نقش اسباب بازی در رشد کودکان

نقش اسباب بازی در رشد کودکان

نقش اسباب بازی در رشد کودکان چگونه است؟ آیا بر عملکرد ذهنی و جسمی او میتواند تاثیر مثبت بگذارد؟ چه نوع اسباب بازی هایی باید برای کودک انتخاب کرد؟ ما به همه ی این موارد در این بخش خواهیم پرداخت.

نقش اسباب بازی در رشد کودکان

نقش اسباب بازی ها در رشد ذهنی کودکان

بدون شک اولین و مهم ترین اثر اسباب بازی ها در ذهن و روان کودک است چرا که بسیاری از اسباب بازی ها میتوانند در عین ساده باشند اما به شدت در رفتار آنا تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.مثلا برخی از اسباب بازی ها همچون اسباب بازی های شخصیت های مطرح در دنیا که دارای پرسینگ  ، تتو و مواردی هستند که قطعا میتواند از همان کودکی تاثیر منفی در ذهن کودک بگذارد و به مرور زمان به این موارد روی آورد.یا مثلا برخی از اسباب بازی هایی که دارای محتوای نامناسب هستند مثلا مدتی برخی از اسباب بازی هایی در ایران و دنیا ترند شدند که حاوی تبلیغاتی غیر مجاز از جمله سیگار کشیدن و مواردی بودند که کودک با بهره بردن از آنها میتواند به خود آسیب وارد کند.

اما چگونه نقش اسباب بازی ها در رشد ذهنی کودکان را تقویت کنیم؟ تا اینجا متوجه شدیم که چنانچه از اسباب بازی های غیر مجاز استفاده نمایید ، میتواند تاثیرات منفی بر شما بگذارد و در مخالف آن ، برخی از اسباب بازی ها می باشند که میتواند به شدت آثار مثبت بگذارد.مثلا انواع اسباب بازی های فکری و پازلی همچون اسباب بازی لگو و پازل که به شدت در کودکان تاثیرات مثبتی داشته و میتواند به راحتی با حل کردن و چینش لگوها کنار هم ذهن خود را تقویت کند.پس یادتان باشد که حتما در انتخاب اسباب بازی برای فرزندان خود به شدت دقت نمایید.

 

نقش اسباب بازی ها در رشد جسمی کودکان

دومین اثر اسباب بازی ها در جسم کودکان می باشد چرا که آنها هم همچون تاثیرات ذهنی میتواند هم مفید باشد و هم مضر . بگذارید با یک مثال برای شما شروع کنیم.در همین سال گذشته تعداد بسیار زیادی از کودکان به علت خفگی متاسفانه جان خود را از دست دادند که برخی از آنها دقیقا به خاطر ورود اجسام تیز و بزرگی همچون اسباب بازی ها می باشد.در بسیاری از موارد خانواده ها برای فرزندان خود اجسامی را تهیه میکنند که دارای اجسام تیز و حتی ریز می باشند که کودکان هم به علت غریزی آنها را در دهان خود گذاشته و نهایتا میتواند برای آنها خطرناک باشد.

و یا مثلا بسیاری از کودکان به سراغ تفنگ های ساچمه ای فلزی خطرناکی می روند که در بسیاری از موارد باعث مشکلات بینایی با شلیک به سمت خود و حتی دیگران میکنند.

 

حالا چگونه نقش اسباب بازی ها در رشد جسمی کودکان را مثبت و پر رنگ کنیم؟ پیشنهاد ما برای استفاده صحیح از اسباب بازی ها که در نتیجه ی آن باعث رشد عضلانی و اندام های کودک شود ، اسباب بازی هایی همچون انواع توپ ها ، انواع اسباب بازی های ماشینی همچون ماکت ماشین ، ماشین فلزی ایرانی و خارجی ، انواع اسباب بازی های حرکتی تا اندام ها و عضلات آنها با استفاده از این اسباب بازی ها رشد و حرکت نماید.

 

نتیجه:

ما در این بخش به نقش اسباب بازی در رشد کودکان پرداختیم و گفتیم که این اثر میتواند به روی جسم و ذهن کودکان باشد و هر دوی آنها مفید و مضر باشند.اینجا نقش خانواده ها در انتخاب اسباب بازی به شدت مهم می باشد چرا که انتخاب یک اسباب بازی میتواند اثرات مثبت و منفی برای کودک داشته باشد.

 

برچسب ها :
اسباب بازی,ماشین,ماکت ماشین

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments