چگونه اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه گوشی اندرویدی را بشناسیم؟

اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه اندروید android running apps

هنگامی که شما در حال استفاده از دستگاه هوشمند اندرویدی خود هستید، اپلیکیشن‌های به طور نامحسوس در پس زمینه دستگاهتان اجرا شده و در حال رد و بدل اطلاعات خاصی هستند. به عنوان مثال اگر از اپلیکیشن Gmail استفاده کنید، این اپلیکیشن دائما در پس زمینه دستگاه فعال بوده و در حال بررسی وضعیت دریافت ایمیل‌های جدیدتان است. همچنین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی نظیر تلگرام هم به همین صورت عمل می‌کنند. در واقع فعالیت این اپلیکیشن‌ها در پس زمینه دستگاه منجر می‌شود که شما به طور آنی از دریافت پیام از سوی دوستانتان مطلع شوید.
بنابراین در هر لحظه که از گوشی یا تبلت اندرویدیتان استفاده می‌کنید، اپلیکیشن‌های متعددی در پس زمینه دستگاه فعال هستند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند منجر به مصرف انرژی باتری، مصرف حجم اینترنت، مصرف رم دستگاه و کاهش سرعت عملکرد نسبی آن و … شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره اپلیکیشن‌های در حال اجرای دستگاه خود را بشناسید. اما چگونه می‌توان اپلیکیشن‌های در حال اجرای دستگاه‌های اندرویدی را شناسایی کرد؟ انجام این عمل بسیار ساده است. ما در این مقاله قصد داریم که چگونگی شناسایی اپلیکیشن‌های اجرایی در پس زمینه دستگاه‌های اندرویدی را به شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

چگونه اپلیکیشن‌های در حال اجرای دستگاه‌های اندرویدی را شناسایی کنیم؟

همانطور که اشاره داشتیم، فرآیند شناسایی اپلیکیشن‌های در حال اجرای دستگاه‌های اندرویدی بسیار ساده است. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید.
ابتدا با استفاده از آیکون چرخ دنده موجود در لیست اپلیکیشن‌های دستگاهتان وارد بخش “Settings” یا “تنظیمات” شوید. سپس گزینه “More” را انتخاب کرده و نهایتا وارد بخش “Application Manager” شوید.

اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه اندروید android running apps

در این لحظه لیستی از اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه هوشمندتان را مشاهده خواهید کرد. در بخش فوقانی صفحه مورد نظر گزینه‌هایی نمایان است. منوی “RUNNING” مربوط به اپلیکیشن‌هایی می‌شود که هم اکنون در پس زمینه دستگاه اندرویدی شما در حال اجرا هستند. بنابراین این گزینه را انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه اندروید android running apps

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

همانطور که مشاهده می‌کنید با مراجعه به بخش “RUNNING” لیست اپلیکیشن‌هایی که هم اکنون در دستگاه اجرا شده‌اند نمایان می‌شود. با انتخاب هر اپلیکیشن، جزئیات مربوط به آن ارائه می‌شود و حتی قابلیت “Force Stop” یا “متوقف کردن اجباری” اپلیکیشن مورد نظر هم ارائه خواهد شد.

اپلیکیشن‌های اجرایی پس زمینه اندروید android running apps

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

قطعات موبایل

قطعات iPhone 7

قطعات گوشی سامسونگ A10 اس

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فراهانی
فراهانی
6 سال گذشته

با سلام و احترام
یک سوال دارم که امیدوارم در اسرع وقت پاسخ دهید و بنده را راهنمایی کنید.
چگونه امکان دارد و می توان همزمان دو برنامه تاکسی باب اینترنتی مثل اسنپ ، جابجا ،تپسی و …را روی یک گوشی موبایل نصب نمود. و استفاده کرد بطوری که برنامه های فوق اجرا شوند. و سرور هر کدام از نصب اپلیکیشن مشابه رو گوشی کاربر مطلع نشوند.و آیا میتوان هر دو برنامه را روی گوشی نصب نمود و از یکی استفاده کرد مجدد از برنامه خارج شد و از برنامه دیگر استفاده نمود.لازم بذکر است منظور از این اپلیکیشن ها نصب نسخه مخصوص رانندگان می باشد.پیشاپیش از لطف و راهنمایی شما سپاسگزارم.
منتظر پاسختان هستم.
لطفاً بزرگواری نموده پاسخ را به ایمیلم ارسال نمایید.
با تشکر فراوان
موفق و پیروز وشاد باشید.