مروری بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها

مشکلات اینستاگرام

در بسیاری از موارد مشاهده شده که کاربران اینستاگرام در حین استفاده از اپلیکیشن این شبکه اجتماعی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم که مروری دقیق بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام داشته و روش‌های برطرف کردن این مشکلات را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام هم ممکن است مانند سایر اپلیکیشن‌های موبایلی دچار مشکلات عملکردی خاصی شود. بروز برخی از این مشکلات کاملا طبیعی بوده و برخی مشکلات دیگر هم علل و منشا معقولانه‌ای دارند. ما در این مقاله قصد داریم که به رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام اشاره داشته باشیم و برای هر یک از آن‌ها راه حلی را ارائه کنیم.

پیش از هر چیز به مواردی اشاره می‌کنیم که حتما پیش از انجام هر عملی برای رفع مشکلات رایج اینستاگرام باید به آن‌ها توجه داشته باشید. چنانچه در مورد هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

مواردی که باید در اولین قدم انجام دهید

اگر در حین استفاده از اینستاگرام با مشکلات عملکردی مواجه شدید، حتما پیش از انجام هر اقدامی به موارد زیر توجه داشته باشید. ابتدا گوشی یا تبلت خود را ریستارت کنید. در برخی از شرایط ممکن است مشکلات اینستاگرام پدیدار شده ارتباط مستقیمی با این برنامه نداشته باشند و مشکل از جانب گوشی یا تبلت شما باشد. بنابراین در اولین قدم حتما نسبت به ریستارت کردن دستگاه هوشمندتان اقدام کنید.

در قدم بعدی از به روز بودن یا اصطلاحا آپدیت بودن برنامه اینستاگرام نصب شده در دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. به روز نبودن اینستاگرام ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد آن شود. در مرحله بعدی حتما اتصال به شبکه اینترنت خود را بررسی کنید. به منظور استفاده از اینستاگرام باید دستگاه هوشمندتان به اینترنت متصل باشد، در غیر این صورت امکان استفاده از اینستاگرام را نخواهید داشت. بنابراین همواره  اتصال به اینترنت دستگاه و همچنین کیفیت سرویس‌دهی شبکه اینترنت خود را بررسی کنید.

اگر با انجام مراحل و موارد فوق مشکلات ایجاد شده برطرف نشد، توصیه می‌کنیم که یک بار اپلیکیشن اینستاگرام را از دستگاه خود لغو نصب (Uninstall) کنید. سپس مجددا جدیدترین نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام را در دستگاهتان نصب کنید. با انجام این موارد به احتمال زیاد مشکلات اینستاگرام رفع می‌شوند. چنانچه در مورد نحوه لغو نصب یا حذف اینستاگرام از گوشی یا تبلت خود نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

اما اگر با انجام مراحل فوق مشکلات اینستاگرام همچنان ادامه یافت، علت موضوعاتی دیگری خواهد بود. در ادامه طی پرسش و پاسخ‌هایی مروری بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام خواهیم داشت و راه حل آن‌ها را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

اینستاگرام در حین آپلود عکس کرش می‌شود!

به احتمال زیاد کرش شدن اینستاگرام در حین آپلود عکس یا ویدیو با حافظه رم دستگاهتان ارتباط مستقیمی دارد. اگر اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های متعددی در پس زمینه دستگاهتان اجرا شده باشد و شما نسبت به آپلود عکس در اینستاگرام اقدام کنید، ممکن است حافظه رم دستگاه قدرت انجام مولتی‌تسکینگ مناسب را نداشته و بدین صورت اپلیکیشن اینستاگرام در حین آپلود عکس یا ویدیو کرش شود.

همچنین کرش شدن اینستاگرام در حین آپلود پست می‌تواند با حافظه داخلی دستگاهتان هم در ارتباط باشد. این موضوع به ویژه در شرایطی بیشتر رخ می‌دهد که قابلیت ذخیره اتوماتیک تصاویر آپلود شده در اینستاگرام بر روی حافظه داخلی گوشی یا تبلت فعال باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آپلود عکس در اینستاگرام، توصیه می‌کنیم مقاله آموزش ارسال عکس و ویدیو در اینستاگرام و اضافه کردن موقعیت مکانی به آن‌ها را مطالعه کنید.

اینستاگرام در حین آپلود پست فریز می‌شود!

منظور از فریز شدن (Freeze) در واقع گیر کردن اپلیکیشن و مسدود شدن ارتباط آن با کاربر است. هنگامی که یک اپلیکیشن فریز می‌شود، کاربر قادر به ارتباط برقرار کردن با گزینه‌ها و محتوای آن نبوده و تنها عکس ثابتی بر محیط برنامه بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد. فریز شدن یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام است. به منظور رفع این مشکل باید اپلیکیشن اینستاگرام را کاملا غیر فعال کرده و بار دیگر اجرا کنید. بدین منظور در دستگاه‌های اندرویدی مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از دکمه هوم (Home) دستگاه یا دکمه مجازی که شما را به صفحه اصلی دستگاه منتقل می‌کند از برنامه اینستاگرام خارج شوید.
  • به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Applications را انتخاب کنید.
  • گزینه Manage Applications را انتخاب کنید.
  • برنامه اینستاگرام را از لیست موجود انتخاب کنید.
  • نهایتا با لمس گزینه Force Stop عملکرد آن را متوقف سازید.

به منظور غیر فعال کردن کامل اپلیکیشن اینستاگرام در دستگاه‌های آی او اسی مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از دکمه هوم (Home) دستگاه از برنامه خارج شوید.
  • دو بار پیاپی دکمه هوم دستگاه را بفشارید.
  • انگشت خود را بر روی آیکون اینستاگرام قرار داده و برای مدت زمان 5 ثانیه نگه دارید تا آیکون این برنامه شروع به لرزش کند.
  • حال علامت منفی قرمز رنگ نمایان شده را لمس کنید. با انجام این عمل برنامه اینستاگرام در دستگاه آی او اسی شما کاملا غیر فعال می‌شود.

مجددا برنامه اینستاگرام را اجرا کرده و از آن استفاده کنید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، فریز شدن یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام است. اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما به روز نباشد هم ممکن است با مشکل فریز شدن مواجه شوید.

نمایش مربع‌های سیاه رنگ در حین فیلتر دهی عکس‌ها در اینستاگرام!

برخی از کاربران دستگاه‌های اندرویدی گزارش‌هایی را مبنی بر نمایش مربع‌های سیاه رنگ در حین فیلتر دهی عکس‌ها ارائه کرده‌اند. این مشکل در نسخه اندرویدی اینستاگرام پدیدار شده و به زودی رفع می‌شود. برای رفع این مشکل حتما از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) دستگاه اندرویدی خود نسبت به دانلود آخرین نسخه برنامه اینستاگرام اقدام کنید.

اینستاگرام امکان آپلود پست را نمی‌دهد!

اگر برای آپلود پست در اکانت اینستاگرام خود دچار مشکل شده‌اید حتما در مرحله اول اتصال اینترنت و ثبات آن را بررسی کنید. کند بودن اینترنت یا قطع و وصل شدن آن می‌تواند عاملی باشد که منجر به بورز اختلال در آپلود پست‌های اینستاگرام شود. این موضوع هم یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام است.

چرا نمی‌توانم یک کامنت یا نظر را از زیر پست اینستاگرام خود حذف کنم؟

در برخی از شرایط ممکن است کاربر به منظور حرف یک کامنت از زیر پست خود اقدام کرده و با پیغامی مبنی بر عدم موفقیت یا عدم وجود شرایط مناسب برای حذف آن مواجه شود. علت بروز این مشکل عموما در اینجاست که کامنت مورد نظر پیش از این توسط سرورهای اینستاگرام حذف شده است. این کامنت از آنجایی برای شما نمایش داده می‌شود که در حال استفاده از نسخه قدیمی صفحه و حافظه کش دستگاه هستید. با رفرش کردن صفحه مورد نظر مشکلتان حل شده و مشاهده خواهید کرد که کامنت مد نظرتان حذف شده است.

چرا اموجی‌ها در اینستاگرام نمایش داده نمی‌شوند؟

در دستگاه‌های اندرویدی نمایش اموجی‌های اینستاگرام فعال نیست و کامنت‌های یکه تنها حاوی اموجی باشند نمایش داده نمی‌شوند. اما در دستگاه‌های آی او اسی که حداقل از سیستم عامل آی او اس 4.2 بهره‌مند باشند، اموجی‌ها نمایش داده خواهند شد.

هنگامی که منظور ثبت کامنت در اینستاگرام اقدام می‌کنم با پیغام خطا مواجه می‌شوم!

اگر در حین ثبت کامنت در اینستاگرام با ارور یا پیغام خطا مواجه شدید، توصیه می‌کنیم که در قدم اول نسبت به آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام خود اقدام کنید. به طور کلی آپدیت این برنامه بسیاری از مشکلات اینستاگرام را رفع می‌کند. اگر برنامه اینستاگرام‌تان آپدیت بوده و همچنان در حین ثبت کامنت با ارور مواجه می‌شوید، دلیل این موضوع می‌تواند 3 امر متفاوت باشد:

چرا اطلاعات فالوورهای اکانت اینستاگرام من نوسان غیر حقیقی دارند؟

در نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن اینستاگرام باگی وجود داشت که به موجب آن گاها نوساناتی در نمایش تعداد فالوورهای اکانت افراد ایجاد می‌شد. این باگ در ماه جولای سال 2015 شناسایی و طی آپدیتی برطرف شد. بنابراین اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

چرا با دو بار لمس نمایشگر نمی‌توانم پستی را لایک کنم؟

این ویژگی در آی او اس 4.0 و بالاتر وجود دارد، بنابراین اگر دستگاهتان از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند حتما سیستم عامل آن نسخه‌های پایین‌تر آی او اس است. ضمنا این قابلیت در تمام نسخه‌های سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌شود.

چرا نمی‌توانم پست‌های اینستاگرام خود را در اکانت فیسبوک هم آپلود کنم؟

پیش از این در مقاله همه چیز در مورد اینستاگرام و تعامل آن با سایر شبکه‌های اجتماعی توضیحات جامعی در مورد نحوه همگام‌سازی اکانت اینستاگرام و فیسبوک خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. اگر پس از ارتباط برقرار کردن مابین اکانت اینستاگرام و فیسبوک، پست‌های اینستاگرام‌تان در فیسبوک آپلود نمی‌شوند باید موارد زیر را انجام دهید:

  • هر دو اپلیکیشن اینستاگرام و فیسبوک نصب شده در دستگاه خود را آپدیت کنید.
  • دسترس‌ها و ضوابط اینستاگرام را در بخش تنظیمات Privacy اکانت فیسبوک خود غیر فعال کنید.
  • اگر با انجام مراحل فوق مشکلات اینستاگرام حل نشد، دو اپلیکیشن مورد نظر را حذف کرده و بار دیگر آخرین نسخه آن‌ها را دانلود و نصب نمایید.

چرا ارتباط مابین اکانت و شبکه Tumblr دچار مشکل شده است؟

ممکن است در برخی از شرایط ارتباط مابین اکانت اینستاگرام شما و شبکه Tumblr قطع شود. در این شرایط توصیه می‌کنیم که ارتباط مابین این دو شبکه را قطع و بار دیگر آن دو را با یکدیگر در تعامل کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

چرا حتی پس از فعال کردن قابلیت اعلان یا نوتیفیکیشن اینستاگرام، همچنان اعلانی دریافت نمی‌کنم؟

در این شرایط احتمالا مشکل از تنظیمات گوشی یا تبلت شماست. این موضوع هم یکی از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام محسوب می‌شود. برای حل این مشکل در دستگاه‌های اندرویدی باید وارد بخش تنظیمات یا همان Settings و سپس اپلیکیشن‌ها یا همان Apps شوید. در لیست ارائه شده، اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید و نهایتا تیک گزینه Show Notifications را بزنید.

به منظور انجام عمل مشابه در دستگاه‌های آی او اسی باید وارد بخش تنظیمات یا همان Settings این محصولات شوید و سپس بخش Notifications را انتخاب کنید. حال اپلیکیشن Instagram را انتخاب کرده و تنظیمات بخش Allow Notifications را برای این برنامه فعال کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این موضوع و نحوه رفع این مشکل، مقاله آموزش جامع مدیریت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

چرا بخش فعالیت‌ها یا همان Activity اکانت اینستاگرام من نمایش داده نمی‌شود؟

این موضوع یکی از مشکلات اصلی اینستاگرام است که تیم سازنده آن به شدت در تلاش است تا آن را برطرف سازد. ظاهرا این مشکل به دلیل تغییر DNS شبکه اینترنت ایجاد می‌شود.

نام کاربری یا همان یوزرنیم اینستاگرام خود را تغییر داده‌ام اما همچنان نام کاربری قبلی خود را مشاهده می‌کنم!

در این شرایط نام کاربری شما تغییر داده شده و به دلیل استفاده اینستاگرام از حافظه کش به منظور افزایش سرعت عملکرد، شما همچنان نام کاربری قبلی خود را مشاهده می‌کنید. با خارج شدن کامل از اینستاگرام و حذف آن از حافظه رم و ورود دوباره به این اپلیکیشن، نام کاربری جدید خود را مشاهده خواهید کرد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله مروری بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام داشتیم. کاربران این شبکه اجتماعی به وفور با ما تماس گرفته و از مشکلات اینستاگرام گلایه می‌کنند. فراموش نکنید که در اغلب موارد مشکلات اینستاگرام با استفاده از آپدیت اپلیکیشن رفع می‌شود. چنانچه در مورد هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تعمیرات موبایل

منبع instagram

نظرات کاربران (327)

guest
327 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی فراهانی
علی فراهانی
1 سال گذشته

سلام.تورو قران قسم کمکم کنید.
پیج کاریم به مشکل خورده.
مشترهام میان پیام بدن،دقیقا اونجا که باید تایپ کنن نوشته شده باید پیج مورد نظر شمارو فالو کنه تا بتونید بهش پیام بدید.
ینی من باید با پیج کاریم فالشون کنم تا بتونن پیام بدم

آرمان
آرمان
1 سال گذشته

چرا وقتی کسی رو فالو میکنم اینستا خودکار انفالو میکنه چند لحظه بعد؟

مجید رئیسی
مجید رئیسی
1 سال گذشته

اینستاگرام گوشی من حذف شده دوباره نصب کردم،ولی متأسفانه صفحه گوشی یکسره سفید است چرا؟

محمد
محمد
1 سال گذشته

سلام
یوزر و پسورد داریم
ولی ایمیل پشتیبانی ک بهش ایمیل میرنه رو نداریم اصلا
میشه بگیدی چجوری برم توی پبجم

جهان
جهان
1 سال گذشته

من تو پیجم پست گذاشتم اما فقط واسه خودم نمایش داده میشه برای بقیه نیست
ولی اگه با فیلترشکن وارد پیج بشن هست دلیلش چیه؟