غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات اندروید و تنظیم عملکرد کیبورد

قابلیت حدس کلمات در اندروید

یکی از قابلیت‌هایی که در حین تایپ متون مختلف با استفاده از کیبورد مجازی گوشی یا تبلت‌های اندرویدی در ارائه می‌شود، قابلیت حدس کلمات (Predictive Text) است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید و تنظیم بهتر عملکرد کیبورد مجازی این دستگاه‌ها بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با حدس کلمات در اندروید و تنظیم بهتر عملکرد کیبورد مجازی

سیستم عامل اندروید شامل قابلیت‌های بسیار متعددی می‌شود. تمام این قابلیت‌ها با هدف ساده‌تر شدن تعامل کاربر با دستگاه و استفاده بهتر و کامل‌تر از آن ارائه می‌شوند. یکی از قابلیت‌هایی که در همین راستا از سوی گوگل در اندروید لحاظ شده، قابلیتی است که به آن حدس کلمات در حین تایپ (Predictive Text) گفته می‌شود. به موجب این قابلیت هنگامی که با استفاده از کیبورد مجازی دستگاه در حین تایپ هستید، کلماتی به عنوان پیش بینی ارائه می‌شوند. به بیان دیگر دستگاه اندرویدی شما به صورت هوشمندانه سعی می‌کند تا کلمات بعدی مورد نظرتان را پیش بینی کرده و حدس بزند. در این شرایط شما چند نمونه از کلمات حدس زده شده یا پیش بینی شده را در نوار بالایی کیبورد مجازی خود مشاهده خواهید کرد و اگر تمایل به استفاده از آن‌ها داشته باشید، دیگر نیازی به تایپ آن‌ها وجود ندارد و تنها با لمس کلمه آماده موجود در نوار فوقانی صفحه می‌توانید آن را به عنوان کلمه بعدی به متن در حال تایپ اضافه کنید.

قابلیت حدس کلمات در اندروید

بنابراین با قابلیت Predictive Text یا همان حدس کلمات در اندروید آشنا شدید. این احتمال وجود دارد که از نظر اغلب ما قابلیت حدس کلمات در اندروید یا همان Predictive Text یک قابلیت بسیار کاربردی باشد، اما متاسفانه تمام کاربران برداشت و تصوری این چنینی ندارند! بسیاری از کاربران بنا به دلایل خاصی تمایل دارند که قابلیت حدس کلمات در اندروید (Predictive Text) را غیر فعال کنند. هدف ما در این مقاله آموزش نحوه غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید (Predictive Text) محسوب می‌شود. همچنین قصد داریم که به برخی از تنظیمات کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی هم اشاره کنیم که توجه و بهینه‌سازی عملکرد آن‌ها منجر به دریافت بازده بهتری برای شما می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

چگونه قابلیت پیش بینی یا حدس کلمات در اندروید را غیر فعال کنیم؟

غیر فعال کردن قابلیت پیش بینی یا حدس کلمات در اندروید پروسه چندان پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

قابلیت حدس کلمات در اندروید

ابتدا باید وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید. می‌توانید بدین منظور از آیکون چرخ دنده موجود در نوار فوقانی منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه خود استفاده کنید. برای انجام این عمل کافیست که نوار اعلان‌های دستگاه را از بالای صفحه به پایین بکشید و سپس آیکون چرخ دنده موجود در بخش فوقانی پنجره را لمس کنید. روش دیگری که برای ورود به بخش تنظیمات دستگاه خود قادر به استفاده از آن هستید مربوط به بخش اپلیکیشن دراور یا منوی اپلیکیشن‌ها می‌شود. در این بخش آیکون چرخ دنده‌ای ضمیمه شده که شما را به بخش تنظیمات دستگاه هدایت می‌کند.

در قدم دوم باید وارد بخش با عنوان Language & Input شوید. در این بخش زیرشاخه‌ای تحت عنوان Keyboard & Input Method وجود دارد که تنظیمات مربوط به کیبورد مجازی دستگاهتان را در بر می‌گیرد. اگر دقت کنید در زیرشاخه Keyboard & Input Method نام کیبورد مجازی که هم اکنون از آن در دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید ضمیمه شده است. به عنوان مثال کیبوردی که ما از آن استفاده می‌کنیم، کیبورد محبوب گوگل یا همان Google Keyboard است. در زیر این بخش گزینه‌ای وجود داد که شما را به منوی تنظیمات کیبورد هدایت می‌کند. دقت کنید که اگر از اندروید نوقا استفاده می‌کنید باید گزینه Virtual Keyboard را لمس نمایید.

قابلیت حدس کلمات در اندروید

نام کیبورد مد نظرتان را لمس کنید. به این صورت به صفحه تنظیمات آن هدایت می‌شوید. ترتیب گزینه‌های ارائه شده در این بخش ممکن است بنا به نوع دستگاه اندرویدی و سیستم عامل اندرویدی که بر روی دستگاهتان نصب است کمی متفاوت باشد اما عملکرد گزینه‌های موجود در این بخش کاملا یکسان بوده و هدف مشابهی دارند. حال به دنبال گزینه Predictive Text یا Text Corrections باشید و آن را لمس کنید. همچنین اگر با گزینه‌ای تحت عنوان Next Word Suggestion مواجه شدید هم آن را غیر فعال کنید. در اندروید نوقا باید به منظور غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید به بخش Text Correction مراجعه کرده و سپس گزینه Show Suggestions را غیر فعال کنید. به این صورت قابلیت پیش بینی یا حدس کلمات در اندروید غیر فعال می‌شود. ضمنا با غیر فعال کردن گزینه Auto Correction هم می‌توانید از تصحیح اتوماتیک نگارش کلمات جلوگیری به عمل آورید. این گزینه به ویژه در زمانی که شما تمایل به تایپ در حالت فینگلیش (فارسی با حروف انگلیسی) داشته باشید حتما باید غیر فعال باشد.

قابلیت حدس کلمات در اندروید

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در کرج

اما در منوی تنظیمات کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌های جالب دیگری هم وجود دارند که لازم می‌دانیم اشاره کوچکی به آن‌ها داشته باشیم. با بهینه‌سازی عملکرد این گزینه‌ها می‌توانید در حین تایپ بازده بهتری از دستگاهتان دریافت کنید. یکی از این گزینه‌ها تحت عنوان Personal Dictionary شناخته می‌شود. بار دیگر اشاره می‌کنیم که ممکن است ترتیب و چینش گزینه‌های ارائه شده در این بخش با توجه به نوع دستگاه اندرویدی و سیستم عامل اندرویدی که بر روی دستگاهتان نصب است کمی متفاوت باشد. برای ساده‌تر شدن نحوه یافتن مسیر گزینه‌هایی که عنوان می‌کنیم، می‌توانید از قابلیت جستجوی در بخش تنظیمات دستگاه استفاده کنید. بنابراین ذر منوی Language & Input گوشی اندرویدی خود عبارت Personal Dictionary را جستجو کنید. در این بخش می‌توانید یک دیکشنری اختصاصی برای کلمات مد نظرتان بسازید. همچنین می‌توانید برای این کلمات کلیدهای میانبر اختصاصی تعریف کنید.

قابلیت حدس کلمات در اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که می‌توانید در کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی آن را فعال کنید، قابلیت Gesture Typing است. این قابلیت سبب می‌شود که شما به منظور تایپ حروف مختلف نیازی به برداشتن انگشت خود از روی صفحه نمایش دستگاه نداشته باشید و بتوانید انگشت خود را بر روی دکمه‌های کیبورد مجازی سر دهید. هر زمان که تمایل به انتخاب و تایپ یک حرف را داشتید، کافیست که فشار انگشت خود را افزایش دهید. به آن صورت حرف مد نظر تایپ می‌شود. استفاده صحیح از این قابلیت شاید در ابتدا کمی دشوار باشد، اما چنانچه آن را بیاموزید به آن عادت کنید، سرعت تایپ شما به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد. افرادی که در زمینه سرعت تایپ با گوشی رکورددار هستند از این قابلیت به منظور تایپ متون استفاده می‌کنند.

قابلیت حدس کلمات در اندروید

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S20

در تنظیمات کیبورد مجازی دستگاه‌های اندرویدی بخش دیگری هم تحت عنوان Advanced ارائه شده که در واقع تنظیمات پیشرفته‌تر مربوط به کیبورد مجازی و عملکرد آن را شامل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های موجود در این بخش و بهینه‌سازی آن‌ها در دستگاه خود می‌توانید تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار سازید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید و همچنین تنظیم بهتر عملکرد کیبورد مجازی و برخی از آپشن‌های موجود در آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

گلس آیفون اس ای 2020

تاچ ال سی دی نوت 10 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (14)

guest
14 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
زهره سلیم
زهره سلیم
1 سال گذشته

دمتون گرررررررررررم عالی بود توضیحات خوب و کاربردی

Elaheh Layeghi
Elaheh Layeghi
1 سال گذشته
پاسخ به  زهره سلیم

خواهش میکنم وظیفه ما خدمت رسانی به شما است

غزنوی
غزنوی
2 سال گذشته

این متن پیشکو چیز مزخرف و مزاحم هست ممنون از راهنمایی سایت کلا هرچی تایپ میکردم یه چیز دیگه مینوشت

سولین
سولین
2 سال گذشته

گوشی من هواوy9a ست این تنظیمات و نداره میشه راهنماییم کنید

س م ادیب
س م ادیب
2 سال گذشته

عالی و کاربردی .. ممنونم

فاطمه احمدی
فاطمه احمدی
2 سال گذشته

خدا خیرتون بده. بعد از مدتها نجاتم دادین