حل مشکل تاریخ ۱۹۷۰ در گوشی‌های آیفون و آیپد

حل مشکل آیفون 1970 problem

این روزها خبرهایی از مشکلات آخرین نسخه‌ی سیستم عامل iOS  به دستمان می‌رسد که شاید برای برخی تعجب آور، برای برخی دیگر که از دارندگان دستگاه های هوشمند شرکت اپل هستند، نگران کننده و برای کسانی که در آینده قصد خرید این محصولات را دارند، مایوس کننده باشد. یکی از این مشکلات از کار افتادن سری محصولات دارای iOS 9  و پردازنده 64 بیتی بعد از قرار دادن تاریخ دستگاه به یکم ژانویه 1970 می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم. با “موبایل کمک” همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

حل مشکل تاریخ 1970 در گوشی های آیفون و آیپد

متاسفانه در تماس‌هایی که از طرف شما عزیزان با موبایل کمک داشتیم با خبر شدیم که در بعضی از سایت‌ها و همچنین بعضی کانال‌های تلگرامی که مدعی ارائه راه حل برای مشکلات گوشی‌های هوشمند هستند، راه حلی که برای رفع ارور 1009 در زمان دانلود یا بروزرسانی برنامه‌های آیفون یا آیپد ارائه شده، برگرداندن تاریخ گوشی یا تبلت یه یک ژانویه 1970 و سپس روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشد که ضمن رد این ادعا باید بگوییم نه تنها آن مشکل با این راه حل برطرف نمی‌شود، بلکه باعث از کار افتادن دستگاه نیز می گردد. تنها راه برای رفع ارور 1009 استفاده از فیلتر شکن یا VPN می‌باشد و دلیل آن بسته بودن سرورهای شرکت اپل بر روی کاربرانی هست که با آی پی ایران وارد فروشکاه آنلاین اپل App Store می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

تعمیرات اپل

 

حل مشکل تاریخ 1970 در گوشی های آیفون و آیپد

قبل از پرداختن به راه حل برای رفع مشکل تاریخ یکم ژانویه 1970 ابتدا توضیح کوتاهی در مورد دلیل بروز این مشکل ارائه می‌شود. 1 ژانویه 1970 آغاز زمان یونیکس یا Unix Time است که یکی از معیارهای اندازه گیری دقیق و آنی زمان و آغاز آن نیز از ساعت 00:00:00 روز 1 ژانویه 1970 می‌باشد. زمان های قبل از ساعت 00:00:00 با عدد منفی نمایش داده می‌شود. جالب است بدانید این زمان در تاریخ 2001-09-09 ساعت 01:46:40 به ثانیه‌ی یک میلیاردم خود رسید.

حل مشکل تاریخ 1970 در گوشی های آیفون و آیپد

اطلاعات این فرمت از ثبت زمان بر مبنای یک عدد 32 بیتی ذخیره می شوند که در محصولاتی دارای پردازنده 64 بیتی هستند تاریخ شروع این ساعت برابر با صفر محاسبه می گردد. و این شاید باعث اختلال در عملکرد گوشی های آیفون و آیپدهای 64 بیتی شده است.تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

و اما راه حل برای رفع مشکل تاریخ یکم ژانویه 1970 برای آیفون ها و آیپد های دارای 9iOS  و پردازنده 64 بیتی چیست؟ بعد از تغییر تاریخ این دستگاه‌ها به یکم ژانویه 1970 و تنها یک بار خاموش و روشن کردن آن، دستگاه شما به حالت خلسه رفته و شما حتی با ریستور هم کار به جایی نخواهید برد و گوشی از این حالت خارج نخواهد شد. تنها راه بازگرداندن گوشی به حالت عادی، جدا سازی باتری گوشی به جهت ریست شدن ساعت و تاریخ سیستم می‌باشد. شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر از متخصص تعمیر بخواهید تا گوشی را باز کرده و سوکت باتری را تنها یکبار جدا و مجدداً در سر جای خود قرار دهد. با این کار زمان گوشی به حالت پیش فرض باز می گردد و شما می‌توانید بعد از روشن شدن گوشی و با اتصال به اینترنت، مثل روز اول از آن استفاده نمایید.

حل مشکل تاریخ 1970 در گوشی های آیفون و آیپد

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت گلس آیفون ایکس اس مکس

قطعات گوشی آیفون 6 اس پلاس

قطعات گوشی A21 اس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments