چگونگی ورود به حساب اینستاگرام خود ؟

ورود به حساب اینستاگرام خود

ورود به حساب اینستاگرام خود که غیرفعال یا حذف شده است را داشته باشید و یا بازیابی اکانت و حساب کاربری پیچ حذف شده اینستاگرام امکان پذیر است. متاسفانه این عمل خلاف سیاست‌های اینستاگرام است، اما روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با برگرداندن پیج اینستا اطلاعات و محتوای از دست رفته خود را بازیابی کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

اپلیکیشن اینستاگرام هم اکنون یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی است. اینستاگرام در بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و هم اکنون بخش عظیمی از کاربران فعال این اپلیکیشن را ایرانی‌های علاقمند به عکس‌برداری و سلفی گرفتن تشکیل می‌دهند. اما اینستاگرام دارای قوانین و سیاست‌های خاصی است که گاها عجیب به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

به عنوان مثال اینستاگرام به کاربر اجازه نمی‌دهد که اکانت یا حساب غیرفعال شده (Deactive) یا حذف شده (Delete) خود را مجددا فعال کند. اما روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام از دست رفته خود را باز پس گرفته و به نوعی حساب اینستاگرام غیرفعال یا حذف شده خود را بار دیگر فعال کنید. ما در این مقاله قصد داریم که چگونگی بازیابی اکانت اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم، بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه وارد اکانت قبلی اینستاگرام خود شویم؟

در قدم اول لازم دانستیم که توضیحاتی در مورد قوانین و شرایط استفاده از اینستاگرام ارائه کنیم. در توضیحات بخش Privacy and Policity اینستاگرام به وضوح در رابطه با وضعیت حساب‌های حذف شده توضیحاتی داده شده است.

چگونه وارد اکانت قبلی اینستاگرام خود شویم

بر اساس اطلاعاتی که در اینستاگرام ارائه شده، حساب کاربری که در این شبکه اجتماعی حذف شده یا Delete شده باشد دیگر قابل فعال‌سازی دوباره نخواهد بود. اینستاگرام اکانت‌های حذف شده را برای همیشه از دسترس خارج می‌کند. این موضوع در شرایطی صدق می‌کند که شما به طور آگاهانه نسبت به حذف حساب اینستاگرام خود اقدام کرده باشید، اما اگر فردی اکانت شما را هک کرده و آن را حذف کند چطور؟ یا اگر اینستاگرام بنا به دلیل خاصی به طور اتوماتیک حساب شما را حذف نماید وضعیت چگونه است؟ به نکات زیر دقت کنید:

  • در ابتدا باید بدانید که اینستاگرام بی‌دلیل حساب یا اکانت شما را حذف نمی‌کند. تا زمانی که به قوانین و مقررات استفاده از اینستاگرام احترام گذاشته و از آن به درستی استفاده کنید، حساب شما از سوی اینستاگرام حذف نمی‌شود. بنابراین حذف اکانت از سوی خود اینستاگرام تنها در شرایطی انجام می‌شود که کاربر قوانین و مقررات استفاده از این شبکه اجتماعی را نقض کرده باشد. هیچ فردی نمی‌تواند برای اینستاگرام درخواست حذف حساب کاربری شخص دیگری را ارسال کند و اینستاگرام بی‌دلیل نسبت به حذف آن وارد عمل شود. به منظور گزارش نقض قوانین از سوی کاربران قابلیتی با نام Report یا گزارش تعریف شده که استفاده از آن هم قوانین و مقررات خاص خود را دارد.
  • دقت داشته باشید که اگر بنا به هر دلیلی حساب کاربری یا حساب اینستاگرام کاربر غیرفعال یا حذف شود، تمام عکس‌ها، ویدئوها، کامنت‌ها، لایک‌ها و … حساب مورد نظر بلافاصله و برای همیشه حذف می‌شوند.
  • اگر فکر می‌کنید که قوانین و مقررات اینستاگرام را نقض نکرده‌اید و خودتان هم به طور دستی نسبت به غیرفعال یا حذف حساب اینستاگرام‌تان اقدام نکرده‌اید اما حسابتان حذف شده، احتمالا اکانت اینستاگرام شما توسط فردی سودجو هک شده و وی نسبت به حذف یا غیرفعال کردن آن اقدام کرده است. متاسفانه در این شرایط هم اینستاگرام حساب یا اکانت هک شده شما را به شما باز نمی‌گرداند و در واقع انتخاب رمز عبور و بی‌دقتی خود کاربر را دلیل بروز این مشکل می‌داند. بنابراین حتی اگر حساب اینستاگرام شما هک و حذف شد هم نمی‌توانید از اینستاگرام بخواهید که دوباره آن را فعال کند.

بیشتر بخوانید: آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

برگرداندن پیج اینستا

اگر حساب یا اکانت اینستاگرام خود را حذف کرده‌اید، می‌توانید با همان آدرس ایمیل قبلی خود یک حساب جدید در اینستاگرام بسازید. البته در این شرایط باید نام کاربری یا یوزرنیم (Username) شما نسبت به آنچه که قبلا انتخاب کرده بودید متفاوت باشد. دقت داشته باشید که ثبت نام کردن و ساخت یک حساب یا اکانت جدید با استفاده از آدرس ایمیل مشابه و قبلی منجر به بازیابی اطلاعات اکانت پیشین شما نمی‌شود.

بازیابی حساب اینستاگرام

در برخی از شرایط ممکن است حساب کاربری اینستاگرام شما غیرفعال نشده باشد، اما نتوانید با استفاده از یک دستگاه خاص وارد آن حساب شوید. اگر از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی کرده‌اید و نسبت به غیر فعال کردن اینستاگرام خود اقدام نکرده‌اید اما با این حال نمی‌توانید از طریق دستگاه هوشمند خود وارد حساب کاربریتان شوید، این احتمال وجود دارد که با تغییر دستگاه و تلاش مجدد به منظور لاگین شدن بتوانید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. در این شرایط حساب اینستاگرام‌تان حذف یا غیرفعال نشده و تنها مشکل خاصی منجر به عدم موفقیت شما در ورود به حساب اینستاگرام خود شده است که با تغییر دستگاه احتمالا برطرف می‌شود.

  • در دستگاه‌های آی او اسی اپل گاها دیده می‌شود که اپل آیدی (Apple ID) دستگاه منجر به بروز خطا در لاگین شدن به حساب کاربری اینستاگرام افراد می‌شود. در این شرایط سعی کنید که با استفاده از کامپیوتر و مرورگر خود وارد حساب کاربری اینستاگرام‌تان شوید.
  • در بسیاری از موارد هم دیده شده که پس از به روز رسانی سیستم عامل دستگاه مشکلاتی در لاگین شدن یا ورود به حساب کاربری افراد در اینستاگرام ایجاد شده است. در این شرایط هم سعی کنید که فرآیند ورود به حساب اینستاگرام خود را از طریق کامپیوتر امتحان نمایید.

بازگردانی پیج اینستا

اگر با انجام موارد فوق باز هم مشکل لاگین یا ورود به حساب کاربری اینستاگرام شما برطرف نشد، این امکان وجود دارد که مشکل خاصی در فرآیند لاگین و اطلاعات مورد نیاز سرورهای اینستاگرام ایجاد شده باشد. دقت کنید که در این شرایط باید مطمئن باشید که حساب خود را به طور دستی غیرفعال یا حذف نکرده‌اید و از قوانین اینستاگرام هم پیروی کرده‌اید. اگر با مشکل این چنینی مواجه شدید، توصیه می‌کنیم که اطلاعات خود را ریست کنید و بار دیگر به منظور لاگین شدن در پیج اینستاگرام خود تلاش نمایید.

بیشتر بخوانید: ربات دانلود از اینستاگرام؛ دستیار هوشمند شما!

فراموش کردن رمز اینستا

بدین منظور توصیه می‌کنیم که ابتدا رمز عبور خود را از طریق فیسبوک ریست (Reset) کنید. شما از طریق حساب فیسبوک خود می‌توانید رمز عبور اکانت اینستاگرام‌تان را ریست کنید. البته این امر تا زمانی امکان‌پذیر است که حساب اینستاگرام و فیسبوک شما با یکدیگر در ارتباط بوده و اصطلاحا همگام‌سازی شده باشند. برای انجام این عمل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه لاگین یا ورود به حساب اپلیکیشن اینستاگرام گزینه Forgot Password را انتخاب کنید.
  • حال گزینه با عنوان Reset Using Facebook را انتخاب نمایید.
  • حال وارد حساب کاربری فیسبوک خود شوید.
  • با انجام این عمل امکان ریست کردن رمز عبور حساب اینستاگرام شما ارائه می‌شود. برای توضیحات دقیق‌تر می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

فعال کردن دوباره اینستاگرام حساب اینستاگرام

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

از طریق آدرس ایمیل ثبت شده یا اصطلاحا رجیستر شده حساب کاربری اینستاگرام‌تان هم می‌توانید نسبت به ریست کردن یا تغیر رمز عبور اکانت خود اقدام کنید. اگر حساب اینستاگرام شما با اکانت فیسبوک در ارتباط نیست می‌توانید از این روش به منظور ریست کردن رمز عبور خود استفاده نمایید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه لاگین یا ورود به حساب اپلیکیشن اینستاگرام گزینه Forgot Password را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Username or Email را انتخاب کنید.
  • با وارد کردن نام کاربری یا آدرس ایمیل خود به دنبال اکانت اینستاگرام خود بگردید.
  • پس از یافتن اکانت اینستاگرام‌تان، گزینه Send a Password Reset Email را انتخاب کنید.
  • ایمیل‌های دریافتی خود را بررسی نمایید. در این شرایط از سوی اینستاگرام ایمیلی دریافت کرده‌اید که حاوی یک لینک است. این لینک را انتخاب کنید.
  • حال می‌توانید یک رمز عبور جدید را برای حساب یا اکانت اینستاگرام خود تعریف کنید.

فعال کردن دوباره اینستاگرام

دقت داشته باشید که اگر از سوی اینستاگرام ایمیلی دریافت نکردید، حتما بخش Spam ایمیل خود را هم بررسی کنید.

فعال کردن دوباره حساب اینستاگرام

اگر بنا به هر دلیلی لینک ریست کردن رمز عبور ارسالی به ایمیل شما درست عمل نکرد، مجددا مراحل پیشین را انجام دهید. لینک‌هایی که اینستاگرام به منظور ریست کردن رمز عبور به آدرس ایمیل کاربر ارسال می‌کند دارای محدودیت زمانی هستند. بنابراین این احتمال وجود دارد که تأخیر شما در کلیک بر روی لینک مورد نظر منجر به بروز مشکل در فرآیند ریست کردن رمز عبور از طریق ایمیل شده باشد.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس؛ باشگاه شگفت‌انگیز صداها!

ورود به حساب اینستاگرام خودم

اگر در زمانی که به جستجوی حساب کاربری خود می‌پردازید، اینستاگرام نتوانست نام کاربری حساب شما را پیدا کند، سعی کنید که با استفاده از آدرس ایمیل رجیستر شده خود نسبت به انجام این عمل اقدام نمایید. شما همچنین می‌توانید از آدرس URL تصاویر و فایل‌های اشتراک‌گذاری شده پیشین خود در توییتر یا فیسبوک هم به منظور یافتن حساب اینستاگرام‌تان استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر با انجام تمام موارد ذکر شده باز هم با پیغام No Account Found مواجه شدید، بدون تردید حساب یا اکانت اینستاگرام شما غیرفعال شده است.

فعال کردن دوباره اینستاگرام حساب اینستاگرام

اگر در حین وارد کردن آدرس ایمیل خود با پیغام فوق مواجه شدید این احتمال وجود دارد که آدرس ایمیل ثبت شده در حساب کاربری خود را فراموش کرده باشید. سعی کنید که تمام ایمیل‌هایی که تصور می‌کنید ممکن است با آن‌ها در اینستاگرام رجیستر شده باشید را در صفحه مورد نظر وارد نمایید.

فعال کردن دوباره اینستاگرام حساب اینستاگرام

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم تا زمانی که شما از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی کنید، اینستاگرام نسبت به حذف یا غیرفعال کردن حسابتان اقدام نمی‌کند. حال شاید تمایل داشته باشید که بدانید قوانین و مقررات اینستاگرام به چه صورت است؟ در بخش زیر گزیده‌ای از قوانین و مقررات اینستاگرام را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم:

  • تصاویر و ویدئوهایی که در حساب خود آپلود می‌کنید باید متعلق به شما باشند. انتشار تصاویر سایر افراد و ایجاد حساب‌های کاربری فیک (Fake) یا جعلی منجر به نقض قوانین اینستاگرام می‌شود.
  • اینستاگرام از انتشار تصاویر و ویدئوهای مبتذل جلوگیری می‌کند. انتشار و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای مبتذل منجر به نقض قوانین اینستاگرام شده و در این شرایط اینستاگرام به سرعت حساب شما را مسدود می‌نماید.
  • اینستاگرام نسبت به انتشار و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای آزاردهنده به مراتب حساس است. اشتراک‌گذاری محتوای آزاردهنده نظیر خودآزاری، خونریزی، صدمه زدن به حیوانات و غیره سریعا از سوی اینستاگرام سرکوب شده و نهایتا بدین صورت حساب شما مسدود می‌شود.
  • اگر در اینستاگرام برای سایر افراد ایجاد مزاحمت کنید و آن‌ها برای سرورهای اینستاگرام بر علیه شما گزارش تخلف یا Report ارسال کنند ممکن است در یک چشم به هم زدن حساب یا اکانت اینستاگرام خود را از دست دهید.

فعال کردن دوباره اینستاگرام حساب اینستاگرام

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

اگر شما شرایط استفاده از اینستاگرام را نداشته باشید هم حسابتان می‌تواند بدون هیچ عذری مسدود یا غیرفعال شود. برخی از شرایط اولیه استفاده از اینستاگرام به شرح زیر هستند:

  • کاربر باید حداقل 13 سال داشته باشد.
  • کاربر اجازه انتشار تصاویر مبتذل، حاوی خشونت، نفرت، پیام‌های غیراخلاقی و … را ندارد.
  • فروش و معامله حساب کاربری اینستاگرام امری غیرقانونی است.
  • تمام مسئولیت‌های امنیتی حساب کاربری اینستاگرام بر عهده خود کاربر است.
  • کاربر نباید منجر به آزار و اذیت، تهدید و مزاحمت دیگران شود.
  • استفاده از اینستاگرام به منظور ترویج موارد غیرقانونی و غیرمجاز نقض قوانین و شرایط اینستاگرام است.
  • ساخت روبات اینستاگرام و موارد این چنینی مجاز نیست.

نکته: بار دیگر اشاره می‌کنیم که درست و دقیق طی کردن مراحل فوق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کوچک‌ترین اشتباه از سوی شما می‌تواند پروسه بازیابی اکانت اینستاگرام را دچار مشکل کند. برای کسب راهنمایی دقیق‌تر در مورد هر یک از بخش‌هایی که شرح دادیم و به ویژه بخشی که باید در آن مشخصات یک شهروند ساکن در کشور دیگر را وارد کنید، با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیقی بخواهید.

به طور کلی اگر از حذف ناگهانی تصاویر و فایل‌های اشتراک‌گذاری شده خود در اینستاگرام بیم دارید و این موضوع برایتان حائز اهمیت است، توصیه می‌کنیم که حتما نسخه‌ای از این تصاویر را در گوشی یا کامپیوتر خود ذخیره کنید، تا نیازی به بازیابی حساب اینستاگرام خود نداشته باشید. در صورتی که طی انجام هر یک از مراحل شرح داده شده دچار مشکل شدید و یا سوالی در رابطه با چگونگی ورود به اکانت قبلی اینستاگرام خود ایجاد شد، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ضمیمه شده با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

معرفی و دانلود برنامه SHAREit برای موبایل و کامپیوتر

قیمت ال سی دی سامسونگ Note 10

قطعات گوشی S10 Plus

تعمیرات موبایل

منبع wikihow

نظرات کاربران (391)

guest
391 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مسمسمسمس
مسمسمسمس
1 سال گذشته

سلام من پیجم توی اینستا هست ولی نمیتونم توش لاگین کنم باید چیکار کنم لطفاً میشه بگید با تشکر

روح اله حسینی
روح اله حسینی
1 سال گذشته

سلام وقت بخیر
من برنامه سوشال پلاس رو جهت بررسی اکانت اینستا نصب کردم جهت بررسی اقدام به لاگین کردم اما متاسفانه باگین نمیشه و پیغام غیر فعال کردن اکانت رو میده لطفا راهنمایی بفرمایید

ایدا
ایدا
1 سال گذشته

سلام من اینستام پاک شده گذرواژمو فراموش
کردم و هم رمز ایمیلمو و فقط ایستام با ایمیل برمیگرده آیا کاری میتونم بکنم

ایدا
ایدا
1 سال گذشته

سلام من اینستام پاک شده گذرواژمو فراموش
کردم و هم رمز ایمیلمو و فقط ایستام با ایمیل برمیگرده آیا کاری میتونم بکنم

علی جاوید
علی جاوید
1 سال گذشته

سلام حساب اینستاگرام من غیرفعال یا حذف شد. مشکوک بودم کسی دیگر وارد حساب کاربری من شده