کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا چیست و چگونه دریافت می‌شود؟

کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا چیست و چگونه دریافت می‌شود؟

اگر دقت کرده باشید برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا نیاز به وارد کردن یک کد اختصاصی وجود دارد که به آن “کد فعال سازی” گفته می‌شود. اما این کد چیست و چگونه باید به آن دسترسی پیدا کنیم؟ در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد ماهیت کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا و نحوه دستیابی به آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا

با آغاز فاز دوم طرح رجیستری گوشی موبایل همه چیز با برنامه‌ریزی دقیق تری پیش می‌رود. هم اکنون سامانه‌ای تحت عنوان همتا ارائه شده که از طریق آن فروشندگان و خریداران موبایل می‌توانند اقدامات لازم را برای رد و بدل گوشی های هوشمند رجیستر شده انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با سامانه همتا توصیه می‌کنیم حتما به مطالعه مقاله “از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل” بپردازید.

با توجه به قوانین جدید طرح رجیستری موبایل هر کاربر باید ضمن خرید گوشی جدید آن را فعال سازی کند. فعال سازی بدان معناست که گوشی را به یک سیم کارت خاص نسبت می‌دهید و در واقع حق تملک آن را به سیم کارت خاصی واگذار می‌کنید. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله‌ای با عنوان “آموزش روش های فعال سازی گوشی در سامانه همتا (طرح رجیستری)” مراحل مورد نیاز به منظور فعال کردن گوشی در سامانه همتا را شرح دادیم.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

اگر برای فعال کردن گوشی در سامانه همتا نیاز به وارد کردن یک کد اختصاصی وجود دارد که به آن “کد فعال سازی” گفته می‌شود. این کد برای بسیاری از کاربران نامفهوم بوده و سوالات زیادی را به وجود آورده است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا و نحوه دستیابی به آن صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا چیست و چگونه دریافت می‌شود؟

کد فعال سازی گوشی چیست؟

کد فعال سازی گوشی یک کد شش رفمی یک بار مصرف است که باید به همراه گوشی در اختیارتان قرار گیرد. با استفاده از این کد شما می‌توانید حق مالکیت گوشی را به سیم کارت خاصی بدهید. برای مثال اگر یک آیفون 8 خریداری کرده‌اید و می‌خواهید از سیم کارت A خود در آن استفاده کنید، باید با استفاده از کد فعال سازی گوشی، آیفون 8 را با سیم کارت A همگام سازی نمایید و مالکیت آن را به سیم کارت A منتقل کنید. پس برای فعال کردن گوشی های مشمول طرح رجیستری به کد فعال سازی گوشی نیاز دارید.

تعمیرات موبایل

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

کد فعال سازی گوشی را چگونه تهیه کنیم؟

طبق اطلاعاتی که از سوی سامانه همتا ارائه شده است، اگر گوشی خود را از نمایندگی های رسمی شرکت هایی مثل سامسونگ، ال‌جی و غیره خریداری کنید در جعبه آن ها یک کارت اختصاصی با نام Activation Card یا کارت فعال سازی وجود دارد که حاوی یک کد است. با وارد کردن این کد در سامانه همتا می‌توانید فعال سازی گوشی را انجام دهید.

اما در شرایطی که گوشی را از فروشگاه موبایل دیگر خریداری کنید و کد فعال سازی گوشی در جعبه آن وجود نداشته باشد، فروشنده باید کد فعال سازی گوشی را در اختیارتان قرار دهد. بدین منظور وی از شما می‌خواهد تا شماره سیم کارتی که تمایل دارید در گوشی جدیدتان از آن استفاده کنید را ارائه نمایید. سپس فروشنده مراحلی را طی خواهد کرد که باید برای انتقال مالکیت گوشی انجام شود. این مراحل در مقاله “روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا” شرح داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

در پایان یک پیامک از سوی سامانه همتا به شماره سیم کارتی که شما در اختیار فروشنده قرار داده بودید ارسال می‌شود. این پیامک حاوی کد فعال سازی است که شما می‌توانید با استفاده از آن فعال کردن گوشی در سامانه همتا را با سیم کارت خودتان انجام دهید. لازم به اشاره است که اگر گوشی را به عنوان یک گوشی دست دوم از فرد عادی خریداری کنید هم لازم است مراحل مشابه طی شده و کد فعال سازی جدید گوشی به شماره سیم کارت خریدار پیامک شود تا وی قادر به فعال سازی گوشی باشد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد ماهیت کد فعال سازی گوشی در سامانه همتا و نحوه دستیابی به آن صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض تاچ ال سی دی آیفون  11 pro max

 

بیشتر بخوانید:

دوربین آیفون ایکس آر

قیمت تاچ ال سی دی اس 9 پلاس

قطعات گوشی A42 5G

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (48)

guest
48 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بینائی
بینائی
1 سال گذشته

چرا هیچکی جواب سوالات مردمی رو نمیده؟؟

تنها
تنها
1 سال گذشته

عجب داستانی داریم خطم تو همتا ثبت شده ولی فعلا همتا باز نکرده گوشیمو

تنها
تنها
1 سال گذشته

خطم رو گوشیم مسدود شده لطفا کمک کنید

Yoones_A
Yoones_A
2 سال گذشته

ببخشید من گوشی رو خریدم وقتی رفتم ریجستری کنم گفت کد فعالسازی رو تایپ کنید کد فعال سازی تو جعبه گوشیم نیس حالا چیکار کنم؟

m.z
m.z
2 سال گذشته

سلام
اگه ی گوشی با یک سیمکارت توی سامانه همتا ثبت بشه و بعد از ی سیمکارت دیگه برای همون گوشی استفاده بشه مشکلی پیش میاد؟
اگه گوشی توی سامانه همتا ثبت نشه بعد از یه مدت قفل میشه ؟ بعدش میشه چیکار کرد؟