با قابلیت Smart Storage؛ ترفندی برای افزایش حافظه داخلی گوشی

قابلیت Smart Storage

ترفندها و روش‌های متنوعی به منظور افزایش حافظه داخلی اسمارتفون‌ها وجود دارند، اما گوگل در اندروید 7.1 نوقا یکی از بهترین روش‌های ممکن را ارائه کرده است که با نام Smart Storage شناخته می‌شوید. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با قابلیت Smart Storage اندروید 7.1 صحبت کنیم و نحوه استفاده از آن به منظور افزایش حافظه داخلی گوشی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

قابلیت Smart Storage چگونه منجر به افزایش حافظه داخلی گوشی می‌شود؟

گوگل در اندروید 7.1 نوقا قابلیتی تحت عنوان Smart Storage به معنای “فضای ذخیره سازی هوشمند” را ارائه کرده است که پیش از این در سایر نسخه‌های سیسم عامل اندروید استاک شاهد وجود آن نبودیم. اما قابلیت Smart Storage چیست و به چه دلیل ارائه شده است؟ قابلیت Smart Storage ترفندی است که با استفاده از آن کاربران دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند به طور غیرمستقیم نسبت به افزایش حافظه داخلی گوشی هوشمند خود وارد عمل شوند! دلیل اینکه از واژه غیرمستقیم استفاده می‌کنید، این است که قابلیت Smart Storage منجر به افزایش ظرفیت حافظه داخلی دستگاه نمی‌شود، بلکه تنها با ترفند خاصی منجر به بهینه‌ سازی حافظه و افزایش فضای خالی موجود در آن خواهد شد. بنابراین شاید بهتر باشد که بگوییم قابلیت Smart Storage ترفندی به منظور بهینه سازی حافظه داخلی و فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی‌های اندرویدی است.

با استفاده از قابلیت Smart Storage در اندروید 7.1 نوقا، گوشی اندرویدی شما هر زمان که لازم باشد (به طور اتوماتیک شرایطی که حافظه داخلی دستگاهتان تقریبا پر شود) نسبت به حذف عکس‌ها و ویدیوهایی اقدام می‌کند که به صورت ابری از آن‌ها بکاپ گرفته شده است. این موضوع سبب می‌شود که به طور غیر مستقیم شاهد افزایش حافظه داخلی گوشی اندرویدی یا بهتر بگوییم افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه داخلی دستگاه باشیم. قابلیت Smart Storage در دو گوشی گوگل پیکسل  گوگل پیکسل ایکس ال یک قابلیت بسیار کاربردی است، چرا که گوگل برای کاربران این دو محصول امکان آپلود یا بکاپ گیری بدون محدودیت و با کیفیت کامل تصاویر را ارائه می‌کند. بنابراین کاربران دو پیکسل گوگل می‌توانند با استفاده از قابلیت Smart Storage تمام عکس‌ها و ویدیوهای ضبط شده با دوربین دستگاه را به طور ابری ذخیره کرده و از حافظه داخلی دستگاه حذف کنند. این امر به شدت در افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات یا افزایش حافظه داخلی گوشی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرکار تلفن

اما چگونه قابلیت Smart Storage اندروید 7.1 را در گوشی خود فعال کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال سازی و استفاده از قابلیت Smart Storage اندروید 7.1 نوقا در گوشی‌های هوشمند بپردازیم. همچنین شرح کوتاهی از گزینه‌ها و زیرشاخه‌های موجود در تنظیمات بخش Storage اندروید 7.1 نوقا ارائه می‌کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش فعال سازی و استفاده از قابلیت Smart Storage اندروید 7.1 نوقا

قابلیت Smart Storage به طور پیش فرض در دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال فعال است. با این حال اگر تمایل دارید که به محل فعال و غیر فعال سازی قابلیت Smart Storage مراجعه کنید، کافیست که وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه مجهز به اندروید 7.1 نوقا خود شده و سپس گزینه Storage را انتخاب نمایید.

قابلیت Smart Storage

با انتخاب گزینه Storage از منوی Settings، محیطی شبیه به عکس فوق و سمت راست نمایان می‌شود. در این بخش لیستی از فایل‌های مختلفی که حافظه داخلی دستگاهتان توسط آن‌ها اشغال شده ارائه می‌شود. همانطور که می‌بینید در گوشی ما 17.83 گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه مصرف شده است. همانگونه که مشاهده می‌کنید، اپلیکیشن‌های (Apps) نصب شده در دستگاه ما 7.84 گیگابایت از حافظه داخلی را اشغال کرده‌اند. به همین ترتیب عکس‌ها 1.05 گیگابایت از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند.

قابلیت Smart Storage

شما به منظور بررسی دقیق‌تر موارد مربوط به هر یک از این بخش‌ها می‌توانید بخش مورد نظرتان را لمس کنید. به عنوان مثال ما وارد بخش Apps یا اپلیکیشن‌ها شده‌ایم. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، در بخش Apps لیستی از برنامه‌های مختلف نصب شده در دستگاه ارائه می‌شوند. این لیست با توجه به حجم برنامه‌ها رده‌بندی شده است و برنامه‌ای که در بالاترین بخش قرار دارد، بیشترین حجم از حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کند. به عنوان مثال در گوشی ما بازی Stranger با اشغال 1.14 گیگابایت از حافظه داخلی بیشتری مصرف را دارد.

قابلیت Smart Storage

اما بار دیگر به منوی Storage مراجعه می‌کنیم تا به بخشی که قابلیت Smart Storage در آن قرار دارد مراجعه کنید. در بخش Storage گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. در این شرایط محیطی مانند عکس بالا و سمت چپ نمایان می‌شود. قابلیت Smart Storage در این قسمت قرار دارد و با استفاده از اسلایدر موجود در کنار آن قادر به غیر فعال کردن یا فعال کردن این قابلیت خواهید بود. دقت داشته باشید که قابلیت Smart Storage تنها در شرایطی که حافظه داخلی دستگاهتان نزدیک به پر شدن باشد به طور اتوماتیک عکس‌ها و ویدیوهای بکاپ گرفته شده را حذف می‌نماید. اگر هر زمان دیگری تمایل به حذف عکس و ویدیوهای بکاپ گرفته شده داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به بخش Manage Storage و سپس انتخاب گزینه Free up space now به صورت دستی دستور حذف فایل‌های این چنینی و غیر ضروری را صادر کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات سامسونگ بازار موبایل ایران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی قابلیت Smart Storage اندروید 7.1 نوقا پرداختیم و شرح دادیم که چگونه این قابلیت می‌تواند به طور غیر مستقیم منجر به افزایش حافظه داخلی گوشی هوشمندتان شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعات موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 6 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی Samsung A3

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments