آموزش غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل

اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل

سرویس جیمیل گوگل قابلیتی دارد که به موجب آن در بخش اینباکس (Inbox) دسته بندی های مختلفی از قبیل Primary، Social، Promotions، Updates و Forums ارائه می‌شود. شما می‌توانید نمایش این دسته بندی ها در اینباکس اکانت جیمیل خود را غیر فعال کنید. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل

گوگل برای سرویس جیمیل قابلیتی ارائه کرده که از طریق آن موضوع اصلی ایمیل های مختلف و سبک آن‌ها به طور اتوماتیک شناسایی و دسته بندی مرتبطی برای هر یک از آن‌ها در بخش اینباکس در نظر گرفته می‌شود. دسته بندی هایی که گوگل برای سرویس جیمیل ارائه می‌کند به ترتیب Primary (ایمیل‌های اصلی)، Social (ایمیل‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی)، Promotions (ایمیل‌های تبلیغاتی)، Updates (ایمیل‌های حاوی اطلاعات آپدیت) و Forums (ایمیل‌های مرتبط با فروم‌ها، گفتگوهای آنلاین و غیره) می‌شوند. در حالی که وجود این دسته بندی ها در اینباکس جیمیل می‌تواند منجر به مرتب شدن و دسترسی راحت‌تر کاربر به ایمیل‌های مختلف باشد، برخی از کاربران تمایلی مبنی بر نمایش این دسته بندی ها در اینباکس جیمیل ندارند!

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل چندان رضایت ندارید و ترجیح می‌دهید تا کل ایمیل‌های دریافتی را به صورت یک لیست و بدون دسته بندی موضوعی خاصی در اینباکس مشاهده کنید، این مقاله اختصاصی راهنمای مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. از طریق منوی تنظیمات نسخه تحت وب جیمیل شما به سادگی قادر به غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل خواهید بود. از طریق منوی تنظیمات نسخه اندرویدی اپلیکیشن جیمیل (Gmail) هم این امر امکانپذیر است. اما در منوی تنظیمات نسخه iOS برنامه جیمیل گزینه‌ای برای غیر فعال کردن حالت نمایش دسته بندی ها در اینباکس برنامه وجود ندارد!

اگر تمایل دارید که از نمایش دسته بندی ها در اینباکس نسخه iOS برنامه جیمیل جلوگیری کنید، باید از طریق صفحه تحت وب جیمیل این عمل را انجام دهید. با انجام این کار تنظیمات و تغییرات اعمالی شما به صورت اتوماتیک در نسخه آی او اسی اپلیکیشن جیمیل اعمال می‌شود. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

دسته بندی ها در اینباکس جیمیل

غیر فعال سازی نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل (نسخه تحت وب)

تصور کنید که با استفاده از مرورگر خود به نسخه تحت وب سرویس جیمیل مراجعه و به این شکل ایمیل‌های دریافتی‌تان را بررسی می‌کنید. به منظور غیر فعال سازی نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل تحت وب کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این لینک به صفحه تحت وب بررسی ایمیل اکانت خود در سرویس جیمیل مراجعه کنید. اگر لازم بود مشخصات اکانت خود را وارد و ساین این (Sign in) شوید.
  • بر روی آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • به تب Inbox مراجعه کنید.
  • برای اینکه به کل از شر دسته بندی های بخش اینباکس جیمیل خود خلاص شوید، توصیه می‌کنیم که برای Inbox Type گزینه Default را باقی بگذارید و در بخش Categories تیک تمام دسته بندهای موجود که شامل Social، Promotions، Updates و Forums را بردارید و فقط تیک گزینه Primary را باقی بگذارید.

نکته: می‌توانید با ایجاد تغییر در گزینه Inbox Type و خارج کردن آن از حالت Default قابلیت نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل به شیوه قبل را غیر فعال کنید. برای مثال می‌توانید برای این گزینه حالت Priority Inbox را انتخاب کنید تا برای نمایش ایمیل‌ها در اینباکس اکانت شما اولویت‌بندی ایجاد شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع از مقاله “آموزش اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل” استفاده کنید. البته باید در نظر داشت که اولویت‌بندی ایمیل‌ها هم منجر به وجود دسته بندی های خاصی خواهد شد.

  • پس از انتخاب گزینه Default در کنار Inbox Type و برداشتن تیک آپشن‌های بخش Categories به سمت پایین صفحه حرکت و بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات مورد نظرتان ذخیره شوند.

بنابراین به همین سادگی قادر خواهید بود تا از نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل تحت وب جلوگیری کنید. حال نوبت به نسخه اندرویدی برنامه جیمیل می‌رسد.

غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس برنامه جیمیل (نسخه اندروید)

نسخه اندرویدی برنامه جیمیل هم این قابلیت را ارائه می‌کند تا بتوانید از طریق منوی تنظیمات آن نسبت به غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل اقدام کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  • برنامه جیمیل را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • اکانت مد نظرتان را انتخاب کنید.
  • گزینه Inbox Type را لمس و حالت Default Inbox را برای آن انتخاب کنید.
  • گزینه Inbox Categories را لمس کنید و سپس تیک تمام موارد موجود در آن بخش را بردارید.

به این صورت در نسخه اندرویدی اپلیکیشن جیمیل قادر به جلوگیری از نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ با گارانتی

غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل (نسخه iOS)

متاسفانه در نسخه آی او اسی برنامه جیمیل گزینه‌ای به منظور غیر فعال کردن مستقیم نمایش دسته بندی ها در اینباکس وجود ندارد. شما برای دستیابی به این هدف باید مراحلی را طی کنید که در بخش نخست و برای نسخه تحت وب جیمیل شرح داده شد. سپس این تغییرات به طور اتوماتیک در نسخه iOS برنامه جیمیل نصب شده در آیفون یا آیپدتان هم اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت باتری آیفون 6s

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ سی 7

قطعات گوشی A5 2016

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments