راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

این روزها تورم در کشور باعث این شده است که ارزش اجناس ما هرروز بیش از دیروز شود و همین امر دلیل بر این است که اهمیت بیشتری به حفظ و نگه داری از آن ها بدهیم. خرید دوربین های مداربسته یکی از راه هایی است که ما میتوانیم با استفاده از آن امنیت خانه، انبار یا محل کار خود را تا حدی تضمین کنیم. ترکیب یک دوربین مداربسته باکیفیت با نرم افزار مناسب میتوانند امنیت بیشتری را برای شما به ارمغان بی آورند. دوربین مدار بسته آیریویژن یکی از بهترین دوربین مداربسته های موجود در بازار است که با استفاده از نرم افزارهای خودش میتوانید به حداکثر امنیت مورد نیاز برسید.

تاریخچه دوربین مداربسته

شاید فکر کنید دوربین مداربسته از ابتدا برای تامین و ایجاد امنیت به وجود آمده بوده است اما واقعیت متفاوت است.

اولین رد دوربین های مداربسته در تاریخ را میتوان در سال ۱۹۴۲ پیدا کرد که در آمریکا برای نظارت بر نحوه شلیک موشک ها استفاده میشده است. پس از هشت سال یعنی در سال ۱۹۵۰ آمریکا در تولید و فروش دوربین های مداربسته به صورت تجاری پیشرو بود و این کار را آغاز کرد.

در سال ۱۹۷۳ اولین دوربین مداربسته در آمریکا و در میدان تایمز به منظور جلوگیری و کاهش جرائم نصب شد، اما این حرکت خیلی موفقیت آمیز نبود و نتوانست کارایی خاصی داشته باشد اما نا امید نشدند و در سال ۱۹۸۰ نصب این دوربین ها به صورت گسترده تر در مراکز عمومی صورت گرفت. هرچند تعداد دوربین ها به شدت افزایش یافته بود ولی همچنان نسبت به افزایش نیروی پلیس کاملا مقرون به صرفه بود.

دوربین های مداربسته در سال ۱۹۴۲ شناخته شدند ولی کارایی اصلی خود را ۱۸ سال بعد (۱۹۶۰) بدست آوردند.

تاثیر و کاربرد دوربین مداربسته

در سال ۲۰۰۹ دانشگاه کمبریج انگلستان تحقیقاتی را بر روی تاثیرات دوربین مداربسته انجام داد. این تحقیقات در برخی شهرهای انگلستان و شهر نیویورک صورت گرفتند که به نتایج جالبی رسیدند:

  • کاهش حدود ۵۰ درصدی میزان سرقت ها در پارکینگ های خودرو با استفاده از دوربین مداربسته.
  • وجود دوربین مداربسته در بخش حمل و نقل عمومی باعث کم شدن ۲۰ درصد جرم ها شد.
  • کمترین کاهش جرم و جنایت با هفت درصد که به استفاده از دوربین مداربسته در مکان های عمومی اختصاص داده میشود.

با پیشرفت تکنولوژی انواع زیادی از دوربین ها با قیمت های بالا و پایین به وجود آمده اند که شما با خرید دوربین مدار بسته ارزان آیریویژن میتوانید به بیشتر قابلیت ها مانند نقشه حرارتی، تشخیص حرکت و تعداد دست پیدا کنید. همین پیشرفت باعث شده است تا کاربردهای این وسیله گسترده تر شود. امروزه علاوه بر استفاده برای کنترل جرائم از آنها در بخش صنعت و راهنمایی رانندگی هم کاربرد گسترده ای دارد که به توضیح مختصری از هرکدام میپردازیم.

دوربین مداربسته در صنعت

بعضی صنایع مانند سوخت هسته ای و شیمایی جزو مشاغل خطرناک محسوب میشوند، بنابراین تامین امنیت این مکان ها یکی از چالش های موجود است. دوربین هایی که در این صنایع استفاده میشوند علاوه بر تصویر دما را هم نشان میدهند تا با اندازه گیری دمای محیط از وقوع خطرات احتمالی پیشگیری کرد. علاوه بر این بر کار کردن کارکنان هم میشود نظارت کرد.

دوربین مداربسته در راهنمایی و رانندگی

دوربین مداربسته های مدل Dome و PTZ برای کنترل سرعت استفاده میشوند و اگر خودرویی بیش از حد مجاز حرکت کند این دوربین ها با استفاده از هوش مصنوعی پلاک آن را شناسایی و صاحب آن را جریمه میکنند. یکی دیگر از کاربردهای این دوربین ها در این دسته بندی این است که هنگام وقوع تصادف به نیروهای امنیتی و آتش نشانی ها و بیمارستان ها خبر میدهد.

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

انواع نرم افزارهای دوربین مداربسته

وجود نرم افزار های متعدد در بازار در خیلی از مواقع باعث سردرگمی افراد میشوند. انواع نرم افزارهای دوربین مدار بسته مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که بهتر است نرم افزار متناسب با دوربین مداربسته خریداری و تهیه شود.

کاربردهای نرم افزارهای دوربین مداربسته

CMS ها توانایی اتصال دوربین های مداربسته به رایانه را دارند و با استفاده از آن ها میتوانید به صورت زنده محل سکونت و کار خود را کنترل کنید. برخی از کاربرد های مهم این نرم افزارها عبارتند از:

  • دسترسی از راه دور
  • نظارت تصویری
  • کنترل دوربین PTZ
  • پخش و ضبط از راه دور
  • نظارت تصویری
  • قابلیت اتصال و کنترل

انواع نرم افزار دوربین مداربسته برای گوشی و دسکتاپ

هرروز با پیشرفت علم و تکنولوژی تنوع این نرم افزارها هم افزایش پیدا میکند برای همین برای شما مشخصات چندتا از بهترین نرم افزارها را آورده ایم و آنها را بررسی کرده ایم تا به شما کمکی در انتخابتان کرده باشیم.

انواع نرم افزار دوربین مداربسته برای گوشی و دسکتاپ

Perfect Surveillanc

اولین نرم افزاری که معرفی میکنیم Perfect Surveillance است که از آیکون و رابط کاربری بسیار خوبی در تولید آن استفاده شده است. این دوربین قابلیت تنظیم زمان مورد نظر برای نظارت را دارد.

مزایا
  • کارکرد آسان
  • نماهای بصری مناسب
  • امکان تشخیص حرکت و دسترسی به ۶۴ دستگاه به صورت همزمان
معایب
  • مدت زمان طولانی برای نصب
  • نبود دستورالعمل های کافی برای استفاده از آن

نرم افزارهای آنالیز ویدئو

یکی از محبوب ترین استفاده ها از این نرم افزارها آنالیز ویدئویی است. یک فناوری پیشرفته برای خواندن و پردازش داده های ویدئویی.

معرفی نرم افزار VMS لایت/پرو آیریویژن

علاوه بر رابط کاربری آسان و خوب این نرم افزار قابلیت و ویژگی های زیادی را برای شما فراهم میکند. این ویژگی ها عبارتند از: مشاهده ویدیوی زنده و ضبط شده، جستجوی تصاویر کوچک، ارسال کلیپ های ویدیویی و نظارت بر دوربین و ضبط وضعیت سلامت سرور. سرعت نصب این نرم افزار بسیار بالا است و در کمترین زمان ممکن نصب میشود. این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از ۱۲۸ دوربین IP را دارد.

معرفی نرم افزار CMS آیریویژن

این نرم افزار امکان مشاهده زنده و ضبط را فراهم میکند. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه تشخیص حرکت است. این نرم افزار کم حجم بوده و فضای زیادی را اشغال نمیکند و با استفاده از الگوریتم SSL سیگنال ها را رمزگذاری میکند. برای CMS فرقی نمیکند که با چه سیستم عاملی از آن استفاده میشود و روی تمامی سیستم عامل ها بهترین کارایی را دارد.

جمع بندی

همانطور که باهم دیدیم با پیشرفت دنیای تکنولوژی دنیای دوربین های مداربسته هم گسترده تر از چیزی است که در زندگی روزمره مشاهده میکنیم. نکات دیگری که باهم خواندیم اهمیت نرم افزارهای دوربین های مداربسته بود که دیدیم دست کمی از اهمیت خود دوربین ها ندارند و میتوانند قابلیت های بیشتری را به ما ارئه دهند. انتخاب درست هر دو مورد در کنار هم بسیار میتواند موثر باشد.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments