آنتی ویروس سرور چیست؟ بهترین آنتی ویروس سرور

آنتی ویروس سرور چیست؟ بهترین آنتی ویروس سرور

داشتن محیط و بستر تکنولوژیکی مناسب یکی از ویژگی‌های اساسی کسب‌وکارهای امروزی است. از آنجایی که بیشتر حرفه‌ها به صورت آنلاین یا از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شوند، باید مطمئن شوید که همه چیز بی‌عیب و نقص و به صورت کاملاً امن کار می‌کند.

با این حال، دارا بودن بهترین کامپیوترها یا لپ‌تاپ‌ها کافی نیست. عملکرد کسب‌و‌کار شما به یک سیستم امنیتی سالم و تجهیزات قدرتمند و به‌روز نیاز دارد تا از هر گونه آسیب احتمالی که می‌تواند تأثیر منفی بر کسب‌و‌کار داشته باشد، جلوگیری کند.

در این مقاله می‌خواهیم اهمیت آنتی ‌ویروس‌های سرور را که نقش مهمی در محافظت از سرورها ایفا می‌کنند، مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه بهترین آنتی ویروس سرور را انتخاب کنیم؟

اگر داده‌های شما در یک سرور فیزیکی ذخیره شده، باید با آنتی ویروس سرور محافظت شوند. می‌توانید نسخه رایگان نرم‌افزار آنتی ویروس را به‌صورت آزمایشی نصب کنید و ببینید چگونه کار می‌کند، یا می‌توانید فوراً آن را خریداری کنید؛ با این حال، توصیه می‌شود که آنتی ویروسی را برگزینید که یکی از ۵ قابلیتی که در ادامه شرح می‌دهیم را دارا باشد:

  • شناسایی مستقیم بدافزار:آنتی ویروس سرور باید ضمن داشتن قابلیت شناسایی سریع بدافزار، از تهدیداتی نظیر تروجان‌ها (Trojan)، کرم‌ها (Worm) و سایر ویروس‌ها نیز جلوگیری کند.
  • جعبه شنی :این قابلیت ضمن احراز هویت تمام پروسه‌های در حال اجرا بر روی سرور، از نفوذ هر گونه مولفه مخرب به سیستم و آسیب رساندن به سیستم‌ها جلوگیری می‌کند. برنامه‌ها یا رویه‌های ناشناخته و غیرمعتبر به‌طور خودکار ایزوله می‌شوند و تحت محدودیت‌های خاصی اجرا می‌شوند.
  • سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر هاستاین گزینه فعالیت‌های تمام برنامه‌ها و پروسه‌های روی سرور را کنترل نموده و هرگونه فعالیت مخربی را که می‌تواند به داده‌ها، سیستم‌عامل، حافظه سیستم یا کلیدهای Registry آسیب برساند، متوقف می‌کند.
  • دسکتاپ مجازی: این بستری ایزوله و مجازی است که امکان دسترسی به اینترنت و تست نسخه بتا نرم‌افزاها را بدون اختلال در ساختار فایل فراهم می‌کند.
  • دیسک نجات: دیسک نجات، پویش‌های قبل از راه‌اندازی آنتی ویروس را انجام می‌دهد و می‌تواند رمزهای عبور را بازیابی کند، روت‌کیت (Rootkit) را شناسایی و حذف کند یا به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از دیسک آسیب‌دیده به درایو دیگری منتقل کنید.

 

بهترین آنتی ویروس سرور

آنتی ویروس بیت دیفندر

شرکت بیت دیفندر (Bitdefender) ، در ارائه محصولات امنیتی برای دستگاه‌های سازمانی و خانگی پیشرو است.
این شرکت، مجموعه ای از نرم‌افزارهای آنتی ویروس سرور را ارائه می‌دهد؛ Bitdefender GravityZone Endpoint Security یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهایی است که بالاترین سطح امنیتی را برای سرور شما فراهم می‌کند.

بهترین آنتی ویروس سرور

آنتی ویروس سرور کومودو

اگر به دنبال بهترین آنتی ویروس برای Windows Server 2012 هستید، Comodo را در اولویت قرار دهید؛ راهکاری مقرون به صرفه (19.99 دلار در سال برای یک دستگاه) و محصولی بی‌نظیر جهت محافظت از سرور سازمان شما.

Comodo با یک پلت‌فرم کاربرپسند ارائه می‌شود و به طور اختصاصی برای سرورها ساخته شده است؛ بنابراین تمام تمرکز آن حفظ امنیت در نقاط پایانی سازمان شما می‌باشد.

آنتی ویروس سرور آویرا

Avira یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس است که نه تنها برای کامپیوترهای خانگی بلکه برای دستگاه‌های اداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این راهکار امنیتی برای هر کسب‌وکار کوچکی مناسب است و امنیت مناسبی را برای سرور فراهم می‌کند اما قیمت آن کمی بالا است.

آنتی ویروس کسپرسکی

وقتی در خصوص نرم‌افزار آنتی ویروس صحبت می‌کنیم، باید به Kaspersky نیز اشاره کرد؛ کسپرسکی یک سرویس استثنایی مبتنی بر ابر ارائه می‌دهد که از سرور سازمان شما در برابر تمامی باج‌افزارهای احتمالی و حملات روز-صفر محافظت می‌کند.

خرید آنتی ویروس سرور

سرورها به عنوان قلب هر شبکه کامپیوتری، از اطلاعات حساس و مهمی محافظت می‌کنند. بنابراین، محافظت از آنها در برابر حملات هکری و سایر تهدیدات امنیتی، امری ضروری است. یکی از بهترین راه‌های محافظت از سرورها، استفاده از آنتی ویروس‌های مخصوص سرور است.

در هنگام خرید آنتی ویروس سرور، باید به عوامل مختلفی توجه داشت. برخی از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب آنتی ویروس سرور عبارتند از:

  1. تشخیص و پیشگیری از تهدیدات: اطمینان حاصل کنید که آنتی‌ویروس قابلیت تشخیص و مقابله با انواع مختلف تهدیدات، از جمله ویروس‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها، و نرم‌افزارهای جاسوسی را دارد.
  2. به‌روزرسانی‌های مداوم: آنتی‌ویروس باید به‌طور مداوم به‌روزرسانی شود تا بتواند با تهدیدات جدید و در حال تکامل مقابله کند.
  3. کمترین تأثیر بر عملکرد: انتخاب یک آنتی‌ویروس که تأثیر کمی بر روی عملکرد سرور داشته باشد، اهمیت دارد تا اطمینان حاصل شود که عملیات سرور به طور مؤثر ادامه می‌یابد.
  4. پشتیبانی و خدمات مشتری: مطمئن شوید که آنتی‌ویروس از یک شرکت معتبر با پشتیبانی قوی و خدمات مشتری خوب عرضه می‌شود.
  5. قابلیت‌های مدیریتی: برای سرورها، آنتی‌ویروس باید دارای قابلیت‌های مدیریتی باشد تا بتوان به راحتی تنظیمات و به‌روزرسانی‌ها را در سطح شبکه اعمال کرد.
  6. هزینه و بودجه: در نهایت در خرید آنتی‌ویروس سرور، هزینه نیز باید در نظر گرفته شود. انتخاب لایسنس و نوع آنتی‌ویروس خریداری شده مناسب با نیاز و نوع استفاده از آن نکته‌ای است که می‌تواند در هزینه تمام شده آنتی‌ویروس تاثیر بسزایی بگذارد.

Bitav.ir نمایندگی رسمی بیت دیفندر در ایران است. در این سایت خرید آنتی ویروس سرور همراه با خدمات پس از فروش و پشتیبانی ویژه ارائه می‌شود.

خرید آنتی ویروس سرور

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments