تغییرات تلگرام ۳.۶؛ پیام‌های صوتی، مکالمه‌های محرمانه و…

تغییرات تلگرام 3.6 telegram changes

تلگرام چند روز پیش با عرضه نسخه 3.6 این برنامه، قابلیت‌های جدیدی را معرفی کرد که می توان به پیام های صوتی، مکالمه های محرمانه و… اشاره کرد. با موبایل کمک همراه باشید تا این تغییرات تلگرام را با هم بررسی کنیم.

پیام‌های صوتی ورژن 2.0 در تلگرام

در تلگرام 3.6 پیام‌های صوتی ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کرده و این بار به شکل موج صوتی نمایش داده می‌شوند. پخش کننده‌ای جدید، و قابلیت برداشتن گوشی و صحبت کردن از دیگر تغییرات تلگرام جدید هستند.
از این پس می‌توانید در حین گوش دادن به یک پیام صوتی به چت های دیگر بروید. آن فایل یا پیام صوتی در پس زمینه به پخش شدن ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

پیام های صوتی ورژن 2.0 در تلگرام

ارسال و شنیدن پیام‌های صوتی نیز با قابلیت های جدید (Raise-to-speak) و (Raise-to-listen) به مراتب آسان‌تر شده است. هنگامی که درون یک چت هستید، موبایل خود را به سمت گوش خود ببرید (همانند مکالمه تلفنی) تا پیام صوتی ارسال شده برای شما پخش شود و یا خودتان پیام صوتی جدیدی را ضبط کنید (پس از شنیدن صدای بوق شروع به صحبت کنید).

پیام های صوتی ورژن 2.0 در تلگرام

این قابلیت مثل جادو است و در پس زمینه از سنسورهای مجاورتی، ژیروسکوپ، و شتاب سنج موبایل شما استفاده می‌کند. این قابلیت در اکثر موبایل‌های هوشمند جدید به خوبی کار می‌کند، اما هنوز آزمایشی است. برای فراهم کردن این قابلیت برای بعضی دستگاه ها نیاز به کار بیشتری است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

مکالمه‌های محرمانه ورژن 3.0 در تلگرام

مکالمه‌های محرمانه یا Secret Chats با تایمر پاک شدن خودکار پیام ها و رمزگذاری آنها، روشی عالی برای ارسال اطلاعات مهم هستند. در تلگرام 3.6 بهترین امکانات چت‌های عادی به Secret Chat آورده شده است: مشاهده توضیحات لینک‌ها، پاسخ به پیام‌ها، توضیحات (Caption) زیر عکس و فیلم، استیکرها، ربات‌های درون خطی، و تصاویر متحرک GIF. همچنین در تلگرام جدید چت‌های محرمانه برخی تغییرات ظاهری نیز داشته اند.

مکالمه های محرمانه ورژن 3.0 در تلگرام

دیگر تغییرات تلگرام نسخه 3.6

حریم شخصی: اگر دوستانتان شما را به گروه‌ها و کانال‌های زیادی اضافه کنند، پس از مدتی آزار دهنده خواهد شد. حال در تلگرام 3.6 می‌توانید با دقت انتخاب کنید که کدام یک از دوستانتان اجازه دارند شما را به گروه‌ها یا کانال‌ها اضافه کنند. برای مثال “همه دوستانم. به جز این دو”.

سوپر گروه‌ها: سازندگان سوپر گروه‌ها حال اختیارات بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که چه کسانی اجازه افزودن اعضای جدید را دارند: همه کاربران یا تنها ادمین‌ها.

افزونه اشتراک گذاری: اشتراک گذاری در iOS با تلگرام 3.6 بسیار روان‌تر شده است. حال می‌توانید تصاویر، ویدیوها، صدا، متن، و یا موقعیت را مستقیماً از برنامه‌های پیش فرض iOS مانند Contacts, Maps, Voice Memos، و Photos به هر گروه یا کانال تلگرام ارسال کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری به چند گروه، به طور همزمان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های گوشی سامسونگ در تهران

منوی ضمیمه: فایل‌های مدیا هنگامی که در منوی ضمیمه انتخاب می‌شوند به زیبایی روی آنها زوم می‌شود. توجه داشته باشید که Image Search به بخش Photo or Video منتقل شده است.

کلیدهای میانبر: تلگرام 3.6 از کلیدهای میانبر پشتیبانی می‌کند. کاربران آیپد با کیبوردهای اکسترنال از این پس بدون نیاز به لمس صفحه آیپد خود می‌توانند بین چت‌ها و پیام‌ها جابجا شوند.

ویرایشگر تصویر: در اندروید امکانات جدیدی به ویرایشگر تصویر تلگرام اضافه شده است: چرخش تصویر، محو کردن، سایه و…

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت دوربین پشت آیفون 6 اس پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ نوت 9

قطعات گوشی A7 2018

تعمیرات موبایل

منبع Telegram
برچسب‌ها: تلگرام

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments