پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید ۳D Touch

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید کاربران دستگاه‌های اندرویدی هم می‌توانند قابلیت تاچ سه بعدی آیفون یا همان قابلیت 3D Touch را در دستگاه خود پیاده‌سازی و از آن استفاده کنند! در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با استفاده از قابلیت لمس سه بعدی آیفون در اندروید (3D Touch)

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد آیفون‌های جدیدتر اپل قابلیتی محسوب می‌شود که تحت عنوان 3D Touch یا تاچ سه بعدی معرفی شده است. به صورت خلاصه به موجب وجود این قابلیت، صفحه نمایش آیفون می‌توانید میزان فشار انگشت کاربر را بر روی خود تشخیص دهد و متناظر با آن پاسخگویی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما به آرامی آیکون یک اپلیکیشن را از منوی برنامه‌های آیفون 6 اس اپل انتخاب کنید، اپلیکیشن مد نظر اجرا می‌شود. حال اگر با فشار بیشتری انگشت خود را بر روی آیکون آن برنامه قرار دهید، منویی نمایان می‌شود که شامل گزینه‌های زیرشاخه‌ای خواهد بود. بنابراین به صورت کلی قابلیت تاچ سه بعدی یا همان 3D Touch آیفون سبب می‌شود که نمایشگر دستگاه با سنجش میزان فشار انگشت کاربر بر روی خود عکس‌العملی متناظر و متفاوت را ارائه کند.

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

حال تصور کنید که بتوانید این قابلیت که مختص آیفون‌های اپل است را در گوشی اندرویدی خود پیاده‌سازی و از آن استفاده کنید! شاید جالب باشد که بدانید انجام این عمل به واقع امکانپذیر است! به بیان دیگر شما می‌توانید با استفاده از روش خاصی که قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم نسبت به پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید وارد عمل شوید. بدین منظور از یک ماژول اکسپوزد (Xposed) اختصاصی تحت عنوان System Wide Force Touch استفاده می‌شود که از طریق سنسور شتاب سنج، دستگاه اندرویدی را بدون نیاز به وجود قطعه سخت افزاری مجزایی قادر به تشخیص میزان فشار انگشت کاربر بر روی صفحه نمایش می‌کند. بنابراین اگر قصد دارد که از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید (3D Touch) استفاده کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات حرفه ای موبایل

پیش نیازها

پیش از اینکه شروع به انجام عملیات اصلی کنیم باید پیش نیازهای ضروری به منظور استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید (3D Touch) را مرور کنیم. این پیش نیازها به شرح زیر هستند:

  • دستگاه اندرویدی شما باید حتما حداقل از سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی بهره‌مند باشد.
  • دستگاه اندرویدی شما باید حتما روت شده باشد.
  • قابلیت یا گزینه Unknown Sources دستگاه اندرویدی باید فعال باشد.
  • فریم ورک اکسپوزد یا همان Xposed Framework باید در دستگاه اندرویدی شما نصب باشد.

چنانچه هر یک از شروط فوق در تبلت یا گوشی اندرویدی شما برقرار نیست، قادر به پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در دستگاه نخواهید بود. از آنجایی که ماژول System Wide Force Touch هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد و به شکل کامل و استیبل توسعه نیافته است، بنابراین این امکان وجود دارد که حتی اگر تمام شرایط فوق در دستگاهتان برقرار باشد هم ماژول مور نظر با دستگاه سازگاری نداشته باشد و عملکرد لازم را ارائه نکند. لازم به اشاره است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از پیش نیازهای نام برده شده، می‌توانید تماس کوتاهی با کارشناسان واحدش پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

قدم اول: نصب ماژول Wide System Force Touch

آیفون‌های جدید اپل، اپل واچ و مک‌ بوک پرو اپل به منظور پشتیبانی از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) به قطعه سخت افزاری خاصی مجهز هستند، اما کاملا مشهود است که دستگاه‌های اندرویدی از این قطعه سخت افزاری بهره‌مند نخواهند بود! ماژول Wide System Force Touch سبب می‌شود که دستگاه اندرویدی شما از سنسور شتاب سنج به عنوان منبع اندازه‌گیری نسبی میزان فشار انگشت کاربر استفاده کند. بنابراین در این روش یا ترفند جالب که از طریق ماژول نامبرده شده پیاده‌سازی می‌شود، سنسور شتاب سنج گوشی اندرویدی نقش قطعه سخت افزاری اصلی دستگاه‌های اپل را ایفاء می‌کند. بار دیگر اشاره می‌کنیم که این ماژول هم اکنون در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد و ممکن است در برخی از گوشی و تبلت‌های اندرویدی کارایی لازم را ارائه نکند.

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

برای شروع پروسه پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید (3D Touch)، اپلیکیشن اکسپوزد اینستالر (Xposed Installer) را اجرا کنید. سپس به بخش Download آن مراجعه کنید و در لیست موجود به جستجوی ماژول Wide System Force Touch بپردازید. پس از یافتن این ماژول به تب نسخه‌ها یا ورژن‌های آن مراجعه کنید و آخرین یا جدیدترین نسخه این ماژول را دانلود نمایید. پس از دانلود ماژول صفحه‌ای نمایان می‌شود که گزینه Install را به همراه دارد. این گزینه را لمس کنید تا ماژول مد نظر بر روی دستگاهتان نصب شود. سپس در نوار اعلان دستگاه یک نوتیفیکیشن ظاهر خواهد شد که حاوی عبارت Activate the module and reboot است. این گزینه را لمس کنید تا دستگاهتان ریستارت شده و ماژول Wide System Force Touch در آن فعال شود.

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

بیشتر بخوانید: نمایندگی گوشی سامسونگ تعمیرات

قدم دوم: کالیبره یا تنظیم عملکرد تاچ سه بعدی

پس از اینکه ماژول Wide System Force Touch در دستگاه اندرویدی شما نصب شد، نوبت به اجرا و تنظیم عملکرد آن می‌رسد. به بیان دیگر شما باید هم اکنون به این ماژول بفهمانید که چه مقدار فشار انگشت شما بر روی صفحه نمایش عملکرد تاچ سه بعدی (3D Touch) یا فورس تاچ (Force Touch) را ارائه کند و چه میزان فشار برای آن به صورت عادی یا نرمال تعریف شود. برای انجام این کار اپلیکیشن Wide System Force Touch را از منوی اپلیکیشن دراور (App Darwer) اجرا کنید.

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

پس از اجرای ماژول با محیطی شبیه به تصویر فوق مواجه می‌شوید. در بخشی که تحت عنوان FORCE TOUCH THIS مشخص شده، باید شدت فشار فعال سازی فورس تاچ یا تاچ سه بعدی را مشخص کنید. برای انجام این کار انگشت خود را بر روی کادر این بخش قرار داده و به میزانی فشار دهید که دستگاه متوجه شود این فشار مرز فعال سازی حالت تاچ سه بعدی است. این عمل را باید برای 3 بار پیاپی تکرار کنید. در این شرایط در بخش فوقانی صفحه و کنار دو گزینه Min و Max به ترتیب حداقل و حداکثر میزان فشار انگشت شما در حالت تاچ سه بعدی مشخص می‌شود. بنابراین هر زمان که فشار انگشت شما را حداقل (Min) تعیین شده فراتر برود، دستگاه اندرویدی متوجه می‌شود که باید کارایی حالت فورس تاچ یا تاچ سه بعدی را ارائه کند.

استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

پس از کالیبره کردن یا تنظیم شدت فشار انگشت خود می‌توانید از کادر زیرین صفحه به منظور بررسی عملکرد ماژول Wide System Force Touch استفاده کنید. اگر به آرامی انگشت خود را بر روی کادر این بخش قرار دهید، عبارت Clicked نمایان می‌شود که به معنای تشخیص یک لمس معمولی است. حال اگر انگشت خود را با فشار بیشتری بر روی این بخش قرار دهید، عبارت Force Touch نمایان می‌شود که به معنای تشخیص یک لمس پرقدرت و فعال سازی حالت تاچ سه بعدی است. پس از اعمال تنظیمات این بخش باید دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید تا پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید به طور جامع امکانپذیر شود.

قدم سوم: استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید

با طی کردن دو مرحله پیشین، پروسه نصب و پیاده‌سازی قابلیت تاچ سه بعدی آیفون در اندروید به پایان رسیده است. حال می‌توانید از این قابلیت در اپلیکیشن‌های مختلف به شیو‌ه‌های خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال در برنامه ماشین حساب می‌توانید با لمس عادی دکمه “پاک کردن”، یکی از اعداد تایپ شده را پاک کنید. در حالت دوم با لمس قوی‌تر این دکمه می‌توانید کل متن تایپ شده را حذف نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A20

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید (3D Touch) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

قیمت درب پشت آیفون 8

قیمت تاچ ال سی دی Samsung A7 2016

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments