آموزش جامع نصب آپدیت آی او اس ۱۰ (۱۰ iOS) در آیفون‌ و آیپدهای اپل

آموزش جامع نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون‌

اپل از سیزدهم ماه سپتامبر مصادف با بیست و پنجم شهریور ماه عرضه آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) را آغاز کرد. هم اکنون تمام کاربران آیفون‌ها و آیپدهای واجد شرایط اپل قادر به دانلود و نصب سیستم عامل آی او اس 10 (10 iOS) در دستگاه‌های خود هستند. در ساعات ابتدایی انتشار این سیستم عامل، کاربران متعددی از عدم سازگاری آن با دستگاه‌ها خود و روشن نشدن آیفون یا آیپدهای خود پس از اعمال به روز رسانی خبر دادند. اپل سریعا این موضوع را پیگیری کرد و مشکل مورد نظر را با عرضه آی او اس 10.0.1 (10.0.1 iOS) برطرف ساخت. بنابراین نسخه‌ای از سیستم عامل ای او اس 10 که هم اکنون شما قادر به دانلود آن هستید کاملا قابل اعتماد بوده و در دستگاهتان اجرا می‌شود.

اما برای دانلود و نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) باید چه مراحلی را طی کنیم؟ آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) برای کدام آیفون‌ها و آیپدهای اپل قابل استفاده است؟ آیا نصب این سیستم عامل در دستگاه شما منجر به کند شدن عملکرد آن می‌شود؟ پیش از نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) باید چه اقداماتی را انجام داده و به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ پاسخ تمام این سوالات را در جریان این مقاله دریافت خواهید کرد. ما در این مقاله آموزش جامعی در رابطه با آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

کدام آیفون‌ها و آیپدها قادر به نصب و استفاده از آی او اس 10 (10 iOS) هستند؟

خوشبختانه اپل همواره نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که در اغلب آیفون‌ها و آیپدهای نسبتا قدیمی‌تر هم قابل نصب و استفاده باشد. لیست آیفون‌ها و آیپدهایی که قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل آی او اس 10 (10 iOS) را دارند به شرح زیر است:
•    آیفون 6 اس (iPhone 6S)
•    آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus)
•    آیفون 6 (iPhone 6)
•    آیفون 6 پلاس (iPhone 6 Plus)
•    آیفون اس ای (iPhone SE)
•    آیفون 5 اس (iPhone 5S)
•    آیفون 5 سی (iPhone 5C)
•    آیفون 5 (iPhone 5)
•    آیپد پرو 12.9 اینچی (iPad Pro 12.9 inch)
•    آیپد پرو 9.7 اینچی (iPad Pro 9.7 inch)
•    آیپد ایر 2 (iPad Air 2)
•    آیپد ایر (iPad Air)
•    آیپد نسل چهار (iPad 4th Generation)
•    آیپد نسل سوم (iPad 3rd Generation)
•     آیپد 2 (iPad 2)
•    آیپد مینی 4 (iPad Mini 4)
•    آیپد مینی 3 (iPad Mini 3)
•    آیپد مینی 2 (iPad Mini 2)
•    آیپد مینی (iPad Mini)
•    نسل ششم آیپاد تاچ (6th Generation iPod Touch)

اگر نام آیفون یا آیپد شما در لیست محصولات فوق وجود دارد، می‌توانید هم اکنون نسبت به دانلود و نصب سیستم عامل آی او اس 10 (10 iOS) در دستگاهتان اقدام کنید. اما پیش از شروع باید به نکات خاص دیگری توجه داشته باشید.

تعمیرات اپل

پیش نیازهایی که باید قبل از آپدیت سیستم عامل آیفون یا آیپدتان در نظر داشته باشید

پیش از شروع فرآیند آپدیت و نصب آی او اس 10 (10 iOS) بر روی آیفونتان به مواردی که در این بخش شرح داده می‌شود توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر به این موارد و پیش نیازها توجه نکنید ممکن است با مشکلات خاصی مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

از دستگاه خود بک آپ تهیه کنید

پیش از شروع هر اقدامی که مربوط به سیستم عامل دستگاه‌های هوشمند می‌شود باید از محتوای آن فایل بک آپ یا پشتیبان تهیه کنید. برای نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) هم حتما پیش از انجام هر اقدامی با اتصال دستگاه به کامپیوتر و اجرای برنامه iTunes یا از طریق سرویس آیکلود (iCloud) از محتوای دستگاه یک فایل بک آپ تهیه کنید. اپل به شدت توصیه کرده که حتما پیش از نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) این عمل را انجام دهید.

کپی سازگاری از سیستم عامل کنونی دستگاه تهیه کنید تا در صورت تمایل قادر به دانگرید آن باشید

شما با استفاده از روش‌های خاصی می‌توانید پیش از آپدیت سیستم عامل آیفون یا آیپدتان یک فایل با فرمت اختصاصی و قابل دانگرید از سیستم عامل کنونی دستگاه خود تهیه کنید. با انجام این عمل اگر پس از نصب آی او اس 10 (10 iOS) پشیمان شوید، فرآیند بسیار ساده‌ای برای دانگرید سیستم عامل دستگاه و دستیابی به اطلاعات پیشین شما موجود خواهد بود. با تهیه ایمن فایل‌ها دیگر نیازی به دانلود فایل‌های IPSW مجاز اپل به منظور دانگرید سیستم عامل وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

حافظه داخلی آیفون یا آیپد خود را بهینه‌سازی کنید

پیش از شروع دانلود و نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در دستگاهتان سعی کنید که تا حد امکان حافظه داخلی آن را بهینه‌سازی نمایید. این عمل علاوه بر اینکه مشکلات حجمی و مرتبط با فضای ذخیره‌سازی دستگاه را از بین می‌برد به نوعی منجر به عملکرد روان‌تر سستم عامل جدید در دستگاه و همگام‌سازی سریع‌تر آن با بستر سخت افزاری و محتوای دستگاه می‌شود. به منظور بهینه‌سازی حافظه داخلی آیفون خود سعی کنید که فایل‌هایی نظیر عکس‌ها، ویدئوها، موزیک‌ها و… را حذف کرده و تا حد امکان تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه را کاهش دهید. همچنین حذف حافظه کش (Cache) و اطلاعات برنامه‌های نصب شده در دستگاه هم می‌توانند در این راستا موثر واقع شوند.

برنامه iTunes را به روز رسانی کنید

برای نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) سعی کنید که از برنامه iTunes استفاده کنید. به نظر می‌رسد که با استفاده از برنامه iTunes به شکل قابل اعتمادتری می‌توانید آی او اس 10 (10 iOS) را در دستگاه نصب نمایید. اما پیش از انجام این عمل حتما دقت داشته باشید که برنامه iTunes شما آپدیت شده باشد. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در حین انجام به روز رسانی پدیدار شود.

آیفون یا آیپد خود را کاملا شارژ کنید

پیش از آغاز فرآیند دانلود نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) حتما از شارژ بودن کامل باتری آیفون یا آیپد خود اطمینان حاصل کنید. اگر این آپدیت را به صورت OTA نصب می‌کنید، می‌توانید مادامی که دستگاه در شارژ است این عمل را انجام دهید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که بهتر است از برنامه iTunes به منظور نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در دستگاه استفاده کنید. بنابراین پیش از اتصال دستگاه به کامپیوتر واسط، حتما باتری آن را کاملا شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

تعمیرات اپل

آیا نصب آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون یا آیپد منجر به کند شدن عملکرد آن می‌شود؟

گزارش‌های زیادی مبنی بر کند شدن آیفون‌ها و آیپدها پس از آپدیت سیستم عامل به آی او اس 10 (10 iOS) به دست آمده و این موضوع سبب شده که عده کثیری از کاربران ریسک انجام این آپدیت را نکنند. همانطور که می‌دانید دانگرید سیستم عامل آی او اس فرآیند نسبتا پیچیده‌ای دارد و چنانچه پس از آپدیت آن از این عمل پشیمان شوید، پروسه نسبتا پیچیده‌ای به منظور دانگرید سیستم عامل آن پیش رویتان قرار خواهد داشت. اما آیا به واقع آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) منجر به کند شدن دستگاه می‌شود؟
این ادعا از نظر فنی صحت ندارد. آی او اس 10 (10 iOS) نسبت به آی او اس 9 قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و جلوه‌های بصری بسیار متنوع‌تری را ارائه می‌کند. هنگامی که پس از مدت‌ها استفاده از آی او اس 9 ناگهان سیستم عامل آی او اس 10 (10 iOS) را با تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدش در آیفون یا آیپدتان نصب می‌کنید، دستگاه به منظور همگام‌سازی بستر سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اعمال تغییرات مورد نیاز برای مدت زمان خاصی با افت سرعت عملکرد همراه می‌شود. حتی ممکن است پس از نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) دستگاهتان تا چند ساعت داغ و به همین صورت باقی بماند اما این موضوع هم کاملا طبیعی بوده و به مرور زمان و پس از گذشت چند ساعت رفع می‌شود.
توصیه می‌کنیم که فرآیند دانلود و آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) را پیش از خواب انجام دهید. گوشی خود را به شارژر متصل کنید و سپس آپدیت آی او اس 10 را انجام دهید. پس از روشن شدن دستگاه آن را در حال خود رها کرده و استراحت کنید. صبح که از خواب بیدار شدید، یک بار دیگر آیفون یا آیپد خود را ریستارت کنید و مشاهده خواهید کرد که سرعت عملکرد آن کاملا طبیعی بوده و حتی در برخی از شرایط بالاتر از آی او اس 9 هم خواهد بود. البته طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که زمان بوت یا راه‌اندازی اولیه آی او اس 10.0.1 در مقایسه با آی او اس 9.3.5 بیشتر است که این موضوع هم با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر آی او اس 10 (10 iOS) کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

آموزش نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون و آیپدهای واجد شرایط اپل

حال که پیش نیازها بحث‌های مقدماتی موجود را سپری کردیم، نوبت به آن می‌رسد تا نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) را آغاز کنیم. دانلود و نصب آپدیت آی او اس 10 به دو روش مختلف قابل انجام است و هر دو روش مراحل بسیار ساده‌ای را به همراه دارند. در ادامه به شرح هر دو روش موجود به منظور نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) اشاره می‌کنیم. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مراحل مورد نیاز به منظور نصب آی او اس 10 (10 iOS) به صورت OTA

در این روش نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) به صورت بیسیم و بدون نیاز به وجود هیچ دستگاه واسطی انجام می‌شود. در این روش کافیست که آیفون یا آیپد خود را به شبکه اینترنت وای‌فای قابل اعتمادی متصل کرده و سپس به دانلود محتوای مورد نیاز برای آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) بپردازید. دقت داشته باشید که این روش منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شود. مراحل انجام این عمل به شرح زیر هستند:

آموزش جامع نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون‌

•    وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
•    گزینه General را انتخاب کنید.
•    گزینه Software Update را انتخاب کنید.
•    گزینه Learn More را لمس کنید تا جزئیات آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) نمایان شود.
•    گزینه Download را لمس کنید تا فرآیند دانلود فایل‌های مورد نیاز آغاز شود.

آموزش جامع نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون‌
•    رمز عبور خود را وارد کنید.
•    با شرایط و قوانین مورد نظر اپل موافقت کنید.
•    منتظر بمانید تا پروسه دانلود فایل‌های مورد نیاز تمام شود.
•    بر پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه Install را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید که حجم فایل‌های مورد نیاز به منظور اعمال آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در دستگاهی که تصویر آن را مشاهده می‌کنید باید فایل‌هایی با حجم 1.79 گیگابایت دانلود شوند. همچنین کاملا مشخص است که سرعت دانلود این فایل‌ها با سرعت اینترنت شما ارتباط مستقیمی دارد. پس از نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) دستگاهتان به طور اتوماتیک ریستارت شده و با وارد کردن مشخصات اپل آیدی (Apple ID) خود می‌توانید از آن استفاده کنید.تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

مراحل مورد نیاز به منظور نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS)  با استفاده از برنامه iTunes

توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از برنامه iTunes به منظور دانلود و نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) استفاده کنید. پیش از هر اقدام از آپدیت بودن برنامه iTunes خود اطمینان حاصل کنید. به منظور نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) با استفاده از برنامه iTunes مراحل زیر را طی کنید:
•    با استفاده از کابل سازگار با دستگاهتان، آن را به کامپیوتر واسطی که برنامه iTunes در آن نصب است متصل کنید.
آموزش جامع نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) در آیفون‌ •    احتمالا در این شرایط یک پنجره پاپ آپ مطابق با تصویر فوق نمایان می‌شود. بر روی گزینه OK کلیک کنید.
•    بر روی آیکون مربوط به آیفون خود که در گوشه بالا و سمت چپ برنامه iTunes قرار دارد کلیک کنید.
•    بر روی گزینه Check for Update کلیک کنید.
•    حال بر روی گزینه Download and Install کلیک کنید.
•    با شرایط و ضوابط مورد نظر اپل موافقت به عمل آورید.
•    رمز عبور آیفونتان را هر زمان که لازم بود وارد کنید و منتظر بمانید تا پروسه دانلود و نصب آپدیت آی او اس 10 (10 iOS) تمام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

پس از انجام مراحل فوق دستگاهتان ریستارت شده و مانند حالت قبل سیستم عامل آی او اس 10 (10 iOS) در آن راه‌اندازی می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت گلس آیفون ایکس آر

قطعات گوشی آیفون 6 اس

قطعات گوشی ام 31

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (12)

guest
12 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیررضا
امیررضا
2 سال گذشته

ببخشید من آپد نسل اول دارم آخرین آی او اسی که میشه روش بریزم چی هستش؟

sajadfatahi
sajadfatahi
2 سال گذشته

اقا من ipad2 دارم ولی update نمیشه دگ ار۹.۳.۵ بالاتر نداره یعنی چیکارکنم لطفا کمک کنید

اميرحسين رضايي
اميرحسين رضايي
3 سال گذشته

ببخشید من آیفن فایو دارم میشه به ios11یا ١٢ببرم

سید عباس موسوی
سید عباس موسوی
4 سال گذشته

ببخشید میخواستم بدانم حجم ای او اس ۱۰ چقدر است

Mohammadamin
Mohammadamin
6 سال گذشته

من iPad 2 دارم ایا iOS 10 روش نصب مشه یا ابدیت نمی کنه

ایمان
ایمان
3 سال گذشته
پاسخ به  Mohammadamin

من هم