تعمیر یا تعویض ال سی دی نوت ۴ ( Note 4 ) سامسونگ – N910 | موبایل کمک تعمیر یا تعویض ال سی دی نوت ۴ ( Note 4 ) سامسونگ – N910 | موبایل کمک

تعمیر یا تعویض ال سی دی نوت ۴ ( Note 4 ) سامسونگ – N910 | موبایل کمک

گوشی گلکسی نوت 4 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 4) شاید گوشی نسبتا قدیمی به نظر آید اما هنوز هم کاربران خاص خودش را دارد و افراد زیادی از این موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین تعمیرات این موبایل گاها الزامی می‌شود. در ادامه این مطلب قصد صحبت در مورد تعویض و تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 سامسونگ و جزئیات مربوط به آن را داریم. با موبایل کمک همراه شوید.

 

برای تعویض LCD سامسونگ Note 4 کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

حالت های خرابی ال سی دی Note 4

تاچ ال سی دی گوشی Galaxy Note 4 می‌تواند به شیوه های مختلف و بنا به دلایل گوناگونی خراب شده و در عملکردش اختلال به وجود آمده باشد. فرقی نمی‌کند که عامل خراب شدن صفحه نمایش موبایل چه باشد، چون در هر حال بروز اختلال سخت افزاری نیاز به تعمیرات تخصصی دارد و بهتر است این تعمیر همیشه در نمایندگی های مجاز سامسونگ انجام گیرد. اما چه حالت های خرابی می‌تواند در ال سی دی نوت 4 به وجود آید؟ از رایج ترین این حالت ها به شرحی هستند که در ادامه عنوان می‌کنیم.

کار نکردن تاچ

از کار افتادن تاچ گوشی می‌تواند یکی از خرابی های رایج مرتبط با LCD فبلت نوت 4 سامسونگ باشد. زمانی که این مشکل در گوشی به وجود آید، لمس کردن آیکون و آیتم های روی صفحه نمایش هیچ بازخورد مناسب و صحیحی را از سمت پنل ال سی دی گوشی به همراه نخواهد داشت و عملا کار کردن با گوشی غیر ممکن می‌شود یا خیلی دشوار خواهد شد. متاسفانه در حیلی از مواقعی که کاربران برای تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 به مراکز تعمیرات موبایل و نمایندگی سامسونگ مراجعه می‌کنند، مشکل کار نکردن تاچ در گوشی آن ها به وجود آمده که فقط با تعویض کامل تاچ ال سی دی گوشی قابل رفع خواهد بود.

تعویض و تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4

سوختن صفحه نمایش و سیاه شدن آن

یکی دیگر از رایج ترین حالت های خرابی تاچ ال سی دی گوشی Note 4 مربوط به روشن نشدن یا اصطلاحا سیاه شدن صفحه نمایش می‌شود که مطمئنا نشان دهنده سوختن این قطعه موبایل خواهد بود. البته سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می‌تواند به صورت نقطه‌ای و منطقه‌ای هم به وجود آید، بدین ترتیب که مثلا یک قسمت خاص از صفحه نمایش موبایل سیاه شده و سایر بخش های آن بدون مشکل کار کنند یا اینکه صفحه گوشی کاملا سیاه شود و اصلا روشن نگردد. عموما عواملی مثل آب خورگی و وارد شدن ضربه یا فشار به LCD گوشی می‌تواند منجر به بروز حالت های این چنینی و سوختن ال سی دی فبلت گلکسی نوت 4 سامسونگ شود. متاسفانه زمانی که این حالت به وجود آید و صفحه نمایش گوشی بسوزد هیچ راهی به غیر از تعویض کامل پنل LCD دستگاه برای تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 وجود نخواهد داشت.

شکستن صفحه نمایش

یکی دیگر از رایج ترین حالت های خرابی صفحه نمایش گوشی Note 4 مربوط به شکستن صفحه نمایش می‌شود. به جرئت می‌گوییم تقریبا در 70 درصد مواقعی که کاربران برای تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 به نمایندگی های سامسونگ یا مراکز تعمیرات موبایل قابل اعتماد مراجعه می‌کنند، مشکل آن ها شکستن صفحه نمایش موبایل است. عموما هم این مشکل بنا به دلایلی مثل افتادن گوشی از دست کاربر و وارد شدن ضربه به ال سی دی آن رخ می‌دهد، چون طبیعتا شکستن صفحه نمایش گوشی اتفاقی نیست که خود به خود و بدون دلیل رخ دهد. زمانی که روی صفحه فبلت نوت 4 شکستگی به وجود آید ممکن است بتوان از یک حالت تعمیر خاص استفاده کرد!

 

برای تعویض LCD سامسونگ Note 4 کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

این تعمیر خاص مربوط به تعویض گلس شکسته Galaxy Note 4 می‌شود. زمانی که شکستگی های روی صفحه نمایش گوشی سطحی باشند و در عملکرد تاچ ال سی دی موبایل اختلالی ایجاد نشده باشد می‌توان از این روش تعمیر استفاده کرد اما اگر کوچک ترین اختلالی در عملکرد تاچ و LCD به وجود آید، نمی‌توان از این روش تعمیر بهره گرفت و باز هم می‌بایست پنل تاچ ال سی دی گوشی به طور کامل تعویض شود. بنابراین تقریبا در 90 درصد مواقعی که مشکلی که در صفحه نمایش گوشی ایجاد شود، تعویض کامل تاچ LCD در دستور کار قرار داده خواهد شد.

تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 سامسونگ

به طور کلی تاچ ال سی دی گوشی Note 4 سامسونگ به دو روش قابل تعمیر خواهد بود و با توجه به شرایط موجود باید یکی از این دو روش برای انجام تعمیرات مورد استفاده قرار گیرند. روش نخست مربوط به تعویض کردن کامل تاچ LCD می‌شود و روش دوم مربوط به زمانی خواهد بود که بتوان صرفا با تعویض گلس صفحه نمایش مشکل را رفع کرد. در ادامه بیشتر در رابطه با جزئیات هر یک از این دو روش تعمیر صحبت می‌کنیم تا بهتر با آن ها آشنا شوید و قبل از مراجعه برای تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 خود اطلاعات لازم را داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید آگاهانه تر برای انجام تعمیرات گوشی قدم بردارید.

  • تعویض تاچ ال سی دی: تقریبا در اغلب مواقعی که اختلالی در صفحه نمایش گوشی نوت 4 به وجود آید باید پنل تاچ و ال سی دی آن به طور کامل تعویض شوند. تعویض این پنل کار خیلی سختی نیست و یک تعمیرکار خوب با کمی تجربه و دقت و البته حوصله می‌تواند ظرف چند دقیقه یا نهایتا چند ساعت این تعمیر را تکمیل کند. خوشبختانه قیمت پنل تاچ LCD گوشی Note 4 سامسونگ هم خیلی زیاد نیست و این می‌تواند مسئله امیدوارکننده‌ای باشد اما عموما پیدا کردن پنل تاچ ال سی دی این گوشی به عنوان قطعه جانبی کار ساده‌ای نخواهد بود. هرگونه مشکلی که سبب شود تاچ یا خود ال سی دی موبایل گلکسی نوت 4 درست کار نکند می‌بایست با تعویض کامل پنل تاچ و LCD رفع گردد. به بیان دیگر اگر اختلالی در عملکرد این دو بخش یا حتی یکی از آن ها به وجود آمده باشد، تعویض ال سی دی تنها راه حل پیش رویتان خواهد بود. جالب است بدانید تعویض باتری و تعویض ال سی دی رایج ترین تعمیراتی هستند که در گوشی سامسونگ Galaxy Note 4 شاهد ارائه درخواست برای انجامشان هستیم.
  • تعویض گلس: تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گوشی فقط تحت شرایطی قابل انجام است که در اثر ضربه یا فشاری که به صفحه موبایل وارد شده، روی آن شکستگی هایی ایجاد شود اما این شکستگی ها سطحی باشند و خود تاچ و LCD موبایل بدون مشکل کار کنند. در اینگونه مواقع نادر می‌توان به جای تعویض کامل تاچ و LCD، صرفا با تعویض گلس تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 سامسونگ را انجام داد. دقت کنید تعویض گلس باید با استفاده از دستگاه های خاصی صورت پذیرد و صرفا به دست یک تعمیرکار قابل انجام نخواهد بود.مدت زمان انجام این تعمیر هم در مقایسه با تعویض تاچ LCD به مراتب بیشتر است چون باید مراحل پیچیده‌تر و طولانی تری در آن طی شوند و جداسازی و نصب پنل ال سی دی فقط دو مورد از مراحل انجام این تعمیر هستند. این تعمیر باید با دقت بالایی صورت پذیرد و حتما در تمام مراحل تعمیر نظارت کامل بر روی آن به عمل آید، در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. به همین سبب است که توصیه داریم برای انجام این تعمیر حساس فقط از سرویس نمایندگی های سامسونگ و مراکز مجاز تعمیرات سامسونگ استفاده کنید. همچنین باید بدانید که دستگاه های مورد نیاز برای انجام این تعمیر در خیلی از مراکز وجود ندارند.

پس با دو حالت مختلف تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 سامسونگ آشنا شدید و حالا می‌دانید که کدامیک از این دو حالت را می‌توان برای تعمیر صفحه موبایل شما پیاده سازی کرد. اگر اختلالی در عملکرد تاچ یا LCD گوشی به وجود آمده باشد فقط با تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی می‌توان مشکل را برطرف کرد اما اگر صرفا شکستگی های سطحی روی صفحه موبایل دیده شوند، لزومی مبنی بر تعویض این پنل وجود نداشته و می‌توان صرفا با تعویض گلس شکسته صفحه نمایش مشکل را برطرف ساخت.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

 

تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 4 سامسونگ

 

ال سی دی اورجینال و اهمیت آن

 در صورتی که قرار باشد ال سی دی گوشی سامسونگ تعویض شود یک نکته بسیار مهم و شاید بگوییم چالش بزرگ پیش رویتان قرار می‌گیرد که مربوط به اورجینال بودن LCD جدیدی خواهد بود که در گوشی نصب می‌شود. ال سی دی های اورجینال در واقع نمونه های با کیفیت و اصلی یا اصطلاحا OEM گوشی هستند که از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با نمونه اصلی و فابریک ندارند. عموما قیمت این ال سی دی ها در مقایسه با نمونه های دیگر بالاست. اگر می‌خواهید بعد از تعویض صفحه نمایش گوشی نوت 4 شما هیچ افت کیفیتی در صفحه آن نمایان نشود می‌بایست از اورجینال بودن پنلی که در آن نصب خواهد شد اطمینان حاصل کنید.

 

برای تعویض LCD سامسونگ Note 4 کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

اما در سمت مقابل ال سی دی های کپی یا غیر اورجینال وجود دارند که از نظر کیفیت قابل مقایسه با نمونه های اصلی و اورجینال نبوده و از نظر وضوح، شارپنس و کنتراست نسبت به نمونه های اصلی و OEM بی‌کیفیت تر هستند. اگر دوست ندارید افت کیفیتی در صفحه نمایش فبلت Note 4 نمایان شود، به هیچ وجه از این نوع پنل های ال سی دی استفاده نکنید اما اگر خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌دهید و از گوشی به عنوان گوشی دست دوم استفاده می‌کنید شاید یک پنل غیر اورجینال هم گزینه مناسب برایتان باشد و بتواند منجر به صرفه جویی در هزینه تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 شود.

هزینه تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4

از اولین سوالاتی که بعد از خراب شدن صفحه نمایش گوشی در ذهن همه کاربران به وجود می‌آید این است که هزینه تعمیر چقدر خواهد بود؟ خوشبختانه با توجه به اینکه گوشی سامسونگ Galaxy Note 4 از اسمارتفون های قدیمی تر شرکت سامسونگ است و صفحه نمایش خیلی بزرگ و با کیفیتی در مقایسه با اسمارتفون های امروزی ندارد، قیمت پنل اورجینال آن هم چندان بالا نیست، بنابراین حتی اگر لازم باشد پنل تاچ و LCD گوشی به طور کامل تعویض شده و با یک نمونه اورجینال و OEM جایگزین گردد هم، هزینه تعمیرات آزاردهنده و زیاد نخواهد بود. البته فراموش نکنید که برای صرفه جویی در هزینه ها حتما از سرویس نمایندگی سامسونگ استفاده کنید.

با این حال متقاضی تعمیر می‎تواند با استفاده از پنل های کپی یا غیر اورجینال هزینه تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 را باز هم کاهش دهد، چون عموما این نوع پنل ها در مقایسه با نمونه اورجینال 0 الی 40 درصد ارزان تر هستند و منجر به صرفه جویی در هزینه می‌شوند. به همین جهت است که می‌‌گوییم اگر از گوشی به عنوان گوشی دوم خود استفاده می‌نمایید و کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن خیلی برایتان حائز اهمیت نیست و نمی‌خواهید هزینه زیادی هم برای تعمیر گوشی صرف کنید، بکارگیری پنل غیر اورجینال هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان تعمیرات لازم را صرفا با تعویض گلس انجام داد در هزینه ها صرفه جویی به عمل می‌آید، چون در این حالت هیچ نیازی به تعویض کردن پنل تاچ و LCD و صرف هزینه برای خرید یک پنل جدید وجود ندارد. همین امر منجر به صرفه جویی در هزینه تعمیرات خواهد شد. همچنین مرکز تعمیری که به آن مراجعه می‌کنید و از سرویس آن استفاده به عمل می‌آورید هم در این راستا حائز اهمیت خواهد بود و متاسفانه برخی از تعمیرکاران و مراکز تعمیرات هزینه های اضافه و بی‌موردی از مشتریان دریافت می‌کنند. به همین جهت توصیه داریم فقط از سرویس نمایندگی های مجاز سامسونگ برای تعمیر گوشی سامسونگ Galaxy Note 4 خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی Note 4

زمان مورد نیاز برای تعمیرات LCD گوشی Galaxy Note 4

بد نیست به صورت مختصر در رابطه با مدت زمان مورد نیاز برای انجام تعمیرات LCD گوشی Galaxy Note 4 هم صحبت داشته باشیم چون گاها دیده می‌شود که برخی تعمیرکاران بنا به دلایل مختلف گوشی مشتریان را برای چندین روز نزد خود نگه می‌دارند تا ال سی دی آن را تعمیر کنند! زمان مورد نیاز برای انجام تعمیرات روی صفحه نمایش گوشی نوت 4 با توجه به نوع تعمیری که باید روی آن صورت گیرد تعیین شده و متغیر خواهد بود. اگر قرار باشد پنل تاچ LCD گوشی به طور کامل تعویض شود، انجام این تعمیر به دست یک تعمیرکار حرفه‌ای و با تجربه در کمتر از 1 ساعت قابل انجام خواهد بود و شاید در بدترین مواقع حدود 3 ساعت طول بکشد. بنابراین اگر قرار باشد صفحه نمایش گوشی تعویض گردد، لزومی مبنی بر چند روز تاخیر در تحویل موبایل وجود ندارد مگر اینکه پنل ال سی دی گوشی موجود نبوده و تعمیرکار نیاز به ثبت سفارش تامین آن داشته باشد.

اما اگر قرار باشد تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4 از طریق تعویض گلس انجام گیرد، مدت زمان تعمیر افزایش پیدا می‌کند و عموما انجام این تعمیر در مراکز تعمیرات تخصصی موبایل و نمایندگی های سامسونگ جدودا 24 ساعت زمان می‌برد. در این روش تعمیر باید علاوه بر جداسازی خود پنل تاچ و LCD دستگاه، گلس شکسته روی صفحه هم با احتیاط و با روش های خاص از روی آن جدا شده و سپس یک گلس جدید با دستگاه های اختصاصی روی صفحه گوشی پرس شود و در مرحله بعد هم حباب زدایی از فضای مابین ال سی دی و گلس جدید انجام گیرد و در نهایت دوباره پنل ترمیم شده گوشی روی آن نصب گردد که این پروسه به مراتب زمانگیرتر از تعویض تاچ LCD خواهد بود.

تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 4

موبایل کمک | نمایندگی سامسونگ | تعمیر ال سی دی گلکسی نوت 4

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم کاملا مشخص است که تعمیر صفحه نمایش یا همان ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 4 علیرغم اینکه دستگاه قدیمی است نیاز به دقت بالایی دارد و باید توسط یک تعمیرکار خوب و با تجربه انجام گیرد. اکیدا توصیه داریم برای انجام این تعمیر از سرویس نمایندگی های مجاز سامسونگ استفاده کنید. مرکز موبایل کمک با تیمی از برترین متخصصین کشور می‌تواند بهترین گزینه برای انجام تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ باشد.

به منظور ثبت سفارش تعمیر موبایل خود می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ تماس حاصل کرده یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش آنلاین تعمیرات موبایل، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا برای انجام هماهنگی های لازم با شما تماس تلفنی برقرار گردد، همچنین می‌توانید به صورت حضوری و ضمن مراجعه به آدرس تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک ۹ واحد ۲ درخواست بررسی و تعمیر موبایل خود را به ثبت برسانید. در مرکز موبایل کمک انواع تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ، اپل و غیره با گارانتی رسمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

تعمیرات تخصصی سامسونگ
در نمایندگی سامسونگ با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی سامسونگ
در گارانتی سامسونگ

مقالات آموزش تعمیرات سامسونگ

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات سامسونگ

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض باتری سامسونگ

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات سامسونگ

خرید قطعات اورجینال سامسونگ (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ