تعویض گلس یا شیشه ال سی دی Note 10 Plus سامسونگ | موبایل کمک تعویض گلس یا شیشه ال سی دی Note 10 Plus سامسونگ | موبایل کمک

تعویض گلس یا شیشه ال سی دی Note 10 Plus سامسونگ | موبایل کمک

یکی از تعمیرات نسبتا پیچیده‌ای که بر روی صفحه نمایش گوشی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) انجام می‌شود، تعویض گلس ال سی دی است! این تعمیر باید با استفاده از تجهیزات خاصی صورت پذیرد و حتما نظارت کامل بر روی مراحل انجام آن به عمل آید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با جزئیات تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ صحبت کنیم. با موبایل کمک و نمایندگی سامسونگ همراه باشید.

 

برای تعویض گلس ال سی دی سامسونگ Note 10 Plus کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

شکستن صفحه گوشی Note 10+

یکی از رایج ترین اتفاق هایی که برای گوشی های موبایل رخ می‌دهد، شکستن صفحه نمایش یا شکستن ال سی دی است! تصور کنید در حال استفاده از گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس خود هستید و ناگهان با یک لغزش کوچک گوشی موبایل از دست شما رها شده و به زمین برخورد می‌کند و روی صفحه نمایش آن شکستگی ها و ترک هایی به وجود می‌آید! به دلیل سبک طراحی گوشی های جدید و سامسونگ Galaxy Note 10 Plus، وارد شدن ضربه به این محصولات می‌تواند سریعا منجر به شکستن و آسیب دیدن نمایشگر آن‌ها شود. اما شکستن ال سی دی و تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس چه ارتباطی به هم دارند؟

زمانی که صفحه نمایش موبایل نوت 10+ در اثر ضربه بشکند، دو حالت مختلف ممکن است به وجود آید. اگر شکستگی های روی صفحه موبایل سطحی باشند و فقط شیشه روی ال سی دی را تحت تاثیر قرار داده باشند و تاچ و LCD موبایل علیرغم این شکستگی و ترک ها بدون مشکل کار کند، می‌توان تعمیر صفحه آن را با تعویض گلس انجام داد. بنابراین تعویض گلس فقط در شرایط خاصی قابل انجام است که شکستگی های روی صفحه موبایل نوت 10 پلاس سامسونگ سطحی باشند و عملا آسیبی به خود تاچ و ال سی دی گوشی وارد نشود. در صورتی که به خود تاچ یا LCD موبایل آسیبی وارد گردد، تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی باید در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Plus

 

تعویض گلس شکسته گلکسی نوت 10 پلاس

 

تفاوت تعویض گلس و تعویض ال سی دی سامسونگ نوت 10+

اما چه تفاوتی مابین تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس و تعویض پنل تاچ ال سی دی آن وجود دارد؟ واقعیت این است که تفاوت های زیادی مابین این دو روش تعمیر وجود داشته و این دو از جنبه های مختلف با هم متفاوت هستند. از نظر فنی زمانی که قرار باشد تعویض ال سی دی سامسونگ نوت 10+ انجام گیرد، پنل تاچ و ال سی دی این گوشی به طور کامل تعویض خواهد شد. این تعمیر نگرانی هایی مثل نصب شدن ال سی دی اورجینال و با کیفیت، هزینه بالای تعمیرات، دقت عمل تعمیرکار و سایر موارد این چنینی را به همراه دارد و کل پروسه آن توسط یک تعمیرکار با تجربه و خوب قابل انجام خواهد بود.

اما تعویض گلس پروسه‌ای کاملا متفاوت است! در این تعمیر از نظر فنی پنل تاچ و ال سی دی گوشی تعویض نمی‌شوند! بنابراین نگرانی از بابت کیفیت عملکرد و اورجینال بودن این پنل بعد از تعمیر وجود ندارد چون همان پنل تاچ LCD فابریک موبایل روی آن نصب می‌شود. در این تعمیر فقط شیشه یا همان گلس روی پنل صفحه نمایش گوشی تعویض خواهد شد. انجام این کار صرفا نمی‌تواند توسط یک تعمیرکار ساده صورت پذیرد و می‌بایست در آن از تجهیزات و دستگاه های خاصی استفاده شود. به همین جهت است که به هیچ وجه نمی‌توان از سرویس هر مرکز تعمیرات موبایلی برای تعویض گلس ال سی دی گلکسی نوت 10+ استفاده کرد و توصیه می‌شود که فقط از خدمات نمایندگی های رسمی سامسونگ بدین منظور استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

هزینه تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس

طبیعتا یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن هر کاربر ایجاد می‌شود این است که هزینه تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی نوت 10+ چقدر خواهد بود و وی برای انجام این تعمیر تخصصی می‌بایست چه میزان هزینه کند؟ در مجموع هزینه تعمیرات گوشی Note 10 Plus به دلیل ساختار ظریف و قطعات پریمیومی که در آن بکار رفته‌اند بالاست! اغلب قطعات موبایل اورجینال این گوشی گران قیمت هستند و در این بین صفحه نمایش یا همان پنل تاچ و ال سی دی دستگاه را می‌توان گران قیمت ترین قطعه سخت افزاری آن محسوب کرد! البته قیمت مادربرد گوشی سامسونگ هم به مراتب بالاست!

 

برای تعویض گلس ال سی دی سامسونگ Note 10 Plus کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

بنابراین اگر قرار باشد تعویض ال سی دی و تاچ در گوشی Note 10 Plus انجام گیرد، هزینه تعمیرات بسیار بالا خواهد بود، مگر اینکه متقاضی تعمیرات از پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحا کپی استفاده کند! اما همانطور که قبلا هم گفتیم در تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس نیازی به تعویض کردن کامل پنل تاچ و LCD وجود ندارد و صرفا شیشه روی این پنل تعویض می‌شود! بنابراین نیازی نیست که شما هزینه خیلی گزافی پرداخت کنید و صرفا هزینه خرید یک گلس اورجینال و دستمزد تعویض آن را پرداخت خواهید کرد! هزینه انجام این تعمیر تقریبا یک سوم حالت تعویض کامل تاچ LCD خواهد بود. بنابراین اگرچه شکستن صفحه نمایش گوشی مثل گلکسی نوت 10 پلاس خیلی آزاردهنده و ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما اگر شکستگی های روی نمایشگر موبایل شما به گونه‌ای هستند که بتوانید با تعویض گلس مشکل را رفع کنید، واقعا خوش شانس هستید!

 

تعویض گلس شکسته گلکسی نوت 10 پلاس

 

تشخیص امکان تعویض گلس به جای تعویض LCD

اما چطور تشخیص دهید که شکستگی های روی صفحه نمایش موبایل سطحی هستند و می‌توان با تعویض گلس آن ها را برطرف ساخت یا نه و باید تعویض کامل پنل تاچ LCD در دستور کار قرار گیرد؟ آشنایی با نحوه تشخیص این امر بسیار مهم است، اما چرا؟ زمانی که شما بدانید چه مشکلی در صفحه موبایلتان به وجود آمده و مطمئن باشید که چطور باید تعمیر آن انجام گیرد، می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری هم در سرویس گیری از مراکز تعمیرات موبایل مختلف داشته باشید! به عنوان مثال اگر مطمئن باشید که مشکل گوشی Galaxy Note 10 Plus شما می‌تواند با تعویض گلس رفع شود و نیازی به تعویض ال سی دی ندارد، اما تعمیرکاری به شما تعویض کامل تاچ LCD را پیشنهاد دهد، متوجه خواهید شد که وی اطلاعات کافی در این حوزه نداشته یا شاید هم سعی در دریافت پول بیشتر از شما دارد!

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی سامسونگ

بنابراین تشخیص امکان تعویض گلس به جای تعویض LCD امری مهم و الزامی است. اما چطور این کار را انجام دهیم؟ خوشبختانه تشخیص اینکه آیا می‌توان تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را جایگزین تعویض کامل تاچ LCD کرد یا نه کار آسانی است! تصور کنید ضربه‌ای به گوشی نوت 10+ شما وارد شده و شکستگی هایی روی صفحه آن ایجاد شود. در این شرایط اگر همچنان ال سی دی موبایل روشن بماند و محتوای روی صفحه را به تصویر بکشد و تاچ گوشی هم بدون مشکل کار کند، قادر خواهید بود که با تعویض گلس مشکل را رفع کنید! به بیان دیگر این حالت نشان می‌دهد که تاچ و LCD گوشی سالم هستند و شکستگی های ایجاد شده صرفا روی گلس ال سی دی به وجود آمده‌اند.

اما در سمت مقابل اگر صفحه گوشی سیاه شده و روشن نشود یا ال سی دی بدون مشکل روشن شود اما تاچ آن درست کار نکند یا حتی فقط قسمتی از ال سی دی مشکی رنگ شود، دیگر نمی‌توان از تعویض گلس استفاده کرد چون در این شرایط تاچ و ال سی دی موبایل نوت 10 پلاس شما آسیب دیده و باید تعویض کامل پنل در دستور کار قرار گیرد. بنابراین تشخیص اینکه آیا می‌توان با تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس مشکل صفحه نمایش و شکستگی های روی آن را برطرف کرد یا اینکه حتما باید تعویض کامل تاچ LCD گوشی در دستور کار قرار گیرد خیلی دشوار نیست. اگر مطمئن هستید که می‌توان با تعویض گلس مشکل نمایشگر موبایل را برطرف کرد، به هیچ وجه از سرویس تعمیرکاران کم تجربه برای انجام این تعمیر استفاده نکنید و سعی داشته باشید از خدمات نمایندگی های رسمی سامسونگ بهره بگیرید.

 

برای تعویض گلس ال سی دی سامسونگ Note 10 Plus کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

مراحل تعویض گلس ال سی دی نوت 10 پلاس | نمایندگی سامسونگ

بد نیست شما را با مراحل تعویض گلس صفحه نمایش گوشی نوت 10پلاس هم آشنا کنیم تا بهتر درک کنید که چرا توصیه داریم فقط از سرویس و خدمات نمایندگی سامسونگ برای انجام این تعمیر کمک بگیرید! خیلی از کاربران تصور دارند که تعویض گلس کار بسیار ساده‌ای بوده و به مراتب کم دردسرتر از تعویض کامل  LCD خواهد بود اما در عمل و واقعیت اینطور نیست و مراحلی که باید برای تعویض گلس شکسته گوشی Note 10 Plus سامسونگ طی شوند به مراتب پیچیده‌تر و سخت تر از مراحل تعویض کامل پنل تاچ و ال سی دی این گوشی موبایل هستند. به طور کلی مراحل تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس به شرحی هستند که در ادامه ذکر می‌کنیم.

مرحله اول مربوط به جداسازی پنل تاچ LCD قدیمی و شکسته از روی گوشی می‌شود. انجام این مرحله نیاز به دقت بالایی دارد و باید توسط یک تعمیرکار خوب و مجرب انجام گیرد. فراموش نکنید که گلس صفحه گوشی شکسته است و در صورت عدم توجه به نکات ظریفی که باید رعایت شوند، قطعات شکسته این گلس می‌توانند به ال سی دی و تاچ گوشی آسیب برسانند و منجر شوند که دیگر نتوان با تعویض گلس مشکل صفحه موبایل Note 10+ را برطرف ساخت. بعد از اینکه پنل تاچ LCD از گوشی جدا شد، باید قطعات گلس شکسته صفحه از روی آن جدا شوند. انجام این مرحله واقعا باید با احتیاط صورت پذیرد چون قطعات گلس می‌توانند به تاچ و LCD موبایل آسیب برسانند. به همین جهت ست که اکیدا توصیه داریم از سرویس نمایندگی سامسونگ برای تعویض گلس شکسته گوشی Note 10 Plus استفاده کنید.

 

تعویض گلس شکسته گلکسی نوت 10 پلاس

 

در مرحله سوم باید از دستگاه پیشرفته خاصی برای پرس کردن گلس جدید روی پنل ال سی دی استفاده شود. انجام این مرحله حتما باید با دستگاه های خاص و با نظارت کامل یک تکنیسین انجام گیرد، در غیر این صورت نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. متاسفانه دستگاه مورد نظر که پرس گلس روی پنل LCD گلکسی نوت 10+ را امکانپذیر سازد در هر مرکز تعمیرات موبایلی یافت نمی‌شود. به همین جهت مراجعه به نمایندگی های رسمی سامسونگ می‌تواند بهترین گزینه برای سرویس گیری محسوب شود. عموما پرس گلس جدید روی صفحه گوشی حدود 2 ساعت زمان می‌برد. بعد از این مرحله نوبت به مرحله چهار می‌رسد که مخصوص حباب زدایی خواهد بود! در این مرحله حباب های هوایی که مابین فضای گلس جدید و LCD گوشی به وجود آمده‌اند از بین می‌روند و انجام این کار هم توسط دستگاه های خاص قابل تکمیل خواهد بود.

در مرحله آخر هم باید تعمیرکار پنل تاچ و ال سی دی را با گلس جدیدی که روی آن پرس شده روی گوشی نصب نماید و بدین ترتیب پروسه تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس با موفقیت انجام خواهد شد. بنابراین همانطور که می‌بینید تعویض گلس در مقایسه با تعویض ال سی دی موبایل به مراتب پیچیده‌تر بوده و نیاز به صرف زمان، دقت و تخصص بیشتری دارد. ضمن اینکه در این تعمیر حتما باید از دستگاه های خاصی استفاده شود که خیلی از مراکز تعمیرات تخصصی موبایل اصلا به این موارد و دستگاه ها دسترسی ندارند. به همین جهت استفاده از سرویس نمایندگی های رسمی سامسونگ بهترین گزینه برای تعویض گلس  شکسته فبلت Note10 Plus خواهد بود.

 

برای تعویض گلس ال سی دی سامسونگ Note 10 Plus کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات سامسونگ تماس بگیر

 

پیشگیری از شکستن صفحه و گلس گوشی سامسونگ

همانطور که می‌دانید پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و هست! این مسئله در گوشی های موبایل هم صادق خواهد بود و پیشگیری از وقوع مشکل و خرابی در موبایل می‌تواند گزینه بهتری در مقایسه با تعمیرات باشد! اما چطور می‌توان از شکستن صفحه و گلس گوشی نوت 10+ سامسونگ پیشگیری کرد؟ مهمترین مسئله‌ای که باید در این راستا به آن توجه کنید مربوط به مراقبت از گوشی می‌شود. شاید باورش برایتان سخت باشد اما تقریبا در 80 درصد مواقعی که افراد برای تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه می‌کنند، شکستگی های روی صفحه موبایل آن ها به دلیل افتادن گوشی از دستشان به وجود آمده است!

پس همیشه مراقب گوشی باشید و به هیچ وجه در مکان های شلوغ آن را در دست خود نگیرید چون کوچک ترین برخورد و ضربه‌ای می‌تواند منجر به شکستن صفحه موبایل و گلس آن شود. از سمت دیگر استفاده از لوازم های جانبی خاص مثل گلس محافظ ال سی دی که به صورت یک لایه نازک روی صفحه گوشی نصب می‌شود یا بکارگیری قاب های محافظ موبایل هم می‌تواند در برخی مواقع واقعا موثر بوده و منجر به جلوگیری از آسیب دیدن صفحه و ال سی دی گوشی شود. در اغلب مواقع این قطعات می‌توانند بخشی از انرژی مخرب و ضربه‌ای وارد شده به گوشی را جذب و خنثی کنند و به همین سبب صفحه نمایش و ال سی دی موبایل را نجات دهند. بنابراین همیشه سعی کنید مراقب گوشی خود باشید و اجازه ندهید ضربه یا فشاری به آن وارد شود تا نیازی هم به انجام تعمیرات روی ال سی دی گوشی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 10 Plus

 

 

موبایل کمک | تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس

حالا که به طور کامل با مراحل تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus آشنا شدید و از حساسیت این تعمیر مطلع هستید، بهتر است انجام آن را به تعمیرکاران با تجربه مرکز تعمیرات تخصصی موبایل کمک واگذار کنید. موبایل کمک با ارائه سرویسی متفاوت سعی می‌کند تعمیرات تخصصی گوشی را با بهترین کیفیت، ضمانت و کمترین هزینه برایتان مقدور سازد. تمام تعمیراتی که در این مرکز انجام می‌شوند مشمول ضمانت خواهند بود و دریافت گوشی از شما و تحویل آن هم بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت می‌پذیرد.

پس با موبایل کمک می‌توانید یک سرویس بی‌دردسر و مطمئن را تجربه کنید. برای سفارش تعمیر موبایل خود می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش آنلاین تعمیرات موبایل، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود، یا می‌توانید به صورت حضوری به نشانی تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک ۹ واحد ۲ مراجعه نمایید. در مرکز موبایل کمک انواع تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ، اپل و غیره با گارانتی رسمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قطعات نوت 10 پلاس

شیشه ال سی دی نوت 10 پلاس

گلس گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس

تعمیرات تخصصی سامسونگ
در نمایندگی سامسونگ با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی سامسونگ
در گارانتی سامسونگ

مقالات آموزش تعمیرات سامسونگ

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات سامسونگ

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض باتری سامسونگ

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات تخصصی گلکسی واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات سامسونگ

خرید قطعات اورجینال سامسونگ (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع سامسونگ

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی سامسونگ