چهار نکته مهم در مورد اصول بازسازی خانه و ساختمان

چهار نکته مهم در مورد اصول بازسازی خانه و ساختمان

چهار نکته مهم در مورد اصول بازسازی خانه و ساختمان

در شرایط امروز بازار مسکن، ساخت و ساز و بازسازی ساختمان در کشور ما، باتوجه به افزایش قیمتها در بازار مصالح و دستمزدهای ساختمانی، هزینه های مربوط به بازسازی خانه و ساختمان، به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. گرانقیمت بودن پروژه های بازسازی، باعث شده است تا نیاز داشته باشیم حتماً تمامی اصول بازسازی را در مورد تمامی پروژه های بازسازی کوچک یا بزرگ رعایت کنیم.

باید تا حد امکان مانع بروز اشتباه در پروژه های بازسازی بشویم. چراکه با توجه به هزینه بالای بازسازی، هر اشتباه حتی کوچک از سوی فرد یا شرکت بازسازی ساختمان بعنوان پیمانکار بازسازی هر پروژه ای، خسارتهای مالی بسیار زیادی به مالک آن پروژه یا حتی خود پیمانکار وارد خواهد کرد.

در ادامه این مطلب، چندین نکته مهم در رابطه با اصول بازسازی خانه بیان می شود.

از مهمترین اصول بازسازی، انتخاب درست پیمانکار مجری پروژه است:

زمانی که در رابطه با پروژه های بازسازی ساختمان یا خانه صحبت می کنیم، اولین و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب درست پیمانکار مجری پروژه بازسازی مورد نظرمان است.

برای انتخاب اینکه پروژه بازسازی خود را به یک فرد متخصص بسپاریم یا به یک مجموعه یا شرکت متخصص بازسازی ساختمان، باید براساس بزرگی یا کوچکی بازسازی مورد نظرمان تصمیم بگیریم. یعنی اگر پروژه بازسازی مورد نظر ما، یک پروژه بزرگ باشد، قطعاً لازم است تا یک مجموعه یا تیم متخصص بازسازی را بعنوان پیمانکار انتخاب کنیم.

از طرف دیگر، باید در زمان انتخاب پیمانکار، به تخصص فرد یا شرکت مورد نظرمان اطمینان داشته باشیم. باید در چندین جلسه حضوری در محل پروژه، تسلط و تخصص کارشناسان مورد نظرمان را در رابطه با اصول بازسازی ساختمان بسنجیم.

در نهایت هم، باید نمونه پروژه های بازسازی قبلی فرد یا شرکت مورد نظرمان را با دقت بررسی کنیم تا کیفیت و شرایط نمونه پروژه های بازسازی قبلی این شرکتها یا افراد، در حد پروژه بازسازی ساختمان یا منزل ما باشد.

انتخاب قرارداد مناسب، یکی از اصلیترین اصول بازسازی ساختمان یا خانه است:

چهار نکته مهم در مورد اصول بازسازی خانه و ساختمان

پس از انتخاب پیمانکار مناسب پروژه بازسازیمان، باید در مورد نوع قرارداد بازسازی مورد نظرمان تصمیم بگیریم. انتخاب قرارداد مناسب پروژه ما نیز باید با تسلط و آشنایی کامل به اصول بازسازی مورد نظرمان انجام شود. اگر تمامی جزئیات اجرایی پروژه ما بطور کامل در زمان عقد قرارداد مشخص باشد، بهترین نوع قرادادها، قرادادهای بازسازی پیمانکاری با مصالح یا بدون مصالح خواهد بود.

اما اگر جزئیات اجرای بازسازی بطور کامل مشخص نیست و در طول پروژه امکان تغییر در روند بازسازی یا حتی اتخاذ تصمیمات جدید از طرف کارفرما وجود دارد، بهتر است بسراغ قراردادهای بازسازی درصدی برویم.

پیش بینی دقیق از هزینه و زمان پروژه نیز از اصول مهم هر پروژه بازسازی است:

بخش بزرگی از اشتباهات زیانبار در پروژه های بازسازی ساختمان، بدلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه مالک و کارفرمای پروژه است. برای اتخاذ تصمیمات درست، باید اطلاعات مهم درستی در اختیار ما باشد. رعایت اصول بازسازی یعنی بدست آوردن اطلاعات درست و تصمیم گیری درست براساس این اطلاعات.

از مهمترین اطلاعاتی که باید در زمان تصمیم گیری در مورد پروژه بازسازی مورد نظرمان در اختیار ما باشد، یک پیش بینی بسیار دقیق از هزینه و مدت زمان بازسازی مورد نظرمان است.

محاسبه و برآورد دقیق هزینه و مدت زمان بازسازی ساختمان یا خانه ما، تنها باید توسط افراد یا کارشناسان متخصص و با تجربه صورت گیرد. محاسبات و برآوردهایی که خود ما بدون داشتن تجربه و تخصص کافی بدست می آوریم، قابل اعتماد نبوده و باعث خواهد شد تا تصمیمات اشتباهی در مورد پروژه مورد نظرمان بگیریم که در نهایت باعث بروز مشکلات و وارد شدن ضرر و زیان مالی به پروژه ما خواهد شد.

از مهمترین اصول بازسازی هر ساختمانی، تهیه تمامی نقشه های اجرایی پروژه است:

چهار نکته مهم در مورد اصول بازسازی خانه و ساختمان

بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که بازسازی ساختمان یا هر فضایی بدون تهیه و تأیید نهایی نقشه های اجرایی آن آغاز می شود. نتیجه شروع بازسازی بدون مشخص شدن و نهایی شدن نقشه های اجرایی آن، دوباره کاری، کاهش سرعت اجرای پروژه، کاهش کیفیت اجرای بازسازی و در نهایت وارد شدن ضررهای مالی و زمانی بسیار زیادی به پروژه است.

بنابراین مشخص است که یکی از اصول بازسازی ساختمان یا خانه، این است که پیش از شروع پروژه، تمامی جزئیات کار با دقت زیاد، مشخص و نهایی شده باشد. باید تمامی نقشه های معماری، مقاوم سازی سازه، تأسیسات و نقشه های مبلمان و دکوراسیون داخلی ساختمان یا خانه مورد نظرمان بطور کامل آماده شده باشد و پس از آن پروژه مورد نظر آغاز شود.

از مشاوره رایگان و اصولی کارشناسان شرکت بازسازی آیریا استفاده نمایید:

شرکت بازسازی ساختمان آیریا با توجه به اصول و شیوه کاری خود، در مورد پروژه های بازسازی ساختمان یا خانه شما، مشاوره های کاملاً رایگانی به شما ارائه میدهد تا بتوانید پروژه مورد نظر خود را با رعایت تمامی اصول بازسازی، به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

این خدمات مشاوره شامل، راهنمایی در رابطه با انتخاب قرارداد بازسازی مناسب پروژه شما، برآورد هزینه و مدت زمان پروژه شما و راهنمایی در رابطه با تهیه تمامی نقشه های مورد نیاز پروژه بازسازی مورد نظر شما می باشد.

برای استفاده از این خدمات مشاوره بازسازی رایگان، میتوانید از طریق شماره تلفن 88851643-021 یا شماره واتس اپ و تلگرام 09352441137 با کارشناسان شرکت ساختمانی آیریا تماس حاصل نمایید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments