چگونه مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور را حل کنیم؟

چگونه مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور را حل کنیم؟

این احتمال وجود دارد که در برخی از شرایط شما در حین تلاش به منظور استفاده از اپلیکیشن واتساپ (WhatsApp) با مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور مواجه شوید. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های موجود به منظور حل مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور را بررسی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

تاکنون گزارش‌های زیادی مبنی بر عدم موفقیت کاربران در اتصال برنامه واتساپ به سرور ارائه شده است. بروز مشکل در اتصال برنامه واتساپ می‌تواند ناشی از دلایل خاصی باشد. ما پس از بررسی‌های طولانی اصلی‌ترین دلایل بروز این مشکل را در قالب یک مقاله گردآوری کرده و قصد آموزش روش‌های حل آن را داریم. بنابراین در این مقاله قصد داریم که روش‌هایی کاربردی به منظور حل مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور را برای شما عزیزان شرح دهیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

نکته اول: کمی صبور باشید

در بسیاری از موارد دیده شده که مشکل اتصال برنامه واتساپ موقت بوده و مربوط به سرورهای اصلی آن می‌شود. در این شرایط تنها راه حل موجود صبور بودن است. کمی صبر کنید تا مشکل سرورهای اپلیکیشن واتساپ برطرف شود و سپس بار دیگر به منظور اتصال به آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

نکته دوم: دسترسی دستگاه به شبکه اینترنت را بررسی کنید

در برخی از شرایط دیده شده که کاربر مادمی تلاش به استفاده از برنامه واتساپ می‌کرده که دسترسی دستگاه به شبکه اینترنت فراهم نبوده است. دقت کند که حتما پیش از تلاش به منظور استفاده از اپلیکیشنی نظیر واتساپ، متصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت خود را بررسی نمایید.

نکته سوم: اتصال وای فای یا موبایل دیتای خود را روشن و خاموش کنید

در برخی از شرایط دیده شده که مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور با سرویس‌دهی شبکه وای فای یا موبایل دیتا مرتبط بوده است. در این شرایط عموما روشن و خاموش کردن قابلیت وای فای یا موبایل دیتا در گوشی مشکل ایجاد شده را برطرف می‌کند. اگر از شبکه وای فای استفاده می‌کنید، این قابلیت را خاموش کرده و بار دیگر روشن کنید. همچنین اگر از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید باید گزینه موبایل دیتا یا Mobile Data را غیرفعال و بار دیگر فعال نمایید. در برخی از شرایط فعال کردن وضعیت هواپیما یا همان Airplane Mode و ورود دوباره دستگاه به وضعیت عادی هم مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور را برطرف می‌کند.

نکته چهارم: مودم خود را ریستارت کنید

اگر از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید و با خاموش و روشن کردن شبکه مربوط به آن مشکل شما برطرف نشد، توصیه می‌کنیم که یک بار مودم خود را ریستارت کنید تا آی‌پی آن تغییر کند. در این شرایط هم ممکن است مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور برطرف شود.

نکته پنجم: از غیر فعال شدن اتوماتیک اتصال وای فای جلوگیری کنید

در برخی از شرایط گزارش‌هایی مبنی بر عدم عملکرد صحیح برنامه واتساپ در شرایط خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه ارائه شده است. دلیل این موضوع کامل مشخص است. در تنظیمات بخش وای فای گوشی‌های هوشمند گزینه‌ای با عنوان Keep Wi-Fi on During Sleep وجود دارد که باید این گزینه بر روی حالت روشن یا On قرار داده شود. اگر این گزینه خاموش باشد، به محض خاموش شدن صفحه نمایش دستگاهتان ارتباط شبکه وای فای آن هم قطع می‌شود. از این روش برای صرفه جویی در مصرف شارژ باتری دستگاه استفاده می‌گردد.

نکته ششم: قدرت سیگنال اینترنت خود را بررسی کنید

ضعیف بودن سیگنال اینترنت شما می‌تواند عامل اصلی در راستای بروز مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور باشد. همواره قدرت و شرایط سیگنال اینترنت خود را بررسی کنید. این موضوع به ویژه در شرایطی که از اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید حائز اهمیت است. اگر سرویس اینترنت شما در حالت E قرار داشته باشد به احتمال زیاد در اتصال برنامه واتساپ دچار مشکل خواهید شد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

نکته هفتم: تنظیمات بخش APN اپراتور خود را بررسی کنید

اگر در حین استفاده از اینترنت وای فای دچار مشکل نشده اما به محض استفاده از اینترنت سیم کارت در اتصال برنامه واتساپ به سرور دچار مشکل می‌شود، توصیه می‌کنیم که تنظیمات بخش APN اپراتور و سیم کارت خود را بررسی کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

نکته هشتم: برنامه واتساپ خود را آپدیت یا به روز رسانی کنید

به روز نبودن یا آپدیت نبودن برنامه واتساپ هم می‌تواند منجر به بروز اتصال در اتصال به سرورهای آن شود. بنابراین سعی کنید که همواره این برنامه را آپدیت کرده و از جدیدترین نسخه آن استفاده کنید.

نکته نهم: برنامه واتساپ را حذف و بار دیگر نصب کنید

طبق برخی از گزارش‌های به دست آمده، حذف اپلیکیشن یا برنامه واتساپ و نصب مجدد آن منجر به رفع مشکلات عملکردی این برنامه شده است. بنابراین می‌توانید این روش را هم به عنوان یکی از روش‌های رفع مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم اصلی‌ترین روش‌های مقابله با مشکل اتصال برنامه واتساپ به سرور محسوب می‌شوند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (26)

guest
26 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه خندان
فاطمه خندان
1 سال گذشته

واتساپم

فاطمه خندان
فاطمه خندان
1 سال گذشته

سلام پم مصب میشع وقتی شمارمو میزنم اصلن نمیاره مینویسه اتصال برقرار نمیشه چرا

محمد حسن شفیعی
محمد حسن شفیعی
1 سال گذشته

چند وقته واتساپم خراب شده خیلی واجب نیاز دارم چطور ردیف کنم؟

سروش قربانی
سروش قربانی
1 سال گذشته

چرا واتساپ مسدود شده است؟ چرا واتساپ بلاک شده است؟ لطفا خواهش میکنم رسیدگی کنید.

مسعود بلوچزهی
مسعود بلوچزهی
2 سال گذشته

مسدود شدن واتساپ