معرفی سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت آن با چت معمولی

تلگرام وب - telgram web

اگر از کاربران تلگرام باشید، احتمالا واژه سکرت چت (Secret Chat) یا گفتگوی مخفی را شنیده‌اید. اما سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام چیست و چه تفاوتی با گفتگوی معمولی در این مسنجر دارد؟ با موبایل کمک همراه باشید تا در مورد ماهیت سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت آن با گفتگوی معمولی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها و امکانات تلگرام مربوط به امکان انجام سکرت چت (Secret Chat) یا گفتگوی مخفی تلگرام می‌شود. سکرت چت با چت معمولی تلگرام تفاوت بسیاری دارد و بستری فوق امن‌تر در راستای رد و بدل اطلاعات فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه انجام یک گفتگوی مخفی تلگرام یا همان سکرت چت، می‌توانید از مقاله آموزش ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرام (Secret Chat) کمک بگیرید.

اما هدف ما در این مقاله قصد توصیف ماهیت گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت‌های آن با یک گفتگوی معمولی است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام چیست؟

همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم، سرکت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام، پنجره چتی را ایجاد می‌کند که از امنیت بسیار بالاتری نسبت به چت های معمولی تلگرام برخوردار است. بنابراین از سکرت چت در مواقعی استفاده می‌کنیم که نیاز به انجام یک گفتگوی مخفی و فوق امن داشته باشیم. در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی گفتگوهای مخفی تلگرام را برایتان شرح می‌دهیم که این سبک از گفتگو را از گفتگوهای معمولی تلگرام متمایز می‌کند.

رمزگذاری سرتاسری (End to End Encryption)

رمزگذاری سرتاسری به آن معناست که تمام پیام های ارسالی شما با کدهای خاصی رد و بدل می‌شوند که فقط دستگاه گیرنده و فرستنده قادر به استفاده و شناسایی آن‌ها هستند. به این صورت هیچ شخص یا ابزار دیگری نمی‌تواند به پیام های رد و بدل شده مابین دو دستگاه تحت رمزگذاری سرتاسری دسترسی پیدا کند. حتی سرورهای خود تلگرام هم ماهیت پیام‌های رد و بدل شده را درک نخواند کرد و امکان مشاهده پیام کاربران از این طریق هم وجود ندارد. بنابراین رمزگذاری سرتاسری منجر می‌شود تا پیام های شما به امن‌ترین شکل ممکن رد و بدل شوند و به هیچ وجه قابل شنود نباشند.

قابلیت متلاشی کردن خودکار گفتگو (Self-Destruct)

این قابلیت در سکرت چت سبب می‌شود تا کاربر بتواند برای پیام های ارسالی خود و گفتگوی مخفی تلگرام حالت از بین رونده اتوماتیکی را ایجاد کند. برای مثال شما می‌توانید تنظیمات گفتگوی مخفی تلگرام را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که پس از گذشت 1 دقیقه به طور خودکار از بین برود. تنظیمات اعمالی برای حالت Self-Destruct به طور همزمان در دستگاه مقصد و مبدا اعمال می‌شوند.

عدم همگام‌سازی با سایر دستگاه‌های در تعامل با اکانت

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مربوط به عدم همگام‌سازی آن با سایر دستگاه‌های در تعامل با اکانت کاربر می‌شود. این موضوع به آن معناست که اگر یک سکرت چت را از طریق گوشی خود ایجاد کنید، این سرکت چت در دسکتاپ تلگرامی که همان اکانت شما در آن فعال است نمایش داده نمی‌شود! بنابراین سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مخصوص دستگاهی است که در آن لحظه از آن استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

عدم امکان فوروارد کردن پیام ها

ویژگی بعدی سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مربوط به جلوگیری از فوروارد کردن پیام ها می‌شود. هیچ یک از دو طرف مکالمه در سکرت چت تلگرام قادر نخواهند بود تا پیام دریافتی طرف مقابل را فوروارد کنند. این موضوع هم از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های امنیتی سکرت چت تلگرام محسوب می‌شود. این ویژگی یکی از اصل‌ترین ویژگی‌هایی است که سکرت چت را از چت های معمولی تلگرام متمایز می‌کند.

رمزگذاری فایل های مدیا

در سکرت چت امکان رد و بدل عکس، ویدیو و ویس وجود دارد، اما تلگرام اشاره می‌کند که اطلاعاتی که به منظور آپلود و ارسال این فایل‌ها از طریق گفتگوی مخفی تلگرام دریافت می‌شوند به شکل سرتاسری رمزگذاری خواهند شد. بنابراین هیچ فرد یا دستگاه واسطی قادر به شناسایی ماهیت این فایل های مدیا نخواهد بود.

مشخص شدن ضبط اسکرین شات

اگر هر یک از طرفین گفتگو در سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام از صفحه چت اسکرین شات بگیرند، طرف مقابل از این موضوع مطلع می‌شود! چرا که تلگرام ضبط اسکرین شات توسط هر یک طرفین را با نمایش عبارت Took a Screen Shot مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد ماهیت سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت آن با گفتگوی معمولی صحبت کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت شیشه آیفون XS Max

قطعات گوشی iPhone SE 2020

قیمت تاچ ال سی دی اس 20 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (10)

guest
10 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بهاره خاکی نهاد
بهاره خاکی نهاد
1 سال گذشته

سلام
درچه صورت سکرت چت برای دستگاه های فعال قابل رویته؟
مثلا اگ نوتیف فعال باشه واسه وستگاه های فعال مشخص میشه؟؟
یا راهی هس اصن ک مشخص بشه سکرت چت واسه باقی دستگاه های فعال ؟؟؟

fatemeh
fatemeh
4 سال گذشته

باسلام من یه شخصی روبلاک کردم اما دوسدارم باهاش حرف بزنم،اما چون خواهرم موبایل نداره ازگوشی من استفاده میکنه حالا میخوام مخفیانه باهاش درتلگرام صحبت کنم نمیخوام خواهرم چیزی ازاون مثل عکس پروفایل یاهیچی ازش ببینه،حالامن چکارکنم میتونم ازبلاک خارجش کنم یانه؟

علیرضا
علیرضا
3 سال گذشته
پاسخ به  fatemeh

بگین بیاد خواستگاری و برای همیشه راحت شین😊😀🙏🙏

احمد
احمد
1 سال گذشته
پاسخ به  علیرضا

دسخوش :)))

مهدی عالمی کیا
مهدی عالمی کیا
4 سال گذشته

سلام … منظور از …… یک پیام مخفی در تلگرام چیست ؟ … ممنون

شایان
شایان
4 سال گذشته

سلام
در سکرت چت راهی وجود دارد که اسکرین شات بگیریم و طرف مقابل نفهمد

جعفری
جعفری
2 سال گذشته
پاسخ به  شایان

با یه گوشی دیگه عکس بگیری

اورنامنت
اورنامنت
4 سال گذشته

سلام.
در صورت ایجاد سکرت چت تا طرف مقابل آنلاین نشه این سکرت چت راه‌اندازی نمیشه؟ یعنی راه‌اندازی نشدنش نشان از اینه که طرف مقابل آنلاین نیست یا ممکنه دلیل دیگه‌ای هم داشته باشه؟
یه سوال دیگه اینکه میشه امکان ایجاد سکرت چت رو قفل کرد؟ یعنی اجازه ندیم کسی چت خصوصی با ما ایجاد کنه؟