نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)

بدون تردید نام قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always On Display به گوش شما خورده است. این قابلیت در گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ ارائه شد، اما به واقع چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله توضیحات مناسبی در این رابطه ارائه خواهیم کرد. با موبایل کمک همراه باشید.

سامسونگ در سال 2016 و با رونمایی از دو پرچمدار جدیدش یعنی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از قابلیت جدیدی با نام اختصاصی نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) پرده‌برداری کرد. اگرچه این قابلیت یک نوآوری تمام عیار محسوب نمی‌شود، اما با این حال به کارگیری آن در پرچمداران جدید سامسونگ جالب توجه بود. اما قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) چیست؟ این قابلیت در گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ چه کاربردی دارد؟ چگونه باید به تنظیمات آن مراجعه کرد؟

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S7 سامسونگ

بنا به گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا هر کاربر در طول 24 ساعت به طور میانگین 150 بار صفحه نمایش گوشی خود را به منظور بررسی زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن‌های دریافتی روشن می‌کند. این موضوع به شدت در میزان مصرف انرژی باتری دستگاه تاثیرگذار بوده و از سوی دیگر نیازمند انجام یک عمل فیزیکی از سوی کاربر است، چرا که وی باید دکمه پاور (Power) یا هوم (Home) دستگاه اندرویدی خود را بفشارد تا اطلاعات مد نظرش نمایان شوند. سامسونگ با ارائه قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج خود نیاز به انجام این عمل را برطرف کرد.

هم اکنون به موجب وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نمایش آن به منظور بررسی نوتیفیکیشن‌ها، زمان و تاریخ وجود ندارد. قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) اطلاعاتی نظیر زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن‌های دریافتی را دائما بر روی نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ نشان می‌دهد. بدین صورت دیگر نیازی به انجام حرکتی فیزیکی از سوی کاربر وجود نداشته و در سمت مقابل به دلیل محدودیت رنگ‌ها و روشن بودن پیکسل‌های نمایشگر در حین استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) میزان مصرف انرژی باتری دستگاه هم در مقایسه با شرایط عادی کاهش پیدا می‌کند. اما چگونه در گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ به بخش تنظیمات قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دست پیدا کنیم؟ با موبایل کمک همراه باشید.

دسترسی به تنظیمات قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ

دسترسی به تنظیمات قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ به شیوه مشابهی انجام می‌شود. بدین منظور کافیست که وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده و سپس گزینه Display and Wallpaper را انتخاب کنید. نهایتا باید به زیرشاخه Always On Display مراجعه نمایید. در این قسمت می‌توانید قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دستگاه را فعال و غیر فعال کنید.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)

فعال و غیر فعال کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) با انتخاب اسلایدری که در بخش فوقانی صفحه نمایش داده می‌شود و هم اکنون گزینه On را ارائه کرده امکان‌پذیر خواهد بود. گزینه Clock Style نوع و شکل ساعت مجازی نمایش داده شده در قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیمات این بخش را به گونه‌ای تعیین کنید که ساعت نمایان شده در قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) به صورت دیجیتال یا آنالوگ باشد. اماکن تغییر شکل و نحوه نمایش تقویم دستگاه هم به مانند روش وجود دارد. در تصویر زیر حالت‌های مختلف نمایش جزئیات در قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ را مشاهده می‌کنید. با انتخاب گزینه Content to show می‌توانید محتوای نشان داده شده در این قسمت از دستگاه خود را شخصی‌سازی کنید.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)

شما همچنین قادر خواهید بود که تصویر کاملا سیاه نمایش داده شده به عنوان پس زمینه قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) را در گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ تغییر دهید، اما دقت داشته باشید که تغییر این وضعیت منجر به افزایش میزان مصرف انرژی باتری دستگاه می‌شود. در صفحه نمایش‌های آمولد (AMOLED) هنگامی که تصویر پس زمینه رنگ سیاه دارد، پیکسل‌های نمایشگر خاموش هستند و بدین صورت مصرف انرژی ندارند و این موضوع منجر به کاهش مصرف انرژی باتری دستگاه می‌شود.

سامسونگ در تم استور یا همان Theme Store دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 خود تم‌های اختصاصی را ارائه کرده که در دسته AOD نمایش داده شده‌اند. این تم‌ها برای قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دو گوشی مورد نظر تصاویر موارد شخصی‌سازی شده بیشتری را ارائه می‌کنند. متاسفانه به منظور استفاده از این موارد باید کل تم مورد نظر را دانلود و بر روی دستگاه نصب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S7 Edge

نکته‌ای در مورد نوتیفیکیشن‌ها در قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ

باید این نکته را بدانید که قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج سامسونگ از نظر نمایش نوتیفیکیشن‌ دارای محدودیت هستند. متاسفانه در حال حاضر تنها نوتیفیکیشن‌ها یا پیغام‌های هشدار برنامه‌های اصلی دستگاه نظیر برنامه پیامک، تماس و سایر برنامه‌های پیش فرض سامسونگ در بخش Always On Display نمایش داده می‌شوند. بنابراین در دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 سامسونگ به ازای دریافت نوتیفیکیشن از سوی اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام، فیسبوک و … پیغام هشداری توسط قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دستگاه نمایان نمی‌شود. ظاهرا سامسونگ در آپدیت یا به روز رسانی‌های بعدی سیستم عامل این دو گوشی، امکان پشتیبانی از نوتیفیکیشن سایر برنامه‌ها را هم به قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج اضافه می‌کند.

مصرف انرژی باتری به موجب فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج

همانطور که اشاره کردیم قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) منجر می‌شود که کاربر به منظور بررسی نوتیفیکیشن‌های دریافتی، زمان و تاریخ نیاز به روشن کردن کامل دستگاه و عبور از قفل نمایشگر آن نداشته باشد. این موضوع منجر می‌شود که میزان مصرف انرژی باتری دستگاه در مجموع کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:  ترمیم گلس گوشی

همچنین در سمت مقابل صفحه نمایش سوپر آمولد و تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام در دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) در این دو محصول کمترین مصرف انرژی باتری را به همراه داشته باشد. بنابراین با فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) نگران مصرف شارژ باتری دستگاه نباشید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

iPhone 6s Plus قطعات گوشی

قطعات گوشی سامسونگ Note 20

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Alireza
Alireza
4 سال گذشته

سلام من j6دارم چرا نصب نمیشه لطفا کمک کنید

پدرام زرنشان
پدرام زرنشان
5 سال گذشته

سلام من j7pro دارم تاچ السیدیش شکست ووقتی عوضش کردم و اورجینالشم انداختم دیگه always on displayکار نمیکنه یعنی روشنه ولی صفحه رو قفل میکنم فقط یه نوره کم رنگ سیاه میاد رو صفحه.

پارسا
پارسا
6 سال گذشته

سلام من galaxy a5 2017 دارم رام رسمی انددوید مال خودت شرکت رو زدم رام نسخه روسیه هست و قابلیت دانلود تم رو نداره لطفا بگیر چکار کنم