سرنوشت تماس‌ها و پیامک‌هایتان بعد از بلاک در آیفون

تماس با شماره بلاک شده در آیفون iphone blocked numbers

کمپانی اپل در سال 2013 و با رونمایی از سیستم عامل آی او اس 7 یک قابلیت جالب را به معرض نمایش گذاشت. قابلیتی که به موجب آن کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل می‌توانند به سادگی هرچه تمام‌تر و تنها با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) گوشی، شماره تلفن افراد خاصی را بلاک کنند. هنگامی که کاربر یک آیفون شماره خاصی را بلاک می‌کند، فرد بلاک شده دیگر قادر به برقراری تماس با شماره مورد نظر نخواهد بود.
قابلیت بلاک کردن شماره‌ افراد هم اکنون در سیستم عامل آی او اس 9 نیز ارائه شده و تقریبا از سال 2013 به یک ویژگی کاربردی و اصلی سیستم عامل آی او اس تبدیل شد. اما چگونه می‌توان دریافت که فرد خاصی در آیفون خود شماره شما را بلاک کرده است؟ این امر به سادگی قابل درک است. هنگامی که شماره تلفن شما در لیست شماره‌های بلاک شده یک آیفون قرار می‌گیرد در حین برقراری تماس با آن مراحل مشخصی طی می‌شود. ما این مراحل را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه به شرح آن پرداخته و سرنوشت تماس دریافتی را مشخص خواهیم کرد.
همچنین شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا فرد بلاک شده در آیفونتان می‌تواند برای شما پیامک ارسال کند یا خیر! در رابطه با این موضوع هم طی این مقاله اطلاعات جامعی خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم. در صورتی که طی هر یک از بخش‌های شرح داده شده دچار سوال یا ابهامی شدید می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

تماس با شماره بلاک شده در آیفون iphone blocked numbers

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

تعمیرات اپل

آیا شماره شما توسط آیفون مقصد بلاک شده است؟ سرنوشت تماس مد نظر چه می‌شود؟

به منظور درک این موضوع ما به آزمایش مراحل برقراری تماس از یک شماره بلاک شده با آیفون بلاک کننده پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط یک روند مشخص برای طی می‌شود و فرد تماس گیرنده همواره یک روند مشخص را می‌شوند. بنابراین اگر شما هم با فردی تماس حاصل می‌کنید که از کاربران سری محصولات آیفون بوده و مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم برایتان اتفاق می‌افتد، مطمئن باشید که فرد مورد نظر شماره تلفن شما را در آیفون خود بلاک کرده است.

تماس با شماره بلاک شده در آیفون iphone blocked numbers

اگر شماره شما در آیفونی بلاک شده باشد و سعی در برقراری تماس با آن کنید یک بار صدای زنگ کوتاهی را خواهید شنید. پس از آن اپراتور اعلام می‌کند که مشترک مورد نظر شما در دسترسی نیست. اگر فردی که با وی تماس می‌گیرید قابلیت پست صوتی یا همان Voicemail خود را فعال کرده باشد شما پس از گزارش اپراتور مبنی بر در دسترس نبودن وی قادر به ضبط یک پست صوتی خواهید بود. در این شرایط پست صوتی شما ضبط شده و در لیست پست‌های صوتی فرد مورد نظر به بخش “پیام‌های بلاک شده‌” یا “Blocked Messenger” منتقل می‌شود. در این شرایط احتمالا پیغام صوتی مورد نظر شما هیچ‌گاه توسط فرد مورد نظر بررسی نخواهد شد. این روندی است که در شرایط بلاک بودن شماره تلفن فرد تماس گیرنده در یک آیفون طی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون اپل در مرکز تعمیرات

سرنوشت پیامک‌های ارسالی چه می‌شود؟

حال اگر شماره تلفن شما در آیفون خاصی بلاک شده باشد و اقدام به ارسال پیامک کنید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این شرایط روندی که برای فرد ارسال کننده پیامک طی می‌شود کاملا نرمال بوده و با شرایط طبیعی ارسال پیامک تفاوتی ندارد اما در حقیقت پیام ارسالی او به دست فرد مورد نظر نمی‌رسد.
در جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس اپل هنگامی که شما از طریق iMessage و با استفاده از یک شماره بلاک شده توسط آیفونی خاص اقدام به ارسال پیامک برای وی می‌کنید، پیامک شما بدون هیچ مشکل و یا بروز پیغام خطایی ارسال می‌شود و پس از چند ثانیه نماد “Delivered” یا “رسیدن به دست مخاطب” بر روی آن نمایش داده می‌شود و رنگ پیامک آبی رنگ باقی می‌ماند. اما باید بدانید که در این شرایط فرد مورد نظرتان هیچ‌گاه پیامک ارسالی شما را دریافت نمی‌کند!
در برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل آی او اس هنگامی که به عنوان یک فرد بلاک شده از طریق اپلیکیشن iMessage برای آیفونی پیامک ارسال کنید، اپلیکیشن iMessage چند ثانیه را سعی در ارسال پیامک مورد نظر می‌کند و پس از آن پیامک مورد نظرتان را به عنوان یک پیام متنی ارسال خواهد کرد اما در این وضعیت هم فرد مورد نظر هیچ‌گاه پیامک‌تان را دریافت نمی‌کند.تعمیرات اپل

قابلیت “نمایش شماره تماس” یا “Caller ID”

آیفون‌های اپل قابلیت دیگری هم دارند که به موجب آن می‌توان “نمایش شماره تماس” را حذف کرد. شما می‌توانید با غیرفعال کردن گزینه Caller ID در تنظیمات آیفون خود از نمایش شماره تماس‌تان در آیفون‌های مقصد جلوگیری به عمل آورید. در این شرایط حتی اگر شماره تلفن شما توسط آیفون مقصد بلاک شده باشد، آیفون مقصد قابلیت شناسایی شمار شما را نداشته و در نتیجه تماس مورد نظرتان برقرار می‌شود. اما در این شرایط هیچ شماره‌ای بر روی صفحه نمایش آیفون مقصد نمایان نمی‌شود و این موضوع بدون تردید برای فرد دریافت کننده تماس عجیب خواهد بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که وی از پاسخگویی به تماس دریافتی و ناشناس خود امتناع بورزد.
همچنین باید اشاره داشته باشیم که آیفون‌های اپل به طور مجزا قابلیت بلاک کردن تماس‌های بدون Caller ID را نیز ارائه می‌کنند. اگر فرد مورد نظرتان در آیفون خود این قابلیت را فعال کرده باشد در شرایط مخفی کردن شماره تماس‌تان باز هم نمی‌توانید با وی ارتباط برقرار کنید. توصیه می‌کنیم که اگر فردی بنا به هر دلیلی شماره شما را بلاک کرده دست از تلاش‌های بیهوده به منظور برقراری ارتباط با وی برداشته و سعی در آزار و اذیت وی نداشته باشید. بهتر است برای حریم خصوصی افراد احترام قائل شوید. بهرحال برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم مقاله “تماس با آیفونی که در آن بلاک هستیم توسط no caller ID” را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

خلاصه‌ای از نکات مقاله

در این بخش خلاصه‌ای از نکات اصلی موجود در این مقاله در رابطه با سرنوشت تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی از سوی شماره‌ای که توسط آیفون مقصد بلاک شده را ارائه می‌کنیم.
• پیامک‌هایی ارسالی از سوی آیفون بلاک شده در دستگاه مبداء با عنوان “Delivered” یا “تحویل داده شده” نمایان می‌شوند اما این پیامک‌ها هیچ‌گاه به دست فرد مورد نظر نخواهند رسید.
• در صورت فعال بودن قابلیت “پیام صوتی” در آیفون مقصد، فرد تماس گیرنده که شماره وی بلاک شده قادر خواهد بود که برای مخاطب مد نظرش “پیام صوتی” ارسال کند اما این پیام صوتی در پوشه “پیام‌های بلاک شده‌” یا “Blocked Messenger” ذخیره می‌شوند . احتمالا مخاطب مورد نظرتان هیچ‌گاه آن‌ها را برسی نمی‌کند.
• اگر شماره تلفن شما توسط آیفون مقصد بلاک شده باشد روند خاصی در حین برقراری تماس طی می‌شود که بدین صورت است: یک صدای بوق – پیغام اعلام مشکل در برقراری تماس با فرد مورد نظر – امکان ارسال پیغام صوتی _در صورت فعال بودن)
• هیچ راه مطلق و قطعی به منظور بررسی بلاک بودن شماره شما در آیفون مقصد وجود ندارد.
• در شرایطی که توسط آیفونی مقصد بلاک شده باشید با مخفی کردن شماره تلفن خود از طریق بخش Caller ID می‌توانید با آن تماس برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:

گلس iPhone 6 Plus

تاچ ال سی دی Samsung A21s

قطعات گوشی آیفون 6 Plus

 

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (12)

guest
12 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عاطفه اولاد
عاطفه اولاد
2 سال گذشته

اگه شماره ایی بلاک بشه اگه گوشی عوض بشه شماره بازم تو گوشی جدید بلاکه چطوره یعنی من گوشیمو عوض کنم کسیو بلاک کردم تو گوشی جدیدم بلاک میمونه یانه بلاک نیس ممنون میشم بگید

مژگان
مژگان
2 سال گذشته
پاسخ به  عاطفه اولاد

من هم همین سوال را داشتم اگه شماره ایی بلاک بشه توی گوشی اندروید اگه گوشی عوض بشهو حالا گوشی آیفون داشته باشم شماره بازم تو گوشی جدید بلاکه چطوره یعنی من گوشیمو عوض کنم کسیو بلاک کردم تو گوشی جدیدم بلاک میمونه یانه بلاک نیس ممنون میشم بگید

فرناز
فرناز
2 سال گذشته

میشه کمک کنین من از همه جا بلاکم در گوشی ایفون حتی برنامه هایه مجازی چه برسه زنگ و اس گوشی خودم اندروید نوت تن پلاسه و کالر ایدی رو زدم اما باز نتونستم تماس بگیرم و هنوز اشغال میزنه چیکار کنم بتونم تماس بگیرم باهاش و از بلاک در بیام

ناشناس
ناشناس
2 سال گذشته

سلام من شماره ای رو بلاک کردم چجوری می تونم برم از بلاک درشون بیارم؟شماره رو حفظ نیستم که بخوام سیو کنم و از بلاک دربیارم

سنا
سنا
2 سال گذشته

سلام من یه شماره ناشناس رو ک بهم زن‌ زده بود بلاک کردم الان گوشیم عوض کردم ولی سیمکارتم همه میخواستم بدونم با عوض کردن گوشی شماره های بلاکی هم از بلاکی در میان؟

Nafas
Nafas
3 سال گذشته

سلام‌
میخواستم ببینم درآیفون میشه فقط بلاک تماسی کرد ن پیامک؟؟
اگه من کسیو بلاک کنم بعداز درآورن بلاکی من میتونم پیامک هایی که درحین بلاکی برای من ارسال میکرده را مشاهده کنم؟؟