از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است؟

از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است؟

از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است؟

از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است؟ پاسخ این سوال به شما کمک می کند که ضمن تعمیر به موقع این دستگاه، از جدی شدن آسیب دیدگی آن جلوگیری کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. درواقع اگر به درستی بدانید که کدام علائم نشان دهنده خرابی ماشین لباسشویی هستند، هرچه زودتر اقدامات تعمیراتی را انجام می دهید. به این ترتیب قطعات دیگر هم در معرض آسیب دیدگی قرار نمی گیرند و می توانید سالهای بیشتری از لباسشویی استفاده کنید. در ادامه این مطلب ضمن بررسی علائم و نشانه های خرابی این دستگاه، به شما می گوییم که از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است. چنانچه نیاز به دریافت خدمات تخصصی تر در این زمینه داشتید، نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در آمل در خدمت شماست.

نمایندگی تعمیرات لباسشویی در آمل

مهم ترین نشانه های خرابی ماشین لباسشویی

وقتی عملکرد عادی ماشین لباسشویی مختل شده و مشکلی در روند کاری دستگاه ایجاد می شود، احتمال آسیب دیدگی قطعات و خرابی لباسشویی وجود دارد. به ویژه اگر ایرادات عملکردی تکرار شده و متوقف نشوند، این احتمال قوت می گیرد که دستگاه آسیب دیده و نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد. تکنسین های مجرب نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در آمل، برای پاسخ دادن به این سوال که از کجا بفهمیم زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است، از نشانه ها و علائم دستگاه کمک می گیرند. در زیر، بخشی از مهم ترین نشانه های خرابی ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم تا به خوبی با آنها آشنا شوید.

افزایش مصرف ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین مواردی که نشان می دهد ماشین لباسشویی و قطعات آن آسیب دیده است، بالا رفتن مصرف این دستگاه است. در این شرایط به وضوح متوجه می شوید که مصرف برق دستگاه در مقایسه با قبل، افزایش پیدا کرده است. مصرف آب و انرژی در ماشین‌های لباسشویی جدید، کاهش پیدا کرده و اگر ناگهان متوجه شدید که لباسشویی شما انرژی زیادی مصرف می کند، بد نیست که از یک تعمیرکار بخواهید آن را بررسی و عیب یابی کند. در چنین شرایطی ممکن است قطعاتی مثل برد یا حتی موتور آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

سر و صدای زیاد لباسشویی

یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است، سر و صدای زیاد و غیرعادی دستگاه است. اگر موقع چرخش دیگ لباسشویی صدای ساییده شدن می‌شنوید، به این معنی است که نیرو به صورت صحیح انتقال پیدا نمی کند. در این شرایط ممکن است دیگ آسیب دیده باشد و یا تسمه، شل یا پاره شده باشد. حتی خرابی موتور هم می تواند باعث سر و صدا کردن لباسشویی در حین کار شود. البته گاهی هم این مسئله مربوط به نصب نادرست و تراز نبودن لباسشویی است و نیازی به اقدام تعمیری خاصی نیست. بهتر است در صورت مشاهده سر و صدای غیرعادی لباسشویی و تکرار این مسئله، از یک تعمیرکار برای برسی و عیب یابی دستگاه کمک بگیرید.

کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

اگر خشک کن ماشین لباسشویی شما از کار افتاده و یا به درستی کار نمی کند، احتمالا زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است. تمام ماشین لباسشویی های جدید، دارای سیستم خشک کن هستند و پس از پایان چرخه شستشو، لباس ها به صورت نیمه خشک و بدون آب خواهند بود. اگر می بینید که لباس ها خیس هستند و یا در چند استفاده گذشته از دستگاه، لباس ها همچنان آب دارند، احتمالا خشک کن یا حتی برد دستگاه آسیب جدی دیده است.

 

نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در آمل

تخلیه نکردن لباسشویی

نشانه دیگری که به شما می گوید زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است، تخلیه نکردن آب است. به این معنی که پس از پایان چرخه شستشو، آب دستگاه خارج نشده و در داخل دیگ می ماند. در این صورت احتمالا پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آسیب دیده و باید هرچه زودتر، تعمیر یا تعویض شود. تلاش تعمیرکاران ما این است که با تعمیر کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، هزینه کمتری برای شما ایجاد کنند. با این حال در بسیاری از موارد، پمپ قابل تعمیر نیست و حتما باید آن را تعویض کرد. در این صورت باید هزینه پمپ جدید را نیز به هزینه نهایی تعمیرات اضافه کنید. البته همکاران ما حتما از پمپ اورجینال استفاده می کنند تا عملکرد دستگاه در بهترین سطح و کیفیت قرار داشته باشد.

بوی سوختگی ماشین لباسشویی

در مواقعی که از ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌آید هم احتمالا زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است. اگر بوی سوختگی شدید است، در اسرع وقت دستگاه را از برق بکشید؛ چون ممکن است موتور سوخته باشد و یا به دلیل اتصالی برق، خطر برق گرفتگی یا حتی آتش سوزی وجود داشته باشد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان از کنار بوی سوختگی ماشین لباسشویی، سرسری رد نشده و این مسئله را جدی بگیرید. در صورت سوختن موتور، نیاز به تعویض این قطعه است و این کار، هزینه بسیار بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از تعمیرکاران در چنین شرایطی، توصیه می کنند که قید تعمیر لباسشویی را زده و به فکر خرید یک دستگاه جدید باشید.

توصیه هایی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی

حالا که تا حدودی می دانید از کجا بفهمیم زمان تعمیر ماشین لباسشویی فرا رسیده است، بد نیست درمورد روش ها و ترفندهای افزایش عمر این دستگاه هم اطلاعاتی داشته باشید. با این که نشانه هایی که در بخش های قبلی گفتیم، نشان دهنده خرابی لباسشویی هستند و تعمیر آن را ضروری می کنند، اما گاهی امکان تعمیر این دستگاه وجود ندارد! گاهی میزان خرابی و آسیب دیدگی این دستگاه به اندازه ای است که قطعات قابل تعمیر نبوده و یا تعمیر آنها، بسیار هزینه بر است. در چنین شرایطی باید متحمل هزینه شده و یک لباسشویی جدید بخرید! اما با رعایت کردن چند نکته و توصیه ساده، می توانید ضمن افزایش عمر ماشین لباسشویی، مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شاید جالب باشد بدانید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده، می تواند به سلامت ماشین لباسشویی آسیب وارد کند. این کار حتی ممکن است باعث تمیز نشدن لباس ها و جا مانده لکه های آنزیم روی آنها شود که به مرور زمان، بافت پارچه ها را نیز دچار آسیب دیدگی خواهد کرد. بهتر است برای عملکرد بهتر دستگاه و تمیزی بیشتر البسه، به جای استفاده بیش از حد از مواد شوینده، چرخه های کاربردی تری را تنظیم کنید. امروزه تقریبا همه ماشین های لباسشویی دارای برنامه های شستشوی متنوعی هستند که برای شستن انواع لباس ها و پارچه ها برنامه ریزی شده اند. با استفاده از این برنامه ها، احتمال آسیب دیدگی لباسشویی کمتر شده و زمان تعمیر لباسشویی هم دیرتر فرا می رسد.

نصب درست لباسشویی و تراز کردن

پیش از آنکه متوجه شوید زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است، بهتر است حتما از نصب درست دستگاه و تراز شدن آن اطمینان پیدا کنید. اگر ماشین لباسشویی تراز نبوده و یا درست نصب نشده باشد، ممکن است در حین کار صدا بدهد و یا به مرور، قطعاتی همچون دیگ، تسمه و یا موتور آن آسیب جدی ببینند. این درحالی است که تنها با نصب درست دستگاه، می توانید به راحتی از چنین مشکلاتی پیشگیری کرده و عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید.

کنترل شیرهای ورودی آب

اگر لباسشویی شما دارای دو ورودی آب است حتما از درست وصل کردن ورودی های آب سرد و گرم آن مطمئن شوید. گاهی تنها به دلیل نصب اشتباه شیرهای آب گرم و سرد، لباسشویی به شدت آسیب دیده و در بلندمدت، به طور کلی از کار می افتد! همچنین این مسئله، روند کاری ماشین را مختل کرده و مانع از آن می شود که شستشوی لباس ها به درستی انجام شود.

بستن زیپ لباس ها

یک ترفند ساده برای افزایش عمر لباسشویی، بستن زیپ لباس هاست. اگر می خواهید به این زودی نبینید که زمان تعمیر لباسشویی فرا رسیده است، حتما زیپ لباسهایی که را که داخل آن می اندازید، به صورت کامل ببندید. باز بودن زیپ، ممکن است موجب آسیب دیدگی و خراشیدگی دیگ شده و به مرور زمان، به این بخش آسیب جدی وارد کند. حتی ممکن است به دلیل برخورد زیپ با شیشه درب، این بخش نیز آسیب ببیند.

 

نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در آمل

خارج کردن لباس ها بعد شستشو

توصیه تکنسین های تعمیر ماشین لباسشویی به کاربران این است که حتما لباس ها را پس از شستشو از دستگاه خارج کنند. مانده لباس های مرطوب در ماشین لباسشویی، باعث تجمع باکتری و بخار آب خواهد شد و لباس های شما هم بوی بدی به خود می گیرند. همچنین این موضوع به دستگاه شما آسیب خواهد رساند. گاهی تنها دلیل پوسیدگی زود هنگام قطعات داخلی و جرم گرفتن درام لباسشویی، بیرون نیاوردن لباس ها پس از شستشو از این دستگاه است.

شستشو و تعویض فیلترها

برای این که زمان تعمیر لباسشویی را به تعویق بیندازید، حتما فیلترهای دستگاه را به صورت دوره ای شستشو داده و یا تعویض کنید. بهتر است این کار را هر 6 ماه یک بار انجام دهید تا فیلترها عملکرد بهتری برای تخلیه آلودگی های دستگاه داشته باشند. فیلتر ماشین لباسشویی معمولا در پایین دستگاه تعبیه شده و به راحتی می توانید آن را بیرون بیاورید. شما می توانید با کمک شوینده و آب گرم، فیلترها را شسته و مجددا جا بیندازید. بعد از این که چند بار فیلترها را شستشو دادید، مثلا بعد از چند سال، فیلترها را تعویض کنید تا عملکرد دستگاه بهتر شده و عمر آن نیز افزایش پیدا کند.

منبع: نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ در آمل
 منبع: نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در آمل

 

برچسب ها : تعمیرات سامسونگ آمل,تعمیرات ال جی آمل,تعمیرات لباسشویی آمل,نمایندگی سامسونگ آمل,نمایندگی ال جی آمل

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments