افزایش امنیت اپل آیدی با انتخاب پسورد و تایید دو مرحله ای

افزایش امنیت اپل آیدی

افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اما چگونه می‌توانیم امنیت اپل آیدی خود را افزایش دهیم؟ در این مقاله قصد آموزش نحوه افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) از طریق انتخاب پسورد قدرتمندتر و فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای را داریم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID)

اپل آیدی شما در واقع شناسنامه دستگاه‌های هوشمند اپلی محسوب می‌شود که خریداری می‌کنید. تمام خریدهایی که انجام داد‌ه‌اید، اطلاعات شخصی‌تان و سایر موارد این چنینی با اپل آیدی اختصاصی شما در ارتباط است. حال تصور کنید که بنا به هر دلیلی یک فرد سودجو بتواند به این محتوا دسترسی پیدا کند! در این شرایط ممکن است صدمات جبران ناپذیری برایتان به بار آید.

بنابراین توجه به این موضوع و افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) یک امر حیاتی است. شما باید تا جایی که می‌توانید احتمال دستیابی هر فرد به مشخصات اپل آیدی فعال در دستگاه‌های هوشمندتان را غیرممکن کنید. اما به واقع چه روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم نسبت به افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) اقدام کنیم؟ در این مقاله ما قصد داریم شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنیم. در همین راستا به آموزش روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها، افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) مقدور می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مواردی که ما به شما معرفی می‌کنیم شامل دو روش است. روش اول مربوط به انتخاب یک پسورد یا رمز عبور مناسب برای اپل آیدی می‌شود و در روش دوم نحوه فعال سازی و استفاده از قابلیت تایید هویت دو مرحله ای یا همان Two Factor Authentication را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

روش اول: افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) با انتخاب پسورد مناسب

اولین موضوعی که با توجه به آن می‌توانید ضریب امنیت اپل آیدی (Apple ID) خود را افزایش دهید مربوط به انتخاب یک رمز عبور یا همان پسورد مناسب می‌شود. هنگامی که به منظور ساخت اپل آیدی اقدام می‌کنید، باید یک پسورد اختصاصی را برای آن در نظر بگیرید. این پسورد باید حداقل 8 کاراکتر را به همراه داشته باشد و در آن از اعداد هم استفاده شود. همچنین این رمز عبور 8 رقمی حتما باید حداقل شامل یک حرف بزرگ و یک حرف کوچک باشد. امکان استفاده از فاصله (Space) در پسورد اپل آیدی وجود ندارد و استفاده بیش از سه بار از یک حرف تکراری در پسورد اپل آیدی مجاز نیست.

اما این احتمال وجود دارد که شما شخصا نسبت به ساخت اپل آیدی اقدام نکرده باشید و انجام این عمل را بنا به دلایل خاصی به فرد یا شرکت دیگری واگذار کرده باشید. در این شرایط می‌توانید نسبت به تغییر پسورد اپل آیدی خود اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با نحوه تغییر پسورد اپل آیدی، مقاله “آموزش تغییر پسورد اپل آیدی (Apple ID)؛ تغییر رمز اپل آیدی” را مطالعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده  از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

روش دوم: افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) با فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای

روش دوم و موثری که توصیه می‌کنیم حتما به منظور افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) خود آن را در نظر بگیرید مربوط به فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای یا تایید هویت دو مرحله ای (Two-Factor Authentication) می‌شود. با فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله‌ ای اپل آیدی تنها دستگاه‌های قادر به استفاده از سرویس‌های اپل آیدی می‌شوند که پیش از این شما آن‌ها را به لیست دستگاه‌های مورد اعتماد (Trusted Devices) خود اضافه کرده باشید. حال اگر دستگاه جدیدی قصد استفاده از اپل آیدی شما را داشته باشد باید یک تایید دو مرحله ای را سپری کند. بدین صورت ضریب امنیت اپل آیدی و اطلاعات شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش امنیت اپل آیدی

به منظور فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود شده و گزینه iCloud را انتخاب کنید. سپس گزینه Password & Security را لمس نمایید و قابلیت Two-Factor Authentication را فعال کنید (به حالت Turn On منتقل کنید). با انجام این موارد، قابلیت تایید دو مرحله ای برای اپل آیدی شما فعال شده است و ضریب امنیت اکانت آیکلود و اپل آیدی به واسطه این موضوع به شدت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون اپل با گارانتی  

تعمیرات اپل

حال اگر یک دستگاه جدید قصد داشته باشد که اپل آیدی مورد نظر و با قابلیت تایید دو مرحله ای را در دستگاه جدیدی استفاده کنید باید علاوه بر وارد کردن پسورد اصلی اپل آیدی، رمز عبور اختصاصی و 6 رقمی که برای یکی از دستگاه‌های اضافه شده در لیست دستگاه‌های قابل اعتماد (Trusted Devices) اپل آیدی ارسال می‌شود را هم وارد نماید. اما منظور از دستگاه‌های قابل اعتماد یا Trusted Devices چیست؟ دستگاه‌های قابل اعتماد آن دستگاه از محصولات کمپانی اپل هستند که پیش از این اپل آیدی مورد نظر در آن‌ها فعال شده است. زمانی که از طریق یک دستگاه جدید به منظور وارد کردن اپل آیدی اقدام کنید، رمز عبور شش رقمی مربوط به قابلیت تایید دو مرحله ای در این دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود. بنابراین اگر به آن‌ها دسترسی نداشته باشید، امکان استفاده از اپل آیدی مورد نظر را هم نخواهید داشت.

افزایش امنیت اپل آیدی

استفاده از قابلیت تایید دو مرحله ای یکی از روش‌های بسیار موثر موجود به منظور افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) محسوب می‌شود که توصیه می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID) با توجه ویژه به دو روش مختلف پرداختیم. در نظر داشته باشید که افزایش امنیت اپل آیدی (Apple ID)  امر فوق‌العاده حائز اهمیتی محسوب می‌شود که حتما باید به آن توجه کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

دوربین جلو iPhone 6 Plus

تاچ ال سی دی Samsung A8 2018

قطعات آیفون ایکس اس

 

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محسن
محسن
6 سال گذشته

برای پسورد دو مرحله ای کد کشور ایران رو که نداره.باید چکار کنم؟

iphone
iphone
5 سال گذشته
پاسخ به  محسن

از شماره مجازی استفاده کن