اشتباهات رایج هنگام خرید سیم‌کارت ۰۹۱۲

اشتباهات رایج هنگام خرید سیم‌کارت 0912

خرید سیم‌کارت 0912 کار پیچیده‌ای نیست، تنها به دلیل این که اموال منقول به حساب می‌آید؛ در خرید آن باید یک‌سری از نکات را در نظر بگیریم تا معامله‌ای بی دردسر داشته باشیم. در این مطلب تمامی اشتباهاتی که افراد در خرید خط 912 انجام می‌دهند را بررسی می‌کنیم و راه‌های امن را شرح خواهیم داد.

اشتباهات رایج هنگام خرید سیم‌کارت 0912

هدف مشخصی برای خرید

افراد به دلایل مختلفی اقدام به خرید خط 912 می‌کنند؛ برای کسب و کار، حفظ اعتبار، برند سازی، استفاده‌ی شخصی و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذاری مهم‌ترین دلایل اشخاص برای خرید است. برای مثال اگر هدف شما سرمایه‌گذاری باشد، بهتر است یک خط رند کارکرده بخرید، اما برای استفاده‌ی شخصی یک خط صفر غیر رند، انتخاب مناسبی است. از دلایلی که خط صفر یا در حد صفر توصیه می‌گردد به دلیل نداشتن زنگ‌خور و پیامک غیر مرتبط به شما است.

اطلاع در مورد نحوه‌ی قیمت گذاری

سیم‌کارتها بر اساس نوع رندی، صفر بودن یا کارکرده بودن یا میزان کمیابی‌شان قیمت گذاری می‌شوند. این نوع رندی میتواند از نوع پله‌ای یا آینه‌ای یا… باشد، میزان کمیابی در اصل بیشتر برای خطوط کد یک و دو وجود دارد؛ برای مثال پیدا کردن سر شماره‌ی 111 یا 202 شاید کمی دشوار باشد، پس طبیعی‌ست قیمت بالاتری داشته باشند. زمانی که از اشخاص مطمئن خرید کنید دلیل قیمت خط را برای شما توضیح می‌دهند که این سبب می‌شود شما انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

انتخاب محل خرید سیم‌کارت

با کمی جستجو متوجه می‌شوید جاهای مختلفی برای خرید سیم‌کارت 912 وجود دارد؛ از دفاتر رسمی گرفته تا سایت‌های تبلیغاتی! اما چه طور باید به یک فروشنده‌ی سیم‌کارت اعتماد کنیم؟ در مورد آگهی‌های شخصی تمام مسئولیت از لحاظ استعلام و سلامت قضایی و قانونی سیم‌کارت به عهده‌ی خودتان است. زمانی که از مراکز معتبر تحت نظارت همراه اول خرید می‌کنید، میتوانید از تعداد روز‌هایی که خط خاموش بوده یا تعداد باری که قبل‌تر سند خورده را مطلع شوید، هم‌چنین بابت سلامت قانونی یا مالکیت آن نیاز نیست نگران باشید، توصیه‌ی ما خرید از دفاتر معتبر و مراجع تخصصی سیم‌کارت 912 است، پیش از خرید از سایت‌های مرجع نیز به نماد الکترونیکی سایت دقت کنید.

نحوه‌ی انتقال سند و قوانین همراه اول

به صورت کلی برای خرید نقدی یک سیم‌کارت، شما به کارت ملی یا شناسنامه‌ی جدید نیاز دارید، مورد بعدی یک آدرس معتبر با کد پستی منطبق است؛ برای انتقال سند نیز باید قانون 20 روزه‌ی همراه اول را رعایت کنید؛ یعنی پس از هر بار انتقال سیم‌کارت تا 20 امکان انتقال به غیر را نخواهید داشت. مورد بعدی داشتن یک سیم‌کارت به اسم خودتان است، اگر سیم‌کارت اولی باشید باید حتما یک معرف داشته باشید. فراموش نکنید سیم‌کارت 912 سند کاغذی ندارد و در لحظه روی کد ملی شما ثبت می‌شود و قابل استعلام است. اگر سیم‌کارت شما مدت زیادی خاموش بوده، توجه کنید سلب مالکیت نشده باشد.

نحوه‌ی خرید سیم‌کارتهای خاص یا لوکس

منظور از سیم‌کارت لوکس، خط‌های میلیاردی و بسیار رند هستند، این خطوط معمولا با ماشین، یا آپارتمان تهاتر یا معاوضه می‌شوند؛ چرا که بیشتر جنبه‌ی سرمایه‌گذاری دارد و انتقال مبلغ سنگین دردسر‌های مختلفی دارد، هرچند امکان خرید نقدی نیز است، اما انتقال وجه حتما در ساعت کاری بانکی انجام می‌شود، برای انتقال سند باید موبایعه‌نامه داشته باشید و در دفاتر رسمی همراه اول معامله‌ی خود را ثبت کنید، تهاتر نیز کاملا توافقی بوده؛ برای انجام حضور خریدار و فروشنده در دفتر پیشخوان الزامی بوده و پس از تنظیم موبایعه‌نامه، در دفتر اسناد رسمی انتقال اسناد صورت می‌گیرد.

خرید قسطی سیم‌کارت

در زمینه‌ی خرید قسطی تنها به یک کارت ملی نیاز دارید؛ کافی‌ست 30 درصد مبلغ کل را پرداخت کنید و مابقی را به صورت اقساط بین 3 تا 8 ماه پرداخت کنید. قرارداد نیز به شرط تملیک بوده، شما سیم‌کارت را دریافت کرده و در پایان اقساط سند به نام شما می‌شود؛ دردسر چک و سفته یا ضامن هم نخواهید داشت. این شیوه هم به نفع خریدار است هم فروشنده، خریدار بدون هیچ دردسری صاحب سیم‌کارت می‌شود، قرارداد نیز دارای تعهدات و تاریخ است که این اطمینان را به دو طرف می‌دهد که خط امانت دست فروشنده است و مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود.

مواردی که مانع انتقال سیم‌کارت می‌شود

  • سیمکارت ورثه‌ای باشد و انحصار ورثه نیز نشده باشد.
  • اصل سیم‌کارت وجود نداشته باشد (برای سیم‌کارت صفر صدق نمی‌کند.)
  • سیمکارت قبض داشته باشد.(نحوه‌ی رفع: با پرداخت قبض میان دوره از طریق 9990 این مشکل همان لحظه حل می‌شود.)
  • سیم‌کارت روی اپراتور دیگری ترابرد شده باشد. (پیش از اقدام برای فروش به سایت اپراتور خدمات دهنده مراجعه کنید و درخواست لغو ترابرد کنید.)
  • سیمکارت مالک حقوقی داشته باشد (سیم‌کارت 912 سازمانی باشد، پیش از هر چیز مدیر عامل شرکت همراه با شرکا باید توافقی سیم‌کارت را به اسم یک شخص حقیقی کنند. پس از آن سیم‌کارت را می‌توانند بفروشند. در اصل یک نفر به تنهایی نمی‌تواند سیم‌کارت حقوقی را به شما بفروشد مگر آنکه وکالت نامه داشته باشد.)
  • سیم‌کارت شاکی نداشته باشد.

حرف آخر

در نظر نگرفتن برخی از نکات بالا جدای این که باعث از بین رفتن سرمایه‌ی شما می‌شود، حتی ممکن است بعد‌تر مشکل قانونی برای شما به وجود آورد. پس همواره از مراکز معتبری خرید خود را انجام دهید، یا حتما در دفاتر پیشخوان از سلامت خط استعلام بگیرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments