شناخت ویژگی‌های مولتی تسکینگ اندروید ۷ نوقا و استفاده بهینه

مولتی تسکینگ اندروید 7

گوگل در اندروید 7 نوقا به طور رسمی امکان اجرای همزمان دو برنامه بر روی صفحه نمایش دستگاه را فراهم کرد. همچنین قابلیت جهش ناگهانی مابین دو برنامه اخیر هم به اندروید 7 اضافه شد. این موارد سبب شده که اندروید 7 نوقا از نظر مولتی تسکینگ به سیستم عاملی قدرتمند تبدیل شود. در این مقاله قصد آموزش استفاده بهینه از ویژگی‌های مولتی تسکینگ در اندروید 7 نوقا را داریم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه در رابطه با مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا

مدت‌ها بود که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ در رابط کاربری (UI) اختصاصی خود نظر تاچ ویز (TouchWiz) قابلیت اجرای همزمان دو برنامه بر روی صفحه نمایش را ارائه کرده بودند. به موجب وجود این قابلیت کاربر می‌توانست به طور همزمان دو برنامه را در دستگاه اندرویدی خود اجرا و کنترل کند. در این شرایط صفحه نمایش دستگاه به دو نیم تقسیم می‌شد و هر برنامه در یک نیمه از نمایشگر اجرا می‌گردید. این قابلیت به طور پیش فرض در هیچ یک از نسخه‌های استاک (Stock) یا اورجینال سیستم عامل اندروید ارائه نشده بود، اما نهایتا گوگل با در اندروید 7 نوقا این قابلیت را به طور پیش فرض ارائه کرد.

قابلیت اجرای همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر در واقع جنبه‌ای پیشرفته و کاربردی‌تر از قابلیت مولتی تسکینگ یا چند کاره سیستم عامل اندروید را به تصویر می‌کشد. در اندروید 7 نوقا این عمل به سادگی قابل انجام بوده و حتی ویژگی‌های جالب مضاعفی هم به آن اضافه شده است. به عنوان مثال در اندروید 7 ضمن اجرای همزمان دو برنامه می‌توانید از طریق ترفند “کشیدن و رها کردن” یا “Drag & Drop” مابین دو برنامه اجرا شده فایل خاصی را رد و بدل کنید. قابلیت دیگری که در اندروید 7 نوقا منجر به بهبود مولتی تسکینگ شده مربوط به امکان جهش آنی یا ناگهانی مابین دو برنامه اخیر اجرا شده در دستگاه می‌شود. بنابراین به صورت کلی  اندروید 7 نوقا از نظر مولتی تسکینگ می‌تواند کاربردی‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید به شمار آید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در کرج

ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش استفاده بهینه از قابلیت مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا بپردازیم. بدون تردید استفاده بهینه از اندروید 7 نوقا و قابلیت‌های مرتبط با مولتی تسکینگ آن لذت خواهید بود. به منظور کسب اطلاعات و توضیحات بیشتر در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه از قابلیت مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا استفاده بهینه کنیم؟

به منظور استفاده بهینه از قابلیت مولتی تسکینگ سیستم عامل اندروید 7 نوقا باید این سیستم عامل و ویژگی‌های آن را بهتر شناخته و سپس در زان و مکان صحیح از قابلیت‌های مولتی تسکینگ آن استفاده کنید. از قابلیت اجرای همزمان دو برنامه یا اصطلاحا Split-Screen Mode اندروید 7 نوقا شروع می‌کنیم.

تصور کنید که در حین اجرای یک برنامه هستید و ناگهان تمایل پیدا می‌کنید که به برنامه دیگری مراجعه کرده و از آن استفاده کنید. در این شرایط با استفاده از قابلیت اجرای همزمان دو برنامه یا همان Split-Screen Mode ارائه شده در اندروید 7 نوقا می‌توانید بدون نیاز به خارج شدن از برنامه نخست، دو برنامه مورد نظر را به طور همزمان بر روی نمایشگر خود اجرا و از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال تصور کنید که در حال تماشای ویدئو از طریق ویدئو پلیر دستگاه اندرویدی خود هستید و ناگهان تمایل پیدا می‌کنید به جستجوی موضوعی در اینترنت و از طریق مرورگر دستگاه بپردازید. در این شرایط با استفاده از قابلیت اجرای همزمان دو برنامه در اندروید 7 نوقا می‌توانید دو ویدئو پلیر و مرورگر دستگاه را به طور همزمان در کنار یکدیگر اجرا نمایید.

مولتی تسکینگ اندروید 7

به منظور انجام این عمل کافیست که در حین اجرای برنامه نخست، انگشت خود را بر روی دکمه “اپلیکیشن‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” قرار داده و کمی نگه دارید تا لیست برنامه‌های ذخیره شده در رم دستگاه نمایان شوند. حال برنامه ثانویه مورد نظرتان را انتخاب کرده و از اجرای همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر لذت ببرید. با به کارگیری صحیح این قابلیت در واقع از توانایی‌های مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا استفاده بهینه کرده‌اید.

قابلیت دومی که مرتبط با توانایی‌های مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا بوده و باید آن را بشناسید مربوط به قابلیت جهش آنی مابین دو برنامه اخیر اجرا شده در دستگاه می‌شود. در اندروید 7 نوقا به منظور جهش مابین دو برنامه اخیر اجرا شده نیازی به ورود به لیست “برنامه‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” وجود ندارد. برای انجام این عمل و جهش مابین برنامه کنونی و آخرین برنامه اجرا شده در دستگاه کافیست که دو بار بر روی دکمه “اپلیکیشن‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” به آرامی ضربه بزنید. این عمل دستور جابجایی اتوماتیک و آنی مابین دو برنامه اخیر اجزا شده را صادر می‌کند.

مولتی تسکینگ اندروید 7

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در نمایندگی موبایل سامسونگ

از دیگر قابلیت‌هایی که به طور غیرمستقیم به توانایی‌های مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا مرتبط می‌شود می‌توان به ایجاد دکمه “CLEAR ALL” در بخش “اپلیکیشن‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” این سیستم عامل اشاره کرد. تا پیش از این در نسخه‌های اصلی سیستم عام اندروید در بخش اپلیکیشن‌های اخیر که مانند لیستی ارائه می‌شد هیچ دکمه‌ای به منظور حذف تمام برنامه‌ها از لیست موجود ارائه نشده بود و شرکت‌های سازنده محصولات اندرویدی عموما این گزینه را در رابط کاربری اختصاصی خود به اندروید اورجینال اضافه می‌کردند.

مولتی تسکینگ اندروید 7

اما همانطور که در تصور فوق مشاهده می‌کنید در اندروید 7 نوقا گزینه‌ای با عنوان CLEAR ALL به بخش فوقانی لیست اپلیکیشن‌های اخیر دستگاه اضافه شده که با انتخاب آن به طور آنی تمام برنامه‌هایی که جزئیات آن‌ها در رم دستگاه ذخیره شده بود حذف می‌شوند. این موضوع هم از دیگر قابلیت‌هایی است که به طور غیرمستقیم با ویژگی مولتی تسکینگ سیستم عامل اندروید 7 نوقا ارتباط دارد.

آموزش ویدئویی شناخت ویژگی های مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد که به اصلی‌ترین قابلیت‌های جدید اندروید 7 نوقا که با ویژگی مولتی تسکینگ در ارتباط هستند اشاره شود. با شناخت بهتر این قابلیت‌ها می‌توانید از توانایی‌های مولتی تسکینگ اندروید 7 نوقا استفاده بهینه‌تری داشته باشید. از نظر ما اندروید 7 نوقا ویژگی‌های مولتی تسکینگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که هر کاربر با شناسایی بهتر آن‌ها می‌تواند استفاده بهینه‌تری از دستگاه خود داشته باشد. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید گوشی

قطعات موبایل

قطعات گوشی سامسونگ جی 4 پلاس

قطعات گوشی iPhone X

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments