چگونه با استفاده از گوشی موبایل خود وارد بازارهای مالی جهانی شویم؟

چگونه با استفاده از گوشی موبایل خود وارد بازارهای مالی جهانی شویم؟

اگر قصد دارید در بزرگترین و پرسود ترین بازارهای مالی بین المللی سرمایه گذاری کنید، به راحتی می توانید با استفاده از گوشی های موبایل خود و نصب اپلیکیشن مربوط به این بازارها کار سرمایه گذاری و معامله کردن را شروع کنید.

چگونه با استفاده از گوشی موبایل خود وارد بازارهای مالی جهانی شویم؟

کدام بازار مالی جهانی برای سرمایه گذاری بهتر است؟

از بین بازارهای مختلفی که در دنیا وجود دارد، بازار فارکس یا تبادل ارزهای خارجی (Foreign Exchange Market) مزیت های بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد و شرایط کار کردن در آن برای ایرانیان نیز فراهم است.

شاید تعجب کنید که ایرانیان بتوانند با وجود تحریم ها در بازارهای خارجی کار کنند اما فارکس بازاری است که از طریق یک شبکه الکترونیکی در سرتاسر جهان بین بانکها و سرمایه گذاران در جریان است و کشور خاصی مالکیت آن را ندارد. به همین دلیل ایرانیان می توانند در فارکس ثبت نام کنند. علاوه بر این امکان دستکاری در معاملات این بازار به دلیل نبود یک قدرت مرکزی کنترل کننده، وجود ندارد. شما به راحتی می توانید با استفاده از موبایل خود در این بازار ثبت نام کنید اما نحوه ثبت نام و کسب سود در فارکس به چه صورت است؟

چطور می توان از طریق موبایل در بازار فارکس ثبت نام کرد؟

در تمام دنیا مردم برای ثبت نام در بازار فارکس از طریق شرکت های واسطه ای به نام بروکر فارکس اقدام می کنند. وضعیت در ایران هم به همین صورت است اما قبل از هر چیز باید ویژگی های یک بروکر معتبر و خوب را بدانید. بنابراین پیشنهاد می کنیم با مراجعه به آدرس اینترنتی www.amoozesh-boors.com وارد سایت آموزش بورس شده و از منوی بالای این سایت گزینه بروکر فارکس را انتخاب کنید. در این قسمت مهمترین معیارهای انتخاب یک بروکر خوب و مناسب برای ایرانیان معرفی و بررسی شده است. علاوه بر این چند بروکر خوب فارکس که ایرانیان تجربه همکاری موفقیت آمیزی با آنها داشته اند نیز معرفی شده است.

انتخاب بروکر مسئله بسیار مهمی است چون شما قرار است سرمایه اولیه خود را به حساب کاربری‌ای که در بروکر می سازید واریز کنید. بنابراین باید کاملا به آنها اعتماد داشته باشید. بعد از انتخاب بروکر و ثبت نام در آن باید پلتفرم معاملاتی آنها که معمولا نرم افزار متاتریدر۴ (Meta Trader4) است را دانلود و نصب کنید. نرم افزار متاتریدر هم بر روی کامپیوتر قابل نصب است و هم اپلیکیشن آن برای نصب در اندروید و آیفون وجود دارد.

نصب اپلیکیشن متاتریدر در موبایل و شروع معامله گری در بازارهای مالی جهانی

پس از انتخاب بهترین بروکر مناسب فارکس از طریق سایت آنها اپلیکیشن متاتریدر را دانلود و نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن متاتریدر می توانید تغییرات قیمت ارزهای خارجی در بازار فارکس را مشاهده کنید و بر اساس دانش معامله گری خود دست به خرید و فروش جفت ارزها بزنید.

در بازار فارکس ارزها به صورت جفتی با هم معامله می شوند مثلا ارز یورو در برابر دلار.

  • اگر بتوانید پیش از موعد افزایش ارز یورو را پیشبینی کنید، با خرید این جفت ارز سود می کنید.
  • اگر بتوانید پیش از موعد کاهش ارز یورو را پیشبینی کنید، با فروش این جفت ارز سود می‌کنید.

البته بعد از نصب کردن نسخه موبایل متاتریدر بهتر است معامله کردن را یاد بگیرید و با حساب دمو یا آزمایشی که بروکر در اختیار شما می گذارد با پول مجازی شروع به تمرین معامله گری کنید و بعد از آن که حرفه ای شدید سرمایه خود را وارد این بازار پُرسود کنید.

چطور می توان با نسخه موبایل متاتریدر درآمد دلاری به دست آورد؟

متاتریدر اپلیکیشن معاملاتی بازار فارکس است و همان طور که گفتیم در بازار فارکس ارزهای خارجی در برابر هم به صورت جفتی معامله می شوند. برای مثال اگر شما با توجه به دانش قبلی خود بدانید ارزش یورو در برابر دلار بیشتر خواهد، جفت ارز یورو/ دلار را می خرید تا از افزایش قیمت ها سود کنید. اگر به اندازه یک دلار از این جفت ارز خرید کرده باشید و یورو به دلار 10 درصد افزایش قیمت پیدا کند، سود شما چقدر می شود؟

از آنجایی که یک دلار معادل 100 سنت است با 10 درصد افزایش قیمت شما 10 سنت سود می کنید. شاید فکر کنید سرمایه کم برای فعالیت در فارکس مناسب نیست اما بگذارید راجع به ابزاری به نام لوریج (Leverage) صحبت کنیم.

فرض کنید شما با همان یک دلار سرمایه برای خرید جفت ارز یورو/ دلار از لوریج 100 استفاده کرده اید. در این صورت سود شما به جای 10 سنت برابر با 10 دلار خواهد بود.

فارکس بازاری مطمئن و پر از فرصت های سرمایه گذاری است که می توانید با آن ثروت زیادی به دست بیاورید به شرطی که قبل از ورود به آن کاملا در این مورد آموزش ببینید. اگر تمرکز شما زیاد باشد بعد از یادگیری فارکس می توانید به راحتی از طریق گوشی موبایل خود به کسب درآمد دلاری از بزرگترین بازار مالی در دنیا یعنی فارکس مشغول شوید.

 با اپلیکیشن متاتریدر در کدام بازارهای مالی به غیر از فارکس می توان فعالیت کرد؟

در اپلیکیشن متاتریدر امکان تحلیل قیمت و معامله در تمام جفت ارزهای موجود در بازار فارکس وجود دارد ولی به جز این ارزهای خارجی شما می توانید از طریق متاتریدر در سایر بازارهای مالی جهانی هم فعالیت کنید.

زمانی که در یک بروکر معتبر فارکس ثبت نام می کنید، بسته به نوع بروکر می توانید موارد زیر را در اپلیکیشن متاتریدر ببینید و آنها را معامله کنید:

  • سهام کشورهای آمریکایی و اروپایی مثل اپل، گوگل، تسلا و … .
  • منابع انرژی مثل نفت و گاز.
  • کالاها مثل ذرت و گندم و … .
  • فلزات گران بها مثل طلا و نقره.
  • اوراق قرضه مثل اوراق قرضه آمریکا.
  • شاخص های مهم مثل شاخص داو جونز و … .
  • ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، کاردانو، اتریوم و … .

بنابراین اگر به جز ارزهای خارجی فرصت معاملاتی مناسبی در اونس طلای جهانی هم دیدید، می توانید به راحتی از طریق اپلیکیشن متاتریدر از آن استفاده کنید.

مزیت های بازار فارکس در برابر سایر بازارهای مالی جهانی چیست؟

بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس مزیت های خاصی دارد که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران فعالیت در آن را به سایر بازارها ترجیح بدهند.

  • نقدشوندگی این بازار بسیار زیاد است. نقدشوندگی به زبان ساده یعنی سرعت تبدیل دارایی مالی به پول نقد. شما هر زمان که بخواهید می توانید دارایی خود را بفروشید و به پول نقد تبدیل کنید.
  • فارکس بازاری شبانه روزی است که از دوشنبه تا جمعه باز است. بنابراین شما می توانید متناسب با وقت آزاد خود و از طریق اپلیکیشن متاتریدر در هر جایی که هستید از معامله کردن در آن سود کنید.
  • کاهش قیمت ها در بازار فارکس برخلاف بازار بورس تاثیری در این بازار ندارد چون در صورت نزولی شدن قیمت ها، سرمایه گذاران می توانند معاملات فروش باز کنند تا از کم شدن قیمت ها سود کنند.
  • کشورهای جهان و بانکها برای تبادلات تجاری میان یکدیگر به بازار ارزهای خارجی نیاز دارند بنابراین فارکس برخلاف بازار ارزهای دیجیتال کاربرد زیادی در زمان حاضر دارد. به همین دلیل هم امکان بی ارزش شدن ارزها در طی چند روز وجود ندارد. اتفاقی که تا به حال در بازار رمزارزها چندین بار رخ داده است.

امروزه فعالیت در مهمترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس از طریق موبایل کاملا امکان پذیر است. برای ثبت نام در این بازار و شروع فعالیت در آن می توانید تمام کارها را به صورت آنلاین انجام دهید. به دست آوردن ثروت از فارکس در صورتی امکان پذیر است که نحوه معامله کردن در این بازار را به خوبی یاد بگیرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments