آموزش مخفی یا آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive)

آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام

هم اکنون قابلیت جدیدی به اینستاگرام اضافه شده که به موجب آن کاربران می‌توانند به جای حذف پست های ارسالی خود نسبت به آرشیو یا مخفی کردن آن‌ها وارد عمل شوند. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آرشیو کردن پست های اینستاگرام (Archive)

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که پس از ارسال پستی در اینستاگرام، برای حذف آن مردد باشید! حذف پست های اینستاگرام می‌تواند بنا به دلایل مختلفی صورت پذیرد. اینستاگرام اشاره می می‌کند که کاربران به دلایلی همچون عدم دریافت لایک کافی، کامنت کافی و غیره پست هایشان را پس از ارسال حذف می‌کنند! اما این روش دیگر تنها راه حل موجود نیست!

اینستاگرام قابلیتی را در اپلیکیشن محبوب خود ارائه کرده که به موجب آن کاربران می‌توانند پست های مورد نظرشان را آرشیو کنند! آرشیو کردن پست های اینستاگرام (Archive) سبب می‌شود تا سایر کاربران قادر به مشاهده آن‌ها نباشند، اما شما هر زمان که تمایل داشته باشید در اکانت خود بتوانید به آن پست های آرشیو شده دسترسی یابید. به بیان دیگر قابلیت جدیدی که نام بردیم، منجر به مخفی شدن پست های مورد نظرتان در اینستاگرام می‌شود.

اما چگونه از قابلیت مذکور استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

آموزش آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive)؛ چگونه پست خود را مخفی کنیم؟

برای اینکه از طریق قابلیت Archive اینستاگرام، پست های مورد نظرتان را مخفی کنید، کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
  • به بخش پروفایل (Profile) بروید. در این بخش لیست پست های خود و اطلاعاتی همچون تعداد فالوورها، فالویینگ ها و غیره ارائه شده‌اند.

آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام

  • پست مد نظرتان که قصد دارید مخفی یا آرشیو شود را انتخاب کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای پست را لمس کنید.

آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام

  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه Archive را انتخاب کنید.

مخفی کردن پست ها در اینستاگرام

به همین سادگی پست مورد نظر مخفی یا آرشیو می‌شود. در نظر داشته باشید که قابلیت مخفی کردن یا آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive) هنوز به طور گسترده ارائه نشده و فقط در برخی مناطق قابل استفاده است. قرار است اینستاگرام به تدریج این ویژگی را در سایر نقاط هم منتشر و در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: مشاوره تعمیرات موبایل

مشاهده لیست پست های مخفی یا آرشیو شده اینستاگرام

شما به عنوان صاحب اکانت خود هر زمان که تمایل داشته باشید، می‌توانید لیست پست های آرشیو شده خود را مشاهده کنید. برای انجام این کار آیکون جدید و شبیه به “تایمر” در گوشه سمت راست و بالای صفحه پروفایل ارائه شده که باید آن را لمس نمایید. مراحل دقیق دسترسی به این گزینه به شرح زیر هستند:

آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.
  • به قسمت پروفایل (Profile) بروید.
  • آیکون با نماد “تایمر” را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.

به این صورت لیستی از پست های آرشیو شده اینستاگرامتان نمایان می‌شوند. بار دیگر اشاره می‌کنیم که قابلیت آرشیو یا مخفی کردن پست های اینستاگرام هنوز در اختیار تمام کاربر قرار نگرفته است، اما به زودی امکان استفاده از آن برای همه محقق می‌شود.

آموزش ویدئویی مخفی یا آرشیو کردن پست‌ها در اینستاگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین iPhone XR

قیمت ال سی دی سامسونگ S7 edge

قطعات گوشی Samsung M20

تعمیرات موبایل

اینستاگرام | Instagram
نام اینستاگرام | Instagram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Instagram

نظرات کاربران (52)

guest
52 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سالار حسینی
سالار حسینی
1 سال گذشته

عالیییی بود ممنون از زحمات فراوان شماااا 🙏🏻🙏🏻🌹🌹🌹🌹

ن.ا
ن.ا
1 سال گذشته

سلام من اینستا بروز رسانی کردم دیگه گزینه آرشیو توی پستام نیست وحذف شده

علیزاده
علیزاده
1 سال گذشته

سلام وقت بخیر چطور پست ویدیویی رو آرشیو کنم؟

صادقی
صادقی
1 سال گذشته
پاسخ به  علیزاده

متوجه شدید که چطور میشه؟! دوستان اگه کسی فهمید بگه لطفا

مهدیس صالح فر
مهدیس صالح فر
2 سال گذشته

سلام وقتتون بخیر چگونه پست igtvبایگانی کنم..؟

هانیه نوروزی
هانیه نوروزی
2 سال گذشته

سلام وقت بخیر
چطور میتونم پستی که بصورت igtvهست رو آرشیو کنم؟!
ممنون میشم راهنمایی کنید