معرفی برند های تسمه انتقال قدرت

معرفی برند های تسمه انتقال قدرت

تسمه انتقال قدرت بصورت حلقه و یا کلاف باز تولید و عرضه میشود و جزو تسمه های صنعتی بسیار پر کاربرد است. تسمه انتقال قدرت در واقع به منظور انتقال حرکت دورانی از یک شفت یا محور به شفتی دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. تسمه های انتقال قدرت از تریکبات لاستیکی و پلی اورتان شبیه به تسمه تایمینگ تولید میشوند اما جهت شیار آنها با تسمه تایمینگ متفاوت می باشد. تنش اتصال در عملکرد تسمه انتقال قدرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنا براین ار اتصال آنها ابتدا بر روی شفت ها قرار داده شده و سپس با رگلاژ تنش اتصال محکم میشود.

تسمه انتقال قدرت با قرار گرفتن بر روی دو یا چند محور با دارا بودن شعاع متغیر سرعت های دورانی متفاوتی را برای هر محور فراهم می آورد. این دسته از تسمه های صنعتی بگونه ای تولید میشوند تا در برابر تغییر طول تحت بار و دما مقاومت مناسبی داشته باشند چرا که با افزایش طول در واقع عملکرد خود را بصورت کامل از دست می دهند

معرفی برند های تسمه انتقال قدرت

تسمه اپتی بلت OPTIBELT

آلمان از پیشگامان تولید تسمه صنعتی بالاخص تسمه انتقال قدرت و تسمه تایمینگ صنعتی می باشد. کیفیت تسمه صنعتی OPTIBELT به اندازه ای بالا می باشد که بسیاری از تولید کنندگان بنام ماشین آلات سنیگ مانند ماشیم آلات معدنی، کشاورزی، کمپرسورها و … از محصولات اپتی بلت OPTIBELT به عنوان OE استفاده کرده و اطلاعات این تسمه صنعتی بصورت سورس و اولویت انتخاب تسمه در بروشورهای این ماشین آلات قید شده است. تسمه اپتی بلت OPTIBELT در حال حاضر دارای 8 کارخانه اصلی تولید کننده در 6 کشور دنیا می باشد و دارای 33 نمایندگی در 30 کشور دنیا و 26 مرکز خدمات و لوژستیک در 20 کشور دنیا می باشد. تسمه اپتی بلت OPTIBELT أر واقع یک کمپانی خانوادگی می باشد که در حال حاضر بیش از 2500 کارمند و تکنسین در سرتاسر دنیا دارد. متریال بکار رفته در تولید تسمه اپتی بلت OPTIBELT قبل از استفاده در آزمایشگاه های مجهز این کمپانی تحت سخت ترین شرایط ابتدا تست میشوند و تمام کارخانجات تولیدی در سرتاسر دنیا تحت نظارت مستقیم و یکپارچه گروه مهندسین خبره اپتی بلت فعالیت می نمایند.

تسمه مگاداین MEGADYNE

تسمه مگاداین Megadyne که تاریخچه آن با سال 1957 باز می گردد یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان تسمه صنعتی در دنیا محسوب میشود. از سال 1980 و با ظهور پلی اتیلن و استفاده از آن در تولید تسمه های صنعتی نحولی شگرف در کیفیت محصولات مگادین MEGADYNE صورت پذیرفت. با این ظهور خانواده تادولینی که صاحبان کمپانی مگادین به شمار میروند به تولید تسمه های انتقال قدرت بصورت قالبی و همچنین رولی باز پرداختند. در سال 1990 شرکت مگادین پس از کسب سهم وسیعی از بازار ایتالیا به صدور انواع تسمه صنعتی و تسمه تایمینگ به اقصی نقاط دنیا مبادرت نمود و کمپانی ها و کارخانجات متعددی در جای جای اروپا احداث نمود. کمپانی های تولیدی زیر مجموعه این شرکت با کسب موفقیت در تولید رفته رفته گسترش پیدا کرده و به خارج از اروپا از برزیل تا پین نیز گسترش پیدا کردند.

تسمه پیرلی PIRELLI ایتالیا

تسمه پیرلی PIRELLI ایتالیا یکی از تولید کنندگان بنام اروپایی انواع تسمه های صنعتی می باشد که محصولاتی مطابق با استاندارد های اتحادیه اروپا به بازار جهانی عرضه می کند. تسمه پیرلی PIRELLI ایتالیا در رده های مختلف صنعتی شامل انواع تسمه تایمینگ بسته و باز متری، تسمه انتقال قدرت و حتی تسمه نقاله در گرید های مختلف متناسب با نیاز صنایع مختلف تولید شده و دارای استاندارد CE اتحادیه اروپا می باشد. تسمه پیرلی در رده های صنعتی سنگین برای ماشین آلات heavy duty و هم برای صنایع سبک تر مانند تسمه های ماشینی خودرو ها و تسمه های مورد استفاده در موتور سیکلت ها نیز تولید می شود. ابتکار صنعت نماینده رسمی و عرضه کننده سایز ها و انواع مختلف تسمه پیرلی PIRELLI در ایران می باشد.

تسمه دایکو DAYCO

تسمه صنعتی کماکان یکی از مهمترین ابزار انتقال قدرت در موتورهای احتراق داخلی می باشند. تسمه های امروزی چه از نظر ساختار چه از نظر کارکرد نسبت به تسمه صنعتی که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت بسیار پیچیده تر هستند. در سیستم های گذشته از تسمه ها برای اتصال 2 الی 3 محور استفاده میشد اما امروزه با توجه به افزایش تعداد آپشن ها و متعلقات نصب شده بر روی ماشین آلات از تسمه برای اتصال چندین پولی و محور گاهی بیش از 5 محور و با بکار گیری هر دو سمت تسمه استفاده میشود. آنچه تسمه DAYCO دایکو را با دیگر تولید کنندگان این قطعه صنعتی مجزا می کند درک این نکته است که تمام تسمه ها بصورت یکسان تولید نمیشوند. برخی از تسمه ها دارای اتصالات و متعلقات زیادی هستند و به اصطلاح به آنها تسمه های متقاضی می نامند. این دسته از تسمه صنعتی بصورت نا خواسته در اتصال تولید صدا می کنند. برای تمام تکنسین ها ایجاد صدا اولین عامل شکایت محسوب میشود.

منبع: ابتکار صنعت

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments