آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

شما با استفاده از روش ها و ترفند های متعددی می‌توانید سرعت گوشی اندرویدی خود را تقویت کنید. اما این روش ها کدامند؟ ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش سرعت گوشی اندرویدی

تمام گوشی ها به مرور زمان نسبت به ابتدای امر کندتر می‌شوند و این مسئله یک امر کاملا طبیعی است. گوشی های اندرویدی هم از این مسئله مستثنا نیستند، اما شدت کند شدن دستگاه ممکن است از یک گوشی یا گوشی دیگر متفاوت باشد. عموما در گوشی های پایین و میان رده به دلیل ضعیف‌تر بودن بستر سخت افزاری، کند شدن گوشی به مرور زمان محسوس تر خواهد بود.

اما آیا می‌دانید که روش ها و ترفند های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید؟ ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از کاربردی ترین روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت را خدمتتان معرفی کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مرجع تعمیرات موبایل

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : حافظه داخلی گوشی را به طور دقیق مدیریت کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

حافظه داخلی گوشی نقش بسیار مهمی در کند شدن عملکرد آن ایفاء می‌کند. هرچه حافظه یک گوشی پرتر شود، کند شدن آن هم بیشتر خواهد شد. این مسئله یکی از اصلی ترین دلایلی است که منجر می‌شود گوشی های هوشمند به مرور زمان کند شوند، چرا که با گذر زمان تعداد اپلیکیشن ها و بازی هایی که در گوشی نصب می‌کنید یا عکس هایی که با دوربین می‌گیرید بیشتر می‌شوند و به طبع فضای بیشتری از حافظه گوشی اشغال خواهد شد. پس یکی از اصلی ترین روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی مربوط به مدیریت دقیق حافظه دستگاه می‌شود. سعی کنید اپلیکیشن ها، بازی ها، عکس ها، موزیک ها، ویدیو ها و هر فایلی که به آن نیاز ندارید را از حافظه گوشی حذف کنید.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : از شر بلوت ویر ها خلاص شوید!

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

برخی از برنامه ها و بازی هایی که در گوشی شما نصب هستند ممکن است فضای بسیار زیادی از رم دستگاه را اشغال کنند و به مرور زمان کاربرد خود را از دست ندهند. به این اپلیکیشن ها اصطلاحا بلوت ویر (BloadWare) می‌گوییم/. نصب بودن این اپلیکیشن ها در گوشی بر روی سرعت عملکرد آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. هرچه رم شما بیشتر اشغال شود، سرعت عملکرد گوشی کمتر خواهد شد. پس سعی کنید همیشه بلوت ویر ها را شناسایی و از نصب بودن آن ها بر روی گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی سامسونگ موبایل

تعمیرات سامسونگ

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : حافظه کش (Cache) گوشی را پاک سازی کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، پر بودن حافظه داخلی گوشی منجر به کند شدن عملکرد آن می‌شود. در این بین حافظه کش اپلیکیشن ها یکی از موضوعاتی است که منجر به اشغال حافظه داخلی دستگاه خواهد شد. بنابراین حذف حافظه کش می‌تواند یکی دیگر از روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی محسوب شود. به منظور حذف حافظه کش گوشی اندرویدی خود وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید و گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Cached data را لمس نموده و فایل های ذخیره شده در این قسمت را حذف نمایید.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : ویجت های غیر ضروری را حذف کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

ویجت ها عموما بسیار کاربردی هستند و علاوه بر ایجاد ظاهر منحصر به فرد برای دستگاه اندرویدی منجر به ساده تر شدن دسترسی کاربر به بخش ها و اطلاعات خاصی می‌شوند. اما آیا می‌دانید که ویجت ها می‌توانند منجر به کاهش سرعت گوشی شوند؟ ویجت ها برای فعال بودن بخشی از رم دستگاه را اشغال می‌کنند و زمانی که تعداد آن ها زیاد شود، بخش بیشتری از رم اشغال خواهد شد. بدین صورت سرعت عملکرد گوشی افت می‌کند. پس همیشه سعی کنید برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود تعداد ویجت هایی که از آن ها استفاده می‌کنید را به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S8

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : انیمیشن ها و جلوه های بصری اندروید را محدود کنید

شاید دقت نکرده باشید اما گوشی اندرویدی شما انیمیشن ها و جلوه های بصری خاصی را ارائه می‌کند. برای مثال زمانی که وارد بخش تنظیمات می‌شود یک انیمیشن برای نمایان شدن گزینه‌های این بخش با سرعت زیاد ایجاد می‌شود و صفحه از پایین به بالا کشیده می‌شود. همچنین با فشردن دکمه Back یا بازگشت به عقب صفحه فعلی از بالا به پایین کشیده و سپس ناپدید می‌شود. این انیمیشن ها در بخش های مختلفی از گوشی های اندرویدی ارائه شده‌اند و می‌توانند در کاهش سرعت گوشی و افزایش مصرف شارژ باتری آن موثر باشند.

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

خوشبختانه روشی وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید بدون نیاز به روت کردن دستگاه، انیمیشن ها و جلوه های بصری آن را غیرفعال نمایید. برای انجام این کار باید به منوی Developer Options مراجعه کنید که در حالت عادی پنهان است. برای دسترسی به این منو از راهنمایی استفاده کنید که در مقاله “آموزش فعال‌سازی Developer Options و USB Debugging در اندروید” خدمتتان ارائه کردیم. پس از فعال سازی Developer Options وارد آن شوید و گزینه Windows Transition Scale را انتخاب و گزینه 0.0 را برای آن در نظر بگیرید تا انیمیشن ها و جلوه های بصری گوشی غیر فعال شوند و شاهد افزایش سرعت گوشی اندرویدی باشید.

 

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : آپدیت های گوشی را دانلود و نصب کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

آپدیت های نرم افزاری رسمی که به صورت OTA برای دستگاه اندرویدی شما منتشر می‌شوند می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت گوشی داشته باشند. این آپدیت ها عموما منجر به از بین رفتن باگ های خاص و کاهش مصرف شارژ باتری خواهند شد و از سوی دیگر سرعت عملکرد گوشی را افزایش می‌دهند. بنابراین نصب آپدیت ها هم می‌تواند یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S9 Plus سامسونگ – G965

تعمیرات سامسونگ

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : غیرفعال کردن همگام سازی اتوماتیک (Auto Sync)

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

اندروید از قابلیتی تحت عنوان Auto Sync بهره می‌برد که به موجب آن اطلاعات اکانت های مختلف کاربر به صورت خودکار همگام سازی می‌شوند. متاسفانه اگر تعداد زیادی اکانت در گوشی اندرویدی شما فعال باشد، قابلیت Auto Sycn می‌تواند منجر به افزایش مصرف شارژ باتری و کاهش سرعت گوشی اندرویدی شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای دستیابی به سرعت عملکرد بیشتر در اندروید، قابلیت Auto Sync آن را غیر فعال کنید.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : اپلیکیشن های پس زمینه را غیر فعال کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

اندروید یک قابلیت بسیار خوب دارد که مربوط به فعال نگه داشتن اپلیکیشن های اخیر در پس زمینه دستگاه می‌شود. زمانی که اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی شما فعال باشند، رم آن را مصرف می‌کنند. بنابراین همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، این مسئله می‌تواند منجر به کند شدن گوشی شود. پس همیشه سعی کنید اپلیکیشن های پس زمینه دستگاه را غیر فعال نمایید. بدین منظور دکمه اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) گوشی خود را فشرده و سپس آیکونی که برای حذف تمام اپلیکیشن ها از پس زمینه ارائه شده است را انتخاب کنید.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : از برنامه های افزایش سرعت گوشی استفاده کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که به طور اختصاصی با هدف افزایش سرعت گوشی اندرویدی طراحی شده‌اند. عموما در این اپلیکیشن ها بخش های اختصاصی برای حذف فایل های به درد نخور از حافظه گوشی، غیر فعال کردن اپلیکیشن های پس زمینه، حذف حافظه کش دستگاه، مدیریت برنامه های نصب شده روی دستگاه، خالی کردن رم گوشی و غیره ارائه می‌شود و کاربر با لمس گزینه های مربوط به هر بخش علاوه بر کاهش مصرف شارژ باتری شاهد افزایش سرعت عملکرد دستگاه هم خواهد بود. برای مثال برنامه DU Speed Booster & Cleaner یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های اندرویدی است که با هدف افزایش سرعت دستگاه طراحی شده است. پس شما هم می‌توانید از این برنامه به عنوان یکی از روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر آیفون

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : گوشی خود را فکتوری ریست کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

فکتوری ریست (Factory Reset) دستگاه اندرویدی هم می‌تواند یکی دیگر از موثرترین روش های افزایش سرعت گوشی محسوب شود. از آنجایی که با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات فعلی موجود در آن حذف و دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانده می‌شود، سرعت عملکرد آن هم شبیه به حالتی خواهد شد که در روز های ابتدایی خرید گوشی شاهد آن بودید. اما فراموش نکنید که با نصب برنامه ها و به مرور زمان بار دیگر مشکل قبل به سراغتان می‌آید و فکتوری ریست روش دائمی برای مقابله با کند شدن گوشی اندرویدی نیست.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : از اپلیکیشن های مدیریت استارتاپ استفاده کنید

حتما متوجه شده‌اید که گوشی اندرویدی شما در حین راه اندازی یا ثانیه های نخست استارتاپ سرعت بسیار کمی دارد و لگ های زیادی را از خود نشان می‌دهد. دلیل این مسئله با اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاهتان ارتباط دارد. گوشی شما در حین استارتاپ یا راه اندازی سعی می‌کند تا تمام اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه را لود (Load) و آماده به کار کند. این مسئله سبب می‌شود تا شما با لگ و تاخیر کاملا محسوسی مواجه شوید.

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

برای رفع این مشکل می‌توانید از اپلیکیشن های اختصاصی استفاده کنید که قابلیت مدیریت استارتاپ در اندروید را فراهم می‌کنند. بدین صورت شما می‌توانید مشخص کنید که در حین راه اندازی گوشی دقیقا کدام اپلیکیشن ها لو یا بارگذاری و آماده به کار شوند. کاهش تعداد برنامه های استارتاپ می‌تواند تاثیر بسیار محسوسی بر روی افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما داشته باشد.تعمیرات سامسونگ

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : از لانچر های اندرویدی استفاده کنید (مخصوص شرایط خاص)

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

اگر گوشی شما یک گوشی اندرویدی قدیمی است که مدت هاست برای آن آپدیتی ارائه نشده و باگ های زیادی در رابط کاربری آن وجود دارند، استفاده از یک لانچر اندرویدی می‌تواند مشکل را برطرف کند. در نظر داشته باشید که این روش فقط در شرایطی کاربرد دارد که گوشی شما بسیار قدیمی باشد و مدت بسیار زیادی از انتشار آپدیت های نرم افزاری آن بگذرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 9 سامسونگ – N960 

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : قابلیت 4x MSAA را فعال کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

یکی دیگر از روش هایی که می‌تواند منجر به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما شود مربوط به فعال سازی گزینه 4x MSAA در منوی تنظیمات گوشی است. این گزینه پتانسیل گرافیکی دستگاه را افزایش خواهد داد و به ویژه در حین بازی کردن سرعت عملکرد دستگاه را تقویت می‌کند، اما در سمت مقابل ممکن است منجر به افزایش مصرف شارژ باتری هم شود. در نظر داشته باشید که گزینه Turn on 4x MSAA در بخش Developer Options منوی تنظیمات واقع شده و شما باید برای دستیابی به آن ابتدا بخش Developer Options را در گوشی خود فعال کنید.

 

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : از اپلیکیشن های کلینر (Cleaner) استفاده کنید

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

شما می‌توانید از اپلیکیشن های خاصی که با عنوان Cleaner (کلینر یا پاک کننده) شناخته می‌شوند هم برای حذف تمام فایل های به درد نخور (junk Files) گوشی استفاده کنید و به این صورت سرعت عملکرد دستگاه را افزایش دهید. برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن های کلینر (Cleaner) اندروید می‌توانید از مقاله “راهنمای دانلود برنامه Cleaner اندروید ؛ 15 برنامه پاک سازی” کمک بگیرید. این برنامه ها روند حذف فایل  های به درد نخور و کش گوشی را بسیار سریع تر و آسان تر می‌کنند. پس بکارگیری آن ها یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خواهد بود.

روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی : ریستارت گوشی را فراموش نکنید!

آموزش افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت

اگرچه در ابتدای راه اندازی یا مرحله استارتاپ گوشی شاهد کند شدن آن خواهید بود، اما این مسئله به آن معنا نیست که نباید دستگاه را ریستارت کنید! ریستارت کردن دستگاه منجر به حذف خودکار فایل های به در نخور اپلیکیشن ها و افزایش سرعت عملکرد دستگاه می‌شود. توصیه می‌کنیم حداقل روزی یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. این کار یکی از موثرترین روش های موقت افزایش سرعت گوشی اندرویدی است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A30s

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

ال سی دی سامسونگ ام 20

قطعات گوشی سامسونگ S9

تعمیرات موبایل

منبع techviral

نظرات کاربران (8)

guest
8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حسین
حسین
1 سال گذشته

ایولا ..محدود کردن انمیشن اندرید واقعا عالی بود فکر نمیکردم اینقدر معجزه کنه

دمتون گرم

عبدلودود سلیمانی
عبدلودود سلیمانی
3 سال گذشته

سلام ممنون خیلی چیزا رو یاد گرفتم فقط میشه یه کمک بکنین گوشی من داغ میکنه و یه اعلان میاد میگه اگه تا یه دقیقه وقت داری از برنامه بری بیرون و اگه نه اسم بازی میاد میگه بسته میشه و همه دادها باک خواهم شد ممنون میشم کمک کنید

راد
راد
2 سال گذشته

یک خنک کننده بگیر مخصوصه گوشیه تو نت سرچ کن میاد

melika
melika
3 سال گذشته

سلام من دقیق چیزی از مطالبتون نفهمیدم (اون بخش های که باید وارد تنظیمات بشیم)
اگه میشه لطفاً دقیق تر بگید و گزینه هارو فارسی بگید ممنون میشم

مجیدوطن دوست
مجیدوطن دوست
3 سال گذشته
پاسخ به  melika

برو تو تنظیمات روی گزینه شمار ساخت هفت بار پشت هم بزن بعد یه تنظیمات تازه تو گوشیت پدیدار میشه به نام برنامه نویس تو اون هست

محمدرضا سجادیان
محمدرضا سجادیان
2 سال گذشته
پاسخ به  melika

ممنونم واقعا استفاده کاملو کردیم زحمت کشیدین

یونس
یونس
3 سال گذشته

سلام ممنون از سایت خوبتون من تقریبا بیشتر ترفند هارو انجام میدم بیشتر وقتا ولی چند روز قبلا یه اپلیکیشن نصب کردم از گوگل پلی و بعد از اون گوشیم وسط بازی ها هنگ میکنه حتی گوشی رو ریست کردم ولی این مشکل حل نشود میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنم مشکلش چیه خیلی ممنون

Payam
Payam
5 سال گذشته

واقعا ممنون از ساییتتون عالی بود مطالب