تعمیرات موبایل - تعمیر موبایل به صورت تخصصی در موبایل کمک

نیازمند خدمات تعمیرات موبایل هستید؟ برای سفارش تعمیر موبایل خود می توانید با متخصصان و نمایندگان موبایل کمک در سراسر کشور تماس بگیرید.

بیشتر...

درخواست تعمیرات موبایل

سوالات متداول

آنچه که می‌خواهید درباره آموزش تعمیرات موبایل بدانید

تعمیر گوشی

تعمیر گوشی موبایل، امروزه یک نیاز اساسی برای کاربران به‌حساب می‌آید. این نیاز خود به دودسته تقسیم می‌شود که شامل تعمیرات سخت‌افزاری و تعمیرات نرم‌افزاری است. مقوله تعمیر گوشی یک موضوع بسیار گسترده است که در این مقاله، از سیر تا پیاز، به‌صورت فوق‌العاده جامع و کامل به آن می‌پردازیم. تنها کافی است یک‌بار با خواندن این مقاله، موضوع تعمیر گوشی را از صفر تا صد بیاموزید و دیگر نیازی به مقالات آموزشی نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا جامع‌ترین، کامل‌ترین، به‌روزترین و طولانی‌ترین مقاله آموزشی نوشته شده برای موضوع \\\\\\\\\\\\\\\"تعمیر گوشی\\\\\\\\\\\\\\\" را از وب‌سایت موبایل کمک بخوانیم و با انواع مشکلات، انواع راه‌حل‌ها، آموزش تکنیک‌های تخصصی برای رفع مشکلات تلفن، بررسی ویژگی‌های تعمیرگاه‌های معتبر موبایل و بسیاری از موضوعات دیگر دررابطه‌با تعمیر موبایل آشنا شویم.

تعمیر گوشی هوشمند

مشکلات متعددی وجود دارد که باعث می‌شود کاربران نتوانند از گوشی‌های هوشمند خود به‌درستی استفاده کنند. این مشکلات می‌تواند شامل مواردی از جمله:

·        عدم شناسایی سیم‌کارت

·        عدم شناسایی مموری حافظه

·        سیاه شدن صفحه‌نمایش

·        متوقف شدن روی لوگو شرکت

·        خراب‌شدن تاچ از سی دی

·        خراب‌شدن دکمه‌های پاور، خانه، ولوم و ...

·        داغ شدن بیش از حد

·        و ...

باشد. با اینکه برای این نوع ناهنجاری‌ها، می‌توانید راهکارهایی را در فضای مجازی بیابید - که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد - اما همیشه این نوع راه‌حل‌های پیش‌پاافتاده و معمولی جوابگوی مسائل پیچیده گوشی شما نخواهد بود.

از سوی دیگر فرقی نمی‌کند گوشی شما از چه برندی باشد. ازآنجاکه یک تلفن همراه هوشمند، یک دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شود و بر روی آن سیستم عاملی نصب شده است، بنابراین می‌توان مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای هر مدل گوشی پیش‌بینی کرد. در این مقاله با کامل‌ترین محتوای آموزشی دررابطه‌با تعمیر موبایل همراه ما باشید تا به‌صورت جامع این موضوع را بررسی کنیم.

تلفن‌های همراه هوشمند

گوشی هوشمند، اصطلاحی است که امروزه برای تلفن‌های همراه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص به کار می‌رود. این نوع از دستگاه‌های ارتباطی مدرن، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که سبب شده است تا غالب ساکنین این کره خاکی، یک یا چند مدل از آن را به‌صورت شخصی برای خود داشته باشند. از جمله این ویژگی‌های می‌توان گفت:

·        سیستم‌عامل: یک دستگاه اسمارت‌فون، وسیله‌ای است که با داشتن یک سیستم‌عامل نرم‌افزاری، می‌تواند بستری را برای نصب و فعالیت اپلیکیشن‌های مختلف همانند سیستم‌عامل ویندوز در کامپیوتر فراهم کند.

·        برنامه‌ها و بازی‌ها: گوشی‌های هوشمند به‌واسطه سیستم عاملی که دارند، می‌توانند نرم‌افزارهای مختلفی را بر روی خود اجرا کنند.

·        دسترسی به اینترنت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب قدرتمند‌تر شدن گوشی‌های هوشمند شده است، امکان ارتباط از طریق شبکه‌های سلولی، مخابراتی، وای‌فای و ... با سامانه جهانی یعنی اینترنت می‌باشد.

به‌واسطه قابلیت‌هایی که این گوشی‌ها و تلفن‌های هوشمند برای ما به ارمغان می‌آورند، امروزه بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما از جمله دسترسی به اینترنت، نقشه‌خوانی و مسیریابی، بررسی آب‌وهوا، ارتباط با سایرین از طریق پیام‌رسان‌ها، بررسی اخبار و حواشی از طریق شبکه‌های مجازی، انجام کارهای روزانه، بررسی فایل‌ها و داکیومنت‌ها، اسکن، تصویربرداری، ارسال و دریافت مدارک و ... از طریق این گوشی انجام می‌شود. با وجود نقش انکارناپذیر این دستگاه‌ها، اگر مشکلی برای آن پیش آید، به‌طورقطع یک اختلال مهم در زندگی روزمره اکثر افراد ایجاد می‌شود که بایستی برای رفع آن، اقدام به تعمیرات گوشی هوشمند نمود.

منظور از مشکلات گوشی هوشمند چیست؟

منظور ما از مشکلات گوشی چیست؟ اگر اولین‌بار است که یک گوشی هوشمند را تهیه کرده‌اید، ممکن است با مشکلات گوشی آشنا نباشید. در واقع تلفن‌های همراه، مجموعه‌ای از قطعات و برد‌های الکترونیکی هستند که می‌توانند در اثر عوامل مختلفی دچار اختلال شوند. در این حالت برای گوشی هوشمند شما، آسیب‌ها و مسائلی به وجود می‌آید که می‌تواند منجر به کاهش سرعت گوشی، خرابی ال‌سی‌دی، قفل شدن، گیرکردن، کم شدن سریع شارژ تلفن شما گردد.

باتوجه‌به سابقه‌ای که معمولاً تعمیرکاران از مراجعات مشتریان خود دارند، مشکلات گوشی‌های هوشمند معمولاً در اثر فرسودگی و یا آسیب‌های فیزیکی رخ می‌دهد. این آسیب‌ها و مشکلات سبب می‌شود تا کاربران هزینه‌‌ای جداگانه برای تعمیر و رفع آن اختصاص دهند تا بتوانند عملکرد گوشی خود را به حالت قبل بازگردانند.

 

انواع مشکلات گوشی هوشمند

مردم معمولاً تصور می‌کنند که اگر تلفن هوشمندشان کند شده، هنگ کرده و یا عملکرد نامناسبی دارد، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری می‌باشد، اما همیشه این‌طور نیست. بسیاری از خرابی‌ها و اختلال‌هایی که در گوشی ایجاد می‌شود، در واقع به دلیل مشکلات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند به وجود می‌آیند. خوشبختانه، روش‌های ساده‌ای برای انجام یکسری آزمایش‌ها جهت تست مشکلات سخت‌افزاری در دستگاه‌های تلفن همراه وجود دارد تا موارد بالقوه‌ای را که باید حل شوند، شناسایی کنید.

اهمیت تشخیص مشکلات سخت‌افزاری در دستگاه‌های تلفن همراه به چند دلیل مهم است. این مشکلات درصورتی‌که به‌درستی رفع نشوند، می‌توانند در درازمدت باعث خرابی و کاهش عمر شدید قطعات گوشی شده و عمر گوشی شما را به نصف کاهش دهند.

بنابراین در قسمت تعمیر گوشی موبایل بایستی به این نکته توجه کنید که مشکلات تلفن‌های همراه به دو قسمت مشکلات سخت‌افزاری و مشکلات نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شود. مشکلات نرم‌افزاری در اکثر مواقع رفع می‌گردد اما در مورد مسائلی که ناشی از سخت‌افزار گوشی است، این موضوع همیشه صدق نمی‌کند.

 

مشکلات رایج در تلفن‌های همراه چیست؟

مشکلات بسیار متفاوت و در بعضی موارد، عجیبی ممکن است برای تلفن همراه شما به وجود آید که در این حالت نیاز به تعمیر تخصصی موبایل خواهید داشت. برای آنکه بهتر بتوانید بااهمیت تعمیر گوشی آشنا شوید، در این قسمت 20 مورد از مشکلات رایج در تلفن‌های همراه را بیان می‌کنیم که عبارتند از:

1.     کندی گوشی: این چیزی است که همه حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند. مشکل کندی گوشی از رایج‌ترین مسائل در تلفن‌های همراه است و می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. با اینکه این مشکل در گوشی‌های قدیمی بیشتر دیده می‌شود اما دستگاه‌های جدیدتر هم می‌توانند همین مشکل را داشته باشند. وقتی حافظه دسترسی تصادفی (RAM) شما پر از برنامه‌ها و پرونده‌هایی است که از آنها استفاده نمی‌کنید یا به آنها نیاز ندارید، تلفن شما به‌کندی عمل می‌کند.

2.     مشکل باتری: مشکل رایج دیگری که برای همه اتفاق می‌افتد، این است که تلفن شما هرگز به‌اندازه کافی باتری ندارد. این در حالتی مشکل ایجاد می‌کند که شما دائماً از آن استفاده نمی‌کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند روی باتری شما تأثیر بگذارد و شما باید آنها را قبل از تعمیر گوشی و تعویض باتری در نظر بگیرید. به طور مثال، ممکن است خرابی باتری، مشکلات نرم‌افزاری، آب‌خوردگی، مشکل کابل شارژ و ... از دلایل خرابی باتری باشد که بایستی در تعمیرات گوشی هوشمند به آن توجه شود.

3.     مشکل دمای بالای گوشی: این مشکل می‌تواند مربوط به مشکل قبلی باشد. دلیل تلفنی با دما بیش از حد گرم، گاهی به مشکلات باتری تلفن شما مربوط می‌شود. اما، دلایل دیگر آن نیز شامل ضعیف بودن گوشی، بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، دمای محیط و ... است. لازم به ذکر است که به‌زودی باید آن را برای تعمیر گوشی به یک مرکز تعمیرات معتبر ارجاع دهید که برای این کار می‌توانید از خدمات تیم موبایل کمک استفاده کنید. عیب‌یابی و تعمیرات موبایل در این مورد مهم است؛ زیرا باتری و صفحه تلفن شما آسیب جدی می‌بینند.

4.     مشکل پر بودن حافظه داخلی: شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تعداد زیادی عکس، آهنگ، اسناد و برخی پرونده‌های دیگر را ذخیره می‌کند و اگرچه دیگر به آنها نیازی ندارید، آنها را حذف نمی‌کنید. بعضی اوقات آن پرونده‌ها آن‌قدر قدیمی هستند که فراموش می‌کنید آنها را در تلفن همراه خود ذخیره کرده‌اید. برنامه‌های غیرضروری همچنین فضای ذخیره‌سازی مهمی را اشغال می‌کنند که می‌تواند برای موارد دیگر مورداستفاده قرار گیرد. این کار باعث سنگین شدن گوشی شما می‌شود.

 

مشکلات سخت افزاری رایج در تعمیر گوشی

در ادامه این بحث، برای مشکلات رایج در تلفن‌های همراه می‌توان گفت:

5.     کرش کردن برنامه و هنگ کردن گوشی: این مشکل زیاد اتفاق می‌افتد و اگرچه یک مسئله بسیار آزاردهنده است، اما حل آن چندان دشوار نیست. اگرچه این مشکل یک چیز عادی نیست، واقعیت این است که برنامه‌ها گاهی اوقات این مسئله را از خود بروز می‌دهند که می‌تواند به علت به اشکالات موجود در برنامه باشند یا شاید سیستم‌عامل قدیمی گوشی شما باعث آن شود. برنامه‌هایی وجود دارند که به طور مداوم گزینه‌های جدیدی را اضافه می‌کنند و برخی از جزئیات را برای عملکرد بهتر بهبود می‌بخشند، اما گاهی اوقات تلفن شما نمی‌تواند از آخرین نسخه پشتیبانی کند و آن برنامه دائماً خراب می‌شود.

6.     فریز شدن گوشی: این اتفاق زیاد می‌افتد، مخصوصاً در تلفن‌های قدیمی یا دستگاه‌هایی که فضای ذخیره‌سازی آنها کاملاً پر شده است. کاری که مردم معمولاً انجام می‌دهند این است که تلفن خود را دوباره راه‌اندازی کرده یا خاموش و روشن کنند. وقتی این کار نمی‌کند، ما به طور معمول باتری تلفن را برمی‌داریم و همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد. بااین‌حال، برخی از تلفن‌های مدرن این آپشن را ندارند؛ زیرا باتری‌های آنها قابل جداشدن نیست. اگر مشکل جدی باشد، نیاز است تا کاربر برای تعمیر نرم‌افزار گوشی و یا در صورت نیاز، تعمیرات سخت‌افزاری گوشی اقدام کند.

7.     عدم دانلود اپلیکیشن‌ها: این مشکل عمدتا به دلیل خراب شدن حافظه پنهان اتفاق میافتد.

8.     عدم کارکردن حافظه میکرو: وقتی تلفن شما پر شده است، اما نمی‌خواهید پرونده‌های خود را گم کنید و بیش از حد مشغول انتقال آنها به مکان دیگری هستید، احتمالاً به آن کارت microSD قدیمی که چند سال پیش خریداری کرده‌اید، فکر خواهید کرد. اما اگر دستگاه شما با واردکردن حافظه میکرو کار نکند، چه خواهید کرد. در ادامه با ما باشید تا راه‌حلی را برای تعمیر گوشی در این حالت بیان کنیم.

9.     مشکل گوشی خیش شده: اگر تلفن همراه خود شما در آب بیفتد، در حالتی که گوشی شما ضدآب باشد، تا مدت زمان کوتاهی در برابر آب مقاوم است اما با این حال کاربر بایستی به سرعت آن را در یک محل خشک قرار دهد. سپس بایستی یکسری اقدامات اولیه برای تعمیر گوشی در نظر گرفته شود تا احتمال سوختگی برد کاهش یابد.

10.  مشکل آسیب‌دیدن پورت گوشی: مانند همه چیز در زندگی، هیچ‌چیز برای همیشه دوام ندارد و تلفن شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. پورت‌های شارژ با گذشت زمان خراب می‌شوند. رفتار نامناسب یا کثیفی می‌تواند از دلایل وخامت این مشکل باشد. این مشکل مشترک باید توسط یک متخصص حل شود. بااین‌حال، می‌توانید برخی موارد را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل سوکت شارژ گوشی شما برطرف خواهد شد یا خیر. در ادامه برای تعمیر گوشی در این حالت با ما باشید.

 

مشکلات نرم افزاری رایج در تعمیر گوشی Android

بخش دیگری از مشکلات گوشی‌های اندرویدی و iOS، مشکلات نرم‌افزاری گوشی است. دررابطه‌با معرفی این نوع از مشکلات می‌توان گفت:

11.  خالی شدن باتری: یکی از رایج‌ترین مشکلات اندرویدی و همچنین iOS، مشکل خالی شدن باتری است که بیش از 1/5 کاربران در سراسر جهان با آن روبرو می‌شوند. اگر مشکلات فنی را در این قضیه کنار بگذاریم، می‌توان مهم‌ترین دلایلی که در ابتدا بایستی آن را مدنظر داشت، مشکلات نرم‌افزاری دانست که در اثر مصرف باتری در حجم بالا توسط اپلیکیشن‌ها، بدافزارها و ... ایجاد می‌شود.

12.  عدم اتصال وای‌فای: یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران بسیاری با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، مشکل عدم اتصال وا‌ی‌فای است. این مشکل می‌تواند به علت عدم دسترسی به سیگنال وای‌فای و یا مشکلات اتصال به روتر از طریق گوشی ایجاد شود. در ادامه با ما باشید تا در بخش تعمیر گوشی در حالت نرم‌افزاری، راه‌حل آن را بیان کنیم.

13.  خطا در همگام‌سازی با گوگل: این مورد را می‌توان از مشکلات پردردسر برای کاربران داخلی دانست که ممکن است با سرور گوگل Sync نشود. راه‌حل‌هایی را می‌توان برای این مشکل در نظر گرفت که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

14.  فراموشی پسورد: برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که گذرواژه ورود به موبایل خود را گم کرده‌اند، در این حالت دو روش برای ورود به گوشی موبایل وجود خواهد داشت.

15.  عدم کارکردن کیبورد: معمولا مشکل عدم کارکردن کیبور و یا دیرکار کردن آن ناشی از ضعیف بودن گوشی و یا نرم‌افزار نامناسب است.

 

مشکلات نرم افزاری رایج در تعمیر گوشی iOS

برای 5 مورد باقی‌مانده از مشکلات گوشی‌های موبایل، می‌خواهیم به بررسی 5 مشکل رایج در گوشی‌های آیفون از برند اپل بپردازیم که عبارتند از:

16.  عدم سینک شدن آیفون با شبکه آیتونز: iTunes، یکی از نرم‌افزاری متعلق به سیستم‌عامل iOS است که اختلالات آن می‌تواند منجر به خراب‌شدن گوشی اپل شما شود.

17.  مشکل پرشدن حافظه: همان‌طور که می‌دانید، دل‌های گوشی اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و این می‌تواند منجر به ایجاد محدودیت برای شما باشد. شما قادر نخواهید بود برنامه‌ای را نصب‌کرده و یا اطلاعات زیادی را در گوشی خود نصب کنید. از سوی دیگر پرشدن حافظه می‌تواند باعث کندی گوشی شما شود.

18.  عدم اتصال آیفون به کامپیوتر یا لپ‌تاپ: کاربرانی که قصد گرفتن بکاپ و انتقال آن به کامپیوتر خود را داشته‌اند، ممکن است به مشکل عدم اتصال گوشی اپل خود به کامپیوتر مواجه شوند. این مشکل می‌تواند مانع انتقال داده‌های بین دو دستگاه در یکدیگر شود.

19.  فریز شدن گوشی آیفون: اگر در حین استفاده از گوشی اپل، ناگهان گوشی شما هنگ کرده و فریز شود، چکار می‌کنید؟ این مشکلی است که کاربران آیفون می‌توانند با آن مواجه شوند. در ادامه با ما باشید تا برای تعمیر موبایل در این مشکل راه‌حل‌هایی را بیان کنیم.

20.  فراموشی پسورد آیفون: اگر شما هم مانند سایر افراد، رمز گوشی خود را تغییر داده‌اید و یا مدت‌هاست از حفظ کردن آن می‌گذرد، دچار فراموشی پسورد گوشی خود خواهید شد و این باعث می‌شود عملاً نتوانید هیچ کاری در گوشی خود به انجام برسانید.

 

عوامل مخرب در تلفن‌های همراه

آیا با مهم‌ترین عواملی که سبب خراب‌شدن تلفن‌های همراه ما می‌شوند، آشنایی دارید؟ در موضوع تعمیر گوشی، آشنایی با عواملی که آسیب‌زاترین و رایج‌ترین دلایل خراب‌شدن تلفن‌های همراه است، می‌تواند سبب جلوگیری موثر از این وقایع گردد. از جمله این عوامل می‌توان گفت:

·        بی‌احتیاطی: بی‌احتیاطی از مهم‌ترین دلایل خراب‌شدن تلفن‌های همراه است که موجب می‌شود تا گوشی شما در اثر یک‌لحظه غفلت از بین برود.

·        افتادن گوشی، قراردادن جسم فلزی سخت در کنار گوشی، روی تلفن نشستن در حالتی که گوشی در جیب عقب قرار دارد، رفت‌وآمد در یک مکان شلوغ.

·        گردوغباری در جیب و یا محل نگهداری گوشی که به‌تدریج باعث خراب‌شدن پورت‌های گوشی خواهد شد. قرارگرفتن در محیط‌های پر از ضایعات و ... که همه این‌ها منجر به تغذیه نامناسب گوشی می‌شود.

·        رطوبت بالا، آب‌خوردگی، افتادن و ماندن در آب، افتادن در مایعات، اسپری مایعات به‌خصوص الکل روی تلفن هوشمند فعال، نفوذ مایع از پورت‌ها و ... همه عواملی است که سبب خراب‌شدن بورد الکترونیکی گوشی می‌شود.

·        بسته نشدن برنامه‌ها و تجمع آن‌ها در پس‌زمینه گوشی، بارگیری و نصب برنامه‌های سنگین، عدم توجه به میزان قدرت گوشی، بازی‌کردن به‌صورت مداوم و کار کشیدن از گوشی، عدم پرهیز از کارکردن گوشی در هنگام داغ شدن، عدم به‌روزرسانی گوشی و برنامه‌های آن، عدم پشتیبانی از قانون شارژ 20-80 به این مفهوم که همواره شارژ گوشی خود را در این محدوده قرار دهید.

·        عدم اتصال دقیق و صحیح پورت‌ها و لوازم جانبی به آن، عدم دقت در جهت اتصال کابل‌ها به سوکت شارژ که منجر به خرابی آن می‌شود، فشار و زور در هنگام واردکردن کابل در سوکت شارژ، عدم تطبیق نوع پورت گوشی با کابل خریداری شده و ... .

·        بارگیری و نصب برنامه‌های بد‌افزار، نصب برنامه از مارکت‌های ناشناخته، پر نگه‌داشتن حافظه داخلی، بی‌اعتنایی به هشدارهای گوشی موبایل.

·        پخش طولانی برنامه‌ها و بازی‌ها به‌صورت HD، قراردادن تلفن همراه در معرض نور مستقیم خورشید، شارژ کردن گوشی در حالت داغ بودن آن.

·        تنظیم apn، عدم جاسازی صحیح سیم‌کارت و کارت حافظه.

·        فشاردادن بیش از حد دکمه‌های گوشی، استفاده از قطعات نامناسب برای فشردن کلید، انداختن تلفن همراه و برخورد با جسم سخت.

·        عدم نصب به‌روزرسانی‌های رسمی، استفاده از رام‌های غیررسمی، فلش کردن و انجام روش‌های تعمیر گوشی به‌صورت غیرحرفه‌ای و بدون آگاهی که می‌تواند باعث بریک شدن گوشی شما نیز بشود.

·        استفاده زیاد از فلش گوشی، عدم تنظیمات صحیح خاموش‌کردن فلش، اینترنت زمانی که مقدار ظرفیت باتری به زیر 15 درصد می‌رود.

 

منظور از تعمیر گوشی چیست؟

همانطور که تاکنون با مشکلات متعدد گوشی‌های موبایل و عوامل مختلف به وجود آورنده آن آشنا شدید، مشکلات تلفن‌های هوشمند در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شود. اما نکته مهمی که بایستی همه کاربران بدانند، آن است که حل کردن مشکلات تلفن‌های هوشمند همواره با راهکارهای دم‌دستی که در فضای مجازی وجود دارد، قابل انجام نیست.

در واقع تعمیر گوشی یک فرآیند آسان و ساده نیست و نیاز به مهارت، تخصص، آگاهی و از همه مهم‌تر، تجربه عملی دارد. بسیار مهم است تا تکنسین‌های تعمیرات گوشی، با طراحی و ساختار برد‌های گوشی‌های مختلف از برند‌های گوناگون که هرکدام با دیگری متفاوت بوده و این تفاوت می‌تواند منجر به پیچیده‌شدن کار با این قطعات باشد، آشنا باشند.

از سوی دیگر، تعمیر گوشی به مفهوم آن است که کاربر از شما انتظار دارد تا با توجه به مهارت و دانشی که دارید، گوشی مشکل‌دار را عیب‌یابی کرده، مشکل را برطرف کرده و آن را سالم‌تر از حالت فعلی به وی بازگردانید. بنابراین تعمیر گوشی، یک حرفه دقیق و حساس است که نیروی متعهد و دانا و در عین حال با تجربه و اخلاق مدار نیاز دارد تا بتواند علاوه بر آنکه گوشی را تعمیر کند، از قطعات اورجینال استفاده کرده، مشکل را کامل برطرف نماید و اخلاق مداری را در حرفه خود به نحو احسن رعایت کند.

 

انواع راه‌های تعمیر گوشی چگونه است؟

قبلاً هم اشاره کردیم که تعمیر گوشی در دو روش کلی دسته‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از:

·        تعمیر گوشی سخت‌افزاری: در این نوع تعمیر، زمانی که ما از صحت خراب‌شدن قطعه و نیز درست بودن عملکرد سیستم و نر‌م‌افزار گوشی اطمینان حاصل کردیم، اقدام به تعمیر سخت‌افزاری گوشی می‌کنیم. تعمیر گوشی سخت‌افزاری، به مفهوم بازکردن تلفن همراه، عیب‌یابی، تعویض قطعه و یا چک کردن اتصالات و رفع مشکلات آن است. تعمیر گوشی در حالت سخت‌افزاری یک مهارت بسیار متفاوت از حالت نرم‌افزاری است که نیاز به‌دقت بسیار بالا، تجربه عملی بالا، دانش و آگاهی آکادمیک از علم الکترونیک و آشنایی با عملکرد پردازنده‌ها، میکروکنترلر‌ها، قطعات الکترونیکی و ... دارد.

·        تعمیر گوشی نرم‌افزاری: دومین علت، تعمیرات نرم‌افزاری است که باعث می‌شود تا مشکلات نرم‌افزاری گوشی در سیستم‌عامل به طور کامل برطرف شود. گاهی لازم است تا گوشی به‌صورت کامل از اطلاعات و داده‌ها به صورتی که غیرقابل‌بازگشت باشد، داده‌های کاربر را حذف کنیم که در این حالت نیاز به فلش کردن با کامپیوتر می‌باشد. همچنین در برخی موارد، بایستی رام کاستوم یا سفارشی شده‌ای را نصب‌کرده و یا سیستم‌عامل گوشی را به حالت دیفالت برگردانیم که همه این موارد از طریق تعمیرات نرم‌افزاری تلفن همراه انجام می‌شود.

تیم جامع و کامل تعمیرات گوشی موبایل کمک، با داشتن کارشناسان باتجربه در هر دو حوزه، آماده است تا گوشی‌های شما را برای تعمیرات صفر تا صدی باتکیه‌بر 8 سال سابقه کار و دانش و تجربه بسیار زیادی که در این دوران بدست آورده است، برطرف نماید.

 

تعمیر گوشی سخت افزاری

به‌طورکلی، تعمیرات سخت‌افزاری، سنگین‌تر و دشوارتر از تعمیرات نرم‌افزاری است. معمولاً زمانی که تلفن‌های خراب به مرحله تعمیرات تخصصی سخت‌افزاری می‌رسند، آخرین امیدها برای حفظ آنها در این مرحله بررسی می‌شود تا با تعویض قطعه، شناسایی مشکل و رفع آن و یا تشخیص اتصال‌های کوتاه و اختلال در کانکشن‌های مدار الکترونیکی، گوشی بتواند به حالت و وضعیت سالم خود برگردد.

تعمیر گوشی سخت‌افزاری شامل روش‌های مختلفی می‌شود. از جایگزینی و تعویض تاچ ال سی دی و صفحه‌نمایش گوشی به‌عنوان یکی پرتقاضاترین و پرهزینه‌ترین نوع تعمیرات موبایل گرفته تا تعویض قطعه میکروفون، تعویض قطعات پس از آب‌خوردگی، تعمیر سوکت شارژ گوشی، تعویض برد داخل دستگاه، تعویض دوربین و لنز، تعویض مقاومت‌ها و خازن‌های آسیب‌دیده، تعویض دکمه پاور و دکمه‌های ولوم در صورت خرابی، تعویض خشاب سیم‌کارت، تعویض قاب و رفع برآمدگی گوشی و ... بسیاری از مواردی هستند که در زمره تعمیر گوشی به‌صورت سخت‌افزاری قرار می‌گیرند.

این نوع تعمیرات، نیاز به نیروی کاربلد و آموزش‌دیده به‌صورت قطعی دارد تا از هرگونه خطای جبران‌ناپذیر جلوگیری شود. کارشناسان فنی و سخت‌افزار تعمیرات گوشی موبایل کمک، با بهره‌مندی از برترین و به‌روزترین لوازم و تجهیزات تعمیر گوشی، آماده خدمت‌رسانی برای رفع مشکلات سخت‌افزاری گوشی هستند. شما می‌توانید برای آشنایی با راه‌ها و روش‌های تعمیرات موبایل سخت‌افزاری، از طریق صفحه \\\\\\\\\\\\\\\"آموزش تعمیرات\\\\\\\\\\\\\\\"، با روش‌های تعمیر گوشی در مجموعه موبایل کمک آشنا شوید. همچنین برای اطلاع از نرخ هزینه‌ها و اجرت‌ این نوع تعمیرات، کافی‌ است به صفحه \\\\\\\\\\\\\\\"نرخ نامه اجرت تعمیر گوشی\\\\\\\\\\\\\\\" در وب‌سایت موبایل کمک مراجعه کنید.

 

تعمیر گوشی نرم افزاری

خدمات نرم‌افزاری، بخشی دیگر از تعمیرات گوشی موبایل است که شامل موارد مختلفی می‌شود. این نوع تعمیرات، به کمک یک سیستم یا لپ‌تاپ، با اتصال گوشی به کامپیوتر و برنامه‌های خاصی که برای گوشی‌ها با برندهای مختلف وجود دارد، انجام می‌شود.

از نمونه خدماتی که در حوزه تعمیر گوشی به‌صورت نرم‌افزاری به مشتریان ارائه می‌شود، می‌توان به بالابردن سرعت گوشی، فلش کردن گوشی، رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت، عیب‌یابی و مشکلات تصویری در گوشی، بازگردانی داده‌ها از گوشی، حل مشکل قطع و وصل شدن گوشی، عدم کارکردن به‌صورت صحیح برخی نرم‌افزارها، نصب کاستوم رام، نصب رام اصلی، حل مشکل بلوتوث، حل مشکل وای‌فای، فارسی‌سازی، نصب مجموعه نرم‌افزارهای ضروری گوشی، حل مشکل دوربین گوشی، انجام تست‌های تغذیه قطعات، بازیابی و تنظیمات کارخانه، ریکاوری هارد، رفع مشکل خودبه‌خود خاموش شدن گوشی، رفع مشکل پرش آنتن و ... .

تیم موبایل کمک در بخشی نرم‌افزاری نیز آماده تعمیر گوشی و برطرف‌کردن نیازهای مخاطبان خود می‌باشد. برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی تعمیرات گوشی ما، می‌توانید از وب‌سایت موبایل کمک اقدام کنید.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب مراکز تعمیر گوشی هوشمند

برای آنکه بتوانید گوشی خود را در یک مرکز معتبر تعمیر کنید تا شانس بالایی برای بهبود و سالم شدن آن داشته باشید، بایستی به ویژگی‌های استانداردی که مرکز تعمیر گوشی هوشمند بایستی داشته باشد، توجه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

·        مختصات جغرافیایی: مکان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار برای موفقیت است. مکان مرکز خدمات تعمیرگاه گوشی باید به‌گونه‌ای باشد که هم برای افراد مسکونی و هم برای افراد اداری به‌راحتی در دسترس باشد. همچنین داشتن یک مکان ایده‌آل، اقتصادی، جادار برای حداکثر تعداد افراد می‌تواند به معتبر بودن و ارزش بالای مرکز تعمیرات گوشی هوشمند بیانجامد.

·        تکنسین‌های ماهر: به‌دست‌آوردن تکنسین‌های ماهر و باتجربه، کاری بسیار دشوار است. وجود افراد متخصص و تکنسین خوب باعث می‌شود تا ارائه خدمات و بهره‌وری کل مرکز ارائه تعمیرات گوشی هوشمند، افزایش‌یافته و نیز پایان کارها سریع‌تر و دقیق‌تر از سایر مراکز انجام گیرد که این به نفع مشتری و نیز شرکت است.

·        قطعات یدکی: در دسترس بودن قطعات یدکی نیز از مهم‌ترین ویژگی‌ها در تجارت تعمیر تلفن‌های همراه است. فقط در صورت وجود لوازم‌یدکی، یک مرکز تعمیرات گوشی سامسونگ، هواوی یا ... قادر به ارائه خدمات سریع‌تر با بازدهی بهتر خواهد بود. اگر قطعات در دسترس نباشند، قادر به اصلاح گوشی شما نخواهند بود. گاهی اوقات، تعمیرات به دلیل زمان‌بندی نامناسب در تهیه قطعات یدکی سازگار به تأخیر می‌افتد.

·        برآورد کردن: یکی از ویژگی‌های خوب مراکز تعمیر موبایل، ارائه تایم و زمان‌های تخمینی به مشتریان است که می‌تواند در حفظ رضایت مشتری اهمیت داشته باشد.

·        پاسخگویی: پاسخگو بودن نسبت به مشکلاتی که برای گوشی ایجاد شده است و یا در صورت تعمیر نامناسب، ویژگی است که می‌تواند باعث ایجاد یک تجربه خوب برای کاربران شود.

·        پشتیبانی: از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مرکز تعمیرات گوشی، باید به پشتیبانی آن شرکت اشاره کرد. پشتیبانی باید بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد، خدمات شرکت را توضیح داده و سوالات و انتقادات مشتریان را کاملاً رفع کند.

·        رزرواسیون آنلاین: ویژگی دیگری که این روزها می‌تواند موجب ارزش بالای مرکز تعمیرات گوشی شود، تعمیرات آنلاین گوشی به‌واسطه رزرواسیون آنلاین از طریق وب‌سایت است. این کار باعث آسان‌تر شدن فرآیند تعمیر گوشی خواهد شد. در برخی موارد که افراد زیادی در مرکز منتظر تعمیر تلفن خود هستند، رزرواسیون آنلاین به شما امکان می‌دهد نسبت به دیگران اولویت داشته باشید. یعنی برای تعمیر تلفن لازم نیست تمام روز در صف منتظر بمانید و همچنین باعث صرفه‌جویی در وقت مورداستفاده برای مشاوره می‌شود.

با درنظرگرفتن عواملی که باید هنگام انتخاب تعمیرگاه تلفن همراه در نظر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر تلفن خود به مرکز خدمات پس از فروش رسمی ارجاع دهید. یکی از بهترین مراکز تعمیر در سراسر ایران، مجموعه \\\\\\\\\\\\\\\"موبایل کمک\\\\\\\\\\\\\\\" است که اکنون تجربه بسیار زیادی در تعمیرات گوشی هوشمند دارد و از نظر نیروی امکانی، پشتیبانی مشتریان و ارائه خدمات پیک رایگان برای مشتریان تهرانی، به‌عنوان یک الگو برای مراکز تعمیرات تخصصی گوشی فعالیت می‌کند.

 

روش‌های کاربردی برای رفع تعمیر گوشی موبایل

در قسمت قبل، به 20 مورد از مشکلات رایجی که ممکن است در گوشی‌های همراه شما ایجاد شود، اشاره کردیم. برای این نوع مشکلات، راه‌حل‌ها و تکنیک‌های ساده‌ای وجود دارد که در برخی موارد، درصورتی‌که تلفن شما نیاز به تعمیر گوشی تخصصی نداشته باشد، می‌تواند مسئله را برطرف کند. این راه‌حل‌ها عبارتند از:

·        رفع مشکل کندی گوشی: تلفن همراه خود را تمیز کرده و برنامه‌ها، پرونده‌ها را ببندید یا حذف کنید. داده‌های حافظه پنهان را پاک کنید. اگر اخیراً برنامه‌ای نصب کرده‌اید و تلفن شما به‌خوبی کار نمی‌کند، باید آن را حذف و نصب کنید و ببینید آیا تلفن همراه شما سریع‌تر کار می‌کند یا خیر. اگر این به شما کمک نمی‌کند، می‌توانید اطلاعات مهم را در Google Drive ، Dropbox یا فقط در رایانه ذخیره کنید. سپس، می‌توانید تلفن همراه خود را به داده‌های کارخانه بازگردانید.

·        راه حل مشکل باتری گوشی: ابتدا باید سعی کنید روشنایی صفحه را کم کنید و قابلیت‌هایی از جمله GPS ، WiFi و بلوتوث را غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید Battery Saving Mode را فعال کنید و ببینید آیا باتری شما بیشتر دوام می‌آورد یا خیر. علاوه بر این‌، باید میزان استفاده از باتری را در تنظیمات تلفن خود بررسی کنید و ببینید کدام برنامه‌ها، باتری بیشتری مصرف می‌کنند. اگر معمولاً نیازی به آن ندارید، می‌توانید آنهایی را که باتری بیشتری را تخلیه می کنند‌، ببندید یا غیرفعال و یا حذف کنید.

·        راه حل مشکل داغ شدن گوشی: ابتدا باید راه‌حل های قبلی را امتحان کنید تا ببینید آیا این مشکل مستقیماً با مشکل باتری شما ارتباط دارد. اگر مدام گرم می‌شود‌، سعی کنید تلفن خود را در مکانی جدید جابه‌جا کنید و از گرمای خورشید دور نگه دارید. همچنین می‌توانید چند دقیقه به تلفن خود فرصت دهید تا \\\\\\\\\\\\\\\"Refresh\\\\\\\\\\\\\\\" کند و دوباره از آن استفاده کنید.

·        رفع مشکل پر بودن حافظه داخلی: این مورد نیز از جمله رایج‌ترین مشکل در غالب گوشی‌های هوشمند است. وقتی فضای ذخیره‌سازی خود را پر کردید، تلفن همراه تمایل دارد به‌آرامی پاسخ دهد؛ بنابراین، راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل یکسان است و معمولاً نیازی به تعمیر سخت‌افزار گوشی ندارید. سعی کنید آن فایل‌ها و برنامه‌هایی را که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید حذف کنید، همچنین می‌توانید تماس‌های قدیمی و پیام‌های متنی را حذف کنید و داده‌های حافظه پنهان را پاک کنید. سعی کنید آن فایل‌هایی را که می‌خواهید با خود داشته باشید روی یک ابر آنلاین منتقل کنید یا یک کارت microSD بخرید تا این اطلاعات ارزشمند را در مکانی امن ذخیره کنید.

·        رفع مشکل هنگ کردن گوشی: اولین کاری که باید امتحان کنید این است که تلفن همراه خود را دوباره راه‌اندازی کنید و دوباره شروع به استفاده از برنامه کنید. همچنین می‌توانید به قسمت مدیریت برنامه‌ها بروید و برنامه را متوقف کنید، گاهی اوقات تمیزکردن داده‌های حافظه پنهان نیز یک راه‌حل عملی است. اگر همچنان این مشکل پابرجا باشد، سعی کنید برنامه را حذف نصب‌کرده و دوباره نصب کنید. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، گاهی اوقات برنامه دارای اشکالات زیادی است که این مشکل را ایجاد می‌کند. در صورت عدم رفع، بایستی برای تعمیر گوشی اقدام کنید.

 

روش‌های عملی تعمیرات گوشی

در ادامه بررسی روش‌های عملی جهت تعمیر گوشی، بایستی گفت:

·        رفع مشکل فریز شدن گوشی: در این حالت، بایستی اقدام به راه‌اندازی گوشی نمایید. بسته به نوع تلفن شما، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای راه‌اندازی مجدد آن دنبال کنید:

o       درگوشی اپل (iOS8 یا بالاتر): روی افزایش حجم صدا کلیک کنید، یکبار کاهش صدا را کلیک کنید، کلید پاور را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.

o       در گوشی‌های سامسونگ: کلید Power + Volume Down را هم‌زمان و به مدت 15 ثانیه یا تا زمان ظاهرشدن لوگو سامسونگ فشار دهید.

·        رفع مشکل عدم دانلود: حافظه پنهان برنامه ها را تمیز کنید و همچنین می توانید سابقه Google Play و Google Play Services را نیز حذف کنید. به یاد داشته باشید که پس از انجام این کار ، تلفن همراه خود را دوباره راه اندازی کنید و دوباره سعی کنید برنامه مورد نظر خود را بارگیری کنید.

·        راه‌حل مشکل عدم پذیرش MicroSd کارت: microSD شما احتمالاً خطاهایی دارد و تلفن شما آن کارت را تشخیص نمی‌دهد. سعی کنید کارت‌خوان را به رایانه خود متصل کرده و کارت microSD را حداقل دو بار فرمت کنید. تلفن همراه خود را دوباره راه‌اندازی کنید و کارت SD را دوباره وارد کنید. اگر با این کار مشکل رفع نشد، بایستی برای تعمیرات موبایل سامسونگ یا هربرند دیگری که مربوط به گوشی شما است، اقدام کنید.

·        اقدامات اولیه برای گوشی ‌آب‌خورده: اولین کاری که نباید انجام دهید، روشن کردن دستگاه است. در واقع بدترین کار بعد از جذب آب و رطوبت در گوشی، روشن کردن آن خواهد بود که منجر به سوختن کامل برد می‌شود. به سرعت برای نجات گوشی خود از آب خوردگی، باتری را برداشته و تلفن همراه را در ظرفی پر از برنج قرار دهید تا رطوبت جذب شود. حالا، آن را به یک مرکز تعمریات موبایل تخصصی ببرید و اجازه دهید تعمیر گوشی در محل آن را درست کنند.

·        رفع مشکل خرابی پورت گوشی: قبل از بردن تلفن همراه به یک تعمیرگاه موبایل تخصصی، سعی کنید درگاه شارژ را با یک مسواک جدید و خشک تمیز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک پنبه خشک آن را تمیز کنید تا گردوغبار و کثیفی‌هایی که به درگاه شارژ شما اجازه نمی‌دهد به‌درستی کار کند را از بین ببرید. اگر این راه‌حل پاسخگو نباشد، لطفاً تلفن خود را برای تعمیر گوشی و عیب‌یابی دقیق به یک مرکز تعمیرات موبیال ببرید.

 

روش‌های کاربری برای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی Android

دررابطه‌با روش‌های کاربردی نرم‌افزاری که برای گوشی‌های موبایل می‌توان در نظر گرفت، بایستی گفت:

·        رفع مشکل خالی شدن باتری: در ابتدا شما می‌توانید برای جلوگیری از شارژ گوشی که به‌سرعت هدر می‌رود، حالت ذخیره‌سازی باتری را فعال کنید. همچنین استفاده از برنامه DU Battery Saver & Fast charge می‌تواند در مدیریت و غیرفعال‌کردن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، بسیار مناسب باشد. همچنین بهتر است تنظیم روشنایی را به‌صورت Auto قرار دهید.

·        رفع مشکل عدم اتصال به وای‌فای: برای رفع مشکل عدم اتصال به وای‌فای گوشی، می‌توانید در ابتدا گوشی خود را در یک مکانی که به سیگنال‌های وای‌فای دسترسی دارد، قرار دهید. قدم دوم تعمیر گوشی در این حالت، ریستارت کردن تلفن است که همواره به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مشکلات گوشی‌های اندرویدی و iOS در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید به مدت 1 دقیقه گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار دهید. در صورت عدم اتصال، رمز و نام روتر را بررسی کنید. وای‌فای را از لیست حذف کرده و دوباره متصل شوید. روتر را خاموش و روشن کنید و در نهایت فکتوری ریست را انجام دهید. درصورتی‌که با فکتوری ریست هم درست نشود، بایستی برای تعمیر گوشی به یک مرکز معتبر تعمیرات تخصصی موبایل کمک کنید. شما می‌توانید از وب‌سایت موبایل کمک برای رفع این مشکل بهره بگیرید.

·        عدم همگام‌سازی با گوگل: ابتدا بایستی پسورد و ایمیل خود را چک کنید تا از صحت اطلاعات ایمیل خود برای ورود به گوگل اطمینان حاصل نمایید. سپس حالت هواپیمای گوشی خود را برای مدت محدودی در حدود 30 ثانیه فعال نمایید و همچنین تلاش کنید تا بتوانید با گوگل همگام شوید. راه‌حل دیگر، حذف اکانت گوگل و نصب مجدد آن است.

·        فراموشی پسورد گوشی: روش اول آن است که گوشی خود را هارد ریست کنید. برای هارد ریست کردن، راه‌حل باتوجه‌به نوع گوشی می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال در گوشی‌های اندرویدی، بایستی دکمه ولوم پایین و نیز دکمه پاور را نگه دارید، با ریستارت شدن گوشی، حال دکمه ولوم بالا و دکمه پاور را فشار دهید تا در قسمت اندروید ریکاوری، وارد شده و در منوی روبرو، گزینه Reset Factory را انتخاب نمایید. دقت کنید که در این روش، اطلاعات شما حذف می‌شود. همچنین اگر گوشی خود را به قابلیت Find My Device مجهز کرده باشید، می‌توانید وارد صفحه Find My Device گوگل شده، از قابلیت Unlock یا پاک‌کردن تمام داده‌ها (\\\\\\\\\\\\\\\"Erase Device\\\\\\\\\\\\\\\") استفاده کنید.

·        رفع مشکل عدم کارکردن کیبورد: برای رفع این مشکل، گوشی خود را ریستارت کنید. سپس بایستی برنامه معروف Google Keyboard را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 

روش‌های کاربری برای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی iOS

برای تکمیل مبحث روش‌های کاربردی برای حل مشکلات نرم‌افزار گوشی‌های موبایل در قسمت سیستم‌عامل iOS می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        عدم سینک شدن آیفون با شبکه آیتونز: در این حالت ابتدا دسترسی به اینترنت خود را چک کنید. سیستم‌عامل گوشی خود را در صورت قدیمی بودن، به‌روزرسانی کرده و از واردکردن صحیح اطلاعات حساب خود مطمئن شوید. در صورت عدم رفع مشکل، بایستی گوشی خود را ریست سخت یا Force Reset نمایید.

·        رفع مشکل پر بودن حافظه آیفون: برای تعمیر موبایل در این حالت، بایستی تا می‌توانید داده‌هایی را که نیاز ندارید، پاک کنید؛ بنابراین در این حالت دو راه‌حل خواهید داشت. اولین راه‌حل آن است که عکس‌ها و داده‌های اضافی را از حافظه داخلی حذف کنید. راه‌حل دوم آن است که برنامه‌های اضافی را از گوشی خود حذف نمایید.

·        رفع مشکل وصل نشدن گوشی اپل به کامپیوتر: برای تعمیر موبایل در این قسمت، بایستی ابتدا از سالم بودن کابل انتقال مطمئن شوید. سپس اتصالات بین گوشی و پورت USB در کامپیوتر را بررسی کنید. از سالم بودن پورت‌ها در کامپیوتر و گوشی نیز اطمینان حاصل نمایید. در صورت عدم رفع مشکل، بایستی گوشی خود را ریست اجباری کرده و یکبار دیگر اقدام به اتصال گوشی به کامپیوتر نمایید.

·        رفع مشکل فریز شدن گوشی: اگر گوشی شما فریز شده است، می‌توانید گوشی خود را ریست کنید. اگر گوشی همچنان جوابگو نیست، می‌توانید تا زمانی که شارژ آن خالی شود، صبر کنید. همچنین راه‌حل دیگر آن است که دکمه خانه و پاور را نگه‌دارید، سپس با آمدن لوگو اپل، دکمه پاور و افزایش صدا را فشرده و نگه دارید. در این حالت عملیات ریست اجباری را انجام داده‌اید.

·        رفع مشکل فراموشی گذرواژه در iOS: ابتدا بهتر است کمی فکر کنید تا رمز گذرواژه را به یاد آورید. در غیر این صورت از قابلیت Find My iPhone استفاده کرده و مراحل بازیابی بکاپ آیتونز را انجام دهید. برای این کار، گوشی آیفون را به کامپیوتر وصل کرده، برنامه آیتونز را نصب کنید. سپس آن را اجرا کرده و وارد حالت ریکاوری مود شوید. یک فایل بکاپ تهیه کنید و بر روی گزینه Restore Your Device کلیک نمایید. گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب کنید و آن را بازیابی نمایید.

 

تعمیرات موبایل اپل

تعمیرات گوشی آیفون، بخش مهمی از خدمات مراکز تخصصی تعمیر گوشی است. به طور معمول، گوشی‌های اپل از طراحی و سیستم‌عامل متفاوتی بهره می‌برند که باعث می‌شود تا برای تعمیر این نوع از تلفن‌های هوشمند، یک تیم متخصص مجزا در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر، تجربه تکنسین‌ها برای تعمیر گوشی اپل نیز بسیار مهم است تا بتوانند با آشنایی کافی اقدام به تعمیر آن نمایند. امروزه گوشی‌های اپل از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌ها در سراسر جهان است که کیفیت و خدمات خوب آن، سبب شده است تا هرساله رتبه یک پرفروش‌ترین برند جهان، به برند اپل اختصاص یابد.

مشکلات گوشی اپل نیز مانند دیگر تلفن‌های هوشمند از برند‌های دیگر، متفاوت است. از جمله خدمات تیم کارشناسی و تخصصی ما در این حوزه، می‌توان گفت:

·        تعمیر سوکت شارژ گوشی اپل

·        تعمیر دوربین‌های گوشی آیفون

·        تعویض و رفع مشکلات باتری گوشی

·        تعویض ال سی دی آیفون از برند اپل

·        تعمیر و تعویض اسپیکر گوشی

·        تعمیر میکروفون گوشی

·        تعویض گلس و شیشه شکسته گوشی اپل

·        تعویض تاچ ال سی دی گوشی اپل

·        تعمیر گوشی اپل و رفع مشکل پرش آنتن

·        رفع ارور Important Display Message  بعد از زمان تعویض ال سی دی

·        تعویض قاب گوشی اپل

·        تعمیر و تعویض برد آیفون

·        تعمیر و تعویض دکمه‌های پاور و ولوم

·        تعمیر و حل مشکل فیس آیدی در گوشی اپل

·        تعمیر یا تعویض موتور ویبره آیفون

·        تعمیر و یا تعویض گوشی آیفون آب‌خورده

·        تعویض قاب یا ال سی دی شکسته

·        تعمیر یا تعویض دکمه اثر انگشت و تاچ آیدی در گوشی اپل

·        و ...

شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی تعمیر گوشی اپل، از قسمت \\\\\\\\\\\\\\\"درخواست آنلاین تعمیر موبایل\\\\\\\\\\\\\\\" اقدام کنید. پس از دریافت درخواست تعمیر گوشی، تیم پشتیبانی ما با شما تماس خواهد گرفت.

 

 

 

تعمیرات موبایل سامسونگ

موبایل کمک به‌عنوان یکی از نمایندگان تعمیرات گوشی موبایل در سراسر ایران، توانایی رفع مشکلات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های موبایل سامسونگ را دارد. خدمات ما شامل رفع تمامی مشکلات سخت‌افزاری و نیز نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ است که تاکنون توانسته‌ایم رضایت خوبی را از سوی کاربران دریافت کنیم.

برای تعمیر گوشی سامسونگ، بهره‌مندی از دانش و تجربه کافی نیز مهم است. جالب است بدانید بسیاری از مراکز تعمیرات، بدون داشتن دانش در این زمینه، در قدم نخست اقدام به تعمیرات گوشی‌های سامسونگ می‌کنند و این کار معمولاً بر اساس تجربه و جایگزین‌کردن قطعات انجام می‌شود. همچنین نکته‌ای که لازم است کاربران راجع به تعمیرات موبایل سامسونگ به آن توجه داشته باشند، آن است که از نگاه تکنسین‌های این حوزه، طراحی و ساخت گوشی‌های سامسونگ به‌صورت متنوع و گوناگون انجام می‌شود که به همین خاطر، کار تعمیرات موبایل سامسونگ بایستی با تسلط و دانش کافی انجام شود. تسلط بر ساختار درونی گوشی‌های سامسونگ و نیز آشنایی با قطعات الکترونیکی به‌کاررفته بسیار مهم خواهد بود.

از جمله خدمات تعمیرات موبایل سامسونگ در موبایل کمک، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        تعمیرات ال سی دی گوشی سامسونگ

·        تعمیرات دوربین گوشی سامسونگ

·        تعمیرات موبایل سامسونگ

·        تعمیرات تاچ ال سی دی سامسونگ

·        تعمیرات باتری موبایل برند سامسونگ

·        تعویض قطعات و گلس سامسونگ

·        تعویض و تعمیر برد گوشی سامسونگ

·        تعویض قاب و درب پشتی گوشی سامسونگ

·        تعویض و تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

·        تعمیر کارت حافظه

·        رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ

·        رسوب‌زدایی

·        تعمیر مشکل اسپیکر، میکروفون

·        رفع مشکل بلوتوث و اسپیکر

·        بهینه‌سازی و تعمیر ولتاژ موبایل

·        مشکلات ویبره و رفع مشکل آنتن‌دهی

·        تعمیر USB و سوکت شارژ

·        انجام تعمیر گوشی به‌صورت نرم‌افزاری و ارائه خدماتی از جمله فلش، نصب برنامه‌های ضروری و فارسی‌سازی

 

تعمیرات موبایل شیائومی

گوشی‌های شیائومی، امروزه بیشترین فروش را در بازارهای کشورهای در حال توسعه و کشورهای شرق آسیا دارد. در سال‌های اخیر، این برند توانسته است به خوبی جایگاه خود را در بازار ایران نیز بدست آورده و فروش بسیار بالایی را به علت قیمت و هزینه کمتر آن تجربه کند. به همین خاطر، ما در کنار دو برند بزرگ اپل و سامسونگ، بخش تعمیرات موبایل شیائومی را نیز درنظر گرفته‌ایم که همواره درخواست‌های زیادی از کاربران را در این قسمت دریافت می‌کنیم.

تعمیرات موبایل شیائومی عمدتا به علت کمبود قطعات آن، در زمان بیشتری انجام می‌شود. اما با توجه به وجود لوازم و تجهیزات کامل این برند در موبایل کمک، شما کاربران می‌توانید برای تعمیر گوشی شیائومی درخواست خود را ارائه کرده و در کمتر از یک الی دو روز کاری از وضعیت تعمیر گوشی خود باخبر شوید. برای درخواست خود می‌توانید از طریق نمایندگی شیائومی در تهران و یا از طریق وب‌سایت موبایل کمک اقدام کنید.        

از جمله خدمات تعمیر گوشی شیائومی در موبایل کمک می‌توان گفت:

·        تعمیرات تاچ ال سی دی گوشی شیائومی

·        تعمیرات برد الکترونیکی شیائومی

·        تعمیر سوکت شارژ گوشی شیائومی

·        تعمیر دکمه‌های پاور ولوم در گوشی شیائومی

·        رفع تاب برداشتن گوشی شیائومی

·        رفع مشکل داغ کردن گوشی

·        تعمیرات مربوط به باتری گوشی شیائومی

·        تعویض و تعمیر قاب گوشی شیائومی

·        رفع مشکلات ناشی از ضربه خوردن گوشی شیائومی

·        رفع مشکل عدم اتصال بلوتوث و وای‌فای در گوشی شیائومی

·        مشکلات مربوط به هارد و صفحه نمایش گوشی شیائومی

·        رفع مشکل پرش آنتن

·        تعمیر و تعویض اسپیکر و میکروفون گوشی شیائومی

·        و ...

 

رفع مشکل تاچ ال سی دی در تعمیر گوشی

همان‌طور که می‌دانید، صفحه‌نمایش رویی گوشی شما از 4 لایه تشکیل شده است که به ترتیب عبارتند از گلس یا شیشه محافظ روی گوشی، تاچ ال سی دی یا دیجیتایزر گوشی، ال سی دی و قاب تاچ اسکرین. برای رفع مشکل تاچ ال سی دی که معمولاً در اثر ضربه، خراب می‌شود، بایستی اقدام به تعویض این قطعه نمود.

مراحل تعویض و تعمیر گوشی در این نوع مشکل عبارت است از:

·        در ابتدا بایستی در پشتی گوشی شل شود؛ بنابراین گوشی را خاموش کنید و تمامی سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه را جدا نمایید. از یک قاب بازکن استفاده کرده و از طریق قراردادن آن در زائده‌های کنار گوشی، فشار دهید تا قاب از بدنه فاصل بگیرد.

·        براکتی را که کنار چراغ فلش وجود دارد باز کنید. ممکن است این مراحل در گوشی‌های مختلف، متفاوت باشد.

·        سپس بایستی کانکتورها و اتصالاتی که ال سی دی را به برد الکترونیکی وصل می‌کند، باز کنید. شما می‌توانید در این مرحله، برای تست کانکتور خود اقدام کنید و عملکرد تاج و ال سی دی را با نصب کانکتور جدید آزمایش نمایید.

·        به ال سی دی با سشوار یا آی‌او‌پنر به مدت 1 الی 2 دقیقه، هوای گرم وارد کنید تا روند جداسازی ال سی دی را آغاز کنیم. با کمک یک ابزار تیز همانند کاتر یا تیغ موکت، آن را در لبه گوشی ببرید. این قسمت زیر پنل جلویی تلفن که ال سی دی است، می‌باشد.

·        نوک قاب بازکن را به داخل شکاف فشار داده و آن را وارد کنید.

·        ازآنجایی‌که در اطراف تاچ ال سی دی و صفحه‌نمایش، با چسب محکم شده است تا خاصیت ضدآب گوشی حفظ شود، بایستی با این قطعه دورتادور صفحه‌نمایش را از چسب پاک کنید. این فرآیند بایستی با دقت و ظرافت انجام شده و معمولاً طول می‌کشد.

·        شیشه را ازروی نمایشگر جدا کنید. این کار را با قطع کردن کانکتور در پشت تاچ ال سی دی می‌توانید انجام دهید.

·        تاچ اسکرین جدید گوشی را به کابل ال سی دی متصل نمایید. محافظ آن را روی تاچ قرار دهید.

·        کانکتور تاچ ال سی دی را مجدداً متصل کرده و قطعات را ببندید.

 

تعمیر دکمه‌های خراب در گوشی

خرابی دکمه پاور و دکمه‌های دیگر مانند دکمه ولوم بالا و پایین، از دیگر مشکلات رایج در بین گوشی‌های موبایل است که سبب می‌شود تا عملکرد دستگاه موبایل ما با اختلال روبرو شود، در این حالت، بایستی اقدام به تعویض و تعمیر گوشی و دکمه‌های خراب با جایگزین‌کردن آنها توسط یک تکنسین ماهر نمایید.

انجام این پروسه کار زمان‌بری نخواهد بود و بایستی تنها با تعویض قطعه انجام شود. اما ازآنجایی‌که در طول این روند، بایستی قاب پشتی را بازکرده و داخل دستگاه وارد شوید، این کار باید توسط یک کارشناس با دقت انجام شود. مراحل جداسازی و تعویض دکمه‌های خراب در گوشی عبارت‌اند از:

·        در ابتدا بایستی قاب پشتی گوشی را جدا کنید. در این حالت، گوشی را خاموش کرده و تمامی سیم‌کارتها و قطعات جانبی را از گوشی بیرون آورید. سپس با کمک سشوار یا آی‌اوپنر، مقداری گرما به پشت گوشی دهید تا چسب‌های اتصال‌دهنده قاب به گوشی شل شود.

·        حال نوبت به استفاده از ساکشن کاپ است که بایستی پشت‌گوشی قرار بگیرد. ساکشن کاپ را روی گوشی قرار داده و آن را به سمت بالا بکشید. با ایجاد یک فاصله باریک، با نوک قاب بازکن، بدنه را گرفته و سپس تنها قاب پشتی را بکشید.

·        پیک را در زیر قاب قرار داده و دورتادور گوشی آن را بکشید. این کار باعث ازبین‌رفتن لاستیک آب‌بندی خواهد شد.

·        لبه درب پشتی را شل کنید.

·        درب پشتی گوشی را جدا کنید.

·        پیچ‌های نگهدارنده فریم میانی را باز کنید.

·        لبه زیرین درپوش را با کمک انگشت دست خود بردارید. این درپوش، فریم میانی نام دارد.

·        براکت دکمه پاور را جدا کنید. نوک پیک را زیر کنتکت سیم دکمه پاور قرار داده و آن را از قسمت درپوش پلاستیکی باز نمایید.

·        اتصالات سیم پاور و دکمه را بیرون آورید و قطعه جدید را جایگزین نمایید.

·        حال تمامی مراحل را برای بازگرداندن گوشی به حالت قبل باز انجام دهید. تعمیر گوشی در این حالت نیاز به باز کردن درب پشتی و باز کردن فریم‌ها دارد.

 

تعمیر باتری موبایل

در مورد مراحل تعویض باتری گوشی که ممکن است برای بسیاری از ما این اتفاق بیفتد، می‌توان گفت:

·        ابتدا تمامی سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه و کاور گوشی و خشاب آن را تعویض کنید.

·        حال بایستی قاب پشت‌گوشی را باز کنید. شما می‌توانید از همان مراحلی که در قسمت قبل بیان کردیم برای بازکردن قاب پشتی گوشی خود استفاده کنید. در این حالت کافیست با سشوار یا آی‌اوپنر قاب پشتی گوشی را در تعمیر گوشی حرارت داده و نیز با کمک ساکشن کاپ و پیک، به‌آرامی قاب پشتی گوشی را تعویض نمایید.

·        حال فریم‌ها را برداشته و پیچ قاب پشتی را باز کنید.

·        با بازکردن پنل پشتی گوشی، شما باتری را مشاهده می‌کنید که ابتدا باید اتصالات آن را قطع کنید.

·        برای اینکار پیچ‌های اتصال بردبالایی گوشی را درآورده و دو براکت را با پنس ازروی برد جدا کنید.

·        کانکتورهای باتری را با اسپاتول سر صاف جدا کنید. این کار را به‌آرامی انجام دهید تا خدشه و خرابی به گوشی وارد نشود. کانکتور ال سی دی را نیز جدا کنید.

·        چسب زیر باتری را جداسازی کنید. لبه این چسب را گرفته و با زاویه 60 درجه به سمت عقب بکشانید تا کشیده شده و آزاد شود.

·        در ادامه تعمیر گوشی و تعویض باتری، بایستی گرمای ملایمی را به ال سی دی اعمال کنید. این کار باعث انتقال گرما به پشت باتری شده و چسب را نرم می‌کند.

·        یک قاب بازکن را به‌آرامی به زیر باتری برده و آرام‌آرام پیشروی کنید تا باتری جدا شود. این کار را ادامه دهید تا اینکه نصفی از گوشی از برد شما جدا شود.

·        حال می‌توانید باتری را برداشته و باتری جدیدی را جایگزین کنید. دقت کنید که شارژ باتری جدید را کاملاً خالی کرده و آن را کالیبره کنید.

·        تمام مراحل قبلی را برای بستن مجدد گوشی انجام دهید.

ازآنجایی‌که تعمیر گوشی در قسمت تعویض باتری و تعمیر آن، امری پیچیده و ظریف است، بایستی از تیم متخصص تعمیر گوشی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید با شماره 021-75147 تماس حاصل فرمایید

 

تعویض ال سی دی گوشی

آسیب دیدن ال سی دی به دلیل افتادن و یا ضربات فیزیکی، از رایج‌ترین مشکلاتی است که سبب شده است تا درخواست‌های زیادی برای تعمیر ال سی دی گوشی ایجاد گردد. اما چگونه تعمیر گوشی برای تعویض گلس گوشی انجام می‌گردد. مراحل تعمیر گوشی در این حالت، عبارتند از:

·        ابتدا بایستی گوشی خاموش، قطعات اضافی خارج و خشاب نیز به همراه سیم‌کارت و حافظه آن بیرون آید.

·        حال بایستی با یک سشوار و حرارت 80 درجه، به مدت 4-5 دقیقه گوشی حرارت ببنید. این حرارت در قاب پشتی اعمال شود.

·        با کمک ساکشن کاپ، قاب گوشی را بیرون آورده و از یک پیک برای ایجاد فاصله دور تا دور گوشی استفاده می‌کنیم.

·        به آرامی تمام صفحه پشتی را با پیک جداسازی می‌کنیم. این مرحله معمولا سخت‌ترین و طولانی‌ترین قسمت تعمیر گوشی و تعویض ال سی دی خواهد بود. توجه کنید که در هنگام انجام این مرحله، فلکس کابل دکمه پاور را قطع کنید.

·        حال بایستی پیچ‌هایی که در پنل پشتی گوشی است را در بیاورید.

·        برچسب محافظ و خنک کننده باتری را بیرون بکشید و کابل‌های کانکتور را بردارید.

·        مادربورد را جداکنید. برای این‌کار، کابل‌های کابل فلکس دکمه پاور، فلکس سنسور اثر انگشت، کابل فلکس LCD و کابل فلکس باتری و کابل فلکس مادربرد را جدا کنید. همچنین کانکتور جک هدفون، را در آورده، پیچ‌های مادربرد را درآورده و آن را خارج کنید.

·        اسپیکر، برد usb و کابل‌های فلکس اثرانگشت و ویبراتور را جدا کنید.

·        از یک کارت پلاستیکی برای محافظت کابل فلکس ال سی دی استفاده کنید و باتری را از پشت گوشی جدا کنید.

·        فلکس دکمه پاور و هدفون و لیزر ir را جدا کنید.

·        حال می‌توانید قسمت جلویی گوشی را برای تعویض تاچ ال سی دی تعویض کرده و دوباره مراحل را برای سرهم کردن گوشی یکبار دیگر انجام دهید.

قابل ذکر است که تاکید می‌کنیم برای انجام تعمیرات تخصصی مانند این مورد، بایستی گوشی خود را به تیم تکنسین مربوطه در موبایل کمک ارائه کنید تا بدون وارد شدن آسیب فیزیک، تعمیر و تعویض ال سی دی انجام شود.

 

تعمیر اسپیکر و میکروفون گوشی موبایل

عموماً مشکل صدا مربوط به خراب‌شدن دو قطعه یعنی اسپیکر یا میکروفون می‌باشد. تخریب مدارهای صوتی در این بخش، سبب می‌شود تا مشکلات صورتی برای گوشی شما ایجاد شود. از دیگر عوارض این نوع خرابی‌ها می‌توان به خراب‌شدن ویبراتور و بازر هم اشاره کرد.

در ابتدا در مورد تعمیر گوشی در قسمت میکروفون، بایستی به این مورد اشاره کرد که میکروفون انرژی صوتی را به الکتریکی تبدیل می‌کند. این نوع مشکل می‌تواند ناشی از عدم اتصال میکروفون در بر گوشی باشد که برای پیداکردن آن از دستگاه لوپ استفاده می‌کنند. ابتدا برای تعمیر میکروفون، از یک مولتی‌متر برای تست و اندازه‌گیری اهم در دو طرف این قطعه استفاده می‌گردد. درصورتی‌که میزان مقاومت در یک طرف 500 و در طرف دیگر 3 کیلو اهم نباشد، میکروفون مشکل دارد و تست اتصال کوتاه گرفته می‌شود. در مجموع، تعمیر گوشی و قطعه میکروفون با عوض‌کردن این وسیله انجام می‌شود اما قطعات ریز الکترونیکی که در مسیر میکروفون قرار دارند نیز ممکن است باعث قطع بودن اتصال مدار باشند که بایستی بررسی و جایگزین شود.

در مورد تعمیر گوشی در قسمت اسپیکر، هم باید گفت این قطعه وظیفه تبدیل سیگنال الکتریکی به صوتی را دارد. هر نوع اسپیکری از یک سیم‌پیچ و مغزی تشکیل می‌شود و بایستی پرده و دیافراگم آن تمیز باشد. ابتدا برای تعمیر گوشی، بایستی یک مولتی‌متر برای اندازه‌گیری مقاومت استفاده کنیم که اگر مقدار آن 30 الی 150 اهم باشد، اسپیکر درست است. در غیر این صورت، بایستی برای تعمیر گوشی، قطعه اسپیکر عوض شود.

همچنین دررابطه‌با تعمیر بازر و ویبراتور هم به طور خلاصه باید گفت، بازر مانند اسپیکر است و ممکن است در اثر خرابی، تاب برداشتن، کثیفی، آی‌سی مربوطه دچار مشکل گردد. ویبراتور لرزش موبایل را ایجاد می‌کند و از یک موتور DC استفاده می‌کند که در صورت خرابی خود قطعه بایستی آن را جایگزین نمود.

 

تعمیر گوشی موبایل در هنگام آب‌خوردگی

آب خوردن گوشی، از مشکلات رایجی است که برای همه ما ممکن است در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. مهم‌ترین نکته دررابطه‌با این امر، آن است که پس از آب خوردن یکسری اقدامات اولیه بایستی انجام شود که عبارتند از:

·        به‌سرعت گوشی از آب خارج شده، خاموش شود، تمامی قطعات مانند مموری، خشاب، سیم‌کارت، باتری و قطعات باز شوند از هم خارج و جداگانه در یک محیط خشک (نه زیر آفتاب) گذاشته شود.

·        برای خشک‌کردن رطوبت و قسمت‌های مختلف سخت‌افزاری، بایستی از یک هیتر یا گذاشتن آن در یک کیسه برنجی (که استفاده نمی‌شود) خشک استفاده کرد.

·        از تکان دادن گوشی، روشن‌کردن تا دو روز، فوت کردن از درزها و عجله کردن در تعمیر گوشی در این حالت بپرهیزید.

در مرحله تعمیر گوشی آب‌خورده، راه‌حل‌های تخصصی بعد از انجام این اقدامات اولیه بایستی حتماً در نظر گرفته شود. روند تعمیر گوشی آب‌خورده به‌صورت تخصصی بایستی حتماً توسط یک تکنسین انجام شود که می‌توانید برای اینکار از تیم موبایل کمک، درخواست کنید.

در گام اول ابتدا بایستی مدت زمانی که از آب‌خوردگی می‌گذرد، برای تعمیرکار شرح داده شود. هرچند چسب محکمی که دور قاب گوشی وجود دارد، خاصیت ضدآب بودن گوشی را تا مدت محدودی حفظ می‌کند، اما در مقابل نفوذ آب همیشه پایدار نیست. سپس باید سنسور آب‌خوردگی گوشی که نشان‌دهنده نفوذ آب و رطوبت داخل گوشی است، بررسی گردد. در گام سوم، بایستی میزان یون‌هایی که به گوشی صدمه می‌زند، تخمین زده شود. آب دریا به دلیل املاح بالا و میزان یون بیشتر، صدمه زیادی را در مدت کوتاهی وارد می‌کند.

سپس در گام چهارم، قسمت‌های آسیب‌دیده در برد الکترونیکی گوشی، تشخیص داده می‌شود. قسمت‌هایی که تحت تماس آب هستند، سولفاته می‌شوند و بایستی تا دو روز بعد از آب‌رفتگی گوشی، به تعمیرات گوشی تحویل و رفع شود. در گام پنجم، بخش‌های سولفاته با کمک بنزین سوپر یا تینر فوری، پاک می‌شود. این کار برای برداشتن و حذف ضایعات و سولفات روی برد بسیار مهم است. سپس شستن برد الکترونیکی با مایع اولتراسونیک انجام شده و قطعات آسیب‌دیده شناسایی می‌شود. در گام ششم، از قطعات کلیه اتصالات و قطعات توسط مولتی‌متر، تست گرفته می‌شود تا سالم بودن آن‌ها بررسی شود و درصورتی‌که خازن، مقاومت یا قطعه‌ای خراب باشد، بایستی با یک قطعه اورجینال از همان نوع تعویض گردد. تمامی قطعات به‌کاررفته در بخش تعمیر گوشی در مجموعه موبایل کمک، اورجینال و دست‌نخورده می‌باشد.

در نهایت تست جریان‌گیری و اهم‌گیری برای بخش‌های آسیب‌دیده انجام می‌شود. به‌طورکلی تعمیر گوشی آب‌خورده یک فرآیند به‌شدت زمان‌بر و تخصصی است که نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد. بسیاری از تعمیرگاه‌های موبایل کم‌تجربه از پذیرش این نوع دستگاه‌ها امتناع می‌کنند. بااین‌حال شما می‌توانید برای درخواست تعمیر گوشی آب خورده خود، با بخش پشتیبانی وب‌سایت تماس حاصل فرمایید.

 

تعمیر و جایگزینی برد و آی سی تغذیه موبایل

برد و آی‌سی گوشی شما، بخشی مهمی است که ولتاژ‌های قوی و ضعیف را مدیریت می‌کند. وظیفه این بخش، تأمین انرژی تغذیه بخش‌های مختلف گوشی شما است و خرابی آن، می‌تواند صدمات زیادی را در بخش‌های مختلف گوشی ایجاد کند.

جهت تعمیر و جایگزین نمودن برد و آی‌سی تغذیه موبایل، بایستی اقدامات خاصی انجام شود که به همین دلیل، نیاز به تکنسین‌های ماهر و حرفه‌ای قطعی است. به طور معمول، در گوشی‌های آیفون با بازکردن تاچ و صفحه‌نمایش، بایستی برای تعمیر گوشی و آی‌سی تغذیه اقدام کرد که این کار بسیار حساسی است. ابتدا صفحه‌نمایش توسط سپراتور گرم می‌شود، سپس از ورق رادیولوژی برای بازکردن و حذف خاصیت چسبندگی استفاده می‌شود. حال شاسی را بازکرده و سپس فلت‌‌‌های متصل قطع کرده و برد از گوشی جدا می‌شود.

حال برد را به‌صورت جداگانه روی گیره قرار داده، آی سی تغذیه را با دمای هیتر 400 درجه معمولاً گرم می‌کنیم تا عملیات بازکردن و جداسازی آن را انجام دهیم. آی‌سی تغذیه جدا شده و قلع‌های زیر برد را پاک می‌کنیم (این کار با هویه و سیم قلع‌کش انجام می‌شود). حال بایستی با تینر و مسواک، برد را تمیز می‌کنیم. آی‌سی اورجینال را جایگزین می‌کنیم که بایستی به‌صورت کاملاً هم‌جهت با گوشی نصب شود. سپس با همان دما، آی‌سی را روی برد نصب می‌کنیم. از کمی از روغن فلکس برای این کار استفاده می‌کنیم. سپس یکبار دیگر از تینر و مسواک برای تعمیر گوشی در این قسمت استفاده کرده و برد را تمیز می‌کنیم. برد را تست، از گیره جدا کرده و آن را با دوربین تست می‌کنیم. فلت‌ها را وصل کرده و تست می‌کنیم. سپس ال‌سی‌دی را وصل کرده و گوشی را به شارژ می‌زنیم. اگر شارژ شود، جایگزینی برد و آی‌سی تغذیه انجام شده و کار تمام است.

شما می‌توانید برای درخواست تعمیر برد و آی‌سی تغذیه گوشی خود، از طریق وب‌سایت یا پشتیبانی موبایل کمک اقدام کنید.

تعمیر هارد گوشی

هارد که با نام EMMC شناخته می‌شود، قطعه مهمی از آی‌سی در تلفن همراه است که برای راه‌اندازی و ذخیره اطلاعات به کار می‌رود. از جمله دلایل عمده در خرابی هارد، بایستی به ضربه و آب‌خوردگی، ویروسی شدن، خاموشی هنگام آپدیت و ... اشاره کرد. دررابطه‌با تعمیر گوشی در قسمت هارد آن، بایستی توجه کنید که روش‌های مختلفی برای مدل‌های گوناگون وجود دارد.

درصورتی‌که هارد گوشی شما بسوزد یا قابل تعمیر نباشد، بایستی برای تعویض آن اقدام کنید. توجه کنید که در برخی موارد با سوختن هارد نیز امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. تعویض هارد گوشی به مهارت بالایی از سوی تکنسین نیاز دارد و تمامی اجزا و قطعات داخل گوشی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از نشانه‌های مهم این مشکل می‌توان به عدم پاک شدن اطلاعات، ماندن روی لوگو گوشی، خاموشی کامل گوشی و ریستارت آن اشاره نمود.

فرآیند تعمیر و تعویض هارد بایستی به این صورت انجام شود که ابتدا متخصص بایستی اقدام به برداشتن Nand Flash نموده و آن را با کمک Nand Flashای که ظرفیت مطلوبی دارد تعویض نماید. سپس اقدام به برداشتن هارد از روی برد کرده و اطلاعات مختلفی از هارد قبلی جمع‌آوری شده و روی هارد جدید نگاشته می‌شود. بنابراین هزینه تعمیر هارد گوشی در دو قسمت خلاصه می‌شود. هزینه تعوضی قطعه اصلی و نیز هزینه تعمیرات آن.

فلش گوشی

 

بازگردانی داده‌ها در تعمیر نرم‌ افزاری گوشی

برخی از کاربران، ممکن است در اثر ریست فکتوری و یا مشکلات ایجاد شده، ناخواسته داده‌های مهم گوشی خود را از دست بدهند. در این حالت می‌توان راهکارهایی را برای بازگردانی داده‌ها در تعمیر گوشی به‌صورت نرم‌افزاری انجام داد که از جمله این موارد، می‌توان گفت:

·        راه‌حل اول آن است که از طریق جیمیل خود، داده‌های ذخیره شده را بازگردانی کنید. اکانت گوگل خود را در گوشی دوباره فعال کرده و از بخش Account & Sync می‌توانید اکانت خود را اضافه کنید. حال بایستی پس از وارد شدن به اکانت خود، روی گزینه Auto Sync Data  را کلیک کنید.

·        فایل بکاپ، یکی از روش‌های مهم بازیابی اطلاعات در گوشی است که می‌توانید از طریق آن، اقدام به گرفتن بکاپ از اطلاعات خود در گوشی نمایید. برای این کار، کافی است گزینه Restore را از گزینه Back up انتخاب کنید. ریستور یا بازیابی اطلاعات ممکن است زمان متفاوتی باتوجه‌به حجم آن به طول انجامد.

·        روش دیگر، استفاده از برنامه Android Data Recovery در تعمیر گوشی و بازیابی اطلاعات است. در این روش، بایستی گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و گزینه بازیابی را برای فایل‌های مختلفی تیک بزنید. نهایتاً گزینه Start را کلیک کرده و منتظر اقداماتی نرم‌افزار برای بازیابی اطلاعات باشید.

توجه کنید که اگر گوشی را ریست فکتوری کرده‌اید، کل اطلاعات حذف نمی‌شود، بلکه اطلاعات آن در حافظه گوشی می‌ماند. نکته دیگر آن است که فروش گوشی بعد از فکتوری ریست کار خطرناکی است که یکی از دلایل مهم آن، دسترسی به داده‌های شما از این طریق و با برنامه Android Data Recovery و سایر برنامه‌های بازیابی اطلاعات می‌باشد.

شما می‌توانید برای بازیابی اطلاعات خود، از تیم پشتیبانی و تعمیرات نرم‌افزاری موبایل کمک، درخواست کنید تا گوشی شما را مورد بررسی و تمامی داده‌های آن را بازیابی کنند. بدیهی است که تیم متخصص نرم‌افزاری ما، با روش‌های کامل‌تر و پیچیده‌تری، مشکلات شما را حل می‌کند.

 

تعمیر بریک گوشی موبایل

با اینکه کمتر کسی به مشکل بریک گوشی دچار می‌شود، اما این مشکل، یکی از بدترین و ترسناک‌ترین اختلالاتی در گوشی است که می‌توان آن را به یک خواب ابدی ببرد. مشکل بریک به 2 دسته تقسیم می‌شود:

·        سافت بریک

·        هارد بریک

مشکل هاردبریک معمولاً خطرناک‌تر از مشکل سافت بریک است و بایستی با دانش، تجربه، عیب‌یابی دقیق و تعویض قطعات در صورت نیاز انجام شود. از جمله نشانه‌های سافت بریک می‌توان به گیرکردن در حلقه بوت و یا ورود به بخش دانلود یا بازیابی بعد از روشن شدن اشاره نمود. سافت بریک می‌تواند در اثر عواملی همچون استفاده از رام کاستوم غیررسمی و یا تعویض فریمور دستگاه به‌صورت نادرست و ناکامل ایجاد شود. همچنین در مورد نشانه‌های بریک سخت‌افزاری نیز می‌توان به نشانه‌های خاموش و سیاه شدن دستگاه، عدم نشان‌دادن علامت شارژ هنگام اتصال شارژر به گوشی اشاره نمود که کاملاً گوشی را به یک‌تکه آجر بی‌استفاده تبدیل می‌کند. علت آن نیز می‌تواند ناشی از آب‌خوردگی گوشی، روت اشتباه دستگاه، آسیب فیزیکی به دستگاه، اورکلاک، نصب بدافزار و ... اشاره نمود.

برای تعمیر گوشی از حالت بریک شدن، راهکارهایی را ارائه می‌کنیم اما بایستی حتماً برای تعمیرات تخصصی‌تر، از تیم متخصص سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمک بگیرید. این راهکارها عبارتند از:

·        Reset Factory: روش اول آن است که گوشی خود را اگر می‌توانید، از بخش تنظیمات ریست فکتوری کنید.

·        پاک‌کردن حافظه پنهان: برای این کار بایستی گوشی خود را خاموش کرده، دکمه هوم، افزایش صدا، کلید پاور را نگه دارید تا وارد حالت ریکاوری شوید. سپس دکمه Wipe Cache Partition را بزنید تا حافظه کش کاملاً پاک شود. حال دوباره به این حالت رفته و گزینه Reboot را بزنید. تعمیر سافت بریک به این شکل انجام می‌شود.

·        استفاده از فلش و رام: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند برای رفع این مشکل استفاده شود، آن است که اقدام به تعویض رام نموده و همچنین فریم ور دستگاه را فلش کنید. برای تعمیر گوشی در این حالت بایستی با نوع فلش زدن مختص دستگاه و مدل گوشی خود آشنا باشید. ازآنجایی‌که عدم انجام تخصصی و کامل این روش، عواقب بسیار خطرناکی دارد، توصیه ما این است که حتماً از یک تیم تعمیرات تخصصی گوشی استفاده کنید.

·        استفاده از نرم‌افزار: روش دوم آن است که از برنامه  broken android data extraction ا برای تعمیر گوشی بریک شده استفاده کنید. در این حالت بایستی برنامه را روی کامپیوتر نصب‌کرده و با استفاده از آن، گوشی خود را تعمیر کنید.

·        ریستور با بکاپ Nandroid: نندروید، یک برنامه غیررسمی می‌باشد که می‌توانید از آن برای بکاپ گرفتن استفاده کنید. از این برنامه می‌توانید برای ریستور کردن بکاپ قبل از بریک شدن گوشی خود استفاده کنید و دستگاه خود را بوت کنید.

توجه کنید که بریک شدن گوشی، یکی از خطرناک‌ترین مشکلات تلفن‌های هوشمند است که بایستی با دقت و با دانش کافی برای رفع آن اقدام کرد. شما می‌توانید برای رفع مشکل بریک شدن گوشی خود، از صفحه \\\\\\\\\\\\\\\"درخواست آنلاین تعمیر گوشی\\\\\\\\\\\\\\\" از صفحه اصلی موبایل کمک اقدام کنید و یا با شماره 021-75147  تماس بگیرید.

 

آموزش تعمیر گوشی

امروزه با وجود گسترش تلفن‌های همراه در جهان، بسیار از افراد برای خود یک یا چند گوشی شخصی دارند و این نشان‌دهنده گسترده بودن نیاز به تعمیرات گوشی‌های هوشمند در جهان می‌باشد. ازآنجایی‌که این نیاز احساس می‌شود، شما می‌توانید برای تعمیرات گوشی خود از آموزش‌هایی که در بخش \\\\\\\\\\\\\\\"آموزش تعمیرات\\\\\\\\\\\\\\\" قرار داده شده است نهایت استفاده را ببرید.

در این قسمت، انواع مختلفی از راهکارها و آموزش‌های عملی به‌صورت تصویری برای کاربران قرار داده شده است که با نحوه تعمیر گوشی در مجموعه موبایل کمک آشنا می‌شوند. این نوع آموزش‌ها می‌تواند شما را با مشکل به وجود آمده آشنا ساخته و از روند پیچیده و فنی، دستگاه‌های موردنیاز، تخصص و مهارت تعمیرکار و متفاوت بودن سخت‌افزار و شیوه‌های حل مشکل در گوشی‌های مختلف آشنا سازد.

تیم مجرب موبایل کمک با گذراندن دوره‌های کامل و تخصصی، تاکنون تلفن‌های بسیاری را از برند‌های مختلف تعمیر کرده است که می‌توانید نحوه تعمیر آنها را در این صفحه وب‌سایت مشاهده کنید.

 

مجموعه موبایل کمک

موبایل کمک، یک مرکز تعمیرات جامع و کامل در استان تهران است که در حوزه‌های مختلفی، اقدام به ارائه خدمات گوشی و تلفن‌های همراه می‌کند. از جمله خدمات موبایل کمک می‌توان گفت:

·        تعمیرات تخصصی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی

·        فروش گوشی‌های هوشمند از فروشگاه این مجموعه

·        تامین قطعات و لوازم جانبی برای مشتریان و همکاران

·        مشاوره و پشتیبانی در حوزه خرید و تعمیرات گوشی هوشمند توسط تیم پشتیبانی

ازآنجایی‌که خراب کردن گوشی به‌راحتی انجام می‌شود، اما برای تعمیر آن نیاز به دانش و تخصص بالایی است، شما می‌توانید از طریق وب‌سایت موبایل کمک، به‌راحتی با تلفن همراه یا گوشی خود، اقدام به درخواست تعمیرات تلفن نمایید.

پس از درخواست، از طرف پشتیبانی این مجموعه با شما تماس برقرار می‌شود. موبایل کمک بزرگ‌ترین سایت ارائه‌دهنده خدمات تعمیر گوشی به‌صورت آنلاین و حضوری است که فعالیت خود را با شعار \\\\\\\\\\\\\\\"زندگی بهتر در عصر موبایل\\\\\\\\\\\\\\\" و باهدف ارائه باکیفیت‌ترین خدمات تعمیر گوشی از سال 1392 شروع کرد. این مجموعه در ابتدا در زمینه مشاوره تلفنی تعمیرات گوشی فعال بوده و بلافاصله مرکز تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی را با تکمیل تیم مجرب و آگاه راه‌اندازی نمود. در ادامه پیشرفت‌های این مجموعه می‌توان فروش تجهیزات و لوازم گوشی هوشمند و گوشی‌ها از برند‌های گوناگون را نیز اضافه نمود که اکنون به مرکزی برای تامین قطعات تبدیل شده است. این مجموعه در طول 8 سال سابقه فعالیت، اکنون یکی از بزرگترین مراجع تعمیر گوشی و نیز تولید محتوای تخصصی در این زمینه است که به یک آموزشگاه تعمیر گوشی اینترنتی تبدیل شده است. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات پشتیبانی ما با شماره تماس 021-75147 تماس بگیرید.

از دیگر راه‌های ارتباطی با این مجموعه می‌توان گفت:

·        کانال یوتیوب موبایل کمک

·        صفحه MobileKomak در اینستاگرام

·        صفحه توئیتر موبایل کمک

·        صفحه فیسبوک موبایل کمک

·        آدرس ایمیل: contact@mobilekomak.com

·        آدرس برای مراجعه حضوری: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله زار، پلاک 9، واحد 2

 

مزایای تعمیرات گوشی هوشمند در موبایل کمک

اگر هنوز هم در انتخاب مجموعه موبایل کمک به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیرات گوشی مردد هستید، بهتر است به ادامه مطلب توجه کنید.

·        مجموعه موبایل کمک دارای نشان و نماد اعتماد الکترونیک به عنوان یک فروشگاه و وب‌سایت ارائه دهنده خدمات تعمیر گوشی است.

·        این مجموعه بر اساس آئین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی، دارای مجوز کشوری کسب و کار مجازی است که اعتبار آن تا سال 1402 می‌باشد.

·        تاکنون این مجموعه توانسته است توسط رسانه‌های بزرگی از جمله دیجیتاتو، روزیاتو، تکرسا و گجت نیوز مورد تایید قرار بگیرد.

·        این مجموعه دارای 8 سال سابقه فعالیت می‌باشد که توانسته است در طول این دوران، با مشتریان خرد و کلان بسیاری کار کرده و رضایت آنها را بدست آورد.

با توجه به این موارد، شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات و فروشگاه اینترنتی موبایل کمک برای تامین نیازهای خود اقدام کنید. از سوی دیگر، مزیت‌هایی برای تعمیرات گوشی هوشمند توسط این مجموعه وجود دارد که عبارتند از:

·        پشتیبانی قوی و پاسخگویی تا 2 ماه پس از تعمیرات گوشی از جمله مزیت‌های خدمات موبایل کمک است.

·        اگر ساکن شهر تهران هستید، می‌توانید از خدمات پیک رایگان گوشی موبایل کمک استفاده کنید که هم ارسال و هم دریافت آن رایگان خواهد بود.

·        همچنین تامین قطعات به صورت کاملا اورجینال انجام شده و این مجموعه دارای غالب لوازم جانبی و قطعات گوشی‌های مختلف از برندهای گوناگون است که می‌تواند در روند تعمیرات سریع‌تر گوشی کمک کند.

·        با تکیه بر تلاش، مهارت، تجربه و دانش پرسنل تعمیرات موبایل این مجموعه، تعمیر گوشی در کمتر از چند ساعت برای ساکنین تهرانی انجام شده و برای آنها ارسال می‌شود.

 

چگونه گوشی خود را تعمیر کنیم؟

برای تعمیرات گوشی، لازم است دانش، آگاهی و از همه مهم‌تر تجربه این کار را بدست آورید. دانش و آگاهی لازم است طریق دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌شود. این دانش شامل آشنایی مقدماتی با علم الکترونیک به عنوان بخش جدایی ناپذیر از تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی است که خود یکی از حوزه‌های عمیق در رشته مهندسی برق می‌باشد.

از سوی دیگر، شما نیاز به یادگیری تعمیرات نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند دارید که در این حالت، باید با مباحثی همچون مدار منطقی و سیستم عامل و علم پایه برنامه نویسی که از دروس دانشگاهی نیز می‌باشد، آگاهی داشته باشید. از آنجای که قرار نیست ما تمام مباحث دانشگاهی را که شامل دو رشته مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر می‌باشد، برای تعمیر گوشی فرابگیریم، به صورت خلاصه مباحث کاربردی و ضروری را از این کارگاه‌های آموزشی فرا گرفته و علم مورد نیاز تعمیر گوشی را بدست می‌آوریم.

اما این پایان کار نیست و شما به اصلی‌ترین مرحله پس از فراگیری دانش لازم خواهید رسید که به مفهوم یادگیری تجربی و عملی و نحوه برخورد با قطعات الکترونیکی و تعمیرات آنها است. بسیار بسیار مهم است تا با طراحی برد‌های الکترونیکی از برند‌های مختلف که ممکن است در سریهای گوناگون آنها، معماری طراحی متفاوت‌تر شود، به صورت عملی آشنا شوید. آموزش تعمیرات عملی خود نیازمند فراگیری مهارت‌هایی است که بایستی در این کار‌گاه‌ها فراگیرید.

همچنین شما می‌توانید نمونه‌های عملی تعمیرات گوشی و آموزش آنها را از طریق مقالات آموزشی وب‌سایت موبایل کمک و از بخش وبلاگ این سایت که به طور مداوم، تولید محتوای ارزشمندی در این حوزه دارد، فرابگیرید.

 

هزینه تعمیر گوشی هوشمند در موبایل کمک

هزینه تعمیرات گوشی‌های هوشمند بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای آنکه بتوانید هزینه دقیق تعمیرات گوشی هوشمند را متوجه شوید، بایستی موارد زیر را در نظر بگیرید:

·        نوع مشکل ایجاد شده: که اصلی‌ترین عامل در هزینه تعمیر گوشی شما است. همان‌طور که در قسمت‌های قبل هم اشاره کردیم، مجموعه مشکلات بسیار بسیار متنوعی می‌تواند در قسمت سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی شما ایجاد شود که هرکدام نیازمند دانش و مهارت خاص خود است.

·        هزینه قطعات: دومین عامل مهم در تعیین هزینه تعمیر گوشی، هزینه قطعات آن است که سبب می‌شود تا نرخ نهایی تعمیر گوشی متفاوت باشد. در بسیاری از موارد نیاز به تعمیر قطعه مانند تعویض ال‌سی‌دی، تاچ، برد، آی‌سی تغذیه، میکروفون، دکمه‌ها و ... حس می‌شود که بایستی برای این هزینه در نظر گرفته شود.

·        اجرت کار: تکنسین‌ها و افراد حرفه‌ای متخصص در زمینه تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سال‌های بسیاری از عمر خود را برای آموزش و یادگیری تعمیرات گوشی گذاشته‌اند و تجربه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند. آنها با دانش و مهارت خود اکنون می‌توانند مشکلات سخت و خطرناک گوشی‌های شما را برطرف نمایند که در قبال این کار، هزینه‌ای به‌عنوان اجرت کار دریافت می‌شود. شما می‌توانید هزینه اجرت تعمیرات مختلف گوشی خود را از طریق صفحه \\\\\\\\\\\\\\\"نرخ‌نامه اجرت تعمیر گوشی\\\\\\\\\\\\\\\" در وب‌سایت موبایل کمک مشاهده کنید.

به طور کلی، اگر بخواهیم یک بازه قیمتی برای هزینه تعمیر گوشی در موبایل کمک بیان کنیم، این بازه از 200 هزار تومان الی 3.200 میلیون تومان می‌باشد.

 

مدت زمان تعمیرات آنلاین موبایل

برای تعمیرات گوشی موبایل، نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد اما می‌توان بازه زمانی را پیش‌بینی نمود که دررابطه‌با مدت‌زمان تعمیرات گوشی توسط موبایل کمک، می‌توانید بازه زمانی را به‌صورت مستقیم از اپراتور بپرسید. زمان دقیق پس از بررسی تکنسین و گوشی موبایل و مشکل ایجاد شده برای شما ارائه می‌شود.

دررابطه‌با مدت‌زمان تعمیرات آنلاین موبایل می‌توان به یکی از تجر‌به‌های کاربران موبایل کمک اشاره نمود. ازآنجایی‌که ایشان ساکن تهران بودند، پس از یکساعت از ارائه درخواست تعمیر گوشی، پیک موبایل کمک به درب منزل ایشان آمده، گوشی را به مرکز ارجاع دادند و پس از مدت‌زمان کمتر از 1 ساعت، گوشی به‌صورت کاملاً تعمیر شده برگشت داده شد.

تلاش ما در تیم موبایل کمک آن است که تعمیرات برای ساکنین تهران در همان روز انجام شده و تحویل داده شود. همچنین ساکنین سایر شهرها، به‌محض دریافت، در لیست تعمیرات ما قرار گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن، تعمیرات لازم برای آن انجام می‌شود.

 

تعمیرات تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری در موبایل کمک

تعمیرات تخصصی موبایل، کار آسان و راحتی نبوده و همواره بر این نکته تاکید کرده‌ایم که نیاز به دانش و تجربه و دقت بالایی دارد. یادگرفتن تئوری کار نمی‌تواند تنها برای تعمیرات تخصصی موبایل کافی باشد؛ بنابراین شما بایستی برای رفع مشکلات خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید.

تعمیرات موبایل کمک، از تیمی خبره و حرفه‌ای برای حل هرگونه مشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موبایل بهره می‌برد. این مجموعه با بهره‌مندی از به‌روزترین امکانات لازم برای تعمیر گوشی، استفاده از قطعات اورجینال، سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌کند.

·        تعمیرات تخصصی سخت‌افزار موبایل کمک: تعویض آی‌سی، تعویض باتری، تعویض فلت شارژ، تعویض تاچ ال‌سی‌دی، تعویض ماردبرد و ... از جمله سرویس‌های موبایل کمک در بخش تعمیرات تخصصی سخت‌افزار گوشی است. این نوع تعمیرات برای تمامی گوشی‌های برند‌های مختلف اعم از اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و ... انجام می‌شود و کاربران می‌توانند با خیال راحت گوشی خود را به تعمیرات این مجموعه بسپارند.

·        تعمیرات تخصصی نرم‌افزار موبایل کمک: از آنجایی که تلفن همراه شما دارای سیستم عامل اندروید و یا iOS است، نیاز است تا تعمیرات نرم‌افزاری گوشی در پاسخ به مشکلات سیستمی آن انجام شود. از جمله این نوع تعمیر گوشی در موبایل کمک می‌توان به فلش کردن، رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت، رفع مشکل عدم اتصال به وای‌فای، عیب‌یابی گوشی، ریست فکتوری، هارد ریست، رفع مشکل عدم کارکرد گوگل استور و ... اشاره نمود.

برای بهره‌مندی از خدمات ما، کافیست مراحلی که در ادامه بیان می‌شود را دنبال کنید.

 

مراحل ثبت درخواست تعمیر گوشی موبایل کمک

برای تعمیرات گوشی خود توسط پرسنل تعمیرات تخصصی ما، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

·        با یک جستجوی ساده با عبارت \\\\\\\\\\\\\\\"موبایل کمک\\\\\\\\\\\\\\\"، وب‌سایت ما را بیابید.

·        سپس کافی است از صفحه اول وب‌سایت، بر روی گزینه \\\\\\\\\\\\\\\"درخواست آنلاین تعمیر موبایل\\\\\\\\\\\\\\\" کلیک نموده و وارد فرم درخواست شوید.

·        در این قسمت، شما می‌توانید نوع تعمیر را از میان دو گزینه تعمیر گوشی یا تعمیر تبلت انتخاب کنید.

·        ابتدا برند گوشی خود را انتخاب کنید.

·        در مرحله بعدی از درخواست تعمیر گوشی موبایل کمک، بایستی مدل گوشی خود را مشخص کرده و برای انجام تعمیرات و بررسی قطعات، رنگ آن را نیز انتخاب کنید.

·        در قسمت بعدی، لیستی از تمامی مشکلاتی که ممکن است برای گوشی شما ایجاد شود، ارائه می‌شود. شما بایستی مشکل خود را از میان گزینه‌ها در نظر گرفته شده انتخاب کنید.

·        سپس مشخصات خود را وارد کنید.

·        بررسی‌ها انجام شده و درخواست خود را در انتها ثبت کنید.

·        منتظر پیک رایگان موتوری در شهر تهران باشید و برای ساکنین دیگر شهرها، از طرف مجموعه منتظر تماس پشتیبانی باشید.

همچنین شما می‌توانید در حین پرکردن فرم درخواست تعمیر گوشی موبایل کمک، با شماره پشتیبانی: ۷۵۱۴۷-۰۲۱ جهت رفع هرگونه ابهام و مشکلی تماس بگیرید. تیم پشتیبانی آمادگی رفع هرگونه سوال و مشکلی را از سوی کاربران دارد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله، به صورت کامل و جامع راجع به تعمیر گوشی، انواع مشکلاتی که گوشی‌های موبایل ممکن است با آن مواجه شوند، انواع راهکارهایی که شما می‌توانید برای تعمیر گوشی خود استفاده کنید، راهکارهای تخصصی و شیوه‌ انجام آنها، آشنایی با ویژگی‌های یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر و ... بیان شد. قابل ذکر است که این مقاله صرفا راهنمای جامعی را برای تعمیر گوشی ارائه کرده و هرگونه مسئولیت خرابی و یا آسیب فیزیکی در هنگام استفاده از این روش‌ها، برعهده شخص انجام دهنده می‌بشد.

با این حال و با توجه به راهنمایی جامعی که بیان کردیم، همچنان تاکید و توصیه ما بر این است که برای تعمیر گوشی در حالتی که مشکلات حادی برای تلفن همراه شما ایجاد شده است، چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ نرم‌افزاری، برای تعمیر گوشی خود اقدام به ارجاع آن به یک مرکز تعمیرات گوشی معتبر نمایید.

شما می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر گوشی خود از طریق پشتیبانی و تماس با شماره 021-75147 و یا ثبت درخواست از طریق صفحه \\\\\\\\\\\\\\\"درخواست آنلاین تعمیر گوشی\\\\\\\\\\\\\\\"، جهت سپردن مراحل تعمیرات گوشی شیائومی، اپل، سامسونگ، هواوی و دیگر برندها به تیم متخصص این مجموعه اقدام کنید. به محض دریافت و تایید درخواست، یک پیک رایگان برای شهروندان تهرانی به منظور دریافت و نیز پس از تعمیر به منظور ارسال گوشی به خانه شما ارسال می‌شود.  در طول 8 سال سابقه کاری، تلاش همیشگی ما بر این بوده است تا کاربران در سراسر ایران، دیگر دغدغه‌ای در جهت تعمیر تخصصی گوشی خود نداشته باشند و از مزایای کامل تعمیرات تخصصی موبایل با هزینه مناسب بهره‌مند شوند.

 

تعمیرات موبایل

با گسترش روز افزون استفاده از گوشی های هوشمند، قابل پیش بینی است که هر روز بنا به دلایل مختلف این گجت ها دچار مشکلات سخت افزاری مختلفی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. تعویض باتری، تعویض تاچ ال سی دی، تعویض برد و بسیاری از موارد این چنینی همگی جزو تعمیرات موبایل نسبتا رایجی هستند که یک تعمیرکار تلفن همراه در طول روز ممکن است به دفعات انجام دهد. لذا این روزها ضرورت تعمیر موبایل به امری اجتنا‌ب ناپذیر تبدیل شده و طبق آمار نیز روز به روز، حجم درخواست های ورودی به مراکز تعمیر موبایل افزایش می یابد.

از طرف دیگر متاسفانه مشکلاتی که برای گوشی های موبایل رخ می‌دهند غیر قابل پیش بینی است. به عنوان مثال یک کاربر موبایل هیچوقت نمی‌تواند پیش‌بینی کند که قرار است در کدام مکان، چه تاریخ و کدام لحظه گوشی از دست او افتاده و ال سی دی تلفن همراهش با مشکل مواجه شود یا برد گوشی بسوزد و نیاز به تعمیر پیدا کند. غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان نیاز به تعمیر موبایل، کاربران را ملزم می‌کند تا همیشه آمادگی لازم برای مقابله با این مقوله را داشته باشند و حداقل به دنبال منبعی قابل اعتماد بگردند تا در مواقع نیاز تعمیرات موبایل خود را به آن واگذار کنند.

درباره موبایل کمک

موبایل کمک به عنوان یک سرویس تعمیر موبایل آنلاین فعالیت می کند، نحوه عملکرد موبایل کمک به این صورت است که فرد پس از درخواست تعمیر موبایل درسایت موبایل کمک (ارائه دهنده خدمات تعمیرات موبایل در تهران) یا از طریق مشاوره تلفنی میتواند سفارش خود را به ثبت برساند. سرویس موبایل کمک علاوه بر پوشش تهران در تعمیرات موبایل، به عنوان یک سرویس دهنده تعمیرات موبایل در کرج و سایر شهرستان‌ها نیز به شمار می رود.

تعمیرات موبایل در این شرکت شامل تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری می‌باشد.

سرویس تعمیرات موبایل کمک فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ و با شعار «زندگی بهتر در عصر موبایل» آغاز نمود. مشاوره تلفنی در زمینه تعمیرات نرم افزاری موبایل اولین خدمتی بود که توسط این شرکت ارایه گردید و پس از مدت کوتاهی خدمات دیگری مانند تعمیرات سخت افزاری موبایل، ثبت سفارش آنلاین تعمیر موبایل در وب‌سایت موبایل کمک، فروشگاه آنلاین قطعات موبایل، تولید محتوای آموزشی کامل و رایگان تعمیرات موبایل، آموزشگاه تعمیر موبایل و همچنین فروش بیمه موبایل هم به سبد محصولات آن اضافه شد.

چرا تعمیرات موبایل خود را به موبایل کمک بسپارید؟

موبایل کمک با گردآوری تیمی از متخصصین کاملا حرفه‌ای در هر زمان و هر مکان آماده کمک رسانی به شما عزیزان است. به عنوان یک مرکز تعمیرات تخصصی گوشی تیم تعمیرکاران و کارشناسان عیب یابی موبایل کمک از بین بهترین متخصصان انتخاب شده‌اند که با گذراندن دوره‌های آموزشی پیشرفته و فیلترهای گوناگون توانسته‌اند مهارت ها و صلاحیت های لازم برای فعالیت به عنوان تعمیرکار موبایل در شرکت موبایل کمک را به دست آورند. بنابراین زمانی که تعمیرات موبایل را به ما بسپارید می‌توانید با خیال آسوده از کیفیت تعمیر اطمینان داشته باشید.

همچنین با استفاده از مرکز تعمیرات تخصصی موبایل کمک صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان و هزینه خواهید داشت. در مرکز تخصصی تعمیرات موبایل کمک به مانند آنچه که در بازار آزاد تعمیر موبایل مرسوم است، تمام هزینه تعمیرات موبایل مشخص و از پیش تعیین شده است و کاربر هیچ هزینه‌ اضافه‌ای بابت تعمیر گوشی خود پرداخت نمی‌کند. لازم به ذکر است برای استفاده از مرجع تعمیرات موبایل در محل موبایل کمک نیازی به خروج از منزل، تلف کردن زمان در ترافیک شهری و مراجعه حضوری نیست چرا که کل پروسه سفارش تعمیرات موبایل از منزل یا محل کارتان با استفاده از پیک در محل این شرکت انجام خواهد شد. همچنین برخلاف سرویس های سنتی تعمیر موبایل، پروسه تعمیر در موبایل کمک ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. با توجه به این موضوعات مطمئنا موبایل کمک بهترین گزینه برای واگذاری تعمیرات تخصصی موبایل خواهد بود.

کیفیت قطعات و تعمیرات سخت افزاری موبایل کمک به چه صورت است؟

تعمیرگاه تخصصی موبایل کمک پایه و اساس سرویس خود را بر اساس رضایت مشتریان بنا کرده و به خوبی آگاه است که کیفیت یک مرکز تعمیرات تلفن همراه که در فضای مجازی فعالیت می کند وابسته به رضایت مشتریانی است که از این سرویس استفاده کرده‌اند. قطعاتی که موبایل کمک در گوشی های تعمیری مورد استفاده قرار می‌دهد 100 در صد اورجینال شرکتی بوده و اصالت کالا در فاکتور به همراه گارانتی مربوط به محصول درج می شود.

موبایل کمک علاوه بر ارائه سرویس تعمیرات موبایل در فروشگاه اختصاصی خود به فروش مستقل با کیفیت ترین قطعات سخت افزاری انواع گوشی ها می‌پردازد. بنابراین موبایل کمک فقط یک سرویس دهنده نیست و خود نقش یک تامین کننده بزرگ و برتر را هم در سطح کشور ایفاء می‌کند. کارشناسان تعمیر موبایل کمک موظف هستند تا در تعمیر گوشی مشتریان گرامی از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده کنند. بنابراین تیم تعمیرات تخصصی گوشی موبایل کمک تضمین می دهد که از بهترین قطعات و با سواد ترین متخصصین جهت تعمیر موبایل مشتریان استفاده می کند.

آیا هزینه تعمیرات موبایل زیاد است؟

خیلی از افراد عقیده دارنده که هزینه تعمیرات موبایل زیاد است، در حالی که به واقع اینطور نیست و هزینه تعمیر موبایل فقط برای اجزای خاصی از گوشی های هوشمند بالاست. برای مثال اگر صفحه نمایش یا برد گوشی شما نیاز به تعویض داشته باشد، مطمئنا باید هزینه زیادی پرداخت کنید چون اصلا اجزایی مثل صفحه نمایش بخش عظیمی از قیمت پایه خود گوشی را تشکیل می‌دهند، پس طبیعی است که جایگزین کردن آن هم هزینه بردار باشد. اما همه تعمیراتی که روی گوشی ها انجام می‌شود هزینه زیادی ندارند!

برای مثال تعویض باتری، تعویض جک هدفون، تعویض دوربین سلفی، تعویض دکمه ولوم، تعویض قاب و غیره همگی از تعمیراتی هستند که اصلا هزینه بردار محسوب نمی‌شوند. اگر بخواهیم مقایسه‌ عادلانه‌ای مابین تعمیرات موبایل پر هزینه و کم هزینه داشته باشیم، به جرئت می‌توانیم بگوییم که حداقل 70 درصد از پروسه های تعمیر موبایل کم هزینه هستند و شاید فقط 30 درصد از این تعمیرات هزینه زیادی داشته باشند. بنابراین این باور که تعمیرات موبایل هزینه زیادی دارد، یک باور رایج غلط محسوب می‌شود. موبایل کمک حتی تعویض ال سی دی یا همان صفحه نمایش گوشی های هوشمند را هم با کمترین هزینه ممکن امکانپذیر کرده، بنابراین از این پس تعویض صفحه نمایش گوشی ها هم چندان هزینه بردار نخواهد بود.

 

آیا تعمیر گوشی توسط تعمیرکاران منجر به ابطال گارانتی می‌شود؟

این مسئله یکی از رایج ترین باورهای غلطی است که در بین افراد وجود دارد! پیش از هر چیز شما باید بدانید که اصلا گارانتی گوشی ها تقریبا در ایران معنایی ندارد و شما خیلی به ندرت می‌توانید نمایندگی را پیدا کنید که بدون بهانه‌جویی گوشی شما را تحت گارانتی و به صورت رایگان تعمیر کنند. حتی با تصور اینکه گوشی شما تحت گارانتی قابل اعتمادی باشد هم، این باور غلط است که تعمیر گوشی به دست تعمیرکاران دیگر منجر به ابطال گارانتی می‌شود! چون اگر تعمیر موبایل به درستی و با دقت انجام شود، هیچوقت نمایندگی نمی‌تواند متوجه این امر گردد که گوشی توسط تعمیرکار دیگری باز شده است.

یک تعمیرکار مجرب و کاربلد مثل تعمیرکارانی که در موبایل کمک فعالیت دارند می‌توانند به گونه‌ای گوشی شما را تعمیر کنند که هیچ نشانه‌ای از باز شدن گوشی باقی نماند و به اصلاح گوشی دقیقا مثل روز اولش شود. بنابراین این باور را از سر خود بیرون کنید که سپردن گوشی به یک تعمیرکار مجرب در بیرون منجر به از بین رفتن گارانتی آن می‌شود. نمایندگی های فروش گوشی ها اگر دلشان بخواهند گوشی شما را تحت گارانتی تعمیر می‌کنند و اگر دلشان نخواهد این کار را انجام نمی‌دهند!

آیا گوشی بعد از تعمیر دیگر کیفیت اولیه را ندارد؟

این مسئله هم یکی دیگر از باورهای غلطی محسوب می‌شود که در ذهن خیلی از افراد طنین انداز شده است. تعمیرات موبایل اگر به درستی و با جایگزین کردن قطعات درجه یک انجام شود، هیچ وقت منجر به افت کیفیت عملکرد گوشی نمی‌شود! برای مثال تصور کنید که قصد تعویض ال سی دی آیفون خود را دارید که شرکت موبایل کمک بهترین و با کیفیت ترین سرویس را برای انجام این کار ارائه می‌کند. اگر از کارشناسان ما بخواهید که ال سی دی 100 درصد اورجینال یا اصطلاحا روکاری را در دستگاهتان نصب کنند، مطمئن باشید که بعد از تعمیر گوشی هیچ افت کیفیت را مشاهده نخواهید کرد. افت کیفیت بعد از تعمیرات موبایل فقط در شرایطی رخ می‌دهد که یا تعمیرکار دانش کافی برای تعمیر موبایل شما را نداشته باشد و یا قطعه‌ای که در گوشی شما بکار برده اورجینال و با کیفیت نباشد.

با ثبت آنلاین سفارش تعمیر موبایل از طریق سرویسی که شرکت موبایل کمک ارائه کرده است، می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که تعمیر گوشی شما منجر به افت کیفیت آن نمی‌شود. تعمیرات موبایل در شرکت موبایل کمک با گارانتی و تضمین بهترین کیفیت صورت می‌گیرند. بنابراین این باور علط را از سر خود بیرون کنید که تعمیرات موبایل منجر به کاهش کیفیت عملکرد گوشی ها می‌شود و یک گوشی تعمیر شده افت کیفیت چشمگیری را به همراه خواهد داشت. تا زمانی که گوشی به درستی و با استفاده از قطعات مناسب تعمیر شود، هیچ افت کیفیتی در آن نخواهید دید.

آیا گوشی های آب خورده قابل تعمیر نیستند؟

خیلی از افراد تصور دارند که اگر گوشی آن ها به دلیل غوطه ور شدن در آب یا تماس با آن از کار بیفتد دیگر قابل تعمیر نیست! اما این یک باور غلط است و در خیلی از مواقع دیده شده که گوشی های این چنینی تعمیر شده و سال های سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از روش هایی که برای تعمیر گوشی های آب خورده می‌توانید از آن استفاده کنید، مربوط به قرار دادن آن در کیسه برنج طبخ نشده می‌شود. برنج خاصیت جذب رطوبت و مایعات دارد و بدین سبب می‌تواند آب و رطوبت نقوذ کرده در گوشی را از آن خارج کند.

البته استفاده از برنج همیشه تاثیر لازم را نمی‌گذارد و توصیه ما این است که اگر یک گوشی آب خورده دارید، هرچه سریع تر آن را به دست تعمیرکار مجربی بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن گوشی را باز کرده و اب و نم موجود را با ابزارهای پیشرفته  مناسب از قطعات سخت افزاری گوشی خارج کند. برای انجام سریع اینم کار موبایل کمک بهترین سرویس را ارائه کرده است، چون تعمیرات موبایل توسط سرویس این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. اگر گوشی شما به تازگی با آب در تماس بود، توصیه می‌کنیم سریعا مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی را خاموش کرده و در کیسه برنج قرار دهید.
  •  به صفحه ثبت آنلاین سفارش تعمیر موبایل کمک مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.
  • ظرف 30 دقیقه پیک موتوری به درب منزل شما می‌آید. گوشی خود را به وی تحویل دهید.
  • نهایتا ظرف 2 ساعت گوشی خود را در منزلتان تحویل بگیرید.

با توجه به سرعت عملی که سرویس شرکت موبایل کمک دارد، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در شرایطی همچون آب خوردن گوشی از آن استفاده کنید. همیشه در نظر داشته باشید که اگر گوشی شما در اقر آب خوردگی خرب شود، تعمیر آن غیر ممکن نیست!

آیا تعمیرات موبایل کار ساده‌ای است؟

بنا به دلایل نامشخص خیلی از افراد تصور دارند که تعمیر موبایل در محل یک کار ساده و آسان است، اما اصلا اینطور نیست! این موضوع به ویژه در شرایطی ملموس‌تر می‌شود که قرار باشد تعمیر موبایل با تکیه بر استانداردهای لازم انجام شود و اصطلاحا به شکل سرسری انجام نشود. تعمیرات موبایل یک کار بسیار پیچیده و دقیق است که نیاز به اطلاعات روز، دقت، صبر و حوصله بالایی دارد.

متاسفانه تعداد تعمیرکاران غیر مجربی که این روزها در بازار آزاد به تعمیرات موبایل می‌پردازند زیاد شده و این موضوع سبب گشته که مردم تصور کنند تعمیرات موبایل یک کار ساده بوده و هر فردی می‌تواند با گذراندن یک دوره کوتاه چندد ماه آن را فرا گیرد. اگر شما هم همچنی تصوری دارید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید، چون تعمیر موبایل پیچیدگی های زیادی دارد و باید با دقت بسیار بالایی صورت پذرید.

آیا عمر گوشی تعمیر شده کم می‌شود؟

یکی دیگر از باورهای غلط رایج در بین افراد این است که تصور دارند با تعمیر گوشی از عمر مفید آن کاسته می‌شود! اما اصلا اینطور نیست! تا زمانی که تعمیر گوشی با کیفیت، دقت و منطبق با استانداردهای لازم انجام شود، هیچ وقت از عمر مفید گوشی نمی‌کاهد. بسیارند افرادی که گوشی های خود را برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب سپرند و هم اکنون سال هاست که در حال استفاده از گوشی خود هستند و هیچ مشکلی هم برای آن ها ایجاد نشده است. پس اگر تعمیر گوشی موبایل خود را به فردی مجرب بسپارید، مطمئن باشید که هیچوقت از عمر مفید آن کاسته نمی‌شود.

روند کار تعمیرات موبایل در موبایل کمک چگونه است؟

با استفاده از سرویس آنلاین تعمیرات موبایل کمک، کاربر می‌تواند با ورود به سایت موبایل کمک یا از طریق برقراری تماس با شماره 02175147 سفارش خود را به ثبت ‌برساند تا پیک موتوری موبایل کمک به صورت رایگان برای او ارسال و گوشی را درب منزل یا محل کار تحویل گرفته و آن را به شرکت موبایل کمک تحویل دهد، سپس شرکت برروی گوشی تعمیرات لازم را انجام داده و پس از اتمام تعمیر، پیک موتوری موبایل کمک، مجددا گوشی تعمیر شده را به صورت رایگان به آدرس مشتری ارسال می کند و به این صورت گوشی تعمیر شده به مشتری تحویل می‌گردد. لازم به ذکر است که کل این پروسه در کمترین زمان ممکن طی می‌شود. یعنی شما ظرف این مدت زمان موبایل تعمیر شده خود را از موبایل کمک دریافت می‌کنید!