تاچ سه بعدی (۳D Touch) آیفون ۶ اس و مروری بر تمام کاربردها

تاچ سه بعدی

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که به واقع قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) آیفون‌های جدید اپل چه کاربردهایی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم که مرور بر تمام کاربردهای قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) داشته باشیم. با موبایل کمک همراه باشید.

قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد و جالب آیفون 6 اس (iPhone 6S) و آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus) اپل محسوب می‌شود. به موجب وجود این قابلیت شما می‌توانید از دستگاه خود استفاده بهینه‌تری داشته باشید. اپل قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) را به طور ادغام سازی شده با اپلیکیشن‌های پیش فرض خود طراحی کرده است. این موضوع بدان معناست که برنامه‌های پیش فرض نصب شده در آیفون‌های اپل امکان تعامل مستقیم با قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون

اما به واقع قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) چه کاربردهای جالبی دارد؟ به بیان دیگر اگر از ما سوال شود که چند نمونه از کاربردهای قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل را نام ببرید چه پاسخی خواهیم داشت؟ با مطالعه این مقاله به راحتی قادر به پاسخ دادن به این سوالات خواهید بود. در این مقاله ما قصد داریم که به طور خلاصه و مفید مروری بر تمام کاربردهای قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل داشته باشیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.تعمیرات اپل

کاربردهای قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل

اپل با معرفی آی او اس 9 قابلیتی را ارائه کرد که به موجب آن آیفون شما می‌توانید سریعا جزئیات مربوط به رویدادها و وقایع خاصی را ارائه کند. به عنوان مثال تصور کنید که همسر شما قصد دارد از شهری به شهر دیگر سفر کند و بدین منظور از یک پرواز هواپیمایی با کد مشخص استفاده می‌نماید. زمانی که وی این کد و اطلاعات پرواز خود را برای شما پیامک کند با تصویری شبیه به تصویر زیر (سمت چپ) مواجه خواهید شد.  کشیده شده خط یا اصطلاحا آندرلاین (Underline) در زیر بخشی از پیامک مورد نظر بدان معناست که سیستم عامل دستگاه قادر به آنالیز آن موضوع بوده و می‌تواند جزئیاتی در مورد آن ارائه کند. در شرایط عادی اگر این بخش از متن خط کشی شده را لمس کنید، اپلیکیشن مرتبطی اجرا شده و جزئیات مربوط به موضع را نمایش می‌دهد اما با معرفی قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) دیگر نیازی به خارج شدن از برنامه پیام رسان اصلی و اجرای یک برنامه ثانویه در محیطی دیگر نخواهد بود!

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 6s اپل 

تاچ سه بعدی (3D Touch)

با وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) تنها کافیست که به آرامی انگشت خود را بر وی بخشی از متن مورد نظر که زیر آن خط کشیده شده قرار دهید. در این شرایط صفحه پاپ‌آپی نمایان می‌شود و جزئیات موضوع مد نظر را ارائه می‌کند. شما به راحتی با رها کردن انگشت خود از روی صفحه نمایش بار دیگر به محیط برنامه پیام رسان پیشین باز خواهید گشت. این موضوع یکی از کاربردهای جالب قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل محسوب می‌شود.

هم اکنون توسعه دهندگان سوم شخص به سختی در تلاش هستند تا برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های جدید خود را مطابق با قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) طراحی نموده و ارائه کنند. بنابراین بدون تردید در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر کاربردهای قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون‌های اپل خواهیم بود. در ادامه سعی می‌کنیم که لیستی از تمام کاربردهای کنونی قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

 

  • پیش نمایش پیام‌ها: اگر در برنامه پیام رسان آیفون خود به سر می‌برید و لیست مکالمات موجود را تماشا می‌کنید، دیگر نیاز قطعی وجود ندارد که برای مطالعه جزئیات دقیق هر مکالمه وارد آن شوید.با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) می‌توانید به آرامی انگشت خود را بر روی مکالمه مد نظر قرار داده و در صفحه پاپ‌آپی شاهد جزئیات آن باشید. با رها کردن انگشت خود از روی صفحه نمایش این پنجره پاپ‌آپ محو شده و بار دیگر به لیست مکالمات دستگاه باز خواهید گشت. جالب است بدانید که اگر در حین مشاهده جزئیات یک پیام با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) فشار انگشت خود را زیادتر کنید، پنجره مکالمه مورد نظر باز می‌شود.
  • ارسال پیام، ایمیل و … سریع‌تر: با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) شما می‌توانید در هر محیطی که نام یک مخاطب نمایان شده، انگشت خود را بر وی آن قرار داده و با گزینه‌هایی همچون ارسال پیامک، ارسال ایمیل، برقراری تماس و … مواجه شوید. در این شرایط می‌توانید به سرعت نسبت به انجام هر یک از عملیات‌های مد نظرتان اقدام کنید. به عنوان مثال تصور کنید که در برنامه پیام رسان (Message) آیفون خود به سر می‌برید و ناگهان با مخاطبی برخورد می‌کنید که باید با آن تماس تلفنی برقرار می‌کردید. در این شرایط کافیست که به آرامی انگشت خود را بر روی عکس مخاطب مورد نظر قرار داده تا قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) فعال شود. سپس در از بین گزینه‌های ارائه شده، گزینه برقراری تماس را انتخاب کنید تا با فرد مورد نظر تماس تلفنی برقرار شود.
  • پیش نمایش تب در مرورگر سافاری (Safari): در مرورگر سافاری هم می‌توان از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) استفاده کرد. بدین منظور کافیست که در حین وبگردی انگشت خود را به آرامی بر روی تب خاصی قرار دهید تا پیش نمایشی از آن تب ارائه شود. با افزایش فشار انگشت خود در این حالت می‌توانید تب مورد نظر را کاملا اجرا کرده و یا با برداشتن انگشت خود می‌توانید به تب اولیه باز کردید.
  • نمایش مسیر در برنامه مپ (Map): با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در برنامه مپ می‌توانید انگشت خود را بر روی یک محل قرار داده و بدین صورت مسیر دستیابی به آن مقصد، امکان اشتراک‌گذاری آن و… را در پنجره پاپ‌آپی مشاهده کنید.
  • ویرایش سریع از طریق لیست تماس‌ها (Phone): به لطف وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) شما می‌توانید وارد لیست تماس‌های آیفون خود شده و انگشت خود را بر روی هر یک از شماره‌های موجود قرار داده و با آپشن‌های جالبی مواجه شوید که به طور میانبر ارائه شده و انجام برخی از اقدامات را ساده‌تر می‌کنند.
  • پیش نمایش آلبوم و گزینه‌های میانبر در برنامه موزیک (Music): به موجب وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) با قرار دادن انگشت خود بر روی یک آلبوم در برنامه موزیک آیفون می‌توانید به جزئیات آن دسترسی سریعی داشته باشید. همچنین کشیدن انگشت شما به سمت بالا منجر به نمایان شدن سه گزینه با عناوین Play، Shuffle و Add to My Music می‌شود که به ترتیب برای پخش موزیک، در هم ریختن و پخش آن‌ها و اضافه کردن موزیک مورد نظر به بخش My Music استفاده می‌شوند.تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون 6s پلاس اپل 

تاچ سه بعدی (3D Touch)

  • پیش نمایش، حذف و … ایمیل: به لطف وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس مادامی که در لیست ایمیل‌های دریافتی خود به سر می‌برید به منظور بررسی محتوای هر ایمیل دیگر نیازی به باز کردن کامل آن وجود ندارد. شما می‌توانید با نگه داشتن آرام انگشت خود بر روی هر یک از ایمیل‌های دریافتی، پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید. با افرایش فشار انگشت شما ایمیل مورد نظر باز می‌شود و با رها کردن انگشتتان با دیگر به لیست ایمیل‌های دریافتی منتقل خواهید شد. در شرایطی که انگشت خود را بر روی یک ایمیل قرار داده و پیش نمایش آن را مشاهده می‌کنید با کشیدن انگشت به سمت چپ می‌توانید آن ایمیل را به لیست “خوانده شده‌ها” منتقل کرده و با کشیدن انگشت خود به سمت راست می‌توانید دستور حذف آنی ایمیل مد نظر را صادر کنید. برای کشیدن انگشت خود به سمت بالا هم می‌توانید دستوراتی نظیر پاسخگویی به ایمیل (Reply) یا فوروارد کردن (Forward) را در نظر بگیرید. به طور کلی قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در بخش ایمیل آیفون‌های اپل بسیار کاربردی و جالب توجه عمل می‌کند.
  • ویرایش یادآور در برنامه Reminder: با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) می‌توانید به اپلیکیشن Reminder آیفون خود مراجعه کرده و هر یک یادآورهای خود را به آرامی لمس کرده و با لیستی از آپشن‌ها مختلف نظیر ویرایش زمان و… مواجه شوید.
  • مدیریت رویدادها در برنامه تقویم یا Calendar: به موجب وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل می‌توانید با مراجعه به برنامه تقویم دستگاه و نگه داشتن انگشت خود بر روی رویدادی خاص جزئیات آن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا رویداد مورد نظر را حذف نمایید.
  • پیش نمایش و اشتراک‌گذاری عکس‌ها در بخش Photos: اگر به بخش Photos یا آلبوم تصاویر آیفون 6 اس یا آیفون 6 اس پلاس خود مراجعه کنید و قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) دستگاه فعال باشد، می‌توانید با نگه داشتن آرام انگشت خود بر روی پنجره هر عکس پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید عکس مورد نظر را به روش‌های مختلفی اشتراک‌گذاری کنید.
  • نمایش جزئیات ویدئوها در بخش Videos: مادامی که در بخش Videos یا ویدئوهای آیفون خود به سر می‌برید، می‌توانید به موجب وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) انگشت خود را بر روی هر ویدئو قرار داده و جزئیات مربوط به آن را مشاهده کنید.
  • پیش نمایش یادداشت‌ها و حذف آن‌ها در اپلیکیشن Note: با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) می‌توانید در برنامه Note آیفون خود پیش نمایشی از هر یادداشت ذخیره شده را مشاهده کنید. با کشیدن انگشت خود به سمت بالا هم می‌توانید دستوراتی نظیر حذف یادداشت مورد نظر، اشتراک‌گذاری یا انتقال آن را صادر کنید.
  • مکان‌یابی مخاطبین از طریق Find My Phone: اگر قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون شما فعال باشد با مراجعه به بخش Find My Phone و نگه داشتن انگشت خود بر روی مخاطب خاصی می‌توانید مکان دقیق کنونی وی را مشاهده کنید. در این شرایط با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید مسیر دسترسی به آن مخاطب را مشاهده کرده و حتی برای تغییرات مکانی وی اعلان هشدار تعیین نمایید.
  • در برنامه آب و هوا (Weather): به موجب وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون خود می‌توانید با مراجعه به برنامه آب و هوا یا همان Weather و نگه داشتن انگشت خود بر روی هر شهر پیش نمایشی از وضعیت جوی آن را مشاهده کنید.

به طور کلی قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) امکانات و ویژگی‌های بسیار متعددی را برای آیفون‌های اپل به ارمغان آورده که به واقع برخی از آن‌ها بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید به جای دو باز فشردن پیاپی دکمه هوم (Home) آیفون به منظور اجرای قابلیت مولتی‌تسکینگ (Multitasking)، انگشت خود را در بخش سمت چپ نمایش قرار داده و به آرامی فشار دهید تا واسطه وجود قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch)  وارد بخش مولتی‌تسکینگ دستگاه شوید. در هر صورت ما سعی داشتیم که در این مقاله به نمونه‌های مهم موجود اشاره داشته باشیم. اگر در رابطه با این موضوع و دیگر امکانات قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات موبایل اپل

تعمیرات اپل

چگونه قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) را فعال کنیم؟

اما شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که چگونه می‌توان در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) را فعال یا غیر فعال کرد؟ انجام این عمل بسیار ساده و به راحتی قابل انجام است. به منظور فعال یا غیر فعال کردن قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) در آیفون خود مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب نمایید.
  • حال به گزینه 3D Touch مراجعه کرده و آن را فعال یا غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

شایان ذکر است که در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل امکان تعیین میزان حساسیت قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) هم ارائه شده است. شما می‌توانید حساسیت این بخش را به گونه‌ای که مد نظرتان است تنظیم نمایید. چنانچه در مورد این موضوع به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 7 پلاس

قطعات گوشی آیفون ایکس اس مکس

قطعات گوشی اس 20

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments