روش مشاهده حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام

پاک کردن حافظه کش تلگرام از خود برنامه

تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به طور دقیق میزان مصرف اینترنت و داده های رد و بدل شده خود را مشاهده کنید. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه بررسی و مشاهده حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی

مقدمه‌ای در رابطه با بررسی حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام

به دلیل اینکه در تلگرام رد و بدل فایل هایی همچون عکس، ویدیو، موزیک و غیره زیاد انجام می‌شود، ممکن است حجم عظیمی از بسته اینترنتی شما توسط این مسنجر مصرف گردد. پس در برخی شرایط لازم است که مصرف اینترنت خود در تلگرام را زیر ذره بین قرار دهید و در صورت نیاز از مصرف بیش از اندازه اینترنت جلوگیری کنید. اما چگونه می‌توانیم بفهمیم که تلگرام چقدر اینترنت مصرف کرده است؟

انجام این کار به سادگی و از طریق منوی تنظیمات تلگرام برای سه حالت وای فای (Wi-Fi)، موبایل دیتا (Mobile Data) و رومینگ (Roaming) امکانپذیر است. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه بررسی حجم اینترنت مصرف شده توسط تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

آموزش مشاهده حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام

به منظور بررسی میزان حجم اینترنت مصرف شده در هر یک از حالات اتصال به وای فای (Wi-Fi)، موبایل دیتا (Mobile Data) و رومینگ (Roaming) توسط تلگرام کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Data & Storage را لمس نمایید.
  • در بخشی که با عنوان Disk and network usage به رنگ آبی مشخص شده است، چهار گزینه وجود دارد که سه مورد آن‌ها به شرح زیر هستند:

گزینه Mobile Data Usage: با انتخاب این گزینه می‌توانید جزئیات مصرف اینترنت و رد و بدل داده تلگرام در حین استفاده از موبایل دیتا یا همان اینترنت سیم کارت را بررسی کنید.

گزینه Wi-Fi Data usage: با انتخاب این گزینه می‌توانید جزئیات مصرف اینترنت و رد و بدل داده تلگرام در حین استفاده از شبکه وای فای را بررسی کنید.

گزینه Roaming Data Usage: با انتخاب این گزینه می‌توانید جزئیات مصرف اینترنت و رد و بدل داده تلگرام در حین استفاده سرویس رومینگ را بررسی کنید.

بنابراین با انتخاب بخش مد نظرتان وارد لیست جزئیات آن می‌شود. در این لیست بخش‌هایی تحت عنوان Photos، Videos، Voice messages، Files، Calls، Messages and other data و Total ارائه شده است که به ترتیب جزئیات رد و بدل داده برای عکس ها، ویدیوها، ویس ها، فایل ها، تماس ها، پیام های متنی و آمار کلی (Total) را نمایش می‌دهند.

آموزش ویدئویی روش مشاهده حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه مشاهده حجم اینترنت مصرف شده در تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

درب پشت آیفون اس ای 2020

دوربین اصلی آیفون ایکس اس مکس

قطعات آیفون 11

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments