نکات طلایی که قبل از خرید پنل ال ای دی باید بدانید.

پنل ال ای دی از کاربردی‌ترین و بهترین گزینه‌های روشنایی فضای اداری نظیر دفتر اداری، اتاق مدیریت، لابی، بیمارستان، بانک و حتی فضاهای خدماتی است. مهم‌ترین دلیل محبوبیت پنل سقفی در این دست فضاها، نور یکدست پنل سقفی ال ای دی، مصرف بسیار پایین و نصب بسیار آسان آن است. به دلیل تنوع بسیار زیاد پنل سقفی در پی این محبوبیت، برای خرید بهترین پنل سقفی ال ای دی باید بتوانید آن‌ها را بر اساس معیارهای مختلف مقایسه نمایید. در این مقاله به مهم‌ترین فاکتورهایی که باید موقع خرید پنل ال ای دی به آن‌ها توجه کرد پرداخته‌‌ایم:

نکات طلایی که قبل از خرید پنل ال ای دی باید بدانید.

شدت نوری و راندمان نوری به تنهایی به اندازه توان چراغ اهمیت دارند زیرا این دو در اصل بیانگر مقدار نور ساطع شده و توانایی پنل ال ای دی مورد نظر شما در روشن کردن فضا هستند. شار نوری یعنی شدت نور خروجی و راندمان نوری مقدار نور خروجی به ازای مصرف هر وات می‌باشد. راندمان نوری مشخص می‌کند که چه مقدار از توان مصرفی چراغ تبدیل به نور شده و چه مقدار از آن تلف شده‌است. بالا بودن راندمان نوری یعنی چراغ به ازای مصرف کمتر، نور بیشتری ساطع می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پنل ال ای دی سقفی، به جای راندمان نور خروجی از چراغ، به راندمان نور خروجی از چیپ اشاره می‌کنند در صورتی که نور پس از عبور از دیفیوزر چراغ و بخش‌های مختلف آن دچار افت شده و راندمان نوری آن کاهش می‌یابد. بنابراین هنگام انتخاب پنل ال ای دی مورد نظر خود دقت کنید که منظور از راندمان نوری، راندمان نور خروجی از چیپ و یا نور خروجی از چراغ است.

 

1.                        توان پنل ال ای دی سقفی:

توان مصرفی پنل ال ای دی بیانگر میزان استفاده چراغ شما از برق برای روشنایی است. طبیعتا چراغ‌های ال ای دی نظیر پنل ال ای دی به نسبت نور ساطع شده خود، بسیار کم‌مصرف هستند. پنل‌ سقفی در بازار محصولات روشنایی توان‌های مختلفی دارد. یکی از متداول‌ترین توان‌ها در پنل ال ای دی سقفی، 60 وات است. چراغ پنلی 60 وات معمولا در ابعاد 60 در 60 سانتی‌متر تولید می‌شود. در هر صورت انتخاب پنل ال ای دی بر اساس توان مصرفی مناسب فضای شما بسیار اهمیت دارد. بهترین پنل ای دی برای شما، پس از مشاوره نورپردازی با کارشناسان فنی مشخص می‌شود.

1.                        فضای مفید خروجی نور پنل ال ای دی:

یک نکته مهم که در هنگام انتخاب پنل ال ای دی سقفی کمتر به آن توجه می‌شود، فضای مفید دیفیوزر پنل برای خروج نور است. اگر فضای مفید خروجی نور کم باشد، ممکن است شما یک پنل ال ای دی 60 در 60 داشته باشید اما نور از یک فضای 40 در 40 خارج شود. این اتفاق باعث می‌شود که هم با دیده شدن لبه‌های چراغ از زیبایی فضای شما کاسته شده و هم برای روشنایی به پنل‌های بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین از اول به سراغ پنل سقفی بروید که بیشترین فضای مفید را برای خروج نور دارا باشد.

1.                        جنس بدنه پنل ال ای دی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پنل ال ای دی که بسیار در طول عمر آن تاثیرگذار است، جنس بدنه پنل است. بدنه‌های پلاستیکی ، گرما را در درون چراغ حبس می‌کنند و این موضوع باعث کاهش طول عمر اجزای داخلی پنل می‌شود. در سوی دیگر، فلزی بودن بدنه پنل ال ای دی باعث می‌شود تا تبادل گرمایی چراغ با محیط به خوبی صورت گرفته و پنل سقفی شما بیشتر عمر کند. بنابراین بهترین پنل ال ای دی، پنلی با بدنه فلزی است.

1.                        نداشتن فلیکر یا چشمک

فلیکر یا چشمک زدن مداوم نور که در بسیاری از انواع قدیمی‌تر پنل ال ای دی مشاهده می‌شود، مربوط به درایور چراغ بوده و می‌تواند موجب خستگی چشم و سردرد افراد حاضر زیر نور چراغ شود. در نورپردازی مدرن امروز تماما باید از چراغ‌ پنلی بدون فلیکر استفاده نمود بنابراین اگر به دنبال حفظ آرامش فضا هستید، به سراغ پنل ال ای دی بدون فلیکر بروید.

برای مشاوره نورپردازی و اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب پنل ال ای دی، با کارشناسان اکووات، تولیدکننده محصولات روشنایی ال ای دی مدرن ارتباط بگیرید. لازم به ذکر است تمامی چراغ‌های اکووات از جمله پنل ال ای دی، همراه با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شود.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments