آموزش حذف اطلاعات آیفون، آیپد قبل از فروش آن

چگونه پیش از فروش آیپد یا آیفون تمام اطلاعات آن را حذف کنیم؟

اگر قصد فروش آیفون یا آیپد خود را داشته و نمی‌دانید که چگونه باید پیش از انجام این عمل اطلاعات شخصی موجود در دستگاه را حذف کنید، پاسخ شما در این مقاله نهفته است. در این مقاله علاوه بر آموزش نحوه حذف اطلاعات شخصی از آیفون‌ها و آیپدهای اپل، به چگونگی حذف این اطلاعات در شرایط فروش ناآگاهانه هم می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

اگر قصد فروش آیفون یا آیپد خود را دارید باید پیش از انجام این عمل تمام اطلاعات شخصی ذخیره شده خود در دستگاه را کاملا حذف کنید. حذف دستی اطلاعاتی همچون محتوای بخش پیامک، اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه، لیست مخاطبین و … به هیچ وجه روش مناسبی به منظور حذف کلی اطلاعات شخصی کاربر محسوب نمی‌شود. پیش از فروش آیفون یا آیپد باید به طور دقیق و با استفاده از مراحلی که در این مقاله شرح می‌دهیم نسبت به حذف اطلاعات خود از دستگاه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

حال اگر بنا به هر دلیلی به صورت ناآگاهانه آیفون خود را به شخصی فروخته و اطلاعات شخصی خود را از حافظه آن حذف نکرده باشید چطور؟ آیا این امکان وجود دارد که در این شرایط از سوء استفاده خریداری جلوگیری به عمل آورید؟ ما در این مقاله پاسخ این سوال را ارائه می‌کنیم. بنابراین در این مقاله علاوه بر آموزش نحوه حذف اطلاعات شخصی از آیفون‌ها و آیپدهای اپل، به چگونگی حذف این اطلاعات در شرایط فروش ناآگاهانه دستگاه هم خواهیم پرداخت. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش حذف کامل اطلاعات شخصی آیفون‌ها و آیپدهای اپل پیش از فروش دستگاه

به منظور حذف کاملا اطلاعات شخصی خود از حافظه آیفون‌ها و آیپدهای اپل مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر در کنار دستگاه آی او اسی خود از اپل واچ (Apple Watch) هم استفاده می‌کنید، حتما پیش از انجام هر عملی همگام‌سازی این دو دستگاه را متوقف کنید.
  • از محتوای دستگاه آی او اسی خود فایل بک آپ یا پشتیبان تهیه کنید. این عمل با استفاده از برنامه آی‌تیونز (iTunes) و همچنین از طریق سرویس ذخیره‌سازی آیکلود (iCloud) قابل انجام است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بک آپ گیری از محتوای آیفون یا آیپد خود با استفاده از این دو روش با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.
  • به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود مراجعه کرده و گزینه iCloud را انتخاب کنید. حال گزینه Sign Out را لمس کنید. اگر دستگاه شما از سیستم عامل آی او اس 7 بهره می‌برد باید گزینه Delete Account را لمس کنید.
  • بار دیگر گزینه Sign Out را انتخاب کنید و سپس گزینه با عنوان Delete from My iPhone را لمس کنید.حال باید رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بار دیگر به بخش Settings مراجعه کرده و این بار به قسمت General و پس از آن Reset مراجعه کنید. گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. در این شرایط اگر قابلیت Find My iPhone دستگاهتان فعال باشد به احتمال زیاد نیاز به وارد کردن رمز عبور و مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خواهد بود.
  • رمز عبور خواسته شده را وارد کنید و سپس گزینه Erase را لمس کنید. منتظر بمانید تا محتوای دستگاهتان حذف شده و تنظیمات آن به وضعیت کارخانه بازگردانده شود. با ریستارت شدن دستگاه می‌توانید آن را خاموش کرده و با خیال راحت در اختیار خریدار دیگری قرار دهید.

مراحل فوق بسیار ساده و بی‌دردسر هستند. با این وجود اگر در مورد هر یک از این موارد و مراحل نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

حذف اطلاعات آیفون و آیپد find my iphone

تعمیرات اپل

آموزش حذف اطلاعات شخصی آیفون‌ها و آیپدهای اپل پش از فروش دستگاه

اما اگر بنا به دلایل خاصی نظیر ناآگاهی نسبت به فروش یک آیفون یا آیپد اقدام کرده و اطلاعات شخصی خود را از آن حذف نکرده‌اید باید چه کنید؟ در این شرایط توصیه می‌کنیم که مراحل و موارد زیر را انجام دهید.

  • در قدم اول با خریدار مورد نظر ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید که محتوای دستگاه را از طریق روش فوق حذف نماید. اگر خریداری مورد نظر فرد متشخصی باشد بدون تردید این عمل را انجام می‌دهد. اما اگر وی از انجام این عمل امتناع ورزید و یا نتوانستید با او تماس برقرار کنید باید مراحل زیر طی شود.
  • به منظور غیر فعال کردن سرویس آیکلود باید وارد این لینک یا اپلیکیشن Find My iPhone شده و در لیست دستگاه‌های موجود، دستگاهی که فروخته‌ای را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه Erase حذف نمایید. پس از آن بر روی گزینه Remove from Account کلیک کنید.

در قدم بعدی رمز عبور اپل آیدی خود را تغییر دهید. این عمل منجر به جلوگیری از دسترسی خریداری به محتوای پیشین نمی‌شود اما از دسترسی وی به اطلاعات اکانت آیکلود جلوگیری می‌کند. چنانچه در مورد نحوه تغییر رمز عبور اپل آیدی نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

  • در مرحله بعدی از برنامه iMessage لغو ثبت کنید. اگر از سرویس اپل پی (Apple Pay) استفاده می‌کنید هم از طریق لینکی که در بخش زیر ارائه شده می‌توانید مشخصات کارت اعتباری خود را از اکانت‌تان حذف کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی اپل واچ

جمع‌بندی

به طور کلی بهتر است که پیش از فروش دستگاه‌های هوشمند موبایلی که شامل آیفون‌ها و آیپدهای اپل می‌شوند نسبت به حذف اطلاعات شخصی خود اقدام کنید. با این وجود پس از فروش این محصولات هم می‌توان با استفاده از شیوه‌های خاصی برخی از مشخصات دستگاه را حذف کرد. چنانچه در مورد موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی A10 ای

قطعات گوشی آیفون 6s

تعمیرات موبایل

منبع support.apple

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عای فتح الهی
عای فتح الهی
1 سال گذشته

سلام
من کد پاک کردن اطلاعات آیفون را میخواهم آیا با شماره گیری *۲۷۶۷*۳۸۵۵#
انجام میشه

Ali
Ali
2 سال گذشته

ممنون خوب بود

نگار
نگار
3 سال گذشته

مفید بود😍