چگونه از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی خود جلوگیری کنیم؟

هک آیفون و انتشار عکس های شخصی

حتما خبرهای مربوط به هک آیفون و انتشار عکس های شخصی سلبریتی‌ها را به یاد می‌آورید. به نظر شما عکس ها و اطلاعات شخصی ذخیره شده در آیفون شما تا چه اندازه در معرض خطر هک شدن قرار دارند؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه جلوگیری از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی کاربران آیکلود بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با هک آیفون و انتشار عکس های شخصی

هک آیفون و انتشار عکس های شخصی یکی از معضلاتی است که چند وقت پیش سر و صدای زیادی را برپا ساخت. در سال 2014 آیفون عده بسیار زیادی از سلبریتی‌ها مورد حمله هکرها واقع شدند و نهایتا نتیجه این موضوع، انتشار ناخواسته عکس های شخصی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بود. موارد زیر چند نمونه از هک های این چنین محسوب می‌شود:

  • هک ایمیل اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و انتشار عکس های شخصی و برهنه وی در اینترنت
  • هک گوشی پاریس هیلتون (Paris Hilton) در سال 2005
  • هک اکانت آیکلود مایلی سایروس (Miley Cyrus) در سال 2014 توسط یکی از طرفدارانش
  • تلاش به منظور هک گوشی هک اما واتسون (Emma Watson) در سال 2014
  • هک و انتشار عکس های شخصی خانم ریحانا (Rihanna) در سال 2014
  • هک کامپیوتر خانم کیت آپتون (Kate Upton) و انتشار تصاویر شخصی و نیمه عریان وی

موارد فوق تنها چند نمونه بارز از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی افراد محسوب می‌شود. حال به نظر شما در درجه اول چگونه اکانت آیکلود افرادی همچون مایلی سایروس هک شده است؟ اگر شما هم از سرویس آیکلود در آیفون خود استفاده کنید تا چه اندازه در معرض خطر هک آیفون و انتشار عکس های شخصی خود قرار دارید؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مطمئنا اگر هکری قصد داشته باشد که نسبت به هک آیفون و انتشار عکس های شخصی شما اقدام کند باید استراتژی خاصی را در پی بگیرد. در اغلب موارد کاربران به صورت ناخواسته بستر و اطلاعات مناسب به منظور هک آیفون یا کامپیوتر و … را در اختیارتان هکرها و افراد سودجو قرار می‌دهند و خود از این موضوع مطلع نیستند. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با جلوگیری از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

اکانت آیکلود چگونه هک می‌شود؟

در اغلب موارد اکانت آیکلود افراد به سادگی قابل هک است و با استفاده از روش بسیار ساده‌ای هک می‌شود. هنگامی که شما به منظور ثبت نام در آیکلود اقدام می‌کنید یک سوال امنیتی اختصاصی از شما پرسیده می‌شود و شما باید جواب آن سوال را وارد کنید و همواره به خاطر بسپارید. سوالاتی نظیر موارد زیر از جمله سوالاتی قابل انتخاب این بخش هستند:

  • نام اولین حیوان خانگی شما چه بوده است؟
  • نام پسر عموی شما چیست؟
  • نام مادربزرگتان چیست؟
  • نام اولیم مدرسه‌ای که به آن رفتید چه بوده است؟

سوالاتی مشابه با موارد فوق به عنوان سوال امنیتی اکانت پرسیده می‌شوند و افراد هم در اغلب موارد نسبت به وارد کردن اطلاعات حقیقی خود برای پاسخگویی به این سوالات اقدام می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است فردی سوال “نام اولین حیوان خانگی شما چه بوده است؟” را به عنوان سوال امنیتی اکانت آیکلود خود انتخاب کند و در پاسخ آن یک امر حقیقی و صادقانه را به کار ببرد. تصور کنید که این فرد از طوطی با نام “کوکو” نگهداری می‌کند و نام وی را به عنوان پاسخ سوال امنیتی اکانت آیکلود خود در نظر می‌گیرد.

حال با توجه پیشرفتی که شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند، جای تعجبی ندارد که این فرد در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، ایسنتاگرام، توییتر و … فعالیت داشته باشد و به صورت ناخودآگاه پستی از خود و “کوکو” (طولی خود) را ارسال کند. تصور کنید وی در اینستاگرام عکسی ارسال کرده و در بخش توضیحات عکس به اسم “کوکو” به عنوان طوطی خود اشاره داشته است. در این شرایط اگر شما بدانید که سوال امنیتی اکانت آیکلود وی “نام اولین حیوان خانگی شما چه بوده است؟” تعیین شده، اولین ذهنیتی که برایتان در قبال پاسخ آن ایجاد می‌شود کلمه “کوکو” خواهد بود! به همین سادگی فرد مورد نظر اطلاعات شخصی خود را لو داده و فرد سودجو یا هکر می‌تواند از این طریق نسبت به هک آیفون و انتشار عکس های شخصی وی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات اپل تهران

استفاده از این ترفندها شاید به منظور هک آیفون و دستیابی به اطلاعات شخصی افراد عادی کمی دشوار باشد اما سلبریتی‌هایی که هر روز پست‌ها، مصاحبه‌ها و … زیادی را منتشر می‌کنند در اغلب موارد به صورت ناخواسته این موضوعات را لو می‌دهند. هک آیفون و انتشار عکس های شخصی بسیاری از سلبریتی‌ها از طریق دستیابی به پاسخ سوال امنیتی اکانت آن‌ها در آیکلود انجام شده است و این موضوع اصلی‌ترین عامل انتشار تصاویر شخصی سلبریتی‌ها در سال 2014 بود.

تعمیرات اپل

چگونه از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی خود جلوگیری کنیم؟

همانطور که اشاره کرید بخش عظیمی از هک های انجام شده در آیفون‌های اپل از طریق دستیابی به محتوای اکانت آیکلود و اپل آیدی افراد انجام می‌شود. اگر قصد دارید که از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی خود جلوگیری کنید، دو راه حل اصلی را به شما توصیه می‌کنیم. در اولین قدم سعی کنید که سوال امنیتی مناسبی را برای اکانت خود انتخاب کرده و پاسخ آن را به شکلی وارد کنید که قابل حدس زدن نباشد. می‌توانید برای سوال امنیتی که انتخاب کرده‌اید یک پاسخ دروغین را در نظر بگیرید اما باید این پاسخ را به خاطر بسپارید. بدین صورت از لو رفتن ناخواسته پاسخ سوال امنیتی خود جلوگیری می‌کنید.

در قدم دوم توصیه می‌کنیم که قابلیت “تایید هویت دو مرحله ای” را برای اپل آیدی یا اکانت آیکلود خود فعال نمایید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه فعال کردن این قابلیت در آیفون‌های اپل از مقاله “همه چیز در مورد تایید هویت دو مرحله‌ای اپل آیدی و نحوه فعال سازی آن” استفاده کنید. با در نظر گرفتن این دو موضوع میزان امنیت اکانت آیکلود اپل آیدی شما و در نتیجه اطلاعات شخصی‌تان به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه جلوگیری از هک آیفون و انتشار عکس های شخصی پرداختیم. با در نظر گرفتن دو موضوعی که به آن‌ها اشاره شد تا حد زیادی می‌توانید از دسترسی افراد سودجو و هکرها به اطلاعات و عکس های شخصی خود جلوگیری کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت iPhone XS

قیمت تاچ ال سی دی اس 6 ایج پلاس

قطعات گوشی آیفون 11

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments