حوزه تولید تجهیزات اکتیو است که محصولات با کیفیت به بازار عرضه می‌کند. در ادامه باید به این نکته اشاره شود که کابل‌های شبکه لگراند در انواع مختلف همچون کابل شبکه شیلد دار و کابل شبکه بدون شیلد به بازار عرضه می‌گردد و در کتگوری‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید دقیقا همین موارد باعث تفاوت قیمت در کابل های شبکه لگراند می‌گردد.

لگراند

نتیجه گیری

افرادی که مقاله را مطالعه کرده‌اند مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به بهترین کابل‌های شبکه در سال ۱۴۰۱ در اختیار نداشته‌اند. اما در حال حاضر می‌دانند که در هنگام خرید کابل شبکه باید به چه نکاتی توجه کرد، باید کابل شیلد دار خرید یا بدون شیلد. از سوی دیگر می‌دانند که بهترین برند کابل شبکه در سال ۱۴۰۱ کدام شرکت‌ها هستند. تمام این موارد می‌تواند به آنها کمک کند تا یک انتخاب درست را تجربه کنید. اما اینکه چه فروشگاهی بهترین شرایط برای خرید کابل شبکه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد گزینه ای است که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است و هر کاربر با مطالعه راهنمای راهنمای خرید کابل شبکه در سال 1401 می‌تواند با دید باز و آگاهی کامل یک خرید هوشمندانه انجام دهد.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments