برنامه گوگل الو (Allo) یک پیام رسان یا مسنجر هوشمند

برنامه گوگل الو (Allo)

برنامه Hangouts پیام رسان یکپارچه گوگل است، اما چیزی کاملاً جدید در راه است. شب گذشته (29 ادریبهشت 1395) کمپانی گوگل در کنفرانس خبری I/O 2016 از این پیام رسان جدید خود رونمایی کرد. این پیام رسان مانند WhatsApp و تلگرام برای ثبت نام از شماره تلفن شما به جای یک ایمیل استفاده می‌کند. پیام رسان الو (Allo Messenger) شامل ویژگی‌های مختلف از جمله پیش بینی هوشمند، دستیار گوگل و البته برچسب (استیکر) است. در ادامه با موبایل کمک همراه باشید تا با این پیام رسان جدید آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

allo messenger - پیام رسان الو

گوگل هدف از توسعه این سرویس را فراهم کردن امکان دسترسی راحت تر کاربران به لیست مخاطبان گوشی های هوشمند عنوان و خاطرنشان کرد که Allo قادر است شکل جدیدی از ارتباطات را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل چند ویژگی جالب در محیط چت عمومی برای Allo اضافه کرده است. الو دیگر شما  را  مجبور به استفاده از سایز ثابت برای بیان “بلندتر” منظور و حس شما در متن نخواهد کرد و در عوض در ارسال متن یک نوار لغزنده کوچک قرار داده است که به شما اجازه می دهد پیام‌های خود را بزرگتر و یا کوچکتر به مخاطب ارسال کنید. نام این قابلیت در اصل زمزمه یا فریاد (whispering or shouting) است. همچنین مقدار زیادی برچسب و استیکر در الو موجود است که هنرمندان مستقل و کاربران آن ها را طراحی و توسعه دادند.

 بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ  

allo messenger - پیام رسان الو

الو توسط پشتیبانی از پیش‌بینی هوشمند و پیام‌های گذشته ارسالی خودتان به شما اجازه خواهد داد که پاسخی در چت و مکالمات شما به صورت خودکار ارسال شود.البته پاسخ‌های پیشنهادی  پیش‌تر در Inbox جیمیل مورد استفاده قرار گرفته بود. البته الو توانایی یادگیری دارد و در طول زمان پاسخ‌های قابل قبول‌تری توسط هوش مصنوعی خود خواهد داد. این پیشنهادها شامل Emoji و استیکر نیز می‌شود. پیش‌بینی نیز بر اساس متن و عکس‌ها ارائه شده توسط شماست. طبق این قابلیت، اگر کسی برای شما یک تصویر را می‌فرستد، الو می‌تواند آنچه در آن است و نشان می‌دهد را کاملاً تشخیص دهد. این تنها یکی از ویژگی‌های هوشمند در الو می‌باشد. ویژگی مهم دیگر این پیام‌رسان Chatbot است که بر اساس دستیار گوگل (Google Assistant) ساخته شده است. با این قابلیت می‌توانید بدون خروج از صفحه چت خود به جستجو بپردازید، غذا سفارش دهید و یا حتی سوال‌های پیچیده بپرسید!

allo messenger - پیام رسان الو

بیشتر بخوانید:  گوشی اپل در ایران

دستیار Allo امکان استفاده از خدمات گوگل و دسترسی به داده‌ها را در داخل چت شما می‌دهد. همچنین شما می‌توانید نقشه‌ها، عکس‌ها و یا اخبار را جستجو و ارسال کنید. شما می‌توانید در راه بازگشت به خانه به طور مستقیم به صحبت با دستیارگوگل بپردازید و از مسائل روز، نتایج مسابقات، فیلم‌های روز و… با خبر شوید. درست همانند آن چه که کاربران محصولات اپل با سیری انجام می‌دهند.

پیام رسان الو

البته گوگل به حفظ حریم خصوصی اهمیت داده و گفته است محتوای رد و بدل شده در پیام رسان Allo رمزگذاری شده است. این رمز نگاری به صورت End-to-End است. در این نوع رمزنگاری تنها افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند. در این شیوه ارتباطی، شنود کلیدهایی که برای رمزگذاری مکالمه استفاده می‌شود برای هیچ فردی از جمله رساننده خدمات اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات مخابراتی امکان‌پذیر نخواهد بود. شما در الو می‌توانید به صورت ناشناس در شبکه مکالمه و گفتگو داشته باشید و برای آن تاریخ انقضا تعریف کنید. بعد از این تاریخ محتوای گفتگو منقضی شده و چت نیز برای همیشه حذف می‌شود. چیزی که پیش‌تر در گفتگوی محرمانه (secret chats) در تلگرام ارائه شده بود.

نکته: این پیام رسان چند ساعت پیش در گوگل پلی استور قرار داده شد ولی قرار است عرضه آن برای عموم کاربران پلتفرم اندروید و iOS از تابستان آغاز شود. ولی در حال حاضر (تاریخ 30 اردیبهشت 1395) اجازه دانلود به کاربران ایرانی داده نمی‌شود و حتی با روش‌های خاص بعد از دریافت برنامه و وارد کردن شماره‌های اپراتورهای ایران، کد فعال سازی ارسال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:  گارانتی خدمات تعمیر ایفون اپل

برای دانلود و همچنین بررسی و آموزش استفاده از برنامه گوگل الو (Google Allo) می‌توانید ازلینک زیر، مقاله اختصاصی موبایل کمک در این زمینه را مطالعه کنید.
برنامه گوگل الو (Google Allo)؛ مسنجری هوشمند با قابلیت‌های جدید

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

ال سی دی آیفون 8

قطعات گوشی آیفون اس ای 2020

قطعات گوشی اس 20 پلاس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments