معرفی و دانلود برنامه ES File Explorer : مدیریت فایل

برنامه ES File Explorer

اگر به دنبال یک فایل منیجر کاربردی و مناسب برای مدیریت فایل ها و اپلیکیشن های خود در اندروید هستید، برنامه ES File Explorer یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برنامه ES File Explorer بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن ES File Explorer

اپلیکیشن ES File Explorer جزو یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین فایل منیجرهای اندروید به شمار می‌رود که قابلیت هایی نظیر جستجو، حذف، کپی، انتقال و تغییر نام فایل ها را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

از دیگر قابلیت های این فایل منیجر می‌توان به امکان آزادسازی فضای ذخیره سازی، مدیریت فایل‌ های گوشی از طریق کامپیوتر و پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن ES File Explorer بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

معرفی برنامه ES File Explorer

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، برنامه ES File Explorer یک فایل منیجر اندرویدی است که با استفاده از آن می‌توانید به مدیریت فایل ها و اپلیکیشن های موجود در گوشی اندرویدی خود بپردازید. برنامه ES File Explorer قابلیت های گسترده‌ی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه مروری بر اصلی ترین قابلیت های این اپلیکیشن خواهیم داشت.

برنامه ES File Explorer

مدیریت فایل ها و پوشه ها

برنامه ES File Explorer امکان مدیریت فایل ها را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران می‌تواند با استفاده از این فایل منیجر به جستجو، انتقال و کپی فایل های مورد نظر خود بپردازند.

برنامه ES File Explorer

همانطور که مطلع هستید، سیستم عامل اندروید قادر به اجرای فایل های فشرده نیست. با این وجود کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن ES File Explorer نسبت به استخراج فایل های فشرده Zip و RAR اقدام نمایند.

برنامه ES File Explorer

مدیریت فایل های گوشی از طریق کامپیوتر

یکی از اصلی ترین قابلیت های برنامه ES File Explorer مربوط به مدیریت فایل های گوشی از طریق کامپیوتر می‌شود. بدین منظور تنها کافیست تا گزینه View On PC را در صفحه اصلی برنامه لمس نمایید. پس از فعال سازی این قابلیت می‌توانید با مراجعه به کامپیوتر و وارد نمودن آدرس، به تمام فایل های موجود در گوشی بر روی کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید و به مدیریت آن‌ها بپردازید. به خاطر داشته باشید که به منظور استفاده از این قابلیت نیاز است تا گوشی و کامپیوتر به یک شبکه وای فای یکسان متصل باشند.

برنامه ES File Explorer

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل آیفون

مدیریت اپلیکیشن ها

برنامه ES File Explorer امکان مدیریت اپلیکیشن ها را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران برنامه مذکور می‌توانند با مراجعه به بخش App به لیستی از اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی دسترسی داشته باشند.

برنامه ES File Explorer

برنامه ES File Explorer امکان حذف، تهیه نسخه پشتیبان و به اشتراک گذاری فایل APK اپلیکیشن ها را فراهم آورده است. همچنین کاربران می‌توانند میانبر اپلیکیشن دلخواه خود را به صفحه اصلی گوشی اضافه نمایند.

برنامه ES File Explorer

پاکسازی گوشی اندرویدی

از دیگر قابلیت های برنامه ES File Explorer می‌توان به آنالیز فضای ذخیره سازی گوشی و پاکسازی آن اشاره کرد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند فایل های به درد نخور (Junk Files) و غیر ضروری را حذف نمایند و با آزاد سازی حافظه، موجب افزایش سرعت عملکرد گوشی شوند.

برنامه ES File Explorer

مدیریت فایل های دانلود شده

اپلیکیشن ES File Explorer از یک دانلود منیجر پیش فرض هم بهره می‌برد. بنابراین کاربران می‌توانند با استفاده از این دانلود منیجر به دانلود فایل های دلخواه خود بپردازند. کاربران در هنگام دانلود قادر به مشاهده سرعت دانلود و زمان باقی مانده تا اتمام دانلود خواهند بود. سپس می‌توانند با مراجعه به بخش Downloader به فایل های دانلود شده دسترسی داشته باشند.

برنامه ES File Explorer

بازیابی فایل های حذف شده

اپلیکیشن ES File Explorer قابلیت بازیابی فایل های حذف شده را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در واقع این برنامه همانند ویندوز شامل یک سطل زباله می‌شود که فایل ها پس از حذف به آن منتقل می‌شوند. به منظور فعال سازی این قابلیت ابتدا به منوی برنامه مراجعه کرده و اسلایدر گزینه Recycle Bin را در حالت فعال قرار دهید.

برنامه ES File Explorer

پس از فعال سازی این قابلیت فایل های حذف شده به بخش Recycle Bin منتقل خواهند شد. کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش مذکور نسبت به بازیابی فایل حذف شده اقدام نموده و یا به صورت دائمی فایل مورد نظر خود حذف کنند.

برنامه ES File Explorer

پشتیبانی از زبان فارسی

برنامه ES File Explorer از زبان های مختلفی از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به منظور تغییر زبان در این برنامه آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت چپ صفحه را لمس کرده سپس گزینه Settings را انتخاب نمایید.

برنامه ES File Explorer

پس از آن به بخش Display Settings مراجعه نموده و در قسمت انتهایی صفحه گزینه Language Settings را لمس نمایید. سپس در کادر نمایان شده زبان فارسی ر ا انتخاب کنید.

برنامه ES File Explorer

 بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ در تهران  

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه ES File Explorer پرداختیم. با استفاده از آیکون دانلود ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

نقاط قوت:

  • امکان مدیریت فایل ها و اپلیکیشن ها
  • امکان دسترسی به فایل های گوشی از طریق کامپیوتر
  • امکان مدیریت فایل های فشرده
  • قابلیت پاکسازی حافظه و حذف فایل های غیر ضروری
  • امکان مدیریت دانلودها
  • امکان بازیابی فایل های حذف شده
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نقاط ضعف:

  • این برنامه نقطه ضعفی ندارد

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین اصلی آیفون XS

قیمت گلس آیفون ایکس اس مکس

قطعات گوشی iPhone X

تعمیرات موبایل

ES File Explorer
نام ES File Explorer
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید
سازنده ES Global

نظرات کاربران (10)

guest
10 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حمید رضاییان
حمید رضاییان
2 سال گذشته

قبلنا این برنامه را استفاده میکردم، بنابه دلایلی مجبور به حذف آن شدم، در حال حاضر هر کدام از انواع ورژنهای این برنامه را که میخواهم نصب کنم، متاسفانه مسیر نصب انجام میده ولی پیغام نهایی (نصب نشد) میاد. آیا راهی برای رفع مشکل، نصب و استفاده مجدد وجود دارد؟

سیدعظیم میرعلمی
سیدعظیم میرعلمی
3 سال گذشته

سلام
من میخوام فایل برروزرسانی برنامه ای را که از بازار گرفتم نصب کنم صفحه ایستگاه انتقال پرونده EXمیاد و هیچ کدام از گزینه های صفحه عمل نمیکنه و نمیشه نصب کنم

دنیا
دنیا
3 سال گذشته

سلام ببخشید من فایلی اشتباهی پاک کردم در این برنامه الان نمیدونم چطوری بازیابی کنم

Hiva
Hiva
3 سال گذشته

سلام
میخواستم بدونم چجوری با استفاده از این اپ میشه بدون باز کردن و بزرگ کردن عکسها در قسمت image ها عکس ها رو دید تا بتونم با سرعت بالا عکسهای اضافی رو پاک کنم؟
ممنون

اکرم
اکرم
4 سال گذشته

سلام خیلی ببخشید من این برنامه رو دارم الان که میخوام ویدیوهای تبلتم زیاد جا گرفتن به فلش کارتم انتقال بدم متاسفانه یادم رفته چطور مستقیم از طریق این برنامه انتقال میدادیم لطفا اگه امکان داره مرحله به مرحله بفرمایید ببخشید اول هرچی داده تو فلش ۵ست باید حذف کنم ؟ ممتون از پاسخگوییتون