قیمت تبلیغات بلاگر ها + اطلاعات کامل و قیمت جدید

قیمت تبلیغات بلاگر ها + اطلاعات کامل و قیمت جدید

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از اصطلاحات شیک و با کلاس امروزی در رسانه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام که خیلی طرفدار داره و البته به یکی از شغل های خیلی هم پولساز تبدیل شده!  و  قیمت تبلیغات بلاگر ها در دیجی فالوور و هزینه های اونها مهمه پس تو این مقاله با من همراه باشید.

به تازگی این اسم انقدر در میان مردم پیچیده است که کم کم کودکان و نوجوانان، به جای فکر کردن در مورد دکتر یا مهندس شدن برای آینده شغلی خود، در فکر تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر جذاب و پولدار هستند.

آیا شما هم در بین نوجوانان و جوانان اطرافیان خود، چنین تفکر هایی را شنیده اید؟

اما واقعا اینفلوئنسر ها یا بلاگر ها چه کسانی هستند و چرا امروزه از اهمیت زیادی برخوردار هستند؟

در عصر امروز که عموم مردم متمرکز در دنیای اینترنت هستند، کلماتی مانند محتوا کار یا اینفلوئنسر تقریبا در هر پلتفرم محبوبی گفته می شود.

در واقع می توان گفت امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ به بخش کلیدی مجموعه ابزار بازاریابی تبدیل شده است و به عنوان یک جعبه سیاه مهم در مجموعه تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی از آن ها استفاده می گردد.

البته اگر کمی عمیق فکر کنید، متوجه میشوید که اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع همان تبلیغات دهان به دهان قدیمی استوقتی شخص سرشناسی و بزرگ فامیل از محصول یا خدماتی تعریف می کرد، بقیه نیز به تبعیت از وی، آن را می خریدنددر واقع آن شخص سرشناس توانسته بود نفوذ و تاثیر لازم را در اطرافیان خود داشته باشد.

دقیقا کاری که امروزه اینفلوئنسرها انجام میدهند اما به شکل گسترده و وسیع تریبه این کلمه گستردگی توجه کنید که در ادامه به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا کمی در دنیای اینفلوئنسرها غوطه ور شویم و بدانیم که دقیقا آن ها چه کاری انجام می دهند و چه چیزی آن ها را از بقیه متمایز می کند و از همه مهم تر قیمت تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسرها چقدر است؟

البته قبل از هر چیز باید به اهمیت این موضوع پی ببریم که در ادامه باهم بررسی می کنیم:

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

اینفلوئنسرها یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف در هر زمینه کسب و کاری هستند به ویژه در پلتفرم اینستاگرامبرای کسب و کارهایی که به دنبال رشد در رسانه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام هستند، می شود گفت تبلیغ در اینستاگرام به منزله نان شب است.

حال اگر این تبلیغ به وسیله یک اینفلوئنسر معروف و تاثیر گزار در جامعه انجام شود، یعنی تیر به هدف خورده و چندی بعد، شما با هجومی از مخاطبان هدف مواجه خواهید شد.

خصوصا برای برند هایی که به دنبال تبادل محصولات و تجربیات خود با طرفداران دنیای حقیقی و مجازی هستند، این شیوه از تبلیغ بسیار کاربردی استزیرا کسب و کار ها در ازای تعاملات معتبر هستند که باعث کسب اعتماد و وفاداری مشتریان می شوند.

با توجه به اینکه فضای اینفلوئنسرها تا چند سال آینده به قیمت های نجومی و تا 20 میلیارد دلار نیز تخمین زده می شود، به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت و به سادگی از آن گذشتدر واقع تعداد بی شماری کسب و کار با تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسرها به نتایج واقعی دست یافته اند که اکنون چنین شیوه بازاریابی بسیار پولساز و مورد توجه قرار گرفته است!

قیمت تبلیغات بلاگر های و اینفلوئنسر مارکتینگ
قیمت تبلیغات بلاگر ها در دیجی فالوور

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام که اکنون صنعت تقریبا میلیارد دلاری را در سراسر جهان در حال تجربه کردن است، دنیای رسانه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام را متحول کرده استدر سال های اخیر، کاربران اینستاگرام در سراسرجهان به خصوص در کشور ما، شروع به کسب درآمد از پست ها و استوری های پولی و کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام کرده اند.

تقریبا حدود یکی دو سال پیش، عرصه بازاریابی اینفلوئنسر فقط به افراد مشهور و چند وبلاگ نویس اختصاصی محدود می شداکنون، به نظر می رسد که شاهد افزایش بسیار زیاد تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ در بازار بوده ایم.

نحوه تعیین هزینه اینفلوئنسر

سوالی که ذهن تمام کسب و کارها را مشغول خود کرده است، اینکه هزینه تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسر ها چقدر است؟!

در واقع باید گفت، هیچ فرمول جادویی یا پاسخ شفافی برای این سؤال وجود ندارد که مبلغ تبلیغات اینفلوئنسر چقدر باید باشد تا تبلیغات شما موثر واقع گردد؟!

امروزه، اینفلوئنسرها از کاربران روزمره گرفته تا افراد مشهور متفاوت هستندبه همین دلیل است که قیمت ها اغلب متفاوت استبا این حال، عواملی وجود دارند که محدوده قیمت یک تبلیغ را تعیین می کننددر ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

عامل تاثیرگذار در قیمت تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسرها

انتظار نداشته باشید که برای تبلیغات بی ام و، پورشه و غیره در مقابل تبلیغات برای لوازم آرایشی و یا آشپزی مبلغ ثابتی از اینفلوئنسرها بشنوید!

تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند بر میزان هزینه یک اینفلوئنسر برای خدماتی که در پیج اینستاگرام خود ارائه می دهد، تاثیر گزار باشداما به ندرت می توان بلاگر یا اینفلوئنسری را پیدا کرد که میزان دستمزد ثابتی برای این کار تعیین کرده باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک تجارت قانونی است و اینفلوئنسرها تعرفه های خود را بر اساس آنچه که برندها پرداخت می کنند، تعیین می کنندبه طور کلی موارد زیر می توانند در تعیین تعرفه های تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسرها تاثیر گزار باشنداما شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید پارامترهای تاثیر گزار در تعرفه تبلیغات بلاگرها را بدانید تا ایده بهتری از هزینه ای که برای آن ها پرداخت می کنید بدست آورید.

  1. پلتفرم رسانه اجتماعی

برخی از اینفلوئنسرها و بلاگر ها ممکن است تعرفه یکسانی را برای یک نوع تبلیغ بدون توجه به جزئیات آن کسب و کار دریافت کننداما احتمال اینکه تعرفه ها متفاوت باشد، بسیار زیاد استاز این گذشته، هر پلتفرم رسانه اجتماعی نوع مخاطب متفاوتی دارد و نوع تبلیغ نیز از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است.

  1. میزان نفوذ اینفلوئنسر

می توان گفت مهم ترین پارامتر میزان تاثیرگزاری و میزان نفوذ بر انتخاب فالوور هاستتاثیرگزاری مستقیم به تعداد افرادی که اینفلوئنسرها از پلتفرم خود به آنها دسترسی دارد بسیار حائز اهمیت است.

این تا حد زیادی بستگی به نوع برخورد و میزان صمیمیت اینفلوئنسر با فالوور های خود دارداینکه مخاطبان او چقدر در مورد مسائل مختلف از او مشورت میگیرند و در مورد انتخاب های مسائل زندگی او را الگو قرار می دهند، بیشترین تاثیرگزاری را در تبلیغات دارداغلب اوقات، هر چه یک اینفلوئنسر فالوورهای بیشتری داشته باشد، میزان تاثیرگزاری و نفوذ او نیز بیشتر است.

بهتر است بدانید که اینفلوئنسرها هم برای خود دفتر دستکی دارند و به بخش های مختلف تقسیم می شونداز جمله :

نانو اینفلوئنسرها: 1000 تا 10000 دنبال کننده

میکرو اینفلوئنسرها: 10000 تا 50000 دنبال کننده

اینفلوئنسرهای سطح متوسط: 50000 تا 500000 فالوور

کلان اینفلوئنسرها: 500,000 تا 1,000,000 دنبال کننده

مگا اینفلوئنسرها: 1,000,000+ دنبال کننده

بنابراین اگر قصد عقد قرارداد با یک مگا اینفلوئنسر را دارید، بهتر است او را حضرت اینفلوئنسر خطاب کنید.

جدای از شوخی، قطعا تعداد فالوور و میزان تاثیر گزاری بر مخاطبان یک اصل جدانشدنی در مورد تعرفه تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسرها خواهد بود.

  1. تعامل فالوور

یک اشتباه بزرگی که ممکن است مرتکب آن شوید!
وارد پیج یک اینفلوئنسر می شوید و سریع به تعداد مخاطبان و فالوور های او نگاه می کنید و می بینید که 2M فالوور دارد، با چشمانی از حدقه بیرون زده، سریع در دایرکت درخواست تبلیغات کسب و کار خود را می کنید و با یک نامه فدایت شوم، موضوع کسب وکار و پوستر خود را برای وی ارسال می کنید!

دقیقا اینجاست که در تله بزرگی گرفتار می شویددریغ از بررسی این نکته که بیشتر فالوور های وی، تقلبی بوده و مخاطبان بسیار محدود و کمی با هم در تعامل هستنددر واقع شما مبلغ میلیاردی را برای فالوورهای تقلبی و فیک هزینه کرده اید که هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

لزوما اینطور نیست که اینفلوئنسر هایی که فالوورهای بیشتری دارند، نرخ تعامل بهتری نیز خواهند داشت!

به دقت نگاه کنید که مخاطبان یک اینفلوئنسر واقعاً چقدر با محتوای آنها درگیر می شوند و با آنها تعامل دارندهر چه میزان تعامل فالوورهای پیج یک اینفلوئنسر بیشتر باشد، تبلیغ شما رویکرد هدفمندتری خواهد داشتزیرا مطمئن می شوید که فالوورهای حاضر در این پیج واقعی هستند و در مورد هر تبلیغ یا پست نظرات خود را ارئه می دهند.

  1. صنعت یا تخصص اینفلوئنسر و بلاگر اینستاگرام

بدیهی است که شما می خواهید یک اینفلوئنسر پیدا کنید که در زمینه کسب و کاری که در آن هستید متخصص باشدآیا به عنوان یک مخاطب به یک اینفلوئنسر تناسب اندام اعتماد می کنید که ناگهان شروع به صحبت در مورد خدمات مالی کند!

پس از کجا بدانید که به کدام بلاگر یا اینفلوئنسر تبلیغات کسب و کار خود را بسپارید تا موثر واقع شود و تبلیغات وی موجب بازگشت چند برابری سرمایه شما گردد؟

برای این کار می توانید نگاهی به صنایع مورد علاقه مخاطبان اینفلوئنسر بیندازید و پیام های آن ها را بررسی نمایید و همچنین علاقه مندی های اینفلوئنسر موردنظر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استخدام آنها برای برند شما منطقی است.

  1. نوع محتوای بلاگر ها

نوع محتوایی که از یک اینفلوئنسر یا بلاگر می خواهید ایجاد کند نیز بر تعرفه تبلیغات بلاگر ها و اینفلوئنسر ها تأثیر دارداین به این دلیل است که اینفلوئنسرها باید زمان، انرژی و منابعی را برای ایجاد محتوا صرف کنند و انواع مختلف تولید محتوا نیز به چیزهای متفاوتی بستگی دارد.

برای تولید محتوای تاثیر گزار در یک کسب و کار، بلاگر ها باید ملاحظاتی را رعایت کنندمانند اینکه اینفلوئنسر به چه مقدار محتوا نیاز دارد تا بتواند فالوور های خود را در مورد آن محتوا قانع کنداگر درخواست شما برای تولید یک محتوای تخصصی و با قابلیت نفوذ بالا باشد، بنابراین بلاگر یا اینفلوئنسر نیز باید تلاش بیشتری برای نحوه بیان آن انجام دهدبنابراین باید انتظار داشته باشید که این تبلیغات هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

  1. حقوق استفاده

اگر قصد دارید محتوای اینفلوئنسر را تغییر دهید، حتماً قبل از موعد با آنها در میان بگذارید و شرایط قرارداد اینفلوئنسر را مشخص کنید.

برخی از اینفلوئنسرها برای محتوایی که قرار است دوباره استفاده شود هزینه بیشتری دریافت می کنندقبول دارم معقولانه نیستاما این قانون نانوشته ای است که بین اینفلوئنسرها و بلاگر ها وجود داردبنابراین باید هر استفاده را به عنوان یک محصول مجزا در نظر بگیرید.

  1. درخواست تبلیغات انحصاری از بلاگر ها و اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها با تبلیغ کسب و کارهای مختلف، پول به دست می آورنداین امکان وجود دارد که شما یک اینفلوئنسری پیدا کنید که در زمینه کسب و کار شما نیز سررشته دارددست بر قضا متوجه می شوید که رقیب شما نیز می خواهد از آن استفاده کند.

اگر مطمئن هستید که با تبلیغات وی، کسب و کار شما متحول خواهد شد، در این شرایط پیشنهاد می شود از اینفلوئنسر مورد نظر خود بخواهید که یک توافقنامه غیررقابتی یا بند انحصاری امضا کند که در این توافق نامه گفته می شود، آنها را از تبلیغ محصولات و یا خدمات رقیب خود برای مدت معینی منع می کنید.

اما، بهتر است شما هم در جهت رضایت اینفلوئنسر، برای پرداخت آماده باشیدزیرا شما اساساً از آنها می خواهید که از سایر درآمدهای بالقوه خود چشم پوشی کنند.

عوامل تاثیر گزار و سایر مواردی که در مورد تعرفه تبلیغات بلاگرها و اینفلوئنسرها که در این مقاله گنجانده ایم به شما ایده می دهد که بازاریابی تأثیرگذار چقدر در پیشرفت یک کسب و کار مهم است و چقدر می تواند یک کسب و کار را متحول سازد.

در مقاله های کمپین تبلیغات اینستاگرام، تعرفه کمپین تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات گروهی و سایر انواع تبلیغ ها به صورت مفصل در مورد انواع تبلیغات اینستاگرامی و برخی از استراتژی های تبلیغات که برای رشد و ارتقا یک کسب و کار حائز اهمیت است، صحبت کردیم

اما، مهم است به یاد داشته باشید که هزینه ها بسته به زمینه کاری، نیازهای محتوا، پلتفرم رسانه های اجتماعی، دسترسی، تعامل و موارد دیگر متفاوت استدیجی فالوور با استفاده از به روز ترین استراتژی ها و با در دست داشتن دیتابیس بسیار قوی از انواع اطلاعات بلاگرها و اینفلوئنسرها یک تجربه عالی از تبلیغات کسب و کار را به شما تقدیم می کند.

برای ورود به اینفلوئنسر مارکتینگ آماده اید؟ مجموعه دیجی فالوور از بهترین آژانس های بازاریابی بلاگر و اینفلوئنسر برای تأثیرگذاری حداکثر استفاده می کندجهت دریافت انواع اطلاعات در این زمینه با کارشناسان و مشاوران دیجی فالوور  به شماره 09015694350 در ارتباط باشید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments