چالش های کسب درآمد در اینستاگرام باتوجه به موانع جدید در راه تبلیغات

چالش های کسب درآمد در اینستاگرام باتوجه به موانع جدید در راه تبلیغات

حتما میدانید که امروزه اینستاگرام تبدیل به بستر درآمدی بسیار مناسبی برای خیلی از افراد شده است. برخی از افراد مثل اینفلوئنسرها درآمدهای میلیونی و برخی دیگر درآمد های کمتری از این بستر کسب میکنند. البته مقدار این درآمد به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای کسب درآمد در اینستاگرام باید بازار هدف و فضای اینستاگرام را به خوبی درک نمود تا بتوان فالوورهای پیج را افزایش داده و در نهایت به کسب درآمد مطلوب رسید.

از بدو ورود کسب و کارها در اینستاگرام، کاربران مختلف روش های متفاوتی را برای کسب درآمد بیشتر و رشد سریعتر پیج شان در پیش گرفتند که استفاده از ربات ها و سپردن تبلیغات به اینفلوئنسرها از مهم ترین این روش ها بودند، اینستاگرام نیز بی اطلاع از این روش ها نبوده و در سالهای آغازین رشد خود هیچ مشکلی با آنها نداشته است اما بعد از رسیدن به محبوبیت فراوان تصمیم به قطع این روش ها گرفته تا روش های کسب درآمدی خود را جایگزین آنها نماید. لذا از پاییز سال 2018 شروع به محدودسازی ربات های اینستاگرامی نموده و همچنین از ابتدای سال 2020 شروع به پیاده سازی الگوریتمی نموده است که روانه شدن فالوور از پیج یک اینفلوئنسر به سمت پیج شما را شناسایی کرده و در صورت بالا رفتن غیرمنتظره فالوورهای شما، پیجتان را قفل خواهد کرد!

البته اینستاگرام در حال عرضه خدمات بسیار مفید در چنین ابعاد وسیعی است که هزینه های بسیار هنگفتی را به همراه دارد و واقعا نمیتوان بخاطر کسب در آمد از تبلیغات، که میتواند جبرانی برای خدمات رایگان ش باشد از آن خرده گرفت. به هر صورت اینستاگرام آرام آرام در حال آماده سازی بستری است که از طریق آن بتواند به جذب و فروش تبلیغات بپردازد و به نحوی برای خود یک راه درآمدزایی ایجاد کند.

همانطور که اشاره کردیم، از آنجاییکه روش های معمول افزایش فالوور اینستاگرام مثل استفاده از ربات ها و تبلیغات اینفلوئنسری میتواند مانعی برای کسب درآمد اینستاگرام باشد، این شرکت تصمیم گرفته است از الگوریتم های جدیدی استفاده کند که دست ربات ها و اینفلوئنسرها رابطور کامل قطع کند؛ اماهمانطور که خودتان در فضای اینستاگرام شاهد هستید سنگ اندازی های اینستاگرام منجر به قطع کامل ربات ها و عدم فعالیت اینفلوئنسرها نشده است؛ زیرا آنها نیز با زیرکی، روش های خود را با الگوریتم های اینستاگرام هماهنگ کرده اند. با توجه به این شرایط بهتر است شما نیز درباره الگوریتم های جدید اینستاگرام آگاهی داشته باشید تا بتوانید با آن ها مقابله کرده یا از کنارشان بدون شناسایی شدن عبورکنید و در نهایت بتوانید پیج تان را سریع تر رشد دهید.

ما در این مقاله قصد داریم ربات ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و مبحث اینفلوئنسرها را به بعد موکول کنیم.

چالش های کسب درآمد در اینستاگرام باتوجه به موانع جدید در راه تبلیغات

الگوریتم اینستاگرام برای محدود سازی ربات ها

تقریبا تمام ربات هایی که از دیرباز برای اینستاگرام نوشته شدند، از دو نوع تکنولوژی برنامه نویسی ربات استفاده میکردند، یا بر پایه API اینستاگرام بودند (که مشخصه آنها داشتن یک پنل تحت وب بود که کار با آنها را بسیار آسان میکرد) و یا از طریق Web Driver Automation برنامه نویسی میشدند (ربات هایی که از طریق ارتباط با مرورگر و ارسال مستقیم دستورات به مرورگر Web Driver Automation برنامه نویسی شده بودند) که هر دوی این موارد هیچگونه جایگاهی برای کُد نویسی دستورات ماوس نداشتند.

از این رو اینستاگرام در آپدیت پاییز ۲۰۱۸ روشی را برای شناسایی ربات ها در پلتفرم خود گنجانده است که دو تکنولوژی نام برده شده را مسدود کرد. روش اینستاگرام در متن یک بند توافقنامه آن ذکر شده است که به شرح زیر می باشد:

“We receive different kinds of information from your device, like how you tap and scroll, which can help distinguish humans from bots and detect fraud.”

” ما از دستگاه شما اطلاعاتی نظیر tap زدن با انگشت یا scroll کردن را دریافت می کنیم تا برای تشخیص انسان از ربات مورد استفاده قرار بگیرد! ”

الگوریتم پشت پرده این بند توافقنامه به راحتی قابل تشخیص است، اینستاگرام با جمع آوری و آنالیز اطلاعات مرتبط با نحوه حرکت دادن ماوس (یا دست) و نحوه کلیک کردن یا اسکرول کردن؛ رفتار انسانی را از رفتار رباتیک تفکیک می کند. ربات هایی که با استفاده از دو نوع تکنولوژی مذکور برنامه نویسی میشدند، قادر نبودند به ماوس سیستم دستوری صادر کرده و آنرا حرکت دهند. اینستاگرام نیز دقیقا از همین ضعف استفاده کرده و این نوع ربات ها را (که ۹۹% از ربات های فعال اینستاگرامی بودند) از کار انداخته است.

بنابراین الگوریتم اینستاگرام به این گونه است که با آنالیز حرکات مأوس (منظور نحوه اسکرول کردن، تاچ یا کلیک کردن بر روی دکمه های مختلف و…)، فعالیت هایی که حالت رباتیک دارند را شناسایی کرده و آنها را محدود میکند.

ربات هایی که مشکلی با الگوریتم اینستاگرام ندارند

ما در حقیقت به نوعی اشاره کردیم که از زمان فعالسازی الگوریتم ضد ربات اینستاگرام، فقط ربات هایی قادر به فعالیت هستند که بتوانند باحرکت دادن ماوس شبیه به دست انسان و کلیک یا اسکرول انسانی روی مرورگرها کار کنند. البته داستان فقط به حرکت دادن ماوس در نقاط خاصی از صفحه ختم نمیشود؛ برای رسیدن به نتیجه نهایی حرکات ماوس باید هدفمند نیز باشند یعنی ربات باید آنقدر هوشمند باشد که بتواند در هر دستگاهی جایگاه دکمه های Like، Comment،Follow  و … را به درستی تشخیص داده و ماوس را بر روی آنها هدایت نماید! که کار دشواری است.

پیش تر اشاره کردیم که نمیتوان از طریق برنامه هایی که با تکنولوژی خودکار سازی تحت وب، برنامه نویسی شده اند، ربات های انسانی تولید کرد (زیرا اصلا حرکت دادن ماوس در تکنولوژی کاری آنها تعبیه نـشده است) به عنوان مثال نرم افزار معروف نینجا گرام (NinjaGram) با وجود اینکه یک مرورگر از نوع chromium را باز کرده و فعالیت های خود را جلوی چشم شما به اجرا در می آورد در حال حاضر قابل استفاده نیست زیرا نمیتوانند تکنولوژی استفاده از ماوس را با برنامه نویسی web driver automation پیشین خود ترکیب کنند.

در حال حاضر تکنولوژی های مورد نیاز برای ساخت ربات هایی که بتوانند با الگوریتم های جدید اینستاگرام هماهنگ باشند، در اختیار نرم افزارهایی معروف به نرم افزارهای RPA میباشد، منظور از تکنولوژی ها در اینجا تکنولوژی های برنامه نویسی سیستمی ویندوز (یا اندروید) است که به واسطه آنها بتوان اطلاعات داخلی پنجره ها و دکمه ها را (برای پیدا کردن شان) دریافت نموده و مأوس را در هر دستگاهی به جای درست هدایت کنند.

در این مقاله وارد جزئیات کدنویسی سیستمی ویندوز نمی شویم، اما لازم میدانیم یک نمونه از نرم افزار های ایرانی RPA که مجهز به تکنولوژی های مورد نیاز بوده و دست به طراحی یک ربات اینستاگرامی نیز زده است اشاره کنیم.

نرم افزار کاربر مجازی نام نرم افزار ربات سازی است که ربات اینستاگرامی آن بخاطر ماهیت انسانی که دارد، بدون شناسایی شدن توسط اینستاگرام قادر به فعالیت های ترویجی میباشد.

میتوانیداطلاعات بیشتر درباره این ربات را از سایت سازنده این محصول مطالعه فرمایید.

نام شرکت سازنده نرم افزار کاربر مجازی:

بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد

لینک وب سایت سازنده این محصول به زبان فارسی

https://www.v-user.com/fa

نام ربات اینستاگرامی این شرکت:

ربات اینستاگرام کاربر مجازی

آدرس صفحه توضیحات این ربات در وب سایت سازنده آن:

https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-اینستاگرام-کاربر-مجازی

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments