آموزش کار با آیفون X و معرفی جایگزین های دکمه هوم در آن

آموزش کار با آیفون X

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که با حذف دکمه هوم از آیفون X چگونه می‌توانیم کارهایی که توسط این دکمه در آیفون ها انجام می‌شوند را در این گوشی انجام دهیم؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش کار با آیفون X و معرفی جایگزین های دکمه هوم در این گوشی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کار با آیفون X اپل

اپل امسال از سه آیفون جدید رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون X بود. آیفون X در مقایسه با سایر آیفون های اپل تفاوت های عمده‌ای دارد که دو نمونه از اصلی ترین آن ها مربوط به بهره‌مندی دستگاه از نمایشگر بدون حاشیه و حذف دکمه هوم از آن می‌شود. برای کسب برای آشنایی بیشتر با قابلیت های جدید آیفون X، توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله 10 ویژگی خاص گوشی آیفون X که تاکنون در هیچ گوشی ندیده‌اید! بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل 

همانطور که گفتیم اپل دکمه هوم را از آیفون X حذف کرده است، اما با حذف این دکمه از آیفون X چگونه کارهایی که پیش از این در آیفون های پیشین با استفاده از این دکمه قابل انجام بودند را در آیفون X انجام دهیم؟ به عنوان مثال چگونه می‌توانیم در آیفون X از یک اپلیکیشن به صفحه اصلی بروید یا مابین اپلیکیشن های مختلف جهش داشته باشیم؟

 

در ادامه این مقاله به آموزش کار با آیفون X و معرفی جایگزین های دکمه هوم در این گوشی می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده در مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با سایت شبکه همراه باشید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات آیفون X کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

آموزش کار با آیفون X : روشن کردن نمایشگر

آموزش کار با آیفون X

در آیفون های قبلی به سه روش قادر به روشن کردن نمایشگر دستگاه بودیم. روش اول مربوط به فشردن دکمه پاور (Power) می‌شد. روش دوم مربوط به برداشتن آیفون و گرفتن آن در جلوی صورت کاربر می‌شد و در روش سوم برای روشن کردن نمایشگر گوشی از فشردن دکمه هوم (Home) استفاده می‌شد. اما با حذف دکمه هوم از آیفون X دیگر نمی‌توانید با لمس این دکمه نمایشگر دستگاه را روشن کنید. روش جایگزین انجام این کار در آیفون X آن است که با انگشت خود یک بار بر روی نمایشگر خاموش و سیاه آن ضربه لمسی بزنید

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

آموزش کار با آیفون X : ورود به هوم اسکرین

آموزش کار با آیفون X

برای ورود به هوم اسکرین در آیفون های پیشین اپل کافی بود که دکمه هوم را فشار می‌دادید، اما در آیفون X برای انجام این کار کافیست که انگشت خود را بر روی لبه زیرین نمایشگر قرار داده و به سمت بالا بکشید. این یکی از ترفندهای کار با آیفون X محسوب می‌شود.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات آیفون X کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

آموزش کار با آیفون X : قفل گشایی از نمایشگر

آموزش کار با آیفون X

دکمه هوم آیفون ها از اسکنر انگشت هم بهره می‌برد، بنابراین کاربران برای آنلاک کردن صفحه نمایش دستگاه کافی بود که انگشت خود را بر روی دکمه هوم قرار می‌دادند. به همین سادگی نمایشگر آیفون آنلاک می‌شد. اما با حذف دکمه هوم از آیفون X دیگر نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. اپل بدین منظور قابلیت جدیدی با عنوان Face ID را معرفی کرد که به موجب آن چهره کاربر اسکن و شناسایی می‌شود. پس برای آنلاک کردن نمایشگر در آیفون X کافیست که آن را جلوی صورت خود بگیرید.

آموزش کار با آیفون X : خروج از برنامه ها به هوم اسکرین

آموزش کار با آیفون X

در نسخه های قبلی آیفون برای خروج از برنامه ها کافی بود که دکمه هوم را یک بار فشار دهید. به این صورت از برنامه خارج و وارد هوم اسکرین می‌شدید. اما کار با آیفون X کمی جالب تر از قبل است. در آیفون X برای خروج از اپلیکیشن ها به هوم اسکرین باید انگشت خود را بر روی لبه زیرین نمایشگر دستگاه قرار دهید و به سمت بالا بکشید و وقتی به وسط نمایشگر رسیدید انگشت خود را از روی نمایشگر بردارید.

آموزش کار با آیفون X : مولتی تسکینگ و جهش مابین برنامه ها

آموزش کار با آیفون X

در آیفون X برای انجام مولتی تسکینگ و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر کافیست انگشت خود را بر روی لبه زیرین نمایشگر قرار داده و تا نیمه صفحه به سمت بالا بکشید. سپس انگشت خود را بروی چند لحظه در همین قسمت از نمایشگر نگه داشته و از روی آن بر ندارید. به این صورت لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان می‌شود و می‌توانید مابین برنامه های مد نظرتان جهش داشته باشید. این مسئله هم یکی دیگر از ترفندهای کار با آیفون X اپل محسوب می‌شود.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات آیفون X کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

آموزش کار با آیفون X : اجرای سیری

آموزش کار با آیفون X

برای اجرای سیری و تعامل صوتی با آن هم در آیفون X نیازی به فشردن دکمه هوم ندارید. بدین منظور کافیست دکمه پاور را در لبه سمت راست گوشی فشرده و کمی نگه دارید.

آموزش کار با آیفون X : تایید پرداخت اپل پی

آموزش کار با آیفون X

برای تایید پرداخت ها در آیفون های مجهز به دکمه هوم کافیست که انگشت خود را بر روی این دکمه قرار دهید، اما در آیفون X خبری از دکمه هوم نیست و برای تایید پرداخت ها کافیست که به قابلیت Face ID تکیه کنید. بدین منظور در زمان نیاز به تایید پرداخت، آیفون X را در جلوی صورت خود بگیرید تا پرداخت تایید و انجام شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش کار با آیفون X و معرفی جایگزین های دکمه هوم در این گوشی پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده در مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قطعات iPhone 8

قیمت دوربین سلفی آیفون ایکس آر

قیمت دوربین سلفی آیفون 11 پرو

منبع businessinsider

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments